C-17 Globemaster III (McDonnell Douglas / Boeing, USA)

Nekem nem jelenítette meg a firefox, de így talán:

5600121.jpg


Szerk.
Így sem jó...

Leesett az állam!
 
Australia - Brisbane - Riverfire 2019

... in 360°

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


És ahogy kívülről látszódott....


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.youtube.com/watch?v=bHf4AgYV0hw

https://www.youtube.com/watch?v=24N...7djGi6Z8xUwGlYSUcO9_R0D4MRx0G_0iuXYT3U4bLWYw4
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Mi az oka annak, hogy egyetlen nyugati rámpás katonai szállítógépnek sincs civil változata? Ok, hogy a C-5 idején a légi teherszállítás civilben kb. nem létezett, de azóta hogyhogy nem vett senki C-17-est?

Orosz cégeken kívül van civil rámpás közepes és nehéz teherszállítógép?
 
Mi az oka annak, hogy egyetlen nyugati rámpás katonai szállítógépnek sincs civil változata? Ok, hogy a C-5 idején a légi teherszállítás civilben kb. nem létezett, de azóta hogyhogy nem vett senki C-17-est?

Orosz cégeken kívül van civil rámpás közepes és nehéz teherszállítógép?
Mert nem volt rá megrendelő. - A Galaxy-hez L-500, a BigMac-hez BC-17 néven terveztek civil változatot. de semmi sem lett belőle. :(

Orosz és ukrán cégeken kívül amerikai vállalatok is használnak airliftert, a Herky LM-100/J/ nevű civil változatát...
 
A Katar által vásárolt 8 katonai C-17 közül 1 civil festést kapott, de NEM civil változatnak készült...
Az eredeti kérdésem arra vonatkozott, hogy üzemelteti-e nem fegyveres erő. Ezek szerint akkor igen. Akkor is, ha nincs rajta DIRCM, stb.

HMVTdBQ.jpg

Szerintem a kérdés az volt, hogy használ-e valaki C-17et civilként. Nem, hogy készült-e civil változat.
Pontosan.
 
Az eredeti kérdésem arra vonatkozott, hogy üzemelteti-e nem fegyveres erő. Ezek szerint akkor igen. Akkor is, ha nincs rajta DIRCM, stb.
Egy fecske még nem csinál nyarat! - Az meg nagyon valószínű hogy mind a 8 gépüket azonos rendszerekkel rendelték, de hogy mi van a civilre pingálton, azt nem fogják elárulni...! :)

/Amúgy a Qatarnak tekintélyes cargoflottája van, tehát az A332F, B777F és a B747-8F teherszállítók mellé igazán elfér egy C-17-es.../ :)
 
"China Vanguard Industry Corporation has donated 6 packages (300 pieces) of infrared thermometers to Ministry of Defence of Qatar. The supplies were shipped by C-17 aircraft of Qatar Emiri Air Force and have arrived in Doha this morning from Beijing."

EVk5RkMX0AEZZQ-


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
Egy fecske még nem csinál nyarat! - Az meg nagyon valószínű hogy mind a 8 gépüket azonos rendszerekkel rendelték, de hogy mi van a civilre pingálton, azt nem fogják elárulni...! :)

/Amúgy a Qatarnak tekintélyes cargoflottája van, tehát az A332F, B777F és a B747-8F teherszállítók mellé igazán elfér egy C-17-es.../ :)



Kicsit utána néztem és ezt találtam az AIRportál.hu egyik cikkében:

"Az eredetileg a haderőkben való alkalmazásra tervezett szállítógépek civil alkalmazása nem teljesen ismeretlen a világon, a Qatar Airways katari királyi család számára fenntartott VIP flottájában, a Qatar Amiri Flightban üzemeltet egy Boeing C-17 Globemaster III típusú gépet. Ez a gép jellegzetes, a Qatar Airways-ével majdnem teljesen megegyező festést visel, csak ‘airways’ feliratok nélkül, és a királyi család nagyobb méretű tárgyait, esetenként lovait hivatott szállítani."
Eszméletlenek ezek az arabok:):):):):)
Itt a gépről egy videó is:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Un-loading AH-64 Apache helicopters from the C-17 Globemaster III.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
https://www.edrmagazine.eu/nato-air...ning-capability-with-boeing-services-contract

"Long Beach, California, July 23, 2020 — Boeing [NYSA: BA] will provide aircrew training support for the Strategic Airlift Capability’s multinational fleet of C-17 aircraft under a new U.S. Air Force Foreign Military Sale contract for a C-17 Weapon System Trainer (WST) that will be stationed at Pápa Air Base, Hungary.

“The NATO Airlift Management Programme provides Strategic Airlift Capability nations with full life cycle management for aircraft and facilities, embodying of collective ownership and Smart Defence,” said Gregory Clark, programme manager, NATO Airlift Management Programme. “The aircrew training partnership with Boeing will ensure ongoing readiness of C-17 aircrews to our member Nations.”

Through partnership with Boeing, NATO and the Strategic Airlift Capability can rely on nearly 30 years of experience providing quality training systems and support for the global C-17 fleet. This is the first C-17 training device for Pápa Air Base. It will allow for agile aircrew and engine maintenance training and reduce the time and costs associated with travel, while ensuring aircrew readiness."