De. Pont ez.
De akkor mondok neked 8 db aktuális példát, 80-as évek vége.
Helyszín, NDK-NSZK határtól 60 km-re nyugatra.
Egy F-16A/C pilóta mire figyeljen.
MiG-21 közel?
- Tökmindegy mi van, ASF konfigban lenyomod, kivéve ha fulloson van a pótos. Akkor nem fog az F-16 lőhelyzetbe kerülne, de a 21-es se nagyon. Viszont az F-16-nak üzemanyag gondja, na az nem nagyon lenne.
- Üres pótossal teljes lelki nyugalommal mehet a harc. A Bisz-nek sincs sok esélye, még R-60M-mel sem.
- Csapásmérő bevetésen, ha nem sikerül szembe közeledésnél leszedni, akkor sajnos ezt buktad öregem, mert a bombát akkor dobni kell, ha győzni akarsz.
MiG-23-ast látsz közel
- Ha üres a pótos és full kerón vagy, akkor közepes magasságban előnyben vagy, de nagyobb sebességnél kezd feljönni a 23-as M0,8 felett.
- Ha nem bírsz vele gyorsan és izzasztó, akkor az lehet, hogy ML vagy akár MLD --- Pótos dob, menni fog. Tökmindegy milyen sebességen. Az MLD-nél, ha jó szemű a pilóta, akkor látja a köztes szárny állást is.
- Ha szemből is indított rád IR rakétát (és még élsz infracsapdázás után...) akkor az MLD, mert azon van R-73.
MiG-29/Szu-27 közel. Pótosd dobod. Pont. Nincs, "ha", meg "de". Csapásmérő fegyverzet is természetesen.
Légvédelmi rakéta rendszer lő rád?
- Sz-75/125? AA konfigban pótost sem kell dobni, nem ellenfél közepes magasságon sem. Ha M0,8 felett vagy, akkor 5G-s kitartott vagy min sebességvesztésű forduló megy. Még 2xMk-84-gyel is megy. 6xMk-82 vagy CBU-k esetén már necces, ott kis magasságon még mehet.
- 2K12 Kub? Hát, itt már dobni kell magasságot 18k láb felett 5-6G-s fordulókhoz és nehogy 300 alá essen a CAS, mert baj lesz. Csapásmérő fegyverzettel még elmegy, de csak közeledő aspektusú rakéta ellen.
- 2K11 Krug. 6G-t húz. Nevetséges kimanőverezni, ha látja a pilóta, nem kell dobni semmit.
- 9K37 Buk? Ha nincs meg a M0,8/400 CAS, akkor azonnal magasságvesztés vagy be takarásba. 7-8G-s fordulók kellenek közeledő aspektusú rakéta ellen. Ez pótos + fegyverzettel nem megy...
- 9K33Osza AKM. Dobj el mindent és 400 CAS alatt (papíron) esélyed nincs közel bármilyen magasságon.
- Sz-300V? Irány 30 méter, úgysem manőverezed ki. Sehogy.
Vagy szerinted a pilóták annyira debilek,
hogy ennyit nem képesek fejben tartani? Mert ez nem agysebészet. Akinek ez nem megy, az nem lenne pilóta. Ha nekem megy, akkor szerintem nekik is.
Ez reflex, ez kb. 1 másodperc alatt végigmegy nálam fejben, csak leírni tart sokáig.
(Eszerint repülnek az emberek a repszimben is b*meg...)
Sajnálatos, hogy ennyire egyszerű dolog nem értesz meg.
Hogy szerinted ennyit nem képesek a pilóták fejben tartani.
Ennyi volt a fenyegetések fő listája a 80-as években a NDK-NSZK táján.
Korábban még ennyi sem.
- 1988 előtt nem volt se Buk-M1, se Sz-300V.
- 1985 előtt érdemben Szu-27-re nem lehetett számítani. Mert 1983 végéig nem gyártottak még 20-at sem. 1984 végéig 100 db elkészült, de ugye ahhoz pilóta is kéne ám..
- 1984 előtt nincs MiG-29
- 1983/84 előtt MiG-23 MLD érdemben nincs, mert 1982-től indult a korszerűsítés. 1984 előtt nem volt rajta R-73 sem, ergo szembe támadási képessége sem volt.
Tehát a 80-as évek elején egy USAF pilótának kb. 8 dolgot kellett tudnia, hogy nagy marhaságot ne csináljon.
Egészen elképedek egyesek valóság tagadásán.
Már elnézést, de az az érzésem, hogy egyeseknek csak azért fáj valamit elfogadni,
mert csak én mondom.
Az, hogy az AV-8 manualban még az indoklás és a használat célja is ott van (amit
@Hpasp betett), az persze nem érdekes...
Az orosz Szu-27 (asszem) manualban is volt F-15-ről adat. Navajon miért...? Mert biztos nem értek rá és ezzel ütötték el az idejük.
Valahol mókás, hogy az ember rászánja az idejét, mutatja a forrást, elmagyarázza az ember, aztán ilyen hülyeségeket sikerült rá reagálni. llyenkor érzem azt, hogy tök felesleges bármit írni. Mert a hit erősebb...
Remélem nem minden katona olyan szellemi szinten van, hogy nem tud 8 dolgot fejben tartani, mert akkor megette a fene a Z2026-ot...