Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Annyiban módosítom hogy most már az is boldog aki 600 felett vett Tesla részvényt.

tesla200204-348187.jpg

Na ha lenne, mert hittem volna benne, most tuti kiszállnék, legalább a feléből. Nagyon pukkanás előtti tulipán-görbe szagot érzek, egyszerűen ennyire nincs sok abban a cégben szerintem. (Az autót láttam már működni, valódi, igazi autó, nem csak kamu a cég azért)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Na ha lenne, mert hittem volna benne, most tuti kiszállnék, legalább a feléből. Nagyon pukkanás előtti tulipán-görbe szagot érzek, egyszerűen ennyire nincs sok abban a cégben szerintem. (Az autót láttam már működni, valódi, igazi autó, nem csak kamu a cég azért)

Az tuti, hogy hamarosan láthatunk egy ugyanilyen meredek vonalat lefelé is. Most a sztori és a hit mellett hajtja, hogy a shortosokat kizárják sorra, márpedig belőlük sok volt valószínűleg. Ha ennek vége, és elkezdenek számolgatni, közelíteni fog a reális árfolyam felé az érték lefelé. Ettől persze aki alul vett, és most eladja, az boldog, csak kevesen vannak ilyenek, mert ezt így számolni nem lehet (a tényszámok alapján már bőven túlárazott), legfeljebb ráérezni, hogy meddig fogja hajtani a déli szél.
 
Nem tökmindegy mi hajtja? Ha csillámporral megy akkor is brutál az árfolyamnyereség. Más cég pár centes osztaléka a büdös életben nem fog ennyit hozni évtizedek alatt sem...

Ebben az bassza fel a legjobban az embert hogy nem tíz évvel ezelőtt, de még tavaly nyáron is ha vett a cuccból akkor most 4x annyi pénze van :D

Don't be that guy.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pedig én megmondtam, hogy Tesla részvényt kell venni! ;)
 
Az tuti, hogy hamarosan láthatunk egy ugyanilyen meredek vonalat lefelé is. Most a sztori és a hit mellett hajtja, hogy a shortosokat kizárják sorra, márpedig belőlük sok volt valószínűleg. Ha ennek vége, és elkezdenek számolgatni, közelíteni fog a reális árfolyam felé az érték lefelé. Ettől persze aki alul vett, és most eladja, az boldog, csak kevesen vannak ilyenek, mert ezt így számolni nem lehet (a tényszámok alapján már bőven túlárazott), legfeljebb ráérezni, hogy meddig fogja hajtani a déli szél.
Énn kétszáznál is túlértékeltnek éreztem. Mennyi szerinted a reális árfolyama?
 
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.
 
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.
Hogy zárják ki a shortosokat?
 
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.

A cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye alapján 9 dollár is túlzó lenne, nem hogy 900. Jelenelg még éves összesítésben minden évben veszteséges volt. Csak égeti a befektetők pénzét a veszteségek fedezésére és a beruházásokra. Durván el van adósodva a cash flow (EBITDA) termelő képességéhez képest. Most még folyamatos forrás bevonás nélkül fejre állna. Ha a jövőbeni eredményéről szőtt álmok valóra válnának, akkor 2023-ra esetleg megérhetne 200-at fundamentális alapon (P/E alapon igen, P/BV alapon nem), de azt is csak rendkívüli jóindulattal, mélységes hittel a jövőben és a további eredmény növekedésben és csak akkor, ha addig nem lesz válság/piaci összeomlás, ami kevéssé valószínű.

A részvény árfolyamok már régen elszakadtak a reálgazdasági alapoktól. A rengeteg hitelből, állami túlköltekezésből és jegybanki fedezetlen pénznyomtatásból származó fölösleges likviditás, a megterségesen irreálisan alacsonyan tartott kamatok miatt az érdemi hozamot produkáló alternatív befektetési lehetőségek szűkössége és a tömegpszichológia hajtja fel az árfolyamokat. Ahogy telik az idő az előző nagy megrázkózkódtatás óta, úgy győzi le egyre inkább a kapzsiság és az irracionális hit az óvatosságot, a józan megfontolásokat és fundamentális/reál alapú értékelést. Az emberek azt látják, hogy ésszerű indokoltság hiányában is évtizede emelkednek az árfolyamot és nem szeretnének kimaradni a könnyű nyereség bezsebeléséből. Ezért folyamatosan szállank be a piramisjátékba és fújják a lufit. Az alapkezelők nem tudnak mással csábító mértékű hozamot elérni, csak a legkockázatosabb befektetésekkel. Így aki személyesen nem is szállna be mondjuk egy Tesla lufiba annak a pénzét is betolják helyette a bef. alapok, befektetési bankok, nyugdíjalapok, biztosítók, stb...

A Tesla árfolyama semmit nem mond arról, hogy jó-e az elektromos autó, vagy sem. A Tesla autói egyébként is túlárazott divatcikkek, amik iránt a keresletet elsősorban nem a racionális megfontolások, hanem a minden határon túltolt marketing, na és persze az elektromos autókat indokolatlanul helyzetbe hozó szabályozás teremti meg.
 
Hogy zárják ki a shortosokat?

Az árfolyam ugrás miatt kilikvidálják őket a pozícióból, mielőtt a veszteségük elérné az alapletétjüket. Illetve a saját veszteség csökkentő megbízásaik teljesülnek. Ezzel a shortosok kirázása további vársárlásokat jelent a pozíciójuk zárása érdekében és nagyon rövid távon tovább hajtja fel az árfolyamot. Azután jön a korrekció, ahogy elfogy az ilyen típusú felhajtóerő.
 
A cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye alapján 9 dollár is túlzó lenne, nem hogy 900. Jelenelg még éves összesítésben minden évben veszteséges volt. Csak égeti a befektetők pénzét a veszteségek fedezésére és a beruházásokra. Durván el van adósodva a cash flow (EBITDA) termelő képességéhez képest. Most még folyamatos forrás bevonás nélkül fejre állna. Ha a jövőbeni eredményéről szőtt álmok valóra válnának, akkor 2023-ra esetleg megérhetne 200-at fundamentális alapon (P/E alapon igen, P/BV alapon nem), de azt is csak rendkívüli jóindulattal, mélységes hittel a jövőben és a további eredmény növekedésben és csak akkor, ha addig nem lesz válság/piaci összeomlás, ami kevéssé valószínű.

A részvény árfolyamok már régen elszakadtak a reálgazdasági alapoktól. A rengeteg hitelből, állami túlköltekezésből és jegybanki fedezetlen pénznyomtatásból származó fölösleges likviditás, a megterségesen irreálisan alacsonyan tartott kamatok miatt az érdemi hozamot produkáló alternatív befektetési lehetőségek szűkössége és a tömegpszichológia hajtja fel az árfolyamokat. Ahogy telik az idő az előző nagy megrázkózkódtatás óta, úgy győzi le egyre inkább a kapzsiság és az irracionális hit az óvatosságot, a józan megfontolásokat és fundamentális/reál alapú értékelést. Az emberek azt látják, hogy ésszerű indokoltság hiányában is évtizede emelkednek az árfolyamot és nem szeretnének kimaradni a könnyű nyereség bezsebeléséből. Ezért folyamatosan szállank be a piramisjátékba és fújják a lufit. Az alapkezelők nem tudnak mással csábító mértékű hozamot elérni, csak a legkockázatosabb befektetésekkel. Így aki személyesen nem is szállna be mondjuk egy Tesla lufiba annak a pénzét is betolják helyette a bef. alapok, befektetési bankok, nyugdíjalapok, biztosítók, stb...

A Tesla árfolyama semmit nem mond arról, hogy jó-e az elektromos autó, vagy sem. A Tesla autói egyébként is túlárazott divatcikkek, amik iránt a keresletet elsősorban nem a racionális megfontolások, hanem a minden határon túltolt marketing, na és persze az elektromos autókat indokolatlanul helyzetbe hozó szabályozás teremti meg.
Nem vagyok biztos abban, hogy túlárazottak, de a többivel egyetértek. Egyrészt veszik, várólista van rá, másrészt nyilván a K+F-et és a gyárak költéségeit is tartalmazza amortizálva. Abban nem hiszek ellenben, hogy a vetélytársak nem tudnak utána kerekedni, meg a tisztán elektrolmos, akkus autózást sem tartom versenyképesnek középtávon a hibriddel.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Az a 200 dollár környéke, amit említettél, nagyjából a helyére tenné, és akkor még a sztori is benne van szerintem. Az biztos, hogy rövid távon inkább lefelé van most benne hely, most az eladásnak van itt az ideje. Több éves időtávban persze ettől még simán lehet reális célár az 1000-1500 dolláros árfolyam is, ha tényleg beváltja a cég a várakozásokat, de jelenleg még számok nincsenek az árfolyam mögött csak a sztori, a hit és a shortosok kizárásából bekövetkező vételek tömege.
Ugye most kötelező lett elektromosat gyártani a törvényi előírások miatt. Innen van egy hendikepje.
Sőt ha jól emlékszek a Fiat 2mrd dollárt tejel is neki, hogy cserében elkerülje, az EUs CO2 büntit. Konkrétan ebből építik a berlini gyárat. ( ezúton is gratulálok az EUs döntéshozóknak)

Viszont ha minden nagy gyár rágyúr és közben nem megy tönkre, eltűnhet ez az előny. Mert autót, még a németek tudnak gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Viszont ha minden nagy gyár rágyúr és közben nem megy tönkre, eltűnhet ez az előny. Mert autót, még a németek tudnak gyártani.

Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.
 
Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.
Magára a karisszériára, a formára, a belső anyagokra és az összeszerelés minőségére gondoltam. Hibrid kocsik is jönnek fel.

Elektromos hajtásban, akksiban és szoftveresen van lemaradás. De mestersegesen megváltoztatták a versenyt, igy nehéz alkalmazkodni.
Az önvezetést nem tudom megítélni, mennyi a marketing és mennyi a valóság a Teslanal.

Tisztán elektromosat venni ma luxus.
 
Egyébként ha a CO2 kibocsátáson milliárd eurokat lehetett perelni, akkor az elektromossal megtehető kamutávokon mennyit lehetne?
 
A cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye alapján 9 dollár is túlzó lenne, nem hogy 900. Jelenelg még éves összesítésben minden évben veszteséges volt. Csak égeti a befektetők pénzét a veszteségek fedezésére és a beruházásokra. Durván el van adósodva a cash flow (EBITDA) termelő képességéhez képest. Most még folyamatos forrás bevonás nélkül fejre állna. Ha a jövőbeni eredményéről szőtt álmok valóra válnának, akkor 2023-ra esetleg megérhetne 200-at fundamentális alapon (P/E alapon igen, P/BV alapon nem), de azt is csak rendkívüli jóindulattal, mélységes hittel a jövőben és a további eredmény növekedésben és csak akkor, ha addig nem lesz válság/piaci összeomlás, ami kevéssé valószínű.

A részvény árfolyamok már régen elszakadtak a reálgazdasági alapoktól. A rengeteg hitelből, állami túlköltekezésből és jegybanki fedezetlen pénznyomtatásból származó fölösleges likviditás, a megterségesen irreálisan alacsonyan tartott kamatok miatt az érdemi hozamot produkáló alternatív befektetési lehetőségek szűkössége és a tömegpszichológia hajtja fel az árfolyamokat. Ahogy telik az idő az előző nagy megrázkózkódtatás óta, úgy győzi le egyre inkább a kapzsiság és az irracionális hit az óvatosságot, a józan megfontolásokat és fundamentális/reál alapú értékelést. Az emberek azt látják, hogy ésszerű indokoltság hiányában is évtizede emelkednek az árfolyamot és nem szeretnének kimaradni a könnyű nyereség bezsebeléséből. Ezért folyamatosan szállank be a piramisjátékba és fújják a lufit. Az alapkezelők nem tudnak mással csábító mértékű hozamot elérni, csak a legkockázatosabb befektetésekkel. Így aki személyesen nem is szállna be mondjuk egy Tesla lufiba annak a pénzét is betolják helyette a bef. alapok, befektetési bankok, nyugdíjalapok, biztosítók, stb...

A Tesla árfolyama semmit nem mond arról, hogy jó-e az elektromos autó, vagy sem. A Tesla autói egyébként is túlárazott divatcikkek, amik iránt a keresletet elsősorban nem a racionális megfontolások, hanem a minden határon túltolt marketing, na és persze az elektromos autókat indokolatlanul helyzetbe hozó szabályozás teremti meg.

Igen, tisztán pénzügyi szempontból még a 200 is túlzó, ezért írtam, hogy abban már a brutális növekedési sztori is benne van, úgy lehet még reális szerintem. De ez a 6-800 dollár már nem is a fellegekben, hanem az űrben jár :)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.

A nagy autógyárak olyanok, mint a tankhajó. Lassan fordulnak, de ha komolyan odateszik magukat, azért piszok gyorsan ledolgozzák a hátrányt. Az elektromos autóknál ugyebár nem a hardver a problémás részükről (talán egyedül az akksi nehezebb ügy), abból simán tudnak jobbat is valószínűleg, mint a Tesla, szoftveres vonalon vannak lemaradva egyelőre. De ha leszerződtetnek erre komoly fejlesztőket, simán ledolgozzák a hátrányukat egy-két éven belül.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
A nagy autógyárak olyanok, mint a tankhajó. Lassan fordulnak, de ha komolyan odateszik magukat, azért piszok gyorsan ledolgozzák a hátrányt. Az elektromos autóknál ugyebár nem a hardver a problémás részükről (talán egyedül az akksi nehezebb ügy), abból simán tudnak jobbat is valószínűleg, mint a Tesla, szoftveres vonalon vannak lemaradva egyelőre. De ha leszerződtetnek erre komoly fejlesztőket, simán ledolgozzák a hátrányukat egy-két éven belül.
Alapvetően egy gondjuk van most. Európában nehéz pénzt keresni a szabályok miatt. Akkora büntik mennek ki flottaszinten a hagyományos benzines és diesel autókra, hogy vissza kell fogni a termelést, amíg nem pörög a hibrid meg az elektromos. Arra viszont jelenleg csekély a kereslet. Csak a luxuskategóriában 30 millio fölött.
 
Magára a karisszériára, a formára, a belső anyagokra és az összeszerelés minőségére gondoltam. Hibrid kocsik is jönnek fel.

Elektromos hajtásban, akksiban és szoftveresen van lemaradás. De mestersegesen megváltoztatták a versenyt, igy nehéz alkalmazkodni.
Az önvezetést nem tudom megítélni, mennyi a marketing és mennyi a valóság a Teslanal.

Tisztán elektromosat venni ma luxus.

Az önvezetése már több embert megölt. Nem önvezetés, csak a marketing hívja "AutoPilot"-nak. Volt, hogy leállósávban álló tűzoltó autónak vezette neki a kocsit nyélgázzal.
 
Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.
Semmivé lesz, mert azt a tudást pár év alatt szedte össze a semmiből a Tesla is. Csak idő kell az alkalmazkodáshoz. Emellett vannak nagyon ügyes dolgok a kocsijaiakban, van youtubeon videó, hogy egy autóipari szaki szétszed egy model 3-at az utolsó csavarig, és rámutat dolgokra, hogy ez nagyon nem konvencionális megoldás, újszerű, és elmagyarázza milyen a megszokott,és ez miért lehet így jó/jobb/olcsóbb/könnyebben robotizálható, stb. Viszont ezeket a trükköket meg fogják lépni a nagyok is, nem annyiva forradalmibb egyszerűen. Az a több éves előny úgy lesz semmivé, hogy kapacitása nincs most annyi piacot "rabolni" az inkumbensektől, akik több év alatt utolérik. Lehet, hogy a prémium szegmensben most átmentileg megnő, de az a grafikom ami a múltkor itt is volt, hogy hú hollandiában a legnépszerűbb azutó, az semmit nem jelent: a VW két top10-es modellje utoléri, és több modellje is van, míg a teszla igaziból one trick pony.

Az OTA frissítések pedig biztonsági szempontból sokszor megmutatták, hogy gyengén védettek: ennek hiányáért szidták a Porsche-t, meg a VW-t. Ez az gondolom azért van, mert jobban ők se tudnék gyorsan megcsinálni, így veszélyes igaziból, és rosszabbul meg már megoldott (szervízben töltik fel a frissítést).

Amúgy a Fiat általi Tesla karbonkvóta vásárláshoz kis kontextus:

https://www.origo.hu/auto/20200113-a-szendioxid-kvotak-miatt-kihalhatnak-a-miniautok.html

Idézek:

Lényeges, hogy a büntetések megállapításánál gyártóként eltérő referenciaértéket határoznak meg, mégpedig az autók tömegét figyelembe véve – tehát a nehezebb autókat kínáló márkák flottaszinten engedményt kapnak (például Mercedes: 104 g/km), míg a könnyebbeket készítőktől szigorúbb számokat várnak el (Fiat-átlag: 91 g/km). Erre állítólag azért van szükség, mert a nagyobb autóknak jobb a használati értéke. Ma a teljes EU-s átlag 1372 kg – amit paradox módon megéri felülmúlni.

Lefordítom: A negyedik birodalom lobbija a környezetvédelemre hivatkozva megszopatta a környezetbarátabb autókat gyártókat.