V-22 Osprey (Bell - Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Most ettől beljebb lesznek?
Annyival beljebb, hogy a C-2 gépek kiöregedése után is van mivel gyors utánpótlást szállítani a hordozókra. Ezek nélkül teljesen a kisegítő hajókra lennének utalva, ami sokkal lassúbb megoldás. A kiválasztott típuson esetleg lehetne vitatkozni, én az S-3 Viking szállító-változatára fogadtam, ami ugye még gyorsabb lett volna ...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Annyival beljebb, hogy a C-2 gépek kiöregedése után is van mivel gyors utánpótlást szállítani a hordozókra. Ezek nélkül teljesen a kisegítő hajókra lennének utalva, ami sokkal lassúbb megoldás. A kiválasztott típuson esetleg lehetne vitatkozni, én az S-3 Viking szállító-változatára fogadtam, ami ugye még gyorsabb lett volna ...
Az az érzésem, hogy eladták, hogy így többi helinek nem kell terhet emelni, hanem azt is ez fogja csinálni. De, hogy mitől jobb ez, mint a C-2 vagy a Viking átalakítás lenne, azt nem vágom...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Én már azt is érdekesnek tartom,hogy utód nélkül vonták ki a Vikinget.Szerintem hiányozni fog.
Pedig anno a Lockheed teherszálitó mellet SIGNIT/REH,AWACS és tanker változatot is tervezett belőle,de egyikre se kapott megrendelést.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az az érzésem, hogy eladták, hogy így többi helinek nem kell terhet emelni, hanem azt is ez fogja csinálni. De, hogy mitől jobb ez, mint a C-2 vagy a Viking átalakítás lenne, azt nem vágom...
A C-2 az már nem opció, végleg kiöregednek. Vagy totál új tipus kellene (ami manapság USA-módszerrel soha el nem készülne, de legalább horror-pénzt elvinne), vagy a Viking-átépítés. Lehet hogy azért nem a Viking javára döntöttek, mert a Lockheed már eléggé ki van tömve az F-35 megrendelésekkel, jusson másnak is?!
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
A C-2 az már nem opció, végleg kiöregednek. Vagy totál új tipus kellene (ami manapság USA-módszerrel soha el nem készülne, de legalább horror-pénzt elvinne), vagy a Viking-átépítés. Lehet hogy azért nem a Viking javára döntöttek, mert a Lockheed már eléggé ki van tömve az F-35 megrendelésekkel, jusson másnak is?!

Arra tudok gondolni, hogy tényleg a kevesebb típus miatt döntöttek így.
Viszont a hasznos terhelése meg kb fele, azért az érzékeny pont.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Annyival beljebb, hogy a C-2 gépek kiöregedése után is van mivel gyors utánpótlást szállítani a hordozókra. Ezek nélkül teljesen a kisegítő hajókra lennének utalva, ami sokkal lassúbb megoldás. A kiválasztott típuson esetleg lehetne vitatkozni, én az S-3 Viking szállító-változatára fogadtam, ami ugye még gyorsabb lett volna ...
Valószínűleg a Pentagonban kiszámolták, hogy mi a fontosabb. Az tény, hogy a Viking gyorsabb, /bevetésenként 1 órát is nyerhetnek vele/, de 30-40 gép átalakítása milliárdos költség lehet - pláne, ha a hajtóművet is le kell cserélni. Persze az Osprey sem ingyen van, de 1 típust olcsóbb hadrendben tartani, mint kettőt...!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Valószínűleg a Pentagonban kiszámolták, hogy mi a fontosabb. Az tény, hogy a Viking gyorsabb, /bevetésenként 1 órát is nyerhetnek vele/, de 30-40 gép átalakítása milliárdos költség lehet - pláne, ha a hajtóművet is le kell cserélni. Persze az Osprey sem ingyen van, de 1 típust olcsóbb hadrendben tartani, mint kettőt...!
Ez nem feltétlen igaz.Egyrészt lehet a második tipus jóval olcsóbban üzemeltethető,akkor már eleve nem igaz.Másrészt ha a Osprey csak kisebb terheléssel képes nagyobb távolságra eljutni,akkor 2gép kell 1helyett-márha bontható a szállitmány.
És a harcászati hátrányokat még nem is számitottam
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez nem feltétlen igaz.Egyrészt lehet a második tipus jóval olcsóbban üzemeltethető,akkor már eleve nem igaz.Másrészt ha a Osprey csak kisebb terheléssel képes nagyobb távolságra eljutni,akkor 2gép kell 1helyett-márha bontható a szállitmány.
És a harcászati hátrányokat még nem is számitottam
Ha olcsóbban üzemeltethető, akkor is más személyzet, más karbantartó gárda és más alkatrész kell hozzá, mely növeli a költségeket. - Ráadásul a Viking "szállítóváltozatának" terhelhetőségéről és hatótávolságáról semmit sem tudunk, tekintettel arra, hogy nem létezik ilyen változat!

Gondolom a Pentagon döntéshozói /a harcászati előnyök és hátrányok mellett/ ilyen "apróságokkal" is számoltak...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
Tessék a fejeket elkezdeni használni! :)
A Viking hogy üzemelne LHA/LHD méretű hajókról?
Mert ugye nem csak a tengerészgyalogságnál van paradigma váltás, de úgy az egész NAVY-nél is.
A kínaiak miatt ugyebár nagyon benne van a levegőben, hogy leállítják a Supercarrier programot.
És átállnak a lightcarrier irányra. 1 super carrier árából 3 akkora hajó kijön, mint a QE II.
Minden eszköz és repülő ki van hozzá fejlesztve. És az ötlet nem új!
Az Osprey különböző verziói az egyik utolsó kocka a mozaikban. A drónok pedig tovább fogják csökkenteni a hely és méretigényt.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
M

molnibalage

Guest
Tessék a fejeket elkezdeni használni! :)
A Viking hogy üzemelne LHA/LHD méretű hajókról?
Mert ugye nem csak a tengerészgyalogságnál van paradigma váltás, de úgy az egész NAVY-nél is.
A kínaiak miatt ugyebár nagyon benne van a levegőben, hogy leállítják a Supercarrier programot.
És átállnak a lightcarrier irányra. 1 super carrier árából 3 akkora hajó kijön, mint a QE II.
Minden eszköz és repülő ki van hozzá fejlesztve. És az ötlet nem új!
Az Osprey különböző verziói az egyik utolsó kocka a mozaikban. A drónok pedig tovább fogják csökkenteni a hely és méretigényt.

A Super Stallion dísznek van a USMC-nál?
A V-22 lehet, hogy gyorsabb, de teherbírása megmosolyogtató....

an-lav-25-light-armored-vehicle-from-company-a-3rd-light-armored-vehicle-battalion-767d3c-1600.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Tessék a fejeket elkezdeni használni! :)
A Viking hogy üzemelne LHA/LHD méretű hajókról?
Mert ugye nem csak a tengerészgyalogságnál van paradigma váltás, de úgy az egész NAVY-nél is.
A kínaiak miatt ugyebár nagyon benne van a levegőben, hogy leállítják a Supercarrier programot.
És átállnak a lightcarrier irányra. 1 super carrier árából 3 akkora hajó kijön, mint a QE II.
Minden eszköz és repülő ki van hozzá fejlesztve. És az ötlet nem új!
Az Osprey különböző verziói az egyik utolsó kocka a mozaikban. A drónok pedig tovább fogják csökkenteni a hely és méretigényt.

Az egész lightcarrier elmélet nagyjából akkora baromság, mint az USAF féle 5-évente új gép a 100-as széria mintájára, a 6.th gen ötletelésben. Totális zsákutca.
Alapból kezdjük azzal, hogy az egész az F-35B-re épít... ezzel pedig be is fejezhetjük, nem kell továbbmenni.

Ebből idővel (már a tervezés alatt) megindulna a "több képesség kell" (mint láttuk az egész JSF program alatt is), ami szépen pumpálná fel a méretet és az árat - vagyis a végén ott állnának egy Ford méretű hajóval - újratervezve a semmiből. Ahelyett, hogy előrendelnének 5-6 darabot - csak az, hogy kettőt berendeltek, talán valami 2-3 milliárdal (!!) csökkentette a hajók darabárát. De ez már luxus, előre tervezni.

Szóval kizárt a superhordozók leváltása egyszerűen nincs értelme egy nagy helyett 3 kisebb célt adni többezer raksinak - tekintve, hogy az aktív védelem dönti el, mi süllyed el és mi nem. Az meg koncentrálva hatékonyabb. Arról nem is beszélve, hogy AWACS nem fér ezekre a kis szarokra.... sok sikert bevédeni anélkül sea skimmer attack ellen a flottát. A 35B miatt meg a csapásmérő képesség esik össze - ennyi erővel akkor építsenek rakétahaderőt.

Szót sem érdemel az egész.
 
M

molnibalage

Guest
Az egész lightcarrier elmélet nagyjából akkora baromság, mint az USAF féle 5-évente új gép a 100-as széria mintájára, a 6.th gen ötletelésben. Totális zsákutca.
Alapból kezdjük azzal, hogy az egész az F-35B-re épít... ezzel pedig be is fejezhetjük, nem kell továbbmenni.

Ebből idővel (már a tervezés alatt) megindulna a "több képesség kell" (mint láttuk az egész JSF program alatt is), ami szépen pumpálná fel a méretet és az árat - vagyis a végén ott állnának egy Ford méretű hajóval - újratervezve a semmiből. Ahelyett, hogy előrendelnének 5-6 darabot - csak az, hogy kettőt berendeltek, talán valami 2-3 milliárdal (!!) csökkentette a hajók darabárát. De ez már luxus, előre tervezni.

Szóval kizárt a superhordozók leváltása egyszerűen nincs értelme egy nagy helyett 3 kisebb célt adni többezer raksinak - tekintve, hogy az aktív védelem dönti el, mi süllyed el és mi nem. Az meg koncentrálva hatékonyabb. Arról nem is beszélve, hogy AWACS nem fér ezekre a kis szarokra.... sok sikert bevédeni anélkül sea skimmer attack ellen a flottát. A 35B miatt meg a csapásmérő képesség esik össze - ennyi erővel akkor építsenek rakétahaderőt.

Szót sem érdemel az egész.
65 ezer tonnás hordozóról tudna üzemelni még bőven E-2. Hiszen megtette ezt a Forrestal osztály fedélzetéről is. A Midway osztályról is van kép, ahol volt rajta E-2.
Essex SCB-125-ről kéne még kép.

De, ha Skywarrior és Neptune ment, akkor az E-2 is szerintem.
Essex-class_carrier_modernisations_1944-1960.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Az egész lightcarrier elmélet nagyjából akkora baromság, mint az USAF féle 5-évente új gép a 100-as széria mintájára, a 6.th gen ötletelésben. Totális zsákutca.
Alapból kezdjük azzal, hogy az egész az F-35B-re épít... ezzel pedig be is fejezhetjük, nem kell továbbmenni.

Ebből idővel (már a tervezés alatt) megindulna a "több képesség kell" (mint láttuk az egész JSF program alatt is), ami szépen pumpálná fel a méretet és az árat - vagyis a végén ott állnának egy Ford méretű hajóval - újratervezve a semmiből. Ahelyett, hogy előrendelnének 5-6 darabot - csak az, hogy kettőt berendeltek, talán valami 2-3 milliárdal (!!) csökkentette a hajók darabárát. De ez már luxus, előre tervezni.

Szóval kizárt a superhordozók leváltása egyszerűen nincs értelme egy nagy helyett 3 kisebb célt adni többezer raksinak - tekintve, hogy az aktív védelem dönti el, mi süllyed el és mi nem. Az meg koncentrálva hatékonyabb. Arról nem is beszélve, hogy AWACS nem fér ezekre a kis szarokra.... sok sikert bevédeni anélkül sea skimmer attack ellen a flottát. A 35B miatt meg a csapásmérő képesség esik össze - ennyi erővel akkor építsenek rakétahaderőt.

Szót sem érdemel az egész.

Egy 65.000 tonnás hajóról minden pontosan ugyan úgy tud üzemelni mint egy szuperhordozóról legyen az F-35C vagy E-2D.A különbség csak annyi,hogy 3 ekkora méretű hajó több gépet tud egyszerre indítani és fogadni mint egy szuperhordozó.Szóval kb minden amit leírtál érvként butaság.Még 3db De Goulle is nagyobb taktikai és stratégiai rugalmasságot(nemhogy 3db 65.000 tonnás) ad mint egy szuprhordozó pedig az nincs 50.000 tonna sem.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
Az egész lightcarrier elmélet nagyjából akkora baromság, mint az USAF féle 5-évente új gép a 100-as széria mintájára, a 6.th gen ötletelésben. Totális zsákutca.
Alapból kezdjük azzal, hogy az egész az F-35B-re épít... ezzel pedig be is fejezhetjük, nem kell továbbmenni.

Ebből idővel (már a tervezés alatt) megindulna a "több képesség kell" (mint láttuk az egész JSF program alatt is), ami szépen pumpálná fel a méretet és az árat - vagyis a végén ott állnának egy Ford méretű hajóval - újratervezve a semmiből. Ahelyett, hogy előrendelnének 5-6 darabot - csak az, hogy kettőt berendeltek, talán valami 2-3 milliárdal (!!) csökkentette a hajók darabárát. De ez már luxus, előre tervezni.

Szóval kizárt a superhordozók leváltása egyszerűen nincs értelme egy nagy helyett 3 kisebb célt adni többezer raksinak - tekintve, hogy az aktív védelem dönti el, mi süllyed el és mi nem. Az meg koncentrálva hatékonyabb. Arról nem is beszélve, hogy AWACS nem fér ezekre a kis szarokra.... sok sikert bevédeni anélkül sea skimmer attack ellen a flottát. A 35B miatt meg a csapásmérő képesség esik össze - ennyi erővel akkor építsenek rakétahaderőt.

Szót sem érdemel az egész.
A váltas lényege nem az, hogy 1:1-ben cserélik a szuperhordozókat, hanem a kisebb mennyiségű superhordozó mellé nagyobb mennyiségű kisebbet alkalmaznak.
Azon gondolkoztál már, hogy az AWACS-nak miért kell egyáltalán legénység? Akik ráadásul egy kivilágított karácsonyfán csücsülnek, gyakorlatilag 0 védelemmel?
Az AWACS-ok sajnos fogyóeszközt fognak jelenteni egy szimmetrikus konfliktusban.
Akkor a rajta csücsülő szakembereket miért veszélyeztessék?
Szimmetrikus konfliktusban egy szuperhordozó elvesztése jó eséllyel a konfliktus elvesztését is jelentheti. Míg ha csak egy kisebb hordozót veszítenek, akkor ott van a másik 2 (ami kijön még a szuperhordozó árából)
Ahogy @DINAMO is leírta, nem lehetetlen a hiperszónikus fegyverek elleni védelem, de sokkal nagyobb a veszélye 1-1 anyahajó elvesztésének, mint abban a felállasban, mint ami eddig volt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
65 ezer tonnás hordozóról tudna üzemelni még bőven E-2. Hiszen megtette ezt a Forrestal osztály fedélzetéről is. A Midway osztályról is van kép, ahol volt rajta E-2.
Essex SCB-125-ről kéne még kép.

De, ha Skywarrior és Neptune ment, akkor az E-2 is szerintem.
Essex-class_carrier_modernisations_1944-1960.jpg
Az Essexekről eredetileg az A-1 AEW változata üzemelt,de az E-1 is volt rajtuk.
s73mv2us.jpg

Ha jol emlékszem,az E-2 már nem került rájuk.De szerintem elfértek volna rajtuk
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Egy 65.000 tonnás hajóról minden pontosan ugyan úgy tud üzemelni mint egy szuperhordozóról legyen az F-35C vagy E-2D.A különbség csak annyi,hogy 3 ekkora méretű hajó több gépet tud egyszerre indítani és fogadni mint egy szuperhordozó.Szóval kb minden amit leírtál érvként butaság.Még 3db De Goulle is nagyobb taktikai és stratégiai rugalmasságot(nemhogy 3db 65.000 tonnás) ad mint egy szuprhordozó pedig az nincs 50.000 tonna sem.

És három CDG ára mennyi...?

CDG visz 2 E-2-t - jó nagy tömegnyomorral, de lelkük rajta. Viszont:
- emiatt 2 helyen fenn kell tartani a maintenance személyzetet, eszközöket, tartalék alkatrészbázist, stb... most engem meg nem győz ember, hogy 3 bázison tartani ugyanannyi gépet egyszerűbb/olcsóbb, mert nem az.
- hajónként 2 darab minima kell a váltás miatt, de akkor is meghülyül a személyzet, ha 24H szolgálatot akarnak odafenn (2X12 óra, és akkor minden gép tip-top harcrakész, nincs meghibásodás, stb... ja és van elég tanker ezeket kiszolgálni)
- persze ez áthidalható, ha 2 hajó úszik együtt - de ezzel el is értük, hogy a kettő kiad egy Fordot...
- az összflexibilitás kisebb, mert 2 gép + személyzet van, nincs variálhatósága személyzetek között.

És ez csak az AWACS problema, mást nem érintettem, de ott ugyanígy megvan a maintenance hangár szükséges igénye kis mennyiségű gépre fenntartva. Nem hiszem el, hogy 70 éve reszelik a taktikát ezekre a hajókra, és végig az jött ki, hogy központosítani kell a tűzerőt - és most hirtelen jön a nagy felismerés, hogy kisebb hajók kellenek. Persze.

F-35C (+ az SH jövendőbeli verziói, amikre a flotta számít) szintén ugyanígy szenved, mert azok alá is kell tanker, lesz mondjuk 2-3 - na most innentől a taktikai rugalmasság erősen lecsökken. Kell nekik fegyverzet elég, üzemanyag (amire hely kell, mert ekkora hajók gondolom nem nukik, szóval a hajó üzemanyagát is tárolni kell), stb... összességében nem látom át azt a hatalmas előnyt, amit több kis hajó jelentene, ha azokat nem vondjuk össze.
Akkor pedig kell egy rakás kísérőhajó + teherhajó, tengó, stb... mert védeni ezeket is kell, de ugye több lapos miatt több, mert nem hiszem kisebb méretű flottacsoportosulást rendelnek ki mellé - ha meg igen, a kínaiak röhögve robbantják be őket a vízbe koncentrált védelem nélkül. Ja, de jó lesz, nem 5000 tengerész hal meg, hanem csak 2000 - tiszta haszon...

BTW ugyanezt sokadszor játszák el, a HH alatt ment a Tu-26 + AS-XX CM-ek miatt, hogy a hordozó obsolote, ki kell vonni, stb... aztán összekalapáltak egy AEGIS-t, és hirtelen nem lett az.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
A kínaiak miatt ugyebár nagyon benne van a levegőben, hogy leállítják a Supercarrier programot.
És átállnak a lightcarrier irányra. 1 super carrier árából 3 akkora hajó kijön, mint a QE II.
.
.
Inkább azt kéne megnézéniük tényleg őszintén, hogy miért fut bele minden új katonai programjuk kivétel nélkül ilyen őrült túlárazásokba. Az összes. A politikai döntéshozók is érdekeltek lehetnek ebben, mert senkit se zavar igazán a túlárazás, de hogy mégis csináljanak valamit, egy idő után leharmadolják a tervezett mennyiséget, amitől azok persze így még drágább egységárra jönnek ki. Félelmetes túlárazások, lenyúlások mehetnek ott, minden más országnál sokkal nagyobb katonai költségvetés, de kevés a látszata új tipusokban.
.
Most a lightcarrier az új igéret, 3 darab QE II jellegű hajó kijön az árából, ami jól hangzik, de azután majd ha elkezdik épiteni, akkor már csak 1.3 darab jön ki az árból, és amikor jön a Block2 belőle, akkor már csak 0.9 :) :) :) Akkor majd jöhet a méglájtabb carrier.

A kinaiak meg úgy gyártják közben a rombolókat, cirkálókat, sőt hordozókat is, mintha fénymásolóval készülnének.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Szimmetrikus konfliktusban egy szuperhordozó elvesztése jó eséllyel a konfliktus elvesztését is jelentheti. Míg ha csak egy kisebb hordozót veszítenek, akkor ott van a másik 2 (ami kijön még a szuperhordozó árából)
.
.
Nem tudom, mi az amerikai nukleáris doktrina, de szerintem egy szuperhordozó kilövése nagyváros ellen történt atomtámadásként értékelhető lépés lenne, azaz egy szuperhordozó kilövése a konfliktus nukleárissá válását jelentené. Mondjuk atomcsapás válaszként egy nagy kinai haditengerészeti bázis ellen, azután a köv körben már egymás városait rakétázzák, kb 2-3 óra alatt el is rendeznék a Földet.

Szerintem egy szuperhordozónak ez jelenti az igazi védelmet, nem a Standard SM-3 rakéták.
 
M

molnibalage

Guest
.
.
Nem tudom, mi az amerikai nukleáris doktrina, de szerintem egy szuperhordozó kilövése nagyváros ellen történt atomtámadásként értékelhető lépés lenne, azaz egy szuperhordozó kilövése a konfliktus nukleárissá válását jelentené. Mondjuk atomcsapás válaszként egy nagy kinai haditengerészeti bázis ellen, azután a köv körben már egymás városait rakétázzák, kb 2-3 óra alatt el is rendeznék a Földet.

Szerintem egy szuperhordozónak ez jelenti az igazi védelmet, nem a Standard SM-3 rakéták.
A probléma az összes ilyen eszmefuttatással, hogy ez már nem technológiai alapú vita. Viszont emiatt nem vol soha atomháború, mert soha senki nem merte megchallengelni.

Ebből az is következik, hogy az állításodat nem támasztja alá semmi. Mert nem érdemes atomsivataggá változtatni a Föld egy részét, csak mert egy CVN elsüllyedt. Azzal együtt lehet élni.