[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

Nem teljesen komment volt az , hanem egy facebook poszt fotókkal, videókkal. Nyílt poszt, bárki láthatja, nem csak csoporttag.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sajnos tény és való, hogy a kutató-mentő (de láthatóan egyik kivonuló szerv) nincs felkészülve ilyen feladatra, holott elég sok a siklóernyős, ejtőernyős, ballonos itthon, akiknél reális esély a fára szállás. De egy szimpla túrázó is zuhanhat (kötél)hídról, sziklaoromról fás völgybe.
Sajnálatos eset, le kell vonni a következtetéseket, és megtenni a megfelelő intézkedéseket.

Tegyen feljelentést a barátja miatt.

Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés
165. § (1) Aki foglalkozási szabály megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget okoz.

Ha rendőrség és az ügyészség arra jut, hogy a bevetést elrendelőnek/végrehajtónak tudnia kellett arról, hogy létezik rotorszél, akkor a dolog bíróság elé fog kerülni és majd ott a bíró eldönti, hogy tévedhetett (Btk. 15. § d és 20. § 1) e a bevetésért felelős parancsnok a torotszél erejének megítélésében vagy gondatlanság volt és büntetőjogi felelősség terheli ezért. Ez ugyanis nem olyan egyszerű, hogy sajnáljuk, hanem simán bűncselekmény is lehet (szerintem az is volt, nincs az az isten, hogy ne lett volna halvány fogalmuk a rotorszélről)!
 
Nem teljesen komment volt az , hanem egy facebook poszt fotókkal, videókkal. Nyílt poszt, bárki láthatja, nem csak csoporttag.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sajnos tény és való, hogy a kutató-mentő (de láthatóan egyik kivonuló szerv) nincs felkészülve ilyen feladatra, holott elég sok a siklóernyős, ejtőernyős, ballonos itthon, akiknél reális esély a fára szállás. De egy szimpla túrázó is zuhanhat (kötél)hídról, sziklaoromról fás völgybe.
Sajnálatos eset, le kell vonni a következtetéseket, és megtenni a megfelelő intézkedéseket.
Akkor ez igy tiszta sor,...
 
Nem teljesen komment volt az , hanem egy facebook poszt fotókkal, videókkal. Nyílt poszt, bárki láthatja, nem csak csoporttag.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sajnos tény és való, hogy a kutató-mentő (de láthatóan egyik kivonuló szerv) nincs felkészülve ilyen feladatra, holott elég sok a siklóernyős, ejtőernyős, ballonos itthon, akiknél reális esély a fára szállás. De egy szimpla túrázó is zuhanhat (kötél)hídról, sziklaoromról fás völgybe.
Sajnálatos eset, le kell vonni a következtetéseket, és megtenni a megfelelő intézkedéseket.
Mi ebbol a tanulsag? Hagyni kell ezeket a francba, minek ugralnak le, nem kotelezo. Meg jol ki is szamlaznam neki a koltsegeket.
 
Jól látom hogy az egyik Mi-8-as vett részt ebben a mentésben?
A Hende-féle 3 civil Mi-8-as egyike?

"Leszállásra alkalmatlan területek felett a 150 kg terhelhetőségű csörlő biztosítja a teher és az élőerő függésből történő ki és berakását."


Akkor ezek szerint a magyar géppel nem lehetséges az, hogy leenged egy embert, felcsatolja a bajbajutottat és együtt emelik ki őket.

Mint pl. a Seaking:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG
Jól látom hogy az egyik Mi-8-as vett részt ebben a mentésben?
A Hende-féle 3 civil Mi-8-as egyike?

"Leszállásra alkalmatlan területek felett a 150 kg terhelhetőségű csörlő biztosítja a teher és az élőerő függésből történő ki és berakását."


Akkor ezek szerint a magyar géppel nem lehetséges az, hogy leenged egy embert, felcsatolja a bajbajutottat és együtt emelik ki őket.

Ha a leereszkedő mentő személy ruházattal, sisakkal, esetleges minimális cuccal összesen mondjuk 90 kg, akkor a bajba jutott cseszheti, ha nehezebb, mint 60 kiló! Így mondjuk érhető, miért nem próbálkoztak ezzel a módszerrel.
Azért a második videón látott mentés is elég rázós, a mentett 10× pördül meg, mire feljut, egy komolyabb agyi sérülésnél szerintem ez is elég gyilkos eljárás lehet.
 
Akkor ezek szerint a magyar géppel nem lehetséges az, hogy leenged egy embert, felcsatolja a bajbajutottat és együtt emelik ki őket.

Amikor a tiszacsegei kompról mentették "Janit", akkor is külön-külön húzták föl a két embert. A másik, hogy az "új" norvég mentőhelikopterek beszerzésénél sokat emlegették ezt is:

"robotpilótával szerelték fel, alkalmasak éjszakai és kötéltechnikai légi mentésre is azokon a helyeken, ahol nem tudnának leszállni."

https://m.origo.hu/itthon/20190331-aprilis-1tol-uj-mentohelikopterem-omsz.html

Már beszéltük a légimentés csoportban, hogy ilyenre nem, vagy csak korlátozottan használhatók ezek az EC-k, mint a Falconok a felderítésre.
 
Várom, hogy valami liberrált be akarja tiltani a helikoptereket, "hogy ilyen soha többé ne fordulhasson elő", hiszen "minden ember élete felbecsülhetetlen".
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and zeal
Az a speciális, a korlátolt gondolkodásúak képességét jelentősen meghaladó, komplex helyzet állt elő, hogy az amúgy szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
Namost, ilyenkor jöhet, hogy az okosok a fürdővízzel együtt akarják majd kiönteni a gyereket.
Mondván, amúgy is csak ritkán van rá szükség. Ez az, amitől én is tartok.
 
szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
A konkrét helyzetben igazad van, de vonatkoztassunk el ettől. Valaki már pedzegette korábban, de a siklóernyős gyerek helyén lehetett volna egy katapultált vadászpilóta is, mert azért nem olyan rendkívüli esemény az, hogy ernyővel fennakadnak egy fán. Úgy gondolom hogy a katonai SAR szolgálatnak kutya kötelessége lett volna egy ilyen szitut erőből, lendületből megoldani, hiszen ez a dolguk, erre vannak felszerelve és kiképezve. Aztán a jelek szerint mégsem, és szerintem ez itt az igazi baj... Nagyon súlyos dolog lenne ilyen banális ok miatt elveszíteni egy több száz millió forintért kiképzett vadászpilótát , amikor amúgy sincsenek elegen.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
Az a speciális, a korlátolt gondolkodásúak képességét jelentősen meghaladó, komplex helyzet állt elő, hogy az amúgy szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
Namost, ilyenkor jöhet, hogy az okosok a fürdővízzel együtt akarják majd kiönteni a gyereket.
Mondván, amúgy is csak ritkán van rá szükség. Ez az, amitől én is tartok.
A légi kutató mentő szolgálatot nem lehet felszámolni.
A Chicagoi egyezményt aláíró ICAO tagországok kötelezettsége fenntartani egy a bajbajutott polgári légi járművek (és személyzetük) felkutatását és mentését végző szervezetet.
Ezen nemzetközileg vállalt kötelezettség alapján Mo.on is törvény írja elő egy ilyen szervezet fenntartását.
Mo.on ezt a feladatot a honvédségre delegálták és közösen megy a katonai és polgári gépek és személyzetük kutatás-mentése.
 
A légi kutató mentő szolgálatot nem lehet felszámolni.
A Chicagoi egyezményt aláíró ICAO tagországok kötelezettsége fenntartani egy a bajbajutott polgári légi járművek (és személyzetük) felkutatását és mentését végző szervezetet.
Ezen nemzetközileg vállalt kötelezettség alapján Mo.on is törvény írja elő egy ilyen szervezet fenntartását.
Mo.on ezt a feladatot a honvédségre delegálták és közösen megy a katonai és polgári gépek és személyzetük kutatás-mentése.
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?
 
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?

Hát remélem amint a H145M kutató mentő változatai bevethető válnak a Mil-t elfelejtik ebben a szerepkörben.
 
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?

Állítólag pár hete még az is napirenden volt, hogy bővítik az itthoni javító-karbentartó kapacitást.
 
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?

Hát remélem amint a H145M kutató mentő változatai bevethető válnak a Mil-t elfelejtik ebben a szerepkörben.

Igazából a Minyóban az a pláne, hogy egy egész tűzoltószertárt elvisz magával.
 
Igazából a Minyóban az a pláne, hogy egy egész tűzoltószertárt elvisz magával.
Van ahol indokolt lehet annak belső tere és teherbírása. Viszont a H225M méretben már ahhoz közeli. Csak akkor a jövő az, hogy mindkettő egyidejű keszit fog majd adni?
 
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?
2017-ben a nagyjavítás folyományaként 7év/2000 repült óra üzemidő hosszabbítást kaptak. Azaz ez legkésőbb 2024-ben kipörög. Addig értelem szerűen ki kellene venni belőlük a 2000 órát. Hogy utána mi lesz? A jóég tudja. Kérdés, hogy lehet-e még tovább hosszabbítani egyáltalán? Lesz-e akkor még pilóta? És főleg a földi személyzet hogyan fog alakulni? Állítólag jelenleg is probléma a Mi-24-esek, meg a Minyók hadrafoghatóságának biztosítása, mivel az állományt meg kellett osztani az új gépek miatt.
Azok folyamatosbeérkezésével pedig még inkább - annak ellenére is, hogy jóval kevesebb munkaórát igényelnek.
Ha lesz is rá lehetőség/igény, akkor sem hiszem, hogy mind az 5 felújításra kerülne. Ha 2-3db meg is marad, akkor is max. tényleg csak teherszállításra, esetleg ejtőernyős kiképzésre használják majd....
 
Az a speciális, a korlátolt gondolkodásúak képességét jelentősen meghaladó, komplex helyzet állt elő, hogy az amúgy szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
Namost, ilyenkor jöhet, hogy az okosok a fürdővízzel együtt akarják majd kiönteni a gyereket.
Mondván, amúgy is csak ritkán van rá szükség. Ez az, amitől én is tartok.
Ha a kutató-mentő szolgálat megszüntetésére gondolsz, az igazi ön-tökönszúrás lenne!! A civil légiforgalomban résztvevő ICAO-tagországok gépei csak olyan országokba repülhetnek be, ahol az állam kötelezettséget vállal a légi-balesetek következményeinek gyors elhárítására és mentésre alkalmas légi kutató-mentő szervezet fenntartására. Ha ezt felszámolnánk, akkor az átrepülő és leszálló (tehát az irányításért és a SAR-szolgáltatásért jól fizető) nemzetközi járatok széles ívben elkerülnének bennünket!
 
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?
A 145M szállító szerepkörben túl kicsi a Mi-8/17 leváltására, de ha a 225M-ek megjönnek akkor a régiségek szerintem max addig repülnek amíg le nem jár a javításközi üzemidejük, többet miért is költenének rájuk.