[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 375
113
Nem teljesen komment volt az , hanem egy facebook poszt fotókkal, videókkal. Nyílt poszt, bárki láthatja, nem csak csoporttag.

Sajnos tény és való, hogy a kutató-mentő (de láthatóan egyik kivonuló szerv) nincs felkészülve ilyen feladatra, holott elég sok a siklóernyős, ejtőernyős, ballonos itthon, akiknél reális esély a fára szállás. De egy szimpla túrázó is zuhanhat (kötél)hídról, sziklaoromról fás völgybe.
Sajnálatos eset, le kell vonni a következtetéseket, és megtenni a megfelelő intézkedéseket.

Tegyen feljelentést a barátja miatt.

Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés
165. § (1) Aki foglalkozási szabály megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget okoz.

Ha rendőrség és az ügyészség arra jut, hogy a bevetést elrendelőnek/végrehajtónak tudnia kellett arról, hogy létezik rotorszél, akkor a dolog bíróság elé fog kerülni és majd ott a bíró eldönti, hogy tévedhetett (Btk. 15. § d és 20. § 1) e a bevetésért felelős parancsnok a torotszél erejének megítélésében vagy gondatlanság volt és büntetőjogi felelősség terheli ezért. Ez ugyanis nem olyan egyszerű, hogy sajnáljuk, hanem simán bűncselekmény is lehet (szerintem az is volt, nincs az az isten, hogy ne lett volna halvány fogalmuk a rotorszélről)!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 785
113
Nem teljesen komment volt az , hanem egy facebook poszt fotókkal, videókkal. Nyílt poszt, bárki láthatja, nem csak csoporttag.

Sajnos tény és való, hogy a kutató-mentő (de láthatóan egyik kivonuló szerv) nincs felkészülve ilyen feladatra, holott elég sok a siklóernyős, ejtőernyős, ballonos itthon, akiknél reális esély a fára szállás. De egy szimpla túrázó is zuhanhat (kötél)hídról, sziklaoromról fás völgybe.
Sajnálatos eset, le kell vonni a következtetéseket, és megtenni a megfelelő intézkedéseket.
Akkor ez igy tiszta sor,...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Nem teljesen komment volt az , hanem egy facebook poszt fotókkal, videókkal. Nyílt poszt, bárki láthatja, nem csak csoporttag.

Sajnos tény és való, hogy a kutató-mentő (de láthatóan egyik kivonuló szerv) nincs felkészülve ilyen feladatra, holott elég sok a siklóernyős, ejtőernyős, ballonos itthon, akiknél reális esély a fára szállás. De egy szimpla túrázó is zuhanhat (kötél)hídról, sziklaoromról fás völgybe.
Sajnálatos eset, le kell vonni a következtetéseket, és megtenni a megfelelő intézkedéseket.
Mi ebbol a tanulsag? Hagyni kell ezeket a francba, minek ugralnak le, nem kotelezo. Meg jol ki is szamlaznam neki a koltsegeket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
  • Tetszik
Reactions: ZeiG

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
888
5 064
93
Jól látom hogy az egyik Mi-8-as vett részt ebben a mentésben?
A Hende-féle 3 civil Mi-8-as egyike?

"Leszállásra alkalmatlan területek felett a 150 kg terhelhetőségű csörlő biztosítja a teher és az élőerő függésből történő ki és berakását."


Akkor ezek szerint a magyar géppel nem lehetséges az, hogy leenged egy embert, felcsatolja a bajbajutottat és együtt emelik ki őket.

Ha a leereszkedő mentő személy ruházattal, sisakkal, esetleges minimális cuccal összesen mondjuk 90 kg, akkor a bajba jutott cseszheti, ha nehezebb, mint 60 kiló! Így mondjuk érhető, miért nem próbálkoztak ezzel a módszerrel.
Azért a második videón látott mentés is elég rázós, a mentett 10× pördül meg, mire feljut, egy komolyabb agyi sérülésnél szerintem ez is elég gyilkos eljárás lehet.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
513
1 418
93
Akkor ezek szerint a magyar géppel nem lehetséges az, hogy leenged egy embert, felcsatolja a bajbajutottat és együtt emelik ki őket.

Amikor a tiszacsegei kompról mentették "Janit", akkor is külön-külön húzták föl a két embert. A másik, hogy az "új" norvég mentőhelikopterek beszerzésénél sokat emlegették ezt is:

"robotpilótával szerelték fel, alkalmasak éjszakai és kötéltechnikai légi mentésre is azokon a helyeken, ahol nem tudnának leszállni."

https://m.origo.hu/itthon/20190331-aprilis-1tol-uj-mentohelikopterem-omsz.html

Már beszéltük a légimentés csoportban, hogy ilyenre nem, vagy csak korlátozottan használhatók ezek az EC-k, mint a Falconok a felderítésre.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 560
113
Várom, hogy valami liberrált be akarja tiltani a helikoptereket, "hogy ilyen soha többé ne fordulhasson elő", hiszen "minden ember élete felbecsülhetetlen".
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and zeal

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Az a speciális, a korlátolt gondolkodásúak képességét jelentősen meghaladó, komplex helyzet állt elő, hogy az amúgy szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
Namost, ilyenkor jöhet, hogy az okosok a fürdővízzel együtt akarják majd kiönteni a gyereket.
Mondván, amúgy is csak ritkán van rá szükség. Ez az, amitől én is tartok.
 

jeff

Well-Known Member
2015. november 24.
61
296
53
szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
A konkrét helyzetben igazad van, de vonatkoztassunk el ettől. Valaki már pedzegette korábban, de a siklóernyős gyerek helyén lehetett volna egy katapultált vadászpilóta is, mert azért nem olyan rendkívüli esemény az, hogy ernyővel fennakadnak egy fán. Úgy gondolom hogy a katonai SAR szolgálatnak kutya kötelessége lett volna egy ilyen szitut erőből, lendületből megoldani, hiszen ez a dolguk, erre vannak felszerelve és kiképezve. Aztán a jelek szerint mégsem, és szerintem ez itt az igazi baj... Nagyon súlyos dolog lenne ilyen banális ok miatt elveszíteni egy több száz millió forintért kiképzett vadászpilótát , amikor amúgy sincsenek elegen.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
T

Törölt tag 1586

Guest
Az a speciális, a korlátolt gondolkodásúak képességét jelentősen meghaladó, komplex helyzet állt elő, hogy az amúgy szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
Namost, ilyenkor jöhet, hogy az okosok a fürdővízzel együtt akarják majd kiönteni a gyereket.
Mondván, amúgy is csak ritkán van rá szükség. Ez az, amitől én is tartok.
A légi kutató mentő szolgálatot nem lehet felszámolni.
A Chicagoi egyezményt aláíró ICAO tagországok kötelezettsége fenntartani egy a bajbajutott polgári légi járművek (és személyzetük) felkutatását és mentését végző szervezetet.
Ezen nemzetközileg vállalt kötelezettség alapján Mo.on is törvény írja elő egy ilyen szervezet fenntartását.
Mo.on ezt a feladatot a honvédségre delegálták és közösen megy a katonai és polgári gépek és személyzetük kutatás-mentése.
 
M

molnibalage

Guest
A légi kutató mentő szolgálatot nem lehet felszámolni.
A Chicagoi egyezményt aláíró ICAO tagországok kötelezettsége fenntartani egy a bajbajutott polgári légi járművek (és személyzetük) felkutatását és mentését végző szervezetet.
Ezen nemzetközileg vállalt kötelezettség alapján Mo.on is törvény írja elő egy ilyen szervezet fenntartását.
Mo.on ezt a feladatot a honvédségre delegálták és közösen megy a katonai és polgári gépek és személyzetük kutatás-mentése.
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?
 
W

Wilson

Guest
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?

Hát remélem amint a H145M kutató mentő változatai bevethető válnak a Mil-t elfelejtik ebben a szerepkörben.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 560
113
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?

Állítólag pár hete még az is napirenden volt, hogy bővítik az itthoni javító-karbentartó kapacitást.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 560
113
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?

Hát remélem amint a H145M kutató mentő változatai bevethető válnak a Mil-t elfelejtik ebben a szerepkörben.

Igazából a Minyóban az a pláne, hogy egy egész tűzoltószertárt elvisz magával.
 
M

molnibalage

Guest
Igazából a Minyóban az a pláne, hogy egy egész tűzoltószertárt elvisz magával.
Van ahol indokolt lehet annak belső tere és teherbírása. Viszont a H225M méretben már ahhoz közeli. Csak akkor a jövő az, hogy mindkettő egyidejű keszit fog majd adni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?
2017-ben a nagyjavítás folyományaként 7év/2000 repült óra üzemidő hosszabbítást kaptak. Azaz ez legkésőbb 2024-ben kipörög. Addig értelem szerűen ki kellene venni belőlük a 2000 órát. Hogy utána mi lesz? A jóég tudja. Kérdés, hogy lehet-e még tovább hosszabbítani egyáltalán? Lesz-e akkor még pilóta? És főleg a földi személyzet hogyan fog alakulni? Állítólag jelenleg is probléma a Mi-24-esek, meg a Minyók hadrafoghatóságának biztosítása, mivel az állományt meg kellett osztani az új gépek miatt.
Azok folyamatosbeérkezésével pedig még inkább - annak ellenére is, hogy jóval kevesebb munkaórát igényelnek.
Ha lesz is rá lehetőség/igény, akkor sem hiszem, hogy mind az 5 felújításra kerülne. Ha 2-3db meg is marad, akkor is max. tényleg csak teherszállításra, esetleg ejtőernyős kiképzésre használják majd....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az a speciális, a korlátolt gondolkodásúak képességét jelentősen meghaladó, komplex helyzet állt elő, hogy az amúgy szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
Namost, ilyenkor jöhet, hogy az okosok a fürdővízzel együtt akarják majd kiönteni a gyereket.
Mondván, amúgy is csak ritkán van rá szükség. Ez az, amitől én is tartok.
Ha a kutató-mentő szolgálat megszüntetésére gondolsz, az igazi ön-tökönszúrás lenne!! A civil légiforgalomban résztvevő ICAO-tagországok gépei csak olyan országokba repülhetnek be, ahol az állam kötelezettséget vállal a légi-balesetek következményeinek gyors elhárítására és mentésre alkalmas légi kutató-mentő szervezet fenntartására. Ha ezt felszámolnánk, akkor az átrepülő és leszálló (tehát az irányításért és a SAR-szolgáltatásért jól fizető) nemzetközi járatok széles ívben elkerülnének bennünket!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?
A 145M szállító szerepkörben túl kicsi a Mi-8/17 leváltására, de ha a 225M-ek megjönnek akkor a régiségek szerintem max addig repülnek amíg le nem jár a javításközi üzemidejük, többet miért is költenének rájuk.