Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 030
2 707
113
Király a játszótered. Meg a XXI. századi lakópark (amiknél még egy szoci paneldzsumbi is több privátszférát adott, mert ha kimégy egy most épült lakóparki lakás erkélyére kezet tudsz fogni a szemben lakóval. Régen nem láttak ennyire az ember képébe.)



Vagy ha mindennap kell a kocsi, akkor ilyenkor sem kell a taxi, a tömeg... Lehet, hogy neked is meg kéne néha fordított nézőpontból is vizsgálni a helyzetet.


A stílus maga az ember. Erre gyúrjál még. És képzelj ide egy jó kis ad-hominemet.

A (nagy)városias ember maga a gond. Ez az Urbánus - Népi ellenállás egy újabb iterációja. Adj fel még több szabadságot, hogy az uraidnak jobb legyen, legyél még kiszolgáltatottabb. Az autó maga a kuruc virtus igaziból, míg a vegán rolleresek és fixisek a cuky labanc fiúkák.
Részben igazad van.
A valódi problèma az, hogy a zemberek vidéken szeretnek élni mert az valóban jobb, de dolgozi a városba kéne menni, mert ott van munka.
A te példáddal élve tényleg jó dolog kuruckodni, csak ne kéne lemondani a labancos életszínvonalról!
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Részben igazad van.
A valódi problèma az, hogy a zemberek vidéken szeretnek élni mert az valóban jobb, de dolgozi a városba kéne menni, mert ott van munka.
A te példáddal élve tényleg jó dolog kuruckodni, csak ne kéne lemondani a labancos életszínvonalról!
Egy seggel akarnak a kurucok két lovat megülni ráadásul más kontójára. Jelenleg meg ez az elővárosból ki-be autókázás Bp-re.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Egy seggel akarnak a kurucok két lovat megülni ráadásul más kontójára. Jelenleg meg ez az elővárosból ki-be autókázás Bp-re.
Akar a fene, csak ez jutott nekik mert fővárosi lakást nem sokan tudnak megfizetni, a tömegközlekedés meg a beutazó létszámra elégtelen és alkalmatlan.
 
T

Törölt tag 008

Guest
.....
A CSOK miatt a házépítés és a lakásépítés mindenhol drágább lett.és emiatt a bérlés is, mert az új lakások, amit kiadnak, hogy visszahozzák a pénzt drágán vannak kiadva. Csak aki meg egyedülálló az IJ. Az ember meg nem 40 évesen szeretne otthonról elköltözni... Azok, akik éppen családalapítás előtt vannak, ők sem jártak jobban, mert a több pénzből kb. olyan lakást vesznek, mint a CSOK előtt. A többieknek viszont meg már semmi nem jut. Ezt előre megjósolta kb. mindenki. Vastaps........

Nem csak a CSOK miatt, már előtte elkezdődött. A külföldi vásárlások is nyomják föl az árakat.
Kutyaséta közben folyamatosan látom az ingatlanosokat sétálni a vevőkkel kezében mappa és angolul magyaráz.
Nem tudunk versenyezni a sem a nyugait bérekkel sem a kínai befektetőkkel.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 970
113
Senki nem mondta, hogy ez a terv. Nem értem, hogy ennek bekommentelése n+1-ére az mire jó.
Az elővárosi kötött pályás közlekedés fejlesztés tervnek a lényege azt, hogy a kapacitást, a minőség kapacitást megteremtse.

Buszsáv esetén olyan sűrűség érhető el kis túlzással, amekkorát akarsz. A Metrópótoló buszok jelenleg a Nagyvárad téren hétköznap van, hogy kettesével indulnak el kb. 2 perc alatt 4. A 7-es buszt sűrítése helyett már régen villamost kellett volna építeni. A bp-i villamos hálózat lerombolása ősbűn.


Ha az ember napi 70 perc autózásra van a munkahelyétől, akkor az én szerén véleményem az, hogy a lakhelyét kell megváltoztatni. Persze mindenki ott lakik ahol akar és telik rá. Csak ezen gondolatmenet mentén van az, hogy az agglomerációs autózgatás a fővárosi életminőséget rontja azok számára, akik a fő utak, de most már kb. bárhol laknak.

És ez sokak szerint ez így teljesen rendben van...

A fővárosban gyalogosként mozogni lassan akadálypálya, mert a szűk utca egyik részén építkeznek, a járda meg olyan, amilyen. Az autós meg persze nyomja neki, mert az jár...
Pontosan. Ezert nem tetszik a kormanynak az az iranyzata hogy a kertvarosias letformat propagalja. Kozben meg a varosok egyre csak terjeszkednek, folyton elkerulo utakat kell ezert epiteni, alig hogy befejezik az elozot. Hol van itt a kornyezetvedelem? Beepitjuk termofoldeket pedig azokon elelmiszert kellene termelni a sokasodo emberisegnek. Elvesszuk az elohelyet a mokusoktol, meg a delfinektol. Aki varosban akar elni az eljen varosias kornyezetben, 10-20-30 emeletes lakotelepeken. Toredekere lehetne csokkenteni a varosok teruletet, kevesebb utra es tomegkozlekedesre volna szukseg, csokkennenek a tavolsagok, zoldebb lenne az orszag, rovidebbek lennenek a menetidok. Nem volna szukseg oriasi metro vonalakra csak surubb jaratokra pl, de azokra sem feltetlen mert kozelebb lenne egymashoz minden. Szerintem teljesen elhibazott iranyvonal a lakoparkos kertvarosiasos irany.
 
M

molnibalage

Guest
Akar a fene, csak ez jutott nekik mert fővárosi lakást nem sokan tudnak megfizetni, a tömegközlekedés meg a beutazó létszámra elégtelen és alkalmatlan.
Még most sem értem ezt a kijelentést. Szigetszentmiklóson 450-550 Ft/nm2-es árakat látok és embertelenül nagy házakat. Ki a túrónak kell 110, 140 nm...?

Ez 2018-as ár, ahhoz képest még 10%-kal van fentebb most kb.
https://index.hu/gazdasag/2019/12/1..._ingatlanpiac_budapest_es_videki_nagyvarosok/

  • Kelenvölgyben kb. 500-550k/nm áron volt vehető lakás, bár a minta nem túl nagy. Villamoossal átszllés nélkül elérhető Észak-Buda is, egy átszállással bármelyik metró.
  • Wekerletelep és tája ennél olcsóbb. Metró egy köpésnyire. Ez sem betondzsungel.
  • Vörösvári út környéke. Ok, ezek pár szintes épületek és panelek is. Ez is kb. 500 k/m2 ár. Közelben villamos, metró is túloldalt. Fonódó vilis is.
Vannak még ilyen helyek.

Szóval nem igazán értem ezt a "fővárosi lakást nem tudnak megfizetni" részt.

Ha nem a Deák tér a cél és a legdrágább, akkor az agglomerációs lakás pont olyan drága, mint egy kicsit kintebb levő fővárosi. Csak az messze van a belvárostól és autóval már nem látom az "megfizethetetlenséget". Mert annak igen magas költsége van egy BKV bérlethez képest.

Persze akinek céges autó van ingyért, akkor más a helyzet.
 
M

molnibalage

Guest
Pontosan. Ezert nem tetszik a kormanynak az az iranyzata hogy a kertvarosias letformat propagalja. Kozben meg a varosok egyre csak terjeszkednek, folyton elkerulo utakat kell ezert epiteni, alig hogy befejezik az elozot. Hol van itt a kornyezetvedelem? Beepitjuk termofoldeket pedig azokon elelmiszert kellene termelni a sokasodo emberisegnek. Elvesszuk az elohelyet a mokusoktol, meg a delfinektol. Aki varosban akar elni az eljen varosias kornyezetben, 10-20-30 emeletes lakotelepeken. Toredekere lehetne csokkenteni a varosok teruletet, kevesebb utra es tomegkozlekedesre volna szukseg, csokkennenek a tavolsagok, zoldebb lenne az orszag, rovidebbek lennenek a menetidok. Nem volna szukseg oriasi metro vonalakra csak surubb jaratokra pl, de azokra sem feltetlen mert kozelebb lenne egymashoz minden. Szerintem teljesen elhibazott iranyvonal a lakoparkos kertvarosiasos irany.
A lakópark fogalma igen tág. A Corvin sétánynál levő épületeket is annak hívják. 9 emeletesek. Ahol én lakok az 6 szintes.
A termőföldek bőven elegek. Nem azért éhezik a világ fele, mert nincs elég föld. Főleg, ha kevesebb húst enne az emberiség. Mert aránytalanul nagy területet foglal le az, hogy marhának való takarmányt termelnek rajta.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 075
2 944
113
"A stílus túlértékelt. Talán a tartalomra kéne figyelni"

erre meg azt olvastam egyszer,hogy ezt azok állítják akiknek nincs semmi stílusuk......nehogy magadra vedd!!!!,csak leírtam....Amúgy szerintem mindkettő ugyanolyan fontos....
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Részben igazad van.
A valódi problèma az, hogy a zemberek vidéken szeretnek élni mert az valóban jobb, de dolgozi a városba kéne menni, mert ott van munka.
A te példáddal élve tényleg jó dolog kuruckodni, csak ne kéne lemondani a labancos életszínvonalról!
Akkor lakkanak városban a szegények, szívják a dieselem bűzét ;)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Kevés idézetet utálok jobban. A stílus túlértékelt. Talán a tartalomra kéne figyelni. Persze hülyeségeket idézni bárki tud, ahhoz nem kell ész.
Annyira azért nem tolsz jó kontentot, hogy megengedhesd magadnak azt a proli stílust amit tolni szoktál.
Szerintem fordulj elmeorvoshoz. Amíg nem késő. Egy műszaki - mobilitási - gazdaságossági - élhetőségi problémából kb. kontetós mahaságot szülni ebből? Vastaps.

Azerintem meg szállj le a magas lóról, mert az is műszaki-élhetőségi megoldás lenne, hogy pl. lehessen távmunkában shared service deskezni, ne kelljen bemenni az irodaházba, vagy hogy egy biztosító társaság esetleg ne Budapesten, hanem Veszprémben, Godőllőn, Dunakeszzon vagy Debrecenben tartsa a székházát. Vagy hogy legyen telekocsis buszsáv jasználat.

Mobilról most ennyit válaszolok.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
lufi.jpg

Annyiban módosítom hogy most már az is boldog aki 600 felett vett Tesla részvényt.

tesla200204-348187.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Nem tökmindegy mi hajtja? Ha csillámporral megy akkor is brutál az árfolyamnyereség. Más cég pár centes osztaléka a büdös életben nem fog ennyit hozni évtizedek alatt sem...

Ebben az bassza fel a legjobban az embert hogy nem tíz évvel ezelőtt, de még tavaly nyáron is ha vett a cuccból akkor most 4x annyi pénze van :D

Don't be that guy.

 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Nem tökmindegy mi hajtja? Ha csillámporral megy akkor is brutál az árfolyamnyereség. Más cég pár centes osztaléka a büdös életben nem fog ennyit hozni évtizedek alatt sem...

Ebben az bassza fel a legjobban az embert hogy nem tíz évvel ezelőtt, de még tavaly nyáron is ha vett a cuccból akkor most 4x annyi pénze van :D

Don't be that guy.

Ebben igazad van.

Van egy becsípődésem, hogy rühellem a faszit meg a cégét is. :)

Egyébként a kocsival már megbarátkoztam, csak a faszi stílusa, meg az a hype nekem nagyon idegen, ami ezt a jelenséget körbeveszi.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Egyébként nincs mögötte gazdasági realitás, inkább a marketing és a hit hajtja.

Pár hónapja néztem egy videót az Uber-ről.
Mióta létezik veszteséges, 0 koncepció, terjeszkednek össze-vissza, mégis öntik bele a pénzt hátha.
Mondjuk a crypto őrület is gyönyörűen megmutatta, hogy az emberek bármire elverik a pénzüket ha egy öltönyös fickó arra biztatja őket az interneten (volt vmi nagyon durva csalás ahol BCC-t adtak a befektetőknek BTC helyett effektíve tönkretéve emberek tízezreit).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 355
113
Szerintem ez a tipikus "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" esete. Azért rossz a tömegközlekedés mert az emberek úgyis kocsival járnak (vagy tíz éve volt tèma a MÁV utasainak egyharmada vesz teljesárú jegyet a többiek ingyen/kedvezménnyel utaznak). Vagy a rossz tömegközlekedés miatt autózik mindenki?

Pedig egyszerű, mint a szög:
A minőségi tömegközlekedés nem tud nyereséges lenni. A minőségi alatt azt értem, hogy a járatsűrűség elég magas ahhoz, hogy reális alternatíva legyen az egyéni gépkocsihasználattal szemben. Meg mellesleg legyen olcsó is...
De ennek ára van: Egyrészt akkor is sűrűn kell közlekednie, amikor már a többség alszik, (Különben pl. az esti színházelőadásra is kocsival fog menni a kultúrpolgár, merthogy hazafele nem akar 20-30 percet várni, amikor már elálmosodott, meg nyűgös)
Ekkor két alternatíva van:
1, Járatod pár százalékos kihasználtsággal a nagy utaskapacitású járműveket - ami nem gazdaságos
2, Veszel pluszba kis kapacitású járműveket ezekre az időszakokra.
Utóbbi eredménye az időben dupla amortizáció, meg kétszeres logisztikai háttér: Dupla költség, fele öröm.

Nyilván változik a világ, változnak a cserearányok. Pl. a 80-as években egy hi-fi torony - több ok miatt is - hazánkban csillagászati áru volt a jövedelmekhez viszonyítva.
Az autó dettó. Főleg a mai ár/bér arányhoz viszonyítva.
A szocializmusban az emberek igen- igen kis része járt dolgozni autóval - még ha volt is neki -, mert rohadt drága mulatság volt. Meg tegyük hozzá, hogy a KGST autók üzembiztonsága nem vetekedett még egy mai 20 éves autóéval sem... Hétvégi autóknak megfeleltek.
A tömegközlekedés viszont államilag erősen dotálva volt. Jártak is a buszok Miskolcon is 7-10 percenként. Még este is negyedóránként.
Hülye lett volna bárki is este kocsival közlekedni, amikor inkább nyugodtan piálhatott...

Igények: Na azok is megváltoztak. Nem akarunk látszani (sötétített üvegek), nem akarunk érintkezni, se főni, se megfagyni. Tehát autó.
Erre érdekes módon nem voltunk annyira kényesek a nyolcvanas években, inkább ültünk a tűzforró/jéghideg buszokon a tömegnyomorban, az autó meg maradt hétvégékre . Mert az a kompromisszum volt akkor a racionálisabb.
Ma meg könnyen elérhető az autóvásárlás; már két-három havi keresetből használható egyéni közlekedési eszköz vásárolható, még a járulékos költségekkel együtt is racionálisabb, mint az óránkénti átlag kettő városi busz Felsőzsolcára. (Mondom, nyolcvanas években 7-10 percenként járt. Három okból is biztos az adat: Előttünk volt a végállomás, s a középiskolában autóforgalmi szakon - tehát pl. tömegközlekedés) tanultam, s még érdekelt is a téma.

Ma egy hónapban egyszer teletankolok 100-asból húszezeré', abból a párommal ketten bejárunk dolgozni, plusz időnként hétvégén meglátogatjuk a nagymamát, stb.
Két bérlet (városi, plusz zsolcai viszonylat kettőnknek lenne vagy 28000 Ft) + az időfaktor.
Időfaktor: a legdrágább.
Az élet egyszeri és megismételhetetlen. (Már előző életemben sem hittem a reinkarnációban)

Amúgy a jogosítvány nélküli diákok egész jól elvannak a tömegközlekedéssel. Ha van net (+ buszon, villamoson wifi), van mobil, meg hozzá fülhallgató, akkor kibírja, hogy nem kell idegelni az araszoló kocsisorban.
Aztán felnőnek, jogosítvány, élménytárs, később gyerekek.
S meglepő és önző módon ezután autózni akarnak...


Összegezve:
A mindenkori állam/kormány döntése az, hogy inkább besepri e a pénzt a munkába járó autósoktól, s elnyeli a feneketlen költségvetésben - magasról téve pl. a környezetterhelésre - vagy ilyen olyan ideák miatt tolja pénzt a tömegközlekedésbe.

A választ 30 éve mindannyian tudjuk.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Pedig egyszerű, mint a szög:
A minőségi tömegközlekedés nem tud nyereséges lenni. A minőségi alatt azt értem, hogy a járatsűrűség elég magas ahhoz, hogy reális alternatíva legyen az egyéni gépkocsihasználattal szemben. Meg mellesleg legyen olcsó is...
De ennek ára van: Egyrészt akkor is sűrűn kell közlekednie, amikor már a többség alszik, (Különben pl. az esti színházelőadásra is kocsival fog menni a kultúrpolgár, merthogy hazafele nem akar 20-30 percet várni, amikor már elálmosodott, meg nyűgös)
Ekkor két alternatíva van:
1, Járatod pár százalékos kihasználtsággal a nagy utaskapacitású járműveket - ami nem gazdaságos
2, Veszel pluszba kis kapacitású járműveket ezekre az időszakokra.
Utóbbi eredménye az időben dupla amortizáció, meg kétszeres logisztikai háttér: Dupla költség, fele öröm.

Nyilván változik a világ, változnak a cserearányok. Pl. a 80-as években egy hi-fi torony - több ok miatt is - hazánkban csillagászati áru volt a jövedelmekhez viszonyítva.
Az autó dettó. Főleg a mai ár/bér arányhoz viszonyítva.
A szocializmusban az emberek igen- igen kis része járt dolgozni autóval - még ha volt is neki -, mert rohadt drága mulatság volt. Meg tegyük hozzá, hogy a KGST autók üzembiztonsága nem vetekedett még egy mai 20 éves autóéval sem... Hétvégi autóknak megfeleltek.
A tömegközlekedés viszont államilag erősen dotálva volt. Jártak is a buszok Miskolcon is 7-10 percenként. Még este is negyedóránként.
Hülye lett volna bárki is este kocsival közlekedni, amikor inkább nyugodtan piálhatott...

Igények: Na azok is megváltoztak. Nem akarunk látszani (sötétített üvegek), nem akarunk érintkezni, se főni, se megfagyni. Tehát autó.
Erre érdekes módon nem voltunk annyira kényesek a nyolcvanas években, inkább ültünk a tűzforró/jéghideg buszokon a tömegnyomorban, az autó meg maradt hétvégékre . Mert az a kompromisszum volt akkor a racionálisabb.
Ma meg könnyen elérhető az autóvásárlás; már két-három havi keresetből használható egyéni közlekedési eszköz vásárolható, még a járulékos költségekkel együtt is racionálisabb, mint az óránkénti átlag kettő városi busz Felsőzsolcára. (Mondom, nyolcvanas években 7-10 percenként járt. Három okból is biztos az adat: Előttünk volt a végállomás, s a középiskolában autóforgalmi szakon - tehát pl. tömegközlekedés) tanultam, s még érdekelt is a téma.

Ma egy hónapban egyszer teletankolok 100-asból húszezeré', abból a párommal ketten bejárunk dolgozni, plusz időnként hétvégén meglátogatjuk a nagymamát, stb.
Két bérlet (városi, plusz zsolcai viszonylat kettőnknek lenne vagy 28000 Ft) + az időfaktor.
Időfaktor: a legdrágább.
Az élet egyszeri és megismételhetetlen. (Már előző életemben sem hittem a reinkarnációban)

Amúgy a jogosítvány nélküli diákok egész jól elvannak a tömegközlekedéssel. Ha van net (+ buszon, villamoson wifi), van mobil, meg hozzá fülhallgató, akkor kibírja, hogy nem kell idegelni az araszoló kocsisorban.
Aztán felnőnek, jogosítvány, élménytárs, később gyerekek.
S meglepő és önző módon ezután autózni akarnak...


Összegezve:
A mindenkori állam/kormány döntése az, hogy inkább besepri e a pénzt a munkába járó autósoktól, s elnyeli a feneketlen költségvetésben - magasról téve pl. a környezetterhelésre - vagy ilyen olyan ideák miatt tolja pénzt a tömegközlekedésbe.

A választ 30 éve mindannyian tudjuk.

Plusz tegyük hozzá, hogy ha idős/beteg rokont kell esetleg főállás, ne adj' Isten még gyerekek mellett támogatni, úgyhogy közel lakik, csak 10-15 perc autóval, munkába menet/jövet 3 perc kitérő, de a busz elkerülné... True story. Egyedülállóknak, gyerekeknek jó a tömegközlekedés, akik nem felelősek másokért, és nem kell tudniuk hirtelen ad-hoc kisebb logisztikai problémákat megoldani.