• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Most is azt kérdezem amit a toronynál:honnan a búbánatból tudják ezt?Szétvágtak egy A4-es vagy AV-t?

A lengyelek régebb óta használják a tankot, biztos kíváncsiak, a németeket nem kedvelik, tisztelik annyira, hogy a gyártó kéréseit figyelembe vegyék a z információvédelem miatt.
Olvastam egy fórumon, hogy jelentős vitáik voltak, egyes tankok alvázának repedéses törései, vagy annak gyanúja miatt. A lengyelek azt állították, hogy az alváz gyenge oldallemezei (30 mm, ha jól emlékszem) nem bírják az újabb változatok megnövekedett tömegéből eredő dinamikus terheléseket. A gyártó azt mondta, semelyik másik alkalmazónál nem volt ilyen panasz, kizárt, hogy a gyárnak kötelezettsége lenne a lengyelek felé esetleges repedések, törések miatt. Az is lehet, hogy a tervezett felújításokhoz szerettek volna jobb alkupozíciót a gyártói támogatás árának kialkudása során. Majd megtudjuk, ha már mi is használjuk a gépet. A test oldala amúgy feltünően vékony, mondjuk egy T-72 (75 mm) höz képest. Ha érdekel teszek be keresztmetszetről képeket, én is meglepődtem.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Most is azt kérdezem amit a toronynál:honnan a búbánatból tudják ezt?Szétvágtak egy A4-es vagy AV-t?
Egyébként igen, valószínűleg szétvágtak már egy-kettőt.

1441174_1000.jpg


Vagy akár így, legálisan:

W276qAh.jpg


Nyilván ezek a régebbi változatok, a törökök 2A4-eket vesztettek.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Szóval a 40 évvel ezelőtti, vagy akár 1987-es harckocsik páncélzata nem annyira titkos, hozzá lehet férni. Egyébként a minősítés a legtöbb nyugati országban hozzánk hasonlóan időkorlátos, mint a szabadalom, egy idő után lehetetlen védeni. Az angolok a 60-as években nagyot alakítottak az általuk Burlington vagy Dorchester nevű páncélkonstrukcióval, közkeletűbb néven Chobham-el. AZ amcsik is ezt vették át az M1 esetében, illetve a Challenger is ezt kapta, bár már elődjén is ilyet használtak, de ezt biztos tudja itt mindenki. Az elmúlt évtizedekben mindig azt mondták, hogy ez olyan titkos, mint állat, csak legendák keringtek róla, növelve a misztikumát a titkos páncélszerkezeteknek.
Aztán feloldották a titkosítást, megjelentek ezek a képek a neten. Jól látható a TOP SECRET (UK eyes only) felirat, viszont azért nem hinném, hogy valaki pauszpapíron készítene hamisítványokat, szóval ahogy telik az idő nyilvánossá válnak a konstrukciók, anyagszerkezetek.
Chobham+Type+2.png
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
Szigorú kontroll kell és nem lehet gond:)
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
És felrakták a netre amivel saját magukat lőtték tökön mert már mindenki tudja,hogy mivel állnak szemben?
Mire gondolsz pontosan? A gyártó, aaz alkalmazó érdekei nem mindig esnek egybe, az ellenségé meg kifejezetten nem szoktak egybeesni. Lelkes ellenszurkolók meg mindig vannak. Pl a legtöbb adat a nyugati hk-k páncélzatáról orosz oldalakról származik, az orosz tankokat meg nyugaton szeretik szétfűrészelni és feltenni a netre...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 035
113
Mire gondolsz pontosan? A gyártó, aaz alkalmazó érdekei nem mindig esnek egybe, az ellenségé meg kifejezetten nem szoktak egybeesni. Lelkes ellenszurkolók meg mindig vannak. Pl a legtöbb adat a nyugati hk-k páncélzatáról orosz oldalakról származik, az orosz tankokat meg nyugaton szeretik szétfűrészelni és feltenni a netre...

A gyártó és alkalmazó érdeke is a páncélzat titkosságának a megőrzése.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Mivel a Krauss-Maffei Wegmann leírja nekik hogyan kell hegeszteni, majd München-ből meg Hamburg-ból kimennek a hegesztőmérnökök ellenőrizni, nagyot nem lehet hibázni. Az alapanyag beszállító ellenőrzött, azt az anyagminőséget máshol nagyon nem használják, szóval nem hiszem, hogy a görög gyártás gondot okozna...
Én is úgy hiszem, hogy szigorú minőségbiztosítási rendszere van a KMW-nek. Egyébként hazánkban is vannak jó minőségű hegesztett acélszerkezetet előállítani képes vállalkozások, mindenféle különleges anyagok hegesztésére. A harckocsi test és torony persze egy csomó speciális és nagy méretű keretet, sablont igényel, ezek mozgatása sem egyszerű.
HA2.jpg


images


Az olcsó munkaerő miatt jobban megéri a Görögöknél gyártatni a páncéltesteket és tornyokat. Az új tornyot a németeknél nem is gyártották, az eredetileg azt hiszem svéd innováció, úgy vette át a spanyol és a görög gyár.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
A gyártó és alkalmazó érdeke is a páncélzat titkosságának a megőrzése.
Az ellenség a zsákmánytankot biztos, hogy ha lehet felhasználja, ha információs műveletekre, lejáratásra, lélektani nyomásgyakorlásra. Nincsenek örök titkok, a mai világban különösen nem, az fb-n, egy nap alatt körbeszalad a bolygón egy érdekes kép....Mit szeretnél mondani? A lemezvastagságok nem valósak? AZ anyagminőség szerintem a kornak megfelelő minőségű, keménységű, szakítószilárdságú páncéllemez. Manapság egyébként jóval jobb minőségű acélt gyártanak,m int negyven évvel ezelőtt. Pl:
725x530-armox-pure-steel-pure-evolution.png

Tehát az új gyártású Leopard elméletileg hatékonyabb páncélzattal rendelkezhet, mint az 1985-ös gyártású (azonos tömeg mellett)....:rolleyes:
És a kazamata belsejéről, az előtétpáncélzatról, aknavédelem miatt felszerelt egyéb kiegészítő páncélok csak ezután jönnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 035
113
Az ellenség a zsákmánytankot biztos, hogy ha lehet felhasználja, ha információs műveletekre, lejáratásra, lélektani nyomásgyakorlásra. Nincsenek örök titkok, a mai világban különösen nem, az fb-n, egy nap alatt körbeszalad a bolygón egy érdekes kép....Mit szeretnél mondani? A lemezvastagságok nem valósak? AZ anyagminőség szerintem a kornak megfelelő minőségű, keménységű, szakítószilárdságú páncéllemez. Manapság egyébként jóval jobb minőségű acélt gyártanak,m int negyven évvel ezelőtt. Pl:
725x530-armox-pure-steel-pure-evolution.png

Tehát az új gyártású Leopard elméletileg hatékonyabb páncélzattal rendelkezhet, mint az 1985-ös gyártású (azonos tömeg mellett)....:rolleyes:
És a kazamata belsejéről, az előtétpáncélzatról, aknavédelem miatt felszerelt egyéb kiegészítő páncélok csak ezután jönnek.

Te most miről beszélsz?
Mert nyilvánvalóan semmi köze ahhoz,hogy szerinted a lengyelek fogták magukat és a most rendszerben álló harckocsijuk egyik legfontosabb tulajdonságát kirakták a netre.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Az ellenség a zsákmánytankot biztos, hogy ha lehet felhasználja, ha információs műveletekre, lejáratásra, lélektani nyomásgyakorlásra. Nincsenek örök titkok, a mai világban különösen nem, az fb-n, egy nap alatt körbeszalad a bolygón egy érdekes kép....Mit szeretnél mondani? A lemezvastagságok nem valósak? AZ anyagminőség szerintem a kornak megfelelő minőségű, keménységű, szakítószilárdságú páncéllemez. Manapság egyébként jóval jobb minőségű acélt gyártanak,m int negyven évvel ezelőtt. Pl:
725x530-armox-pure-steel-pure-evolution.png

Tehát az új gyártású Leopard elméletileg hatékonyabb páncélzattal rendelkezhet, mint az 1985-ös gyártású (azonos tömeg mellett)....:rolleyes:
És a kazamata belsejéről, az előtétpáncélzatról, aknavédelem miatt felszerelt egyéb kiegészítő páncélok csak ezután jönnek.

ez elméletileg így is van, csak a gond ott van, hogy ezekhez az anyagokhoz nem létezik olyan hegesztőanyag, aminek a szakítószilárdsága megegyezik az alapfémével. Az Armox utáni szám a keménséget jelenti Brinell-ben. A 600Brinell úgy tesók között 1800MPa szakítószilárdság környéke, Ömlesztőhegesztéssel 1100MPa a plafon. Az SSAB ezt egyébként autók vagy egyszerűbb járművekhez ajánlja. Tény, az anyagminőség javult, de vannak még gondok. Az angoloknak annak idején egy családiház méretű vákuumkamrát kellett építeni, hogy elektronsugaras hegesztéssel tudják hegeszteni a lemezeket. Az eredmény nagyon vékony hőhatásövezet lett, viszont rohadt lassú és költséges gyártás lett.

Ha sikerülne az alapanyag szilárdságát elérő ömlesztőhegeszt kifejeszteni, akkor az autódaruk minimum egy tengellyel kevesebbek lennének - és garantált díszdoktori cím a legtöbb műszaki egyetemen...

(mondjuk van egy trükk, amivel el lehet érni a szilárdságot, de az nagyon unortodox, úgyhogy megtartom magamnak)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 035
113
ez elméletileg így is van, csak a gond ott van, hogy ezekhez az anyagokhoz nem létezik olyan hegesztőanyag, aminek a szakítószilárdsága megegyezik az alapfémével. Az Armox utáni szám a keménséget jelenti Brinell-ben. A 600Brinell úgy tesók között 1800MPa szakítószilárdság környéke, Ömlesztőhegesztéssel 1100MPa a plafon. Az SSAB ezt egyébként autók vagy egyszerűbb járművekhez ajánlja. Tény, az anyagminőség javult, de vannak még gondok. Az angoloknak annak idején egy családiház méretű vákuumkamrát kellett építeni, hogy elektronsugaras hegesztéssel tudják hegeszteni a lemezeket. Az eredmény nagyon vékony hőhatásövezet lett, viszont rohadt lassú és költséges gyártás lett.

Ha sikerülne az alapanyag szilárdságát elérő ömlesztőhegeszt kifejeszteni, akkor az autódaruk minimum egy tengellyel kevesebbek lennének - és garantált díszdoktori cím a legtöbb műszaki egyetemen...

(mondjuk van egy trükk, amivel el lehet érni a szilárdságot, de az nagyon unortodox, úgyhogy megtartom magamnak)

Ott a kolléga tévedése,hogy ezeket az őrült acélokat a szendvics rétegekben használják (ott nem kell hegesztéssel foglalkozni)nem pedig a teknő vagy a torony vázához így azt sem tudjuk,hogy milyen vastag lemezekről beszélünk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 035
113
ez elméletileg így is van, csak a gond ott van, hogy ezekhez az anyagokhoz nem létezik olyan hegesztőanyag, aminek a szakítószilárdsága megegyezik az alapfémével. Az Armox utáni szám a keménséget jelenti Brinell-ben. A 600Brinell úgy tesók között 1800MPa szakítószilárdság környéke, Ömlesztőhegesztéssel 1100MPa a plafon. Az SSAB ezt egyébként autók vagy egyszerűbb járművekhez ajánlja. Tény, az anyagminőség javult, de vannak még gondok. Az angoloknak annak idején egy családiház méretű vákuumkamrát kellett építeni, hogy elektronsugaras hegesztéssel tudják hegeszteni a lemezeket. Az eredmény nagyon vékony hőhatásövezet lett, viszont rohadt lassú és költséges gyártás lett.

Ha sikerülne az alapanyag szilárdságát elérő ömlesztőhegeszt kifejeszteni, akkor az autódaruk minimum egy tengellyel kevesebbek lennének - és garantált díszdoktori cím a legtöbb műszaki egyetemen...

(mondjuk van egy trükk, amivel el lehet érni a szilárdságot, de az nagyon unortodox, úgyhogy megtartom magamnak)

Szűz lányok vérébe kell mártani a varratot?
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Te most miről beszélsz?
Mert nyilvánvalóan semmi köze ahhoz,hogy szerinted a lengyelek fogták magukat és a most rendszerben álló harckocsijuk egyik legfontosabb tulajdonságát kirakták a netre.
38 millió lengyel közös esküvel fogadta meg, hogy a németek titkát örök időkre megőrzi....:D
Csak is így lehet, sehogy másképp.....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 035
113
38 millió lengyel közös esküvel fogadta meg, hogy a németek titkát örök időkre megőrzi....:D
Csak is így lehet, sehogy másképp.....

Nem fér hozzá 38 millió lengyel.De ami fontosabb:nekik az érdekük,hogy titokba maradjon ezt értsd már meg,hisz ez nem a németek titka hanem a lengyeleké mert a németeknek egy darab A4-es vagy AV sincs!!!
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
ez elméletileg így is van, csak a gond ott van, hogy ezekhez az anyagokhoz nem létezik olyan hegesztőanyag, aminek a szakítószilárdsága megegyezik az alapfémével. Az Armox utáni szám a keménséget jelenti Brinell-ben. A 600Brinell úgy tesók között 1800MPa szakítószilárdság környéke, Ömlesztőhegesztéssel 1100MPa a plafon. Az SSAB ezt egyébként autók vagy egyszerűbb járművekhez ajánlja. Tény, az anyagminőség javult, de vannak még gondok. Az angoloknak annak idején egy családiház méretű vákuumkamrát kellett építeni, hogy elektronsugaras hegesztéssel tudják hegeszteni a lemezeket. Az eredmény nagyon vékony hőhatásövezet lett, viszont rohadt lassú és költséges gyártás lett.

Ha sikerülne az alapanyag szilárdságát elérő ömlesztőhegeszt kifejeszteni, akkor az autódaruk minimum egy tengellyel kevesebbek lennének - és garantált díszdoktori cím a legtöbb műszaki egyetemen...

(mondjuk van egy trükk, amivel el lehet érni a szilárdságot, de az nagyon unortodox, úgyhogy megtartom magamnak)

Igen, az igazán ellenálló lemezeket nem a teherviselő részek készítésére használják, hanem külön rácsavarozzák, ha lehet egy kis légréssel, esetleg más anyagokkal kombinálva.
Utaztam többször német Dingóban, hihetetlenül vékony lemezből (lehet, hogy jól alakítható és hegeszthető szerkezeti acélból) van a fülke váza, kb .5-6 mm. Erre tesznek fel pár centiméteres eltartással valami keményebb 2 cm-es lemezt, ezt pedig néha még egy másik réteg is borítja. Így biztos könnyebb gyártani. Meg könnyebb cserélni, ha sérül.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Nem fér hozzá 38 millió lengyel.De ami fontosabb:nekik az érdekük,hogy titokba maradjon ezt értsd már meg,hisz ez nem a németek titka hanem a lengyeleké mert a németeknek egy darab A4-es vagy AV sincs!!!
Megint nem figyelsz, csak vagdalkozol. Az eredeti képek nem a Leopard 2A4 -ől vannak, hanem a Leopard 2A0-ról. Ilyen a Lengyeleknek sincs!!!:confused:
Akkor most mi van?
De nem tök mindegy neked, hogy ki teszi fel a netre? Lehet, hogy dezinformál? Mit ér el vele, ha nagyon hamar le tudják buktatni, hisz a 3400 darab Leopard 2 nagy része valahol a világban használaton kívül van, legalább egy tucatot meg már szétlőttek Szíriában? Sokan tudják azt a titkot, bárki felteheti bármikor, mint ahogy fel is teszik.
Sőt, az oroszok bárki nevében bármit hajlandóak feltenni a netre, hiába lovagolsz a szent páncél titok megőrzésén!!! Minden titok elszivárog, ez is.