Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Off: Nagyon sok mindenben van lemaradva Magyarország, de nagyon jól van kommunikálva a dolog, és a nép meg van győzve arről, hogy minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg vagyunk elégedve. És ez nem csak a jelenlegi pártunk és kormányunk idejében van így, előtte is ez volt.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 548
113
Felelősségrevonás = a hiányosságok írásba foglalása --> a hiányosságok pótlásának alapja!

Az a durva, hogy most derült ki: a magyar SAR csak full ideális körülmények közt funkcionál (olyan mint tudjuk nincs) és nem igazán tud kommunikálni más szervekkel a terepen. Szóval ez itt jobbára látvány és nem valós képesség:

71321583_2711895238897846_7320474892187467776_o.jpg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Felelősségrevonás = a hiányosságok írásba foglalása --> a hiányosságok pótlásának alapja!

Az a durva, hogy most derült ki: a magyar SAR csak full ideális körülmények közt funkcionál (olyan mint tudjuk nincs) és nem igazán tud kommunikálni más szervekkel a terepen. Szóval ez itt jobbára látvány és nem valós képesség:

Nálunk az egyik oktató állandóan azzal példálózik, hogy a vasút szabályait vérrel írták. Szinte minden fejezethez köthető egy baleset/haláleset ami miatt bekerült.


Sajnos ez is ilyen. Levonják a következtetést és remélhetőleg kijavítják a hibákat.
Hibáson/hiányosan kiképzett személyzet sztem nem okolható a történtekért.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Végre megtaláltam ezt a cikket,ebben minden le van írva,hogy működik a csőrlős mentés az MH légi mentőszolgálatánál.

https://airbase.blog.hu/2019/02/03/kotelmuvelet
Felelősségrevonás = a hiányosságok írásba foglalása --> a hiányosságok pótlásának alapja!

Az a durva, hogy most derült ki: a magyar SAR csak full ideális körülmények közt funkcionál (olyan mint tudjuk nincs) és nem igazán tud kommunikálni más szervekkel a terepen. Szóval ez itt jobbára látvány és nem valós képesség:

71321583_2711895238897846_7320474892187467776_o.jpg
És ezt a veretes megállapítást miből sikerült leszűrnöd...?
Mert pont a linkelt AB blog írás mutatja, hogy nem elméleti a képesség.

Arról nem a terepen dolgozók tehetnek, hogy most éppen brutális szárazság van és éppen csenevész fa volt ott.
Te szerinted a 40+ éves magyar helizés és mentés vákuumban fejlődött ki és a meleg vizet is ők találták fel? Vagy esetleg azóta tanultak az orosz és az egész világ folyamataiból? Minden mentésnek van kockázata.

Ez az eset nem arról szól, hogy technikai hiányosságok vannak. A gépen van csörlő, magasabban is tudott volna heli repülni a blog fotói alapján. Akire a feladatot taksálták meg csak ekkora helije van. Sakk, matt.

Az egész eset inkább annak példája, hogy a kockázatot nem ismerték és a rendszer nem tudott személyzeti oldalról kéziféket kapni, amikor egy elvileg hozzáértő mondta, hogy "ez most nem lesz jó, mert túl nagy".

De ez nem csak a terepen levő emberek miatt van. Ha nekik a szabályzat az mondja (?), hogy menni kell, akkor mennek. Ha meg nem így van, akkor majd a vizsgálat kideríti, hogy a láncban kinek mi a felelőssége. De az, ami a siklóernyősök egy elég nagy csoportja, most fröcsögve előadnak, hogy "ezek hülye katonák, barmok," meg "gyilkossági kísérlet", azért az már bőszítő. Akkor is ilyen véresszájúak lennének, ha mentő viszi el a sérültet, amivel baleset történik? Akkor is gyilkossági kísérlet meg a többi lenne? Meg a hangulatkeltő beszólása az embereknek, hogy "amiket én hallok". Majd nem mond semmit. Akkor inkább kussolt volna.

Ez kb. mintha akkor én elmondanám, hogy mit láttam túra közben, majd nem mondanék semmit...
(Egyébként azt láttam, hogy az egyik embert majdnem lerántotta a szél a szakadékba mikor a Hármashatár hegynél jártam Vonszolta egy kicsit a szél, aztán összeszedte magát. Legalábbis nekem úgy tűnt.)
 
W

Wilson

Guest
És ezt a veretes megállapítást miből sikerült leszűrnöd...?
Mert pont a linkelt AB blog írás mutatja, hogy nem elméleti a képesség.

Arról nem a terepen dolgozók tehetnek, hogy most éppen brutális szárazság van és éppen csenevész fa volt ott.
Te szerinted a 40+ éves magyar helizés és mentés vákuumban fejlődött ki és a meleg vizet is ők találták fel? Vagy esetleg azóta tanultak az orosz és az egész világ folyamataiból? Minden mentésnek van kockázata.

Ez az eset nem arról szól, hogy technikai hiányosságok vannak. A gépen van csörlő, magasabban is tudott volna heli repülni a blog fotói alapján. Akire a feladatot taksálták meg csak ekkora helije van. Sakk, matt.

Az egész eset inkább annak példája, hogy a kockázatot nem ismerték és a rendszer nem tudott személyzeti oldalról kéziféket kapni, amikor egy elvileg hozzáértő mondta, hogy "ez most nem lesz jó, mert túl nagy".

De ez nem csak a terepen levő emberek miatt van. Ha nekik a szabályzat az mondja (?), hogy menni kell, akkor mennek. Ha meg nem így van, akkor majd a vizsgálat kideríti, hogy a láncban kinek mi a felelőssége. De az, ami a siklóernyősök egy elég nagy csoportja, most fröcsögve előadnak, hogy "ezek hülye katonák, barmok," meg "gyilkossági kísérlet", azért az már bőszítő. Akkor is ilyen véresszájúak lennének, ha mentő viszi el a sérültet, amivel baleset történik? Akkor is gyilkossági kísérlet meg a többi lenne? Meg a hangulatkeltő beszólása az embereknek, hogy "amiket én hallok". Majd nem mond semmit. Akkor inkább kussolt volna.

Ez kb. mintha akkor én elmondanám, hogy mit láttam túra közben, majd nem mondanék semmit...
(Egyébként azt láttam, hogy az egyik embert majdnem lerántotta a szél a szakadékba mikor a Hármashatár hegynél jártam Vonszolta egy kicsit a szél, aztán összeszedte magát. Legalábbis nekem úgy tűnt.)

A linkelt AB blog írás szerintem világosan bemutatja,hogy elhivatott és szakmájukhoz értő emberek szolgálnak az MH kutató mentő szolgálatában,arról nem ők tehetnek,hogy nem megfelelő a felszerelésük,ők ezekből a lehetőségekből a maximumot hozzák ki.Egyetértek Molnival,hogy itt a rendszerrel van probléma és nem a katonákkal és arról sem szabad megfeledkezni,hogy biztos vagyok benne,hogy a helikopterben lévő katonákat is megrázta az eset hiszen ők minden igyekezetükkel azon voltak,hogy kimentsék az emberkét és ennek ellenére az még is a földre zuhant.Ha nem egy nevetséges 150 kg csörlő van beépítve hanem egy normális teherbírású akkor ez a tragikus baleset nem történt volna meg,de ez nem a helikopterben üllő katonák hibája hanem a döntéshozóké.Simán el tudom képzelni,hogy ők jelezték,hogy ennek a csörlőnek a teherbírása nem megfelelő de jó magyar szokás szerint az illetékesek nem foglalkoztak vele.Most persze már mindenki hárítja a felelősséget az MH azt mondja őket a megyei Katasztrófavédelem riasztotta a Katasztrófavédelem megyei szóvivője ezt nem tudta megerősíteni,hiába örök igazság,hogy sz.....k és bajnak nincs gazdája:(
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 028
113
Alapvetően én nem tudom elképzelni, hogy kutató-mentők ne kommunikáltak volna az ejtőernyőssel. (ugye írták, hogy a telefonján folyamatosan tudott beszélni)
Ők tisztában voltak vele, hogy 2 embert nem fog elbírni a csörlő, tehát tudták, hogy max. a csupasz csörlőt tudják leküldeni az ernyősnek.
Ha erről az ejtőernyőst nem tájékoztatták, és ennek ellenére megpróbálták a műveletet, akkor az egy ordas nagy marhaság volt.
Ha szóltak az ejtőernyősnek, és az jelezte nekik, hogy be tudja akasztani magát a karabinerbe, akkor ez egy óriási pech, hogy nem bírta a fa.

Másik alternatíva. (ehhez kevesebb együttműködés kellett az ejtőernyőstől):
Most így utólag belegondolva, lehetséges, hogy meg tudták volna oldani azzal a 150kg-os csörlővel is az ügyet és azt is próbálták.
Mert ugye mentő-ejtőernyősöknek az ereszkedéshez nem kell a csörlő. Ők a mászókötélen le tudnak csúszni a megfelelő helyre. Ott elvileg rögzíteni is tudják magukat.
sar_0104.jpg

Ha leértek, akkor a csörlőt beakasztják az ernyős beülőjébe és már mehet is a helikopterbe. Miután biztonságban van, akkor meg a mentő ejtőernyőst is visszahúzhatják a csörlővel.
Szerintem ezt értették félre, akik lentről csak annyit láttak, hogy egy kötelet küldtek csak le az ejtőernyőshöz. Igen csak ez nem fán rekedt szerencsétlenért ment le, hanem azon ment volna a segítség.
Ez megint csak óriási pech, hogy a fa nem bírta ki a légcsavarszelet.

Tovább nem akarok találgatni!
MINDENKINEK jobbulást kívánok! Remélem kiderül az igazság. És le fogjuk tudni vonni a tanulságot.
Az új SAR gépekkel meg remélem sokkal kevesebb ilyen jellegű gond lesz.
 
M

molnibalage

Guest
Alapvetően én nem tudom elképzelni, hogy kutató-mentők ne kommunikáltak volna az ejtőernyőssel. (ugye írták, hogy a telefonján folyamatosan tudott beszélni)
Ők tisztában voltak vele, hogy 2 embert nem fog elbírni a csörlő, tehát tudták, hogy max. a csupasz csörlőt tudják leküldeni az ernyősnek.
Ha erről az ejtőernyőst nem tájékoztatták, és ennek ellenére megpróbálták a műveletet, akkor az egy ordas nagy marhaság volt.
Ha szóltak az ejtőernyősnek, és az jelezte nekik, hogy be tudja akasztani magát a karabinerbe, akkor ez egy óriási pech, hogy nem bírta a fa.

Másik alternatíva. (ehhez kevesebb együttműködés kellett az ejtőernyőstől):
Most így utólag belegondolva, lehetséges, hogy meg tudták volna oldani azzal a 150kg-os csörlővel is az ügyet és azt is próbálták.
Mert ugye mentő-ejtőernyősöknek az ereszkedéshez nem kell a csörlő. Ők a mászókötélen le tudnak csúszni a megfelelő helyre. Ott elvileg rögzíteni is tudják magukat.
sar_0104.jpg

Ha leértek, akkor a csörlőt beakasztják az ernyős beülőjébe és már mehet is a helikopterbe. Miután biztonságban van, akkor meg a mentő ejtőernyőst is visszahúzhatják a csörlővel.
Szerintem ezt értették félre, akik lentről csak annyit láttak, hogy egy kötelet küldtek csak le az ejtőernyőshöz. Igen csak ez nem fán rekedt szerencsétlenért ment le, hanem azon ment volna a segítség.
Ez megint csak óriási pech, hogy a fa nem bírta ki a légcsavarszelet.

Tovább nem akarok találgatni!
MINDENKINEK jobbulást kívánok! Remélem kiderül az igazság. És le fogjuk tudni vonni a tanulságot.
Az új SAR gépekkel meg remélem sokkal kevesebb ilyen jellegű gond lesz.
Láttam repnapon fürtként kötélen messze több, mint 150 kg-nyi embert lógni magyar Mil-ből. Nem csörlőn tették, csak nem tudom min és videófelvételt és fényképet nem találtam róla, hogy hogyan. Lehet, hogy tényleg ez volt a terv, amit írtál.

De hát a civil sokszor annyira nincs képben, hogy olyan benyögéseket hall, hogy 29-es a harang manőver során leállítja a hajtóműveket. Na, lehet, hogy itt is kb. ilyesmi volt. Látni vagy nem látni vélt valamit és ebből extrapolált a végtelenbe.
 
W

Wilson

Guest
Alapvetően én nem tudom elképzelni, hogy kutató-mentők ne kommunikáltak volna az ejtőernyőssel. (ugye írták, hogy a telefonján folyamatosan tudott beszélni)
Ők tisztában voltak vele, hogy 2 embert nem fog elbírni a csörlő, tehát tudták, hogy max. a csupasz csörlőt tudják leküldeni az ernyősnek.
Ha erről az ejtőernyőst nem tájékoztatták, és ennek ellenére megpróbálták a műveletet, akkor az egy ordas nagy marhaság volt.
Ha szóltak az ejtőernyősnek, és az jelezte nekik, hogy be tudja akasztani magát a karabinerbe, akkor ez egy óriási pech, hogy nem bírta a fa.

Másik alternatíva. (ehhez kevesebb együttműködés kellett az ejtőernyőstől):
Most így utólag belegondolva, lehetséges, hogy meg tudták volna oldani azzal a 150kg-os csörlővel is az ügyet és azt is próbálták.
Mert ugye mentő-ejtőernyősöknek az ereszkedéshez nem kell a csörlő. Ők a mászókötélen le tudnak csúszni a megfelelő helyre. Ott elvileg rögzíteni is tudják magukat.
sar_0104.jpg

Ha leértek, akkor a csörlőt beakasztják az ernyős beülőjébe és már mehet is a helikopterbe. Miután biztonságban van, akkor meg a mentő ejtőernyőst is visszahúzhatják a csörlővel.
Szerintem ezt értették félre, akik lentről csak annyit láttak, hogy egy kötelet küldtek csak le az ejtőernyőshöz. Igen csak ez nem fán rekedt szerencsétlenért ment le, hanem azon ment volna a segítség.
Ez megint csak óriási pech, hogy a fa nem bírta ki a légcsavarszelet.

Tovább nem akarok találgatni!
MINDENKINEK jobbulást kívánok! Remélem kiderül az igazság. És le fogjuk tudni vonni a tanulságot.
Az új SAR gépekkel meg remélem sokkal kevesebb ilyen jellegű gond lesz.

Számomra az érdekes az,hogy a Mil-n rendszeresített csőrlőn 60 m kötél van ugyanakkor a mentésnél a helikopter max 15-20 m magasan tartózkodott a fák felett.Tehát feljebb tudott volna emelkedni és akkor kisebb lett volna a rotorszél is.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 515
44 796
113
Nem tudom miért nem tudtak a tűzoltók odavinni egy létrát...
Marha egyszerű, nincs ekkora. A 10m körüli is 40kg, és nem fasza vele erdős területen mászkálni, ha elolvastad a cikket ráadásul helikopterrel vitték fel őket a baleset helyszínére is. Nem volt más megoldás, mint vagy helivel megpróbálni menteni VALAHOGY, vagy megvárni hogy odaérjen a fáról mentős ember. HA megvárják, lehet hogy nincs baj valóban, de mivel a fa el volt korhadva, "csenevész ágakról" beszél mindenki az alsóbb részeken, lehet ki se tudta volna kötni magát az sem aki ment volna alpin technikával érte. Nyilván a Mil nagy volt oda, nyilván közelebb repültek mint kellett volna, nyilván extra szar volt a KÉT ernyő felülete pluszban, és nyilván nem lehet látni mindig hogy mennyire van szar elkorhadt törékeny állapotban egy fa.


Ezt kell kivizsgálni, de fogadjuk el, hogy nem feltétlenül hülye minden katona, tűzoltó, helikopterpilóta etc. Ami mostanra bepörgött a siklóernyősök közt, hogy "katona csak ölni tud" meg "harci helikopterrel ölni akar úgy is mindenki" vagy "soha ne hívj katonát menteni mert meghalsz" ez már világi hülyeség.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 515
44 796
113
Számomra az érdekes az,hogy a Mil-n rendszeresített csőrlőn 60 m kötél van ugyanakkor a mentésnél a helikopter max 15-20 m magasan tartózkodott a fák felett.Tehát feljebb tudott volna emelkedni és akkor kisebb lett volna a rotorszél is.
Ez így van, csak gyanúsan ahogy én tippelem(semmit nem tudok, tényleg csak tipp), megpróbálták neki lejuttatni az általa kívánt kötelet(amit a fáról mentős ember is csinált volna kb. 3 órával később mikor megérkezik, csak lentről, nem fentről), s azt olyan távolságból nem lett volna lehetséges a sűrű lombkorona takarásából odaadni a srácnak. Ami itt el lett kefélve, hogy szemre nyilván nem nézett ki olyan szar - korhadt állapotúnak a fa, mint amilyen volt, és/vagy nagyon elszámolták azt a plusz erőt amit a két ernyő felülete jelentett.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Felelősségrevonás = a hiányosságok írásba foglalása --> a hiányosságok pótlásának alapja!

Az a durva, hogy most derült ki: a magyar SAR csak full ideális körülmények közt funkcionál (olyan mint tudjuk nincs) és nem igazán tud kommunikálni más szervekkel a terepen. Szóval ez itt jobbára látvány és nem valós képesség:

71321583_2711895238897846_7320474892187467776_o.jpg
Hogy mi a valós képesség, azt azért nem mi fogjuk megmondani.
https://csodalatosbalaton.hu/hirek/...lett-egy-sulyos-serultet-menteni-a-csobancon/
Tudnak csörlőzni, tudnak mindent, amit kell. Ez egy elb@szott balszerencse volt.
 
W

Wilson

Guest
Ez így van, csak gyanúsan ahogy én tippelem(semmit nem tudok, tényleg csak tipp), megpróbálták neki lejuttatni az általa kívánt kötelet(amit a fáról mentős ember is csinált volna kb. 3 órával később mikor megérkezik, csak lentről, nem fentről), s azt olyan távolságból nem lett volna lehetséges a sűrű lombkorona takarásából odaadni a srácnak. Ami itt el lett kefélve, hogy szemre nyilván nem nézett ki olyan szar - korhadt állapotúnak a fa, mint amilyen volt, és/vagy nagyon elszámolták azt a plusz erőt amit a két ernyő felülete jelentett.

Én erre a verzióra gondoltam,hogy ennél a módszernél miért nem emelkedtek magasabbra.

Másik alternatíva. (ehhez kevesebb együttműködés kellett az ejtőernyőstől):
Most így utólag belegondolva, lehetséges, hogy meg tudták volna oldani azzal a 150kg-os csörlővel is az ügyet és azt is próbálták.
Mert ugye mentő-ejtőernyősöknek az ereszkedéshez nem kell a csörlő. Ők a mászókötélen le tudnak csúszni a megfelelő helyre. Ott elvileg rögzíteni is tudják magukat.
sar_0104.jpg

Ha leértek, akkor a csörlőt beakasztják az ernyős beülőjébe és már mehet is a helikopterbe. Miután biztonságban van, akkor meg a mentő ejtőernyőst is visszahúzhatják a csörlővel.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 336
10 665
113
Közhelyes leszek:
A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve.
Mert most ezt fogjuk látni.
Lesz vizsgálat; hibás lesz a sportrepülő (a francnak repül, csak a kltsg, meg a baj van velük, rendes magyar honpolgár a földön jár) a mentésirányító, a helikopter állománya, meg a repülőtér kutyája.
Csak pont az/azok nem lesznek felelősek, akik - a szerintem valahol akár rendszerszintű - rugalmatlanságért, időzített bombákért lehetnek felelősek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wilson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 312
46 028
113
Én erre a verzióra gondoltam,hogy ennél a módszernél miért nem emelkedtek magasabbra.
Ez az én okoskodásom nélkül is nyilvánvaló, hogy szerintem nem tudták, hogy pontosan hol van a mentésre váró ernyős. Egyrészt ott volt a lombkorona, másrészt az ernyők.
 
W

Wilson

Guest
Ez az én okoskodásom nélkül is nyilvánvaló, hogy szerintem nem tudták, hogy pontosan hol van a mentésre váró ernyős. Egyrészt ott volt a lombkorona, másrészt az ernyők.

Az első alkalommal minden bizonnyal így volt de a második alkalommal már tisztában voltak,hol helyezkedik el a siklóernyős.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Számomra az érdekes az,hogy a Mil-n rendszeresített csőrlőn 60 m kötél van ugyanakkor a mentésnél a helikopter max 15-20 m magasan tartózkodott a fák felett.Tehát feljebb tudott volna emelkedni és akkor kisebb lett volna a rotorszél is.
A kötélhosszal csak egy baj van: ha túl hosszúra engedik teher nélkül elkezdhet csapkodni a rotorszélben, és ha eléri a faroklégcsavart vagy felcsapódik a rotorig akkor a helikopternek is vége. Ha két embert is elbírna akkor talán nem lenne ilyen gond ...