A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 447
90 404
113
Nem tűnt .ég fel,hogy a szar is ízetlen neki?
Fikázni jár ide nulla hozzáadott érték mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
R

rejsz felügyelő

Guest
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Ha nem megfelelő a Rába akkor ott van az MAN, Oshkosh, Sisu. Szerinted mennyire reális bármit beszerezni Oroszországból?
Rengeteg magyar cég épít ilyeneket, tervezéssel, kiemelt projektté nyilvánítva fél év a megrendeléstől.
Amúgy az MVM Ovit is gyárt acélszerkezeteket, arra ráberhelni egy kis hullámlemezt meg bele fűtést nem nagy cucc. Tudtommal ez állami cég.
 
T

Törölt tag

Guest
Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 133
141 279
113
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
Nem nyilvános de drágább.....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 341
104 417
113
Neked vannak áraid ehhez a "horror áras" kifejezéshez? Tényleg érdekelne, mert én eddig nem nagyon olvastam sehol sem konkrét árat. Persze a GBP lehetne egy irányadó, de mint kiderült egyrészt nem csak ezt veszik belőle (évi 6,6Mrd forint, tavaly ebből jóval kevesebb, mint 6 Mrd volt elhasználva), hanem minden mást kerekes járművet, illetve ha jól értettem, akkor szerviz szolgáltatást is kell adnia a Rábának.
A Rheinmetall egy 303db-os 4x4-es és 6x6-os csomagot adott el az eredeti HX-szériából Perunak 48,46M EUR értékben. Én nem gondolnám, hogy drágábban kapjuk a Rábától, mint kapnánk a Rheinmetalltól.
A Rheinmetalltol mi is vettünk már pár logisztikai járművet.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 778
113
Azt, hogy semmit nem teljesített az idei beszerzési tervből.


Akkor ami rábák állnak a rábánál azok mik?

Csak mert én heti 5-6 alkalommal gurulok el a rába mellett .
Belátni az egyik kapun a reptéri útról. Ott álltalában szaporodnak a járművek pár hétig. Aztán eltűnik mind.
Aztán megint szaporodnak, eltünnek.
Ránézésre újnak tünnek.
Pár hete kék rendőrségiek álltak ott.

Most is áll vagy 10db.
Azt hittem ezek újak.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 167
113
Ezt honnan vetted?
H25.324 DAEL-001 lőszerszállító tgk (ADR) . EURO 4
Ugyan az a 440LE-s (324KW) motor van benne, mint a 8x8-as MAN HX-32-ben.
Canon80527_006.jpg
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 778
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 447
90 404
113
Akkor ami rábák állnak a rábánál azok mik?

Csak mert én heti 5-6 alkalommal gurulok el a rába mellett .
Belátni az egyik kapun a reptéri útról. Ott álltalában szaporodnak a járművek pár hétig. Aztán eltűnik mind.
Aztán megint szaporodnak, eltünnek.
Ránézésre újnak tünnek.
Pár hete kék rendőrségiek álltak ott.

Most is áll vagy 10db.
Azt hittem ezek újak.
Javítás gondolom.
 
T

Törölt tag

Guest
forrás? mert én úgy tudom ahogy kriss írta , a lehető legkisebb motor van bennük
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 778
113
Javítás gondolom.


Én is erre gondoltam. Csak a győri ipari park man szervízben is áll mindíg pár db. Ez zavart be egy kicsit.Ma is volt ott 4 db.
Pár napja meg láttam a vzf-et ott. Azt ha jól tudom nem rendszeresítették.
Vagy igen?

Sajna csak pár másodpercig szoktam látni a gépeket. Lehet csak szerettem volna, hogy újak legyenek.:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 586
8 458
113
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)
Szerintem ideje lenne felébredni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 367
16 778
113
Link (jobb alsó sarok.)
A Raba H széria elnevezési logikája
H14 - 4x4, 14t tervezési megengedett legnagyobb össztömeg,kerekítve,(persze ez sok mindentől függ)
H18 - 6x6, 18t
H25 - 6x6, 25t
a pont után pedig megadja a motor teljesítményét KW-ban. Ez azért kicsit félrevezető, mert a MAN esetén a HX-32-nél melléírják, hogy 440, de az meg lóerőben van megadva. A 440LE pedig pontosan a megegyezik a 324KW-tal. (motor: D2066)
Ebben meg részletesen le vannak írva a magyar variánsok: Link
Különben gyakorlatilag bármilyen kombinációt össze lehet rakni. Szerintem a 8x8-at is meg tudnák oldani viszonylag egyszerűen, még nagyobb tengelyterhelés mellett is. A kérdés, hogy mennyi olyan járműre lenne igény, hogy megérje a németek engedélye.
Szerintem lehet, hogy vagy 40-60+db is összejönne, ha nagyon akarnánk
Mindenesetre a EVA-t fel lehetne rá tenni a jelenlegi HX32-esünkre (de lehet, hogy egy H25.324-re is). A HX32 meg nagyvonalakban egy HX-77 , csak magyarra átszámozva, az elméleti legnagyobb tömegét a nevébe beemelve.
A Rheinmetall is próbálkozik az angol és világpiacra az Archerrel HX77/HX32-es alapokon:
%252Fprocess%252Fphoto%252Ffiles%252Fnews%252Fphotos%252F2%252F2849%252Farcher_hx2_00.jpg

Ez az Archer, eredetileg egy Volvo 6x6-ra volt felpakolva.;)


Én is ezt néztem. De azt nem tudtam, hogy a pont utáni az kw érték.
Ma is tanultam valamit. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 977
90 240
113
Benkő Tibor: "Magyarország mindenből a legújabbat, a legkorszerűbbet vásárolja..."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 806
113
Hogy fogunk ilyen kenyes technikakal ujra minusz 30 fokban a Don kanyarban harcolaszni? :mad:

Szerintem is be kene fejezni ennek a xar H szerianak a beszerzeset, talan erre fent is rajottek. Horror aras teherautok, mindezt ugy hogy egy 40 eves Ural terepen odaver neki. Plane hogy itt sirtak paran hogy csak a leggyengebb motorral gyarthatjuk.
Valahogy az uj Ural/Kamaz beszerzesen kellene kuzdenie a seregnek.
Jó az eredeti német MAN és olcsóbb mint a RÁBA!
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 547
113
Rába H sorozat eredetileg a Csepel D566 sorozat drágasága miatti bukásának pótlására született.Eredetileg igy nézett ki-1985ben
raba_h18.188_prototype.jpeg

Ez még nagyjábol magyar gyártrás,készült belőle 4tengelyes is
raba_h22.jpg

Valójában ha jó teherjárműcsaládot akarnánk saját gyártásban,elővennénk a D566 családot és modernizálnánk-csak már nincs hozzá iparunk:(
Igazábol az eredeti Rába H sorozat gyártására sincs.Ez ma már csak egy jóval drágábban helyileg összeszerelt MAN.Semmi értelme az egésznek-azon kivül,hogy jol lehet belőle kivenni az "alkotmányos költséget".