Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Szerintem Isten mentsen minket attól, hogy emeljék a sebességhatárt bárhol is.. Az emberek többsége még mindig a rendőröket szidja amikor azok kameráznak. Bárcsak az összes útszakasz be lenne kamerázva az országban és bárcsak szigorúbbak lennének a rendőrök, és nagyobbak a büntetések. A sofőrök több mint felének nem lenne szabad vezetni ebben az országban. Villamoson közlekedve az autósok több mint felénél ott a mobil a kezében vezetés közben, úgy, hogy folyamatos a zebra, busz illetve villamosmegálló és van vagy 4-5 iskola és óvoda az út szélén. Ezt látom 8 km-en keresztül. Ha csak a városi buszok, villamosok oldalára lenne kamera szerelve ami menne 0-24-ben és adná a rendőrségnek az anyagot, rengeteg baromnak nem lenne jogosítványa. Ha rajtam múlna nem lenne ez a nevetséges pontrendszer, meg húsvétkor plüssnyuszi osztogatás, hanem zéró tolerancia. Rajtakaptak, jogsi ugrik.
 
Tötymörgésről.

Az az igazság hogy az összes út (kivéve a varosi nagy részét) simán elviselne + 20-30 km/h-t, de legalábbis az autópályák biztosan. Németországban évtizedek óta tolják unlimited és nem nagyon lehet hallani hogy tömegével pusztulnának az emberek.

Ahol a vonalvezetés meg az útviszonyok nem adják ki, lehet kevesebb persze.

Lényet a lényeg - Nem Trabantokkal meg Wartburgokkal járunk már, a mai kocsik sokkal többet tudnak biztonságosan és kényelmesen.
A sofőrök a jelek szerint meg nem. Sem technikailag, sem agyilag. Legalabbis egy részük. De terjednek a kamerák és a rendőrség is eljár. Ha máshogy nem megy...
A jelek szerint egy réteg csak abból ért, ha felvétel alapján jól seggberugjak...

Itt mindkettőtöknek igazat adok. De ha 20-30al emelnék, akkor azt lépnék túl, mert fejben "nincsnek ott" sokan.

Vagy kötelező kabrió. Miatás cimbit kérdeztük, hogy kitolta-e már a szemét a kocsinak? Azt mondja, hogy max 130-at ha ment, de ott már elviselhetetlenül hangos volt, nem kíván gyorsan menni az ember azzal a kocsival, pedig erőből bírná bőven.
 
A sofőrök a jelek szerint meg nem. Sem technikailag, sem agyilag. Legalabbis egy részük. De terjednek a kamerák és a rendőrség is eljár. Ha máshogy nem megy...
A jelek szerint egy réteg csak abból ért, ha felvétel alapján jól seggberugjak...

Nem ugyanarról beszélünk. Nem a sebességhatárok túllépéséről beszélek (egyébként pályán szerintem nem kifejezetten jellemző, csomóan tötymörögnek 110-el) hanem hogy a jelenlegi (De akár 10-15 éves jobb típusokkal is) egy 150-160-as sebesség is simán és biztonságosan lenne tartható.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Vagy kötelező kabrió. Miatás cimbit kérdeztük, hogy kitolta-e már a szemét a kocsinak? Azt mondja, hogy max 130-at ha ment, de ott már elviselhetetlenül hangos volt, nem kíván gyorsan menni az ember azzal a kocsival, pedig erőből bírná bőven.

Egyszer vezettem mx-5-öt egy rövid próbakör erejéig, nekem az volt a benyomásom, hogy az egy jópofa gokart, nyári élményautó, 20 éves yuppienak csajozós kocsi, ami inkább jól néz ki mintsem hogy ténylegesen jó vagy kifinomult lenne, meg ugye különösebben nem is erős. Nyári balaton körüli kabriózásra pár hétre elfogadnám, de annyira azért el sem ájultam tőle. Amúgy brutálisan kicsi és nagykn alacsonyan is ülsz benne.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Walter Rörhl meg az S1 !

Volt egyszer egy szőke germán volánforgató fenomén és volt egy Groupe B (a szabály , hogy nincs szabály) Audi S1 rövid quattro szőrnyteg , 2500ccm-es sor 5-ös motor egy böszme nagy turbóval és egy 5 gangos tolókerekes váltóval forradalmi quattro négy kerék hajtással mindenféle elektronikai buziság(ABS, ESP , BAS, ASRetc) nélkül úgy uszkve 600le teljesítménnyel papíron . Az eredmény a világ máig legjobb rally mixe ! Vegyétek elő chipset üccsit/sört és lazulva döljetek hátra ! Tatammm !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Hihetetlen volt, hogy 400-500 lovas szörnyetegek száguldoztak a Monte Carlo szerpentinjein. Hatalmas tökösség kellett ahhoz, hogy ezt az ember bevállalja.
eeffd478f98cfa32ea80dc47dc75082b.jpg


Ugyanakkor egyszerűen nem volt más kiút, mint a szabályozás. Arról nem beszélve, hogy a fejlesztések nagyjából abból álltak, hogy legyen minél könnyebb és erősebb egy autó. A 900 kilós PUG 205 T16 már 550 lovat tudott. A végén az egészet beárnyékolták már a folyamatos tragédiák.
Érdekesség, hogy baromi látványos, a kilincsel előre meg gumifüstöt húzva autózás, de ha pusztán mint technikai sportot nézzük, akkor az elektronikus rendszereivel egy fele olyan erős WRC hülyére veri bármelyik Gruppe B autót. Ennyit számít, hogy szinte folyamatos a tapadás.
 
Egyszer vezettem mx-5-öt egy rövid próbakör erejéig, nekem az volt a benyomásom, hogy az egy jópofa gokart, nyári élményautó, 20 éves yuppienak csajozós kocsi, ami inkább jól néz ki mintsem hogy ténylegesen jó vagy kifinomult lenne, meg ugye különösebben nem is erős. Nyári balaton körüli kabriózásra pár hétre elfogadnám, de annyira azért el sem ájultam tőle. Amúgy brutálisan kicsi és nagykn alacsonyan is ülsz benne.
Elég erős az a tömegéhez képest, mag jó az úttartása, jó autó az, de nem egy csendes luxus autó, hanem olyan régimódi. Lehalábbis cimbi MX-5 NC-je. Pályázásra meg napi használatra vette, féket, futóművet a kettő közötti kompromisszumra alakítgatja.

Igen, nagyon kicsi, nagyon lent ülsz, és nagyon megy, hangos is, nagy a sebesség érzet még az én amúgy hangos öreg Alfa 147-esemhez képest is, pedig abban is lent ülök, és mai (külösen nem sportos autós) szemmel gyenge a hangszigetelése.

Én is egy próba kört mentem vele, és imádtam. Majd nyáron egy hétre cserélünk vele, és irány a naplemente!

Szerintem egy zseniális autó az MX-5, mert nagyon olcsón ad nagyon sportos érzést. Nem akar egyszerre luxus is meg sportos lenni, ami azt eredményezi hogy hasonló vezetési élmény dupla annyiba kerüljön.

Én mondjuk elfogult vagyok a kicsi kocsik irányába a trabis gyerekkor miatt
 
https://index.hu/belfold/2020/06/18/cegled_halalos_baleset_elokeszito_ules/
Csak három év?! Mikor már négy éve benne volt hogy ez lesz, hihetetlen nekem.
Ja értem. Tehát kvázi szándékos emberölését ma három év jár. Hát, az kemény...
Mert nekem senki ne jogászkodjon itt. Többszörösen visszaeső száguldó és amit tett az szándékosan tette. Aztán előjött a pikk ász.
Az enyhítésre felsorolt érvek olyanok, áh....

A kezét tépném ki ennek a fasznak és a trutymós végével ütném, amíg mozog. Az kb. arányos büntetés lenne. Ez nevetséges.
Egy ember megölt, egytől az egészséges élet jogát elvette ő meg 3 év múlva kijön és élheti tovább életét. Majd biztos sajnálni fogom az ő ért "lelki terhekért".

Tökéletesen benne az egész világot átjáró parasztható, pénzemvan, aztcsinálokamitakarok mentalitás. És lényegében ennyi jár érte.

Ja, és búcsúzóul a szüleinek is egy kurva nagy sallert kéne lekeverni.
 
Tehát kvázi szándékos emberölését ma három év jár.
Ez továbbra is gondatlanság, számos dologtól súlyosbítva, nem szándékos emberölés.

A többi részével egyetértek a hozzászólásodnak, leginkább a szülők felelősségét is taglaló résszel.

A büntetés nem tűnik nagyon súlyosnak, főleg, hogy mivel az apja eléggé benne van a pixisben az írás szerint, így nem hiszem, hogy az örökös vezetéstől eltiltást ténylegesen tartani fogja-e.
 
Ez továbbra is gondatlanság, számos dologtól súlyosbítva, nem szándékos emberölés.

A többi részével egyetértek a hozzászólásodnak, leginkább a szülők felelősségét is taglaló résszel.

A büntetés nem tűnik nagyon súlyosnak, főleg, hogy mivel az apja eléggé benne van a pixisben az írás szerint, így nem hiszem, hogy az örökös vezetéstől eltiltást ténylegesen tartani fogja-e.
Leszarom a jogi terminológiát. Aki állandóan ennyivel száguldozik a bárhol, az szándékos. A többi maszatolás.
 
Ez továbbra is gondatlanság, számos dologtól súlyosbítva, nem szándékos emberölés.

A többi részével egyetértek a hozzászólásodnak, leginkább a szülők felelősségét is taglaló résszel.

A büntetés nem tűnik nagyon súlyosnak, főleg, hogy mivel az apja eléggé benne van a pixisben az írás szerint, így nem hiszem, hogy az örökös vezetéstől eltiltást ténylegesen tartani fogja-e.
A cselekedet ugyanaz, az ítélet más. Én az utóbbit tartom helyesnek.
 
Nono!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Károly Sanyi szerintem ebben jobban tekerte a kormányt ! Szerettem de Röhrl meg a B-s S1 kombó mindent visz !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Károly Sanyi szerintem ebben jobban tekerte a kormányt ! Szerettem de Röhrl meg a B-s S1 kombó mindent visz !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Lancia Delta az az autó ami zsinórban a legtöbbször nyerte meg a rally világbajnoki címet, tudtommal 6 egymást követő évben. Erre céloztam. Amúgy Röhl is versenyzett Lanciával egy időben, de még a Delta előtt. Akkoriban ő az Audival versenyzett.
 
A Lancia Delta az az autó ami zsinórban a legtöbbször nyerte meg a rally világbajnoki címet, tudtommal 6 egymást követő évben. Erre céloztam. Amúgy Röhl is versenyzett Lanciával egy időben, de még a Delta előtt. Akkoriban ő az Audival versenyzett.

Az egy szörnyeteg volt, hihetetlen miket összehoztak az olasz mérnökök évtizedeken keresztül (Fulvia-Stratos-Delta).
Sajnos az autóiparukat kicsinálta az idióta menedzsment, német politikai nyomás és az EU elbaszott környezetpolitikája...
 
Nem értitek mit mondok. Amikor azt mondtam nem finom dolog, az egy Rejtő idézet, és a "barátnőt megölni"vel kezdődik. Ha az emberi figyelem jellegzetességeiről mondok valamit, akkor védem a vétkest.
Például azt minek értelmezitek, ha azt mondom, az ember figyelme időnként lankad (elbambul) főleg fáradtan és unalmas közlekedési helyzetben. Ez mindenkivel előfordul időnként. Ha ekkor valaki úgy lép ki eléd, hogy azonnal reagánod kéne, akkor elütöd. Ez nem elkerülhető. Nincs benne semi szándékosság.
Véletlenül sem a gázoló furgonost akarom védeni.
Viszont az vessen követ minden gyorshajtóra, aki még sosem hajtott gyorsan (most nem az extremitásokra gondolok) :)