Tornado (Panavia)

Csak szólok, hogy a Google, Facebook akkor is követi tevékenységedet, ha olyan oldalt töltesz be, amin az ő kódjuk bármilyen formában jelen van. Pl. like gomb bárhol az oldalon, vagy egy google analitikai modul, amit a fejlesztő az oldalba épít. Nem szükséges még Facebook vagy Google accounttal sem rendelkezni;)
De ez itt OFF.

Követi, de úgy nem tudja konkrét személyhez kötni (smartphone-okról történő netezés más tészta). Amúgy meg ezzel együtt kell élni, ha használni akarod a netet. Vagy lehet használni Tort, stb. ha valaki nagyon nem akar fókuszba kerülni semmilyen szinten sem.
De az alapkérdésre visszatérve, szerintem nyugodtan meg lehet nézni a Vk-s videókat, nem veszélyesebb az sem, mint bármilyen más közösségi portál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7
Követi, de úgy nem tudja konkrét személyhez kötni (smartphone-okról történő netezés más tészta). Amúgy meg ezzel együtt kell élni, ha használni akarod a netet. Vagy lehet használni Tort, stb. ha valaki nagyon nem akar fókuszba kerülni semmilyen szinten sem.
De az alapkérdésre visszatérve, szerintem nyugodtan meg lehet nézni a Vk-s videókat, nem veszélyesebb az sem, mint bármilyen más közösségi portál.
De kis naiv vagy :) Hogy ne tudná. Vannak szellem-profilok. Ha a mobilodon be vagy lépve facebookon, és azonos ip címről netezel, akkor máris korreláltathatja az adatokat, és meg is teszi. Nagyon fejlett a netes nyomkövetési technológia, ne becsüld le.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Tornado reconnaissance aircraft of Taktisches Luftwaffengeschwader (Tactical Air Force Wing) 33 returned to their home base at Büchel from Al-Asraq, Jordan, on 2 April.

p1766745_main.jpg


Four Years, four Luftwaffe Tornados, 7,500 flying hours, 2,467 missions
 
  • Tetszik
Reactions: emel and fishbed
Ne vegyétek túlságosan komolyan, de a Tornado kialaktása az, amilyennek a MiG-23-ast meg kellett volna építeni. Még akkor is, ha ez eleve multirole és elsődlegesen csapásmérő gépnek készült.
Még akkor is, ha eleve kétülésesnek tervezték és a vadász konfigurációjú F2/F3-asok is maradtak kétülésesek.
Másfelöl, az is igaz, hogy ez egy tipikus európai "túlmérnökölt" dizájn, ahol a nemzetállamok bizonyításvágya olyan komplex megoldásokat eredményezett, mint a három forgórészes és így is ellenforgó RB199-es hajtómű, az avionikai csaomag, a láthatóan alaposan kidolgozott aerodinamikájú törzs-beömlők-szárny kapcsolat, a bátran alkalmazott komplex mechanizáció, az automatikusan beálló pilonok, meg a többi nyalánkság.

Igazából a MiG-23-as tervezőinek a Tornado-t lekövetve kellett volna szem előtt tartaniuk, csak ez az időrend miatt nem volt lehetséges.

Kicsit kettős a kép. Egyrészt a maga idejében egy elég bátor és progresszív dizájn volt, másrészt bonyolult és az üzemeltetése sem volt illetve nem egyszerű.
 
Ne vegyétek túlságosan komolyan, de a Tornado kialaktása az, amilyennek a MiG-23-ast meg kellett volna építeni. Még akkor is, ha ez eleve multirole és elsődlegesen csapásmérő gépnek készült.
Még akkor is, ha eleve kétülésesnek tervezték és a vadász konfigurációjú F2/F3-asok is maradtak kétülésesek.
Másfelöl, az is igaz, hogy ez egy tipikus európai "túlmérnökölt" dizájn, ahol a nemzetállamok bizonyításvágya olyan komplex megoldásokat eredményezett, mint a három forgórészes és így is ellenforgó RB199-es hajtómű, az avionikai csaomag, a láthatóan alaposan kidolgozott aerodinamikájú törzs-beömlők-szárny kapcsolat, a bátran alkalmazott komplex mechanizáció, az automatikusan beálló pilonok, meg a többi nyalánkság.

Igazából a MiG-23-as tervezőinek a Tornado-t lekövetve kellett volna szem előtt tartaniuk, csak ez az időrend miatt nem volt lehetséges.

Kicsit kettős a kép. Egyrészt a maga idejében egy elég bátor és progresszív dizájn volt, másrészt bonyolult és az üzemeltetése sem volt illetve nem egyszerű.

  • A bonyás hajtóművet én sem értem főleg annak fényében, hogy a gyakran felhozott kortárs Mirage-200 hajtóművére mondtad az emlékeim szerint, hogy faék egyszerűségű.

  • A gép csapásmérőnek elvileg istentelen jó volt és 1980-ban a GR.1 avionikája és kabinja kisebbfajta csoda volt. Hatalmas képernyők, kazettáról adatbevitel, stb.

  • A gép vadászgépnek viszont isten csapása volt. Legfeljebb az AIM-7F/M-mel egy jó BARCAP platform lett volna, főleg az AIM-120-szel, de kb. ennyi. Klasszikus vadászgépként egy 0.

    A MiG-23MLD-t végül jó géppé masszírozták, ahogy te kifejtetted, de ezt egy Tornadoval nem lehetett volna megtenni, egész egyszerűen tolóereje sem volt hozzá.

    A MiG-23 üresen 10-11 tonna között volt. Az MF 11-hez közelebb, az MLD meg közel a 10-hez. A tolóerő is nőtt közben úgy 10%-kot.

    Csak a Tornado a 23-asnál laza 4+ tonnával volt nehezebb és kb. annyi tolóereje, ha volt, mint annak. Aerodinamikailag nem tudom, hogy mennyire lehetett volna átszabni, de nem látszott a szándék az F2/F3-nál erre. Vagy én maradtam le valamiről?
 
Csak a Tornado a 23-asnál laza 4+ tonnával volt nehezebb és kb. annyi tolóereje, ha volt, mint annak. Aerodinamikailag nem tudom, hogy mennyire lehetett volna átszabni, de nem látszott a szándék az F2/F3-nál erre. Vagy én maradtam le valamiről?
A Tornado két hajtóműve együttesen, fékpadon közel 15 tonnát tolt, Ez azért plusz két tonna a MiG-23ML/MLA/MLD/P gépek R-35-öseihez képest.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Az angolok által használt fegyverzettel elég eszement konfigok is lehetségesek voltak az IDS gépekével szemben.

Ez még OK, alaposan megpakolva, de van pótos is.
AYooGMg.png


3vrzLN.jpg


Na, de ez...? :)
Ezzel még az F-111 is izzadt volna rendesen, iszonyat légellenállása van ennek.
D9mAGp9.png
 
Az angolok által használt fegyverzettel elég eszement konfigok is lehetségesek voltak az IDS gépekével szemben.

Ez még OK, alaposan megpakolva, de van pótos is.
AYooGMg.png


3vrzLN.jpg


Na, de ez...? :)
Ezzel még az F-111 is izzadt volna rendesen, iszonyat légellenállása van ennek.
D9mAGp9.png
Ők arra IS számítottak, mi lesz ha Iván megindul nyugatnak K-Németországból és esetleg már csak 80-150km-re van a Tornadók bázisától?!! Akkor fölösleges a nagy hatótáv, viszont minél több bomba kell amit rájuk lehet dobni!!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob
Ők arra IS számítottak, mi lesz ha Iván megindul nyugatnak K-Németországból és esetleg már csak 80-150km-re van a Tornadók bázisától?!! Akkor fölösleges a nagy hatótáv, viszont minél több bomba kell amit rájuk lehet dobni!!
Hát, ez elméletnek jól hangzik, de egy ilyen helyzetben már régen vesztett volna a NATO és ehhez bomba sem lett volna már szerintem.
A UK Tornadok meg lehet, hogy UK-ből jártak volna bevetésre, ahonnan ezt cipelni... Uh...
Még az F-111-esek sem vittek 12 db Mk-82-nél többet. Vagy 4 db nagy tököt, vagy 12 db kicsit vittek.

Vietnámban a 0 légvédelmes helyeken repültek olyat az Intruderek, hogy 24 db bombával mentek. Komoly ellenfél ellen ez nem fér bele.
 
Ez csak valami teszt lehett szerintem, kockásak a bombák. Az amerikaiak is mindig megcsinálták az elképzelhető max bombaszámos, full terhelésü teszteket, amiknek reális értelme nem volt.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Hát, ez elméletnek jól hangzik, de egy ilyen helyzetben már régen vesztett volna a NATO és ehhez bomba sem lett volna már szerintem.
A UK Tornadok meg lehet, hogy UK-ből jártak volna bevetésre, ahonnan ezt cipelni... Uh...
Még az F-111-esek sem vittek 12 db Mk-82-nél többet. Vagy 4 db nagy tököt, vagy 12 db kicsit vittek.

Vietnámban a 0 légvédelmes helyeken repültek olyat az Intruderek, hogy 24 db bombával mentek. Komoly ellenfél ellen ez nem fér bele.
Nana, a RAF a 80-as években 8 század Tornadót (96 gép) !! állomásoztatott a Brit Rajnai Hadsereg mellett, és ezek bázisai alig 300km-re voltak a német-német határtól, szóval nem kellett volna Ivánnak a világ végéig eljutni támadásban, hogy alig pár perc repülésre legyenek Brüggen-től meg Laarbuch-tól (a Harrier-ek bázisa még közelebb volt). És attól hogy Iván 150-200km-re előrejut attól még a NATO nem vesztett volna háborút, hiszen még mögöttük lett volna fél Ny-Németország, Dánia, Belgium, Hollandia, Franciaország és a spanyol-portugál félsziget - hogy Angliáról ne is beszéljünk!