F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

A jövő?

79002692_3076660875712516_1903802738521669632_o.jpg
 
Ma is ekézi az F-35öst az RT. A jappánok -állítólag minőségi aggodalmak miatt- inkább maguk gyártanák le a saját gépeiket. Valami múlt havi kötőelem elcserélés esetet is felhoztak, állítólag két hehet állt miatta a gyártósor. Ha jól vettem ki, az elcserélt izéket be is építették.

Japánok inkább függetlenedni akarnak az USA-tól minél jobban hardware tekintetében (politikailag meg pont nem)... nekik fontos, hogy az iparuk minél jobban benne legyen. Kína miatt ők a legroszabb esetre készülnek hosszútávon.


Hát nagyon nincs másnak értelme, már ha látványos showt is akarnak....
Tekintve, hogy a gép bárhová megy az országban vagy a szövetségesek országaiba, MINDENHOL lesz hozzá alkatrész, képzett műszakiak, spec szerszámok, etc...
Uniformizált flottát érdemes kihasználni + amúgy is az USAF jóformán összet jet pilótája rendelkezik majd az ehhez való szakszóval
 
Nem nem, nincs itt semmiféle gyűlölet, én szívesen olvasom az eltérő véleményt is mint a tiéd.
Leírtam magyarul azt hogy mi van a cikkben, aminek amúgy már az eredeti címe is megválaszolja egyértelműen a Terminator által feltett kérdést:
US wants Denmark to buy more fighter jets

Azoknak akik nem értik az angolt, leírtam miről szól, majd melléfűztem egy aktuálpolitikai szálat(Trump megvenné a dánoktól Grönlandot, akik elhajtották kb. mint a magzatvizet, cserébe volt egy kis sértődés - akkor nem megyek hozzájuk látogatóba etc.)

Hol van tényszerűen hiba - valótlanság abban amit írtam, lényeget lefordítottam?

Ne mellé dumálj, TÉNYEKET kérlek ahol nem írtam - írok igazat!


Trump meg a Gröllandos történet egy konkrét szényen... kár szót vesztegetni rá. Az USA külpolitikája már a Szovjetunió szintjét verdesi...

Amire én gondoltam, hogy leírnak x tartalmat (more F-35 to Denmark) - de a tálalás már ezt árnyalja (ki akarja meg miért). Na most Dániában a katonai vezetés tudja, hogy a haderőt fejleszteni kell (hol nem - lásd Magyarország) - de ugye a libtard kormányok hidegrázást kapnak az ilyemitől. Az USA meg szarik az ilyesmire (we love guns), szóval lekommunikálják nekik, hogy ők akarnak többet nyomatni, holott a dán katonai vezetés pont ugyanezt akarja.

Win-win mindkét oldalnak. Erre gondoltam. MIndent több oldalról kell szemlélni - nem leírni a 2 bites újságíró marhaságait. Azért ezen fórum olvasói többet tudnak ilyen témában, hogy ezt a rendszerint politikai nézettel átitatott cikket egy az egybe átvegyék.
 
Sajna a Red Hawk-ra nagyobb esély van.
Ez miből vezetődött le? A US Navy Super Hornetre áll át. A USAF a T-38-osok rövid idejét és az olajválság + recesszió időszakát leszámítva mindig is élvonalbeli vadászgépen repült. Még 2008 és a válság mély éveiben is. Most meg megy a gazdaság tudtommal ott is. Miért állnának át egy kiképző gépre...?

Főleg úgy, hogy a T-38 idő fogy, F-35-ből viszont meg ugyebár 100-as nagyságrend van olyan gép, ami további depo level munka nélkül nem bevethető, csak kiképzésre alkalmas = tökéletes gép TB-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Trump meg a Gröllandos történet egy konkrét szényen... kár szót vesztegetni rá. Az USA külpolitikája már a Szovjetunió szintjét verdesi...

Amire én gondoltam, hogy leírnak x tartalmat (more F-35 to Denmark) - de a tálalás már ezt árnyalja (ki akarja meg miért). Na most Dániában a katonai vezetés tudja, hogy a haderőt fejleszteni kell (hol nem - lásd Magyarország) - de ugye a libtard kormányok hidegrázást kapnak az ilyemitől. Az USA meg szarik az ilyesmire (we love guns), szóval lekommunikálják nekik, hogy ők akarnak többet nyomatni, holott a dán katonai vezetés pont ugyanezt akarja.

Win-win mindkét oldalnak. Erre gondoltam. MIndent több oldalról kell szemlélni - nem leírni a 2 bites újságíró marhaságait. Azért ezen fórum olvasói többet tudnak ilyen témában, hogy ezt a rendszerint politikai nézettel átitatott cikket egy az egybe átvegyék.
Ez így teljesen korrekt amit írsz.
 
Sokkal jobban néz ki így, mint Blue Angels festéssel...

blue-angels-with-the-lightning-2-erik-simonsen.jpg
Lehet hogy jobban nézne ki a Blue Angels-gép is, ha jobban eltalálták volna a színét. Ez a valódi fényes sötét tengerkékhez képest egy világosabb, fakóbb és mattabb árnyalatra sikerült, mintha már 15 éve csak nyúznák-koptatnák a gépet festésjavítás nélkül ... úgy is néz ki ...:(
 
Lehet hogy jobban nézne ki a Blue Angels-gép is, ha jobban eltalálták volna a színét. Ez a valódi fényes sötét tengerkékhez képest egy világosabb, fakóbb és mattabb árnyalatra sikerült, mintha már 15 éve csak nyúznák-koptatnák a gépet festésjavítás nélkül ... úgy is néz ki ...:(

A C verziónak nagyobb a szárnyfelülete mint az A-nak, így talán emiatt is nekem túl sok a kék felület. Valahová még kellene bele egy kis sárga a szárny felső részére.
 
Ez miből vezetődött le? A US Navy Super Hornetre áll át. A USAF a T-38-osok rövid idejét és az olajválság + recesszió időszakát leszámítva mindig is élvonalbeli vadászgépen repült. Még 2008 és a válság mély éveiben is. Most meg megy a gazdaság tudtommal ott is. Miért állnának át egy kiképző gépre...?

Főleg úgy, hogy a T-38 idő fogy, F-35-ből viszont meg ugyebár 100-as nagyságrend van olyan gép, ami további depo level munka nélkül nem bevethető, csak kiképzésre alkalmas = tökéletes gép TB-nek.
Igaz, azokra nem gondoltam.
 
2500 db F-35-je a mesékben lesz az USAF-nak.
Az F-35B miatt kerek perec kijelentette az USAF, hogy a következő vadászgép program nem lesz közös.
Lehet jó vadászgépet tervezni közös lóként, de még jobbat lehetne, ha ezt nem erőltetik. Technikailag lehetséges, de még ma sem akar optimális lenni ez főleg, ha egy annyira baromságot erőltetnek, mint a VTOL. Az én szememben a VTOL az egy zsákutca. Még a sáncos rephordozókat is annak tekintem, nemhogy azt...

Inkább itt reagálnék erre pár gondolattal, mint az Orosz hadiflotta topikban, ebben szerintem abszolút egyetértünk.

"...Az én szememben a VTOL az egy zsákutca..."

Ebben vitatkoznék veled a legnagyobb tisztelettel.

De előtte szögezzük le, hogy természetesen egy V/STOL módon üzemelő repülőgép mindaddig hátrányban lesz fontos, mi több életbevágó paraméterekben, mint hatótáv ( ugyanannyi rendelkezésre álló üzemanyaggal mindig), öntömeg stb. egy hagyományos módon fel/leszálló repülőgéphez, amíg valami elképesztően frappáns megoldást nem talál ki valaki, ami jelentéktelenné teszi a hátrányokat.
Kb., mint amikor megvalósították a kétáramú gázturbinás hajtóművet.

Egy V/STOL, repülőgépet alapvetően nem is a hagyományos módon üzemelő repülőgépekhez kell viszonyítani. azok ugyanis elvileg jól védett/védhető repülőterekről üzemelnek.
Olyan - természetesen számodra is teljesen nyilvánvaló - előnyökkel rendelkezik a VTOL, hogy nem véletlen, hogy világ pénze összegeket öltek már eddig is bele ezekbe a projektekbe szerte a világon.
Az, hogy egy repülőgép - a rendkívül sebezhető - repülőtértől függetlenül tud üzemelni bármilyen talajviszonyok mellett...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
...az megfizethetetlen, minden másra meg ott a Mastercard (nem is írtam hülyeséget:eek:).

A VTOL repülőgépek hátránya igazából a még fejletlenebb technikai lehetőségekből fakadó múltjuk, az ezekből levont/tanult következtetések.

Nézzük az elejéről!
A Kestrel még egy elcseszett Terminator volt; élő szövet a fém vázban, slusszpassz ennyi...
Mert a hajtómű tolóerő/tömeg aránya túl kevés volt a feladathoz (meg még volt mit finomítani fúvókákon stb.).
Yak-36 esete gyakorlatilag ugyanez.

Ma már ettől azért előrébb jár a hajtómű technika, s erre pont kiváló példa az F-35B; s már nem is határeset, mint a Yak-141.
Ma már mind látjuk, hogy önálló, a célra dedikált platformot kellett volna fejleszteni hozzá, s akkor nem lenne vicsorgás a haderőnemek között, s megmerem kockáztatni, hogy még hatékonyabb lehetne a B...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A másik ok az avionika.
Bárki fél karját odaadták volna akkoriban a mérnökök, ha rendelkezésükre állt volna a Fly-by-wire.
Még az előbb említett betöretlen prototípusokat is vidáman tudták volna a kívánt kontroll alatt tartani.
Igazából az a csoda, hogy ezeket a vadakat volt ember, aki be tudta törni...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bár szerintem megvalósítható VTOL képességgel is (Yak-36) de én mondjuk megelégednék a STOL képességgel. (Itt cáfolom meg az egész eddigi okfejtésem;))
Mondjuk a Yak-28 elrendezésében (ott már ugye eleve szögben építették be a hajtóműveket, ellentétben a Yak-27-el), s eredetileg olyan gázsugárterelőt gondoltam rá applikálni, mint a Caspain Sea Monster ekranoplan törzs elején levő 8 hajtóművön volt.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De ma már az oroszok rutinszerűen használják a saját TVC-jüket, tehát már ilyen primitív megoldásra sem lenne szükség.
Mai tolóerő/tömeg viszonyú TVC-s hajtóművekkel (van nekik), FBW-vel (van nekik), egy ilyen jellegű elrendezést valósítanék meg.
Hogy így nem lenne hely elég függesztőknek?
...hát mindenre én gondoljak?


 
"Lockheed Martin delivers 134 F-35 stealth fighters in 2019

In 2019, deliveries included 81 F-35s for the US military services, 30 for international partner nations in the Joint Strike Fighter programme and 23 for Foreign Military Sales customers.

There are now more than 490 F-35 aircraft operating from 21 bases around the world.

8 countries have F-35s operating from a base on their home soil and 8 military services have declared Initial Operating Capability for the aircraft.

The Israeli Air Force, US Air Force, US Marine Corps and Royal Air Force have each used the stealth fighter in combat operations.

The worldwide F-35 fleet has accumulated more than 240,000 flight hours since the first aircraft was delivered in 2011.

The company adds that 975 pilots and 8,585 maintainers have been trained on the aircraft.

Lockheed Martin is aiming to only slightly increase the number of F-35s it delivers in 2020 to 141 examples.

The company plans to continue yearly delivery increases until it hits peak production in 2023 when it aims to delivery more than 170 units."
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and formosa1
"Lockheed Martin delivers 134 F-35 stealth fighters in 2019

In 2019, deliveries included 81 F-35s for the US military services, 30 for international partner nations in the Joint Strike Fighter programme and 23 for Foreign Military Sales customers.

There are now more than 490 F-35 aircraft operating from 21 bases around the world.

8 countries have F-35s operating from a base on their home soil and 8 military services have declared Initial Operating Capability for the aircraft.

The Israeli Air Force, US Air Force, US Marine Corps and Royal Air Force have each used the stealth fighter in combat operations.

The worldwide F-35 fleet has accumulated more than 240,000 flight hours since the first aircraft was delivered in 2011.

The company adds that 975 pilots and 8,585 maintainers have been trained on the aircraft.

Lockheed Martin is aiming to only slightly increase the number of F-35s it delivers in 2020 to 141 examples.

The company plans to continue yearly delivery increases until it hits peak production in 2023 when it aims to delivery more than 170 units."
Kezd szépen felfutni a gyártás.