Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Pisztolyt tartottak tarkójához, hogy nem biztonságos módon előzzön és szegje meg a KRESZ No.1 pontját?
Ne haragudj, de ha ez a komment komoly,komment, akkor hol keressem a kandi kamerát?
Te hülye vagy?

“Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint – lakott területen kívül – az előzési szándék jelzése céljából szabad.”

Ha ez nem balesetveszély volt, akkor mi? Mellesleg jól látható, hogy félrekormányzott a kamerás autó is...
 
Küldöm az M2 építő brigádnak és mindenkinek aki szereti ha 2 nap alatt 5 km aszfaltozott út épül.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Láttam én már napi 1,5km vasútat is épülni... Mikor a ruszkik felújították Tuzsérig a széles vágányt...
 
Keresztbe tényleg durva, de szinte az egész forgalom leállt, kamionok mentek, néha 1-1 szirénázó mentő, meg pár hülyegyerek a német import ronccsal aminek úgyis mindegy.

Kétszer is elkapott a jég; belső sávban 140-nél elém vágódott egy kamion, hogy kikerülje az előtte satuféket nyomó lakókocsit; végül M0-n kiugrott az orrom elé egy Miata-s turbószittya, a fékezés erejétől még a váltó is kiugrott üresbe... (Mondjuk azt is agyonütném aki autópálya behajtón megszünteti a gyorsítósávot és kibasz egy STOP táblát.)
Mikor Tatabányánál oldalba kapott a 120km/h-s szél már leszartam csak érjek végre haza.

Ilyen helyzetekben nem a jègeső a veszélyes, hanem a többi autós kiszàmithatatlan viselkedése.
Nekem tört össze már az első szélvédőm jegesőben ( igaz, hogy 40 éve...) országúton. Nem hiànyzik.
 
Ha ez nem balesetveszély volt, akkor mi? Mellesleg jól látható, hogy félrekormányzott a kamerás autó is...

Ha vészhelyzetben még dudálni is van időd, akkor nem is lehet akkora a baj vagy a rendelkezésre álló időt feleslegesen csökkenti valaki dudálással.
Fenntartom: szemből jön, lát téged, felesleges időveszteség dudálni, ergo balesetveszélyesebb.
 
Te hülye vagy?

Ha ez nem balesetveszély volt, akkor mi? Mellesleg jól látható, hogy félrekormányzott a kamerás autó is...
Én lennék a hülye? Kérlek akkor inkább te is válaszolj a feltett kérdésre, hogy milyen körülmény "kényszerít" valakit orbitális szabályszegésre és közvetlen életveszély okozására? Személyeskedés helyett várom választ.
 
Kanyarban tilos előzni!

Már miért lenne tilos? Van olyan kanyar, ami ellenére kilomteres utat be lehet látni, mert még nem nőttek ki a fák. Záróvonal nem volt, "előzni tilos" tábláról nincs adat.
Ok, itt nem lehetett belátni, nem ezt vitatom.
 
milyen körülmény "kényszerít" valakit orbitális szabályszegésre
Típusos magyar példa: 2 héttel az útépítés megkezdése előtt kitábláznak 20-as sebeségkolátozással egy 10 kilométeres szakaszt. Még egy lapát sincs az út szélén. :) Aztán mész 90-el a belátható szakaszokon, mert nincs semmi okod a táblán kívül, hogy lassíts. Borzasztó >400%-os gyorshajtás :)
 
Én lennék a hülye? Kérlek akkor inkább te is válaszolj a feltett kérdésre, hogy milyen körülmény "kényszerít" valakit orbitális szabályszegésre és közvetlen életveszély okozására? Személyeskedés helyett várom választ.
Lol nem, fos fórummotort rosszul tartottam :D Bocsi

A kretént mentegető @gafzhu volt a célpont
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Ha vészhelyzetben még dudálni is van időd, akkor nem is lehet akkora a baj vagy a rendelkezésre álló időt feleslegesen csökkenti valaki dudálással.
Fenntartom: szemből jön, lát téged, felesleges időveszteség dudálni, ergo balesetveszélyesebb.
Terelsz. Balesetveszélyes volt. okkal dudált. Az, hogy ha nem dudál lett volna ideje még az árokba is félrehúzodni a kretén elől, nem jelenti azt, hogy azt kellett volna tegye. Amúgy sok autón a duda hüvelykujjnál egy gomb a kormányon... Aki sokat használja, annak azonnali reakció. Ha a dudálót büntetnéd itt, akkor egy hímtag vagy.
 
Terelsz. Balesetveszélyes volt. okkal dudált. Az, hogy ha nem dudál lett volna ideje még az árokba is félrehúzodni a kretén elől, nem jelenti azt, hogy azt kellett volna tegye. Amúgy sok autón a duda hüvelykujjnál egy gomb a kormányon... Aki sokat használja, annak azonnali reakció. Ha a dudálót büntetnéd itt, akkor egy hímtag vagy.

Lehet hülye vagyok (sőt így belegondolva biztosan), de ha látok valakit, aki benéz (vagy akár szándékosan előz szabálytalanul, mert az a hülye szembejövő majd lehúzódik, vagy akár bízik a szerencséjében) egy előzést, akkor lassítok (esetenként satufék), lehúzódok (padkán kind a 4 kerékkel, már ha van) de sosem villogok vagy dudálok, nem kell az ijedtséget fokozni, mert logikátlan lehet a válasz. Lehet, peches vagyok (meg nem tötymörgök 60-al lakott területen kívül), de már nagyon sok ilyen esetem volt. Többek közt Marutival 2 egymás melletti kamionnal szemben :)
 
Nem igazán a téma, hanem a retro városkép miatt. Kíváncsi vagyok ki mennyi helyet ismer fel nekem sokról fogalmam sincs már, mert azóta megszűnt vonalak is vannak rajta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehet hülye vagyok (sőt így belegondolva biztosan), de ha látok valakit, aki benéz (vagy akár szándékosan előz szabálytalanul, mert az a hülye szembejövő majd lehúzódik, vagy akár bízik a szerencséjében) egy előzést, akkor lassítok (esetenként satufék), lehúzódok (padkán kind a 4 kerékkel, már ha van) de sosem villogok vagy dudálok, nem kell az ijedtséget fokozni, mert logikátlan lehet a válasz. Lehet, peches vagyok (meg nem tötymörgök 60-al lakott területen kívül), de már nagyon sok ilyen esetem volt. Többek közt Marutival 2 egymás melletti kamionnal szemben :)

Megkérdezhetem, hogy eddig - úgy nagyságrendileg - mennyi órát vezettél, s milyen kategóriájú gépjárműveken?
Mert leírásod alapján még van hová fejlődnöd (az sohasem szégyen!) a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazásában.
S ezt nem bántásból írom.
Az én példaképemnek biztos nem okozna gondot a figyelmeztető jelzések biztonságos alkalmazása:D:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A bal lábas fékezés s közben (ha netán kell) a motor fordulaton tartása nekem megszokott rutin, még manapság is rendszeresen gyakorolom, hogy ne veszítsem el e készséget. Anno kénytelen voltam elsajátítani, ugyanis elég sokat vezettem hulladék, alapjáratot és/vagy teljesítményt vesztett céges autókat, illetve a saját FSO 125p-ből is akkoriban kikötöttem a szívatót (tényleg csak a baj volt vele), s amíg a motor nem melegedett be annyira, hogy legyen alapjárata, mi több "teljesítménye", addig kénytelen voltam táncolni a pedálokon.
Ha még nem próbáltad ki a bal lábas fékezést, akkor csak abszolút lépéstempóban, teljesen kihalt mellékutcában, az autóban egyedül ülve próbáld ki.;)

Viszont a videóban látott többi készség bennem is csak nyomokban mutatható ki.:(
 
Megkérdezhetem, hogy eddig - úgy nagyságrendileg - mennyi órát vezettél, s milyen kategóriájú gépjárműveken?
Mert leírásod alapján még van hová fejlődnöd (az sohasem szégyen!) a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazásában.
S ezt nem bántásból írom.
Az én példaképemnek biztos nem okozna gondot a figyelmeztető jelzések biztonságos alkalmazása:D:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A bal lábas fékezés s közben (ha netán kell) a motor fordulaton tartása nekem megszokott rutin, még manapság is rendszeresen gyakorolom, hogy ne veszítsem el e készséget. Anno kénytelen voltam elsajátítani, ugyanis elég sokat vezettem hulladék, alapjáratot és/vagy teljesítményt vesztett céges autókat, illetve a saját FSO 125p-ből is akkoriban kikötöttem a szívatót (tényleg csak a baj volt vele), s amíg a motor nem melegedett be annyira, hogy legyen alapjárata, mi több "teljesítménye", addig kénytelen voltam táncolni a pedálokon.
Ha még nem próbáltad ki a bal lábas fékezést, akkor csak abszolút lépéstempóban, teljesen kihalt mellékutcában, az autóban egyedül ülve próbáld ki.;)

Viszont a videóban látott többi készség bennem is csak nyomokban mutatható ki.:(
Atyaég. Tudod ki merne odaállni a pálya szélére...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Megkérdezhetem, hogy eddig - úgy nagyságrendileg - mennyi órát vezettél, s milyen kategóriájú gépjárműveken?
Mert leírásod alapján még van hová fejlődnöd (az sohasem szégyen!) a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazásában.
S ezt nem bántásból írom.
Az én példaképemnek biztos nem okozna gondot a figyelmeztető jelzések biztonságos alkalmazása:D:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A bal lábas fékezés s közben (ha netán kell) a motor fordulaton tartása nekem megszokott rutin, még manapság is rendszeresen gyakorolom, hogy ne veszítsem el e készséget. Anno kénytelen voltam elsajátítani, ugyanis elég sokat vezettem hulladék, alapjáratot és/vagy teljesítményt vesztett céges autókat, illetve a saját FSO 125p-ből is akkoriban kikötöttem a szívatót (tényleg csak a baj volt vele), s amíg a motor nem melegedett be annyira, hogy legyen alapjárata, mi több "teljesítménye", addig kénytelen voltam táncolni a pedálokon.
Ha még nem próbáltad ki a bal lábas fékezést, akkor csak abszolút lépéstempóban, teljesen kihalt mellékutcában, az autóban egyedül ülve próbáld ki.;)

Viszont a videóban látott többi készség bennem is csak nyomokban mutatható ki.:(


Ő a rally királya ! Úgy érezte az S1.es szörnyeteget hogy, 200km/h bármikor áthajtott 1olyan kapun ami csak 10cm-el volt szélesebb az autónál !
 
Atyaég. Tudod ki merne odaállni a pálya szélére...
Szerintem:
Ezek tényleg társadalmi folyamatok eredményei:
- egyre kevesebb gyermek születik a családokban, sok az egyke, a gyermek nem hallhat meg, felértékelődik az egyén élete, a szüleik is ezt sugallják, tehát a ma embere így nem kockáztat.
- valósítsd meg jól is magad(at), te fontos vagy, éljen az ego! Megint csak óvni fogod magad. Lásd még motorozás (kerékpározás!) régen és ma öltözék és biztonsági felszerelések tekintetében. (Pedig ma sokkal beljebb vagyunk mentési traumatológiai képességekben is, mint a film idején!)
- Régen a társadalom volt az első (harcolni s ha kell meghalni a hazáért, az uralkodóért, az eszméért, a hitért), ma az ego, az egyén értéke felértékelődött.
El tudod képzelni, hogy ma bárki engedélyezne harmadik világbeli országokon kívül egy rendezvényt úgy, mint a videón!?

Ezzel nem azt mondom, hogy régen volt e jobb, vagy ma, hanem, hogy máshogy.
Ezekre a folyamatokra, szemléletváltozásokra (is) kiváló szemléltető anyag szerintem ez a film.