C-17 Globemaster III (McDonnell Douglas / Boeing, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 523
113
Nekem nem jelenítette meg a firefox, de így talán:

5600121.jpg


Szerk.
Így sem jó...

Leesett az állam!
 
M

molnibalage

Guest
Mi az oka annak, hogy egyetlen nyugati rámpás katonai szállítógépnek sincs civil változata? Ok, hogy a C-5 idején a légi teherszállítás civilben kb. nem létezett, de azóta hogyhogy nem vett senki C-17-est?

Orosz cégeken kívül van civil rámpás közepes és nehéz teherszállítógép?
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mi az oka annak, hogy egyetlen nyugati rámpás katonai szállítógépnek sincs civil változata? Ok, hogy a C-5 idején a légi teherszállítás civilben kb. nem létezett, de azóta hogyhogy nem vett senki C-17-est?

Orosz cégeken kívül van civil rámpás közepes és nehéz teherszállítógép?
Mert nem volt rá megrendelő. - A Galaxy-hez L-500, a BigMac-hez BC-17 néven terveztek civil változatot. de semmi sem lett belőle. :(

Orosz és ukrán cégeken kívül amerikai vállalatok is használnak airliftert, a Herky LM-100/J/ nevű civil változatát...
 
M

molnibalage

Guest
A Katar által vásárolt 8 katonai C-17 közül 1 civil festést kapott, de NEM civil változatnak készült...
Az eredeti kérdésem arra vonatkozott, hogy üzemelteti-e nem fegyveres erő. Ezek szerint akkor igen. Akkor is, ha nincs rajta DIRCM, stb.

HMVTdBQ.jpg

Szerintem a kérdés az volt, hogy használ-e valaki C-17et civilként. Nem, hogy készült-e civil változat.
Pontosan.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az eredeti kérdésem arra vonatkozott, hogy üzemelteti-e nem fegyveres erő. Ezek szerint akkor igen. Akkor is, ha nincs rajta DIRCM, stb.
Egy fecske még nem csinál nyarat! - Az meg nagyon valószínű hogy mind a 8 gépüket azonos rendszerekkel rendelték, de hogy mi van a civilre pingálton, azt nem fogják elárulni...! :)

/Amúgy a Qatarnak tekintélyes cargoflottája van, tehát az A332F, B777F és a B747-8F teherszállítók mellé igazán elfér egy C-17-es.../ :)
 
W

Wilson

Guest
Egy fecske még nem csinál nyarat! - Az meg nagyon valószínű hogy mind a 8 gépüket azonos rendszerekkel rendelték, de hogy mi van a civilre pingálton, azt nem fogják elárulni...! :)

/Amúgy a Qatarnak tekintélyes cargoflottája van, tehát az A332F, B777F és a B747-8F teherszállítók mellé igazán elfér egy C-17-es.../ :)



Kicsit utána néztem és ezt találtam az AIRportál.hu egyik cikkében:

"Az eredetileg a haderőkben való alkalmazásra tervezett szállítógépek civil alkalmazása nem teljesen ismeretlen a világon, a Qatar Airways katari királyi család számára fenntartott VIP flottájában, a Qatar Amiri Flightban üzemeltet egy Boeing C-17 Globemaster III típusú gépet. Ez a gép jellegzetes, a Qatar Airways-ével majdnem teljesen megegyező festést visel, csak ‘airways’ feliratok nélkül, és a királyi család nagyobb méretű tárgyait, esetenként lovait hivatott szállítani."
Eszméletlenek ezek az arabok:):):):):)
Itt a gépről egy videó is:

 
K

kamm

Guest
https://www.edrmagazine.eu/nato-air...ning-capability-with-boeing-services-contract

"Long Beach, California, July 23, 2020 — Boeing [NYSA: BA] will provide aircrew training support for the Strategic Airlift Capability’s multinational fleet of C-17 aircraft under a new U.S. Air Force Foreign Military Sale contract for a C-17 Weapon System Trainer (WST) that will be stationed at Pápa Air Base, Hungary.

“The NATO Airlift Management Programme provides Strategic Airlift Capability nations with full life cycle management for aircraft and facilities, embodying of collective ownership and Smart Defence,” said Gregory Clark, programme manager, NATO Airlift Management Programme. “The aircrew training partnership with Boeing will ensure ongoing readiness of C-17 aircrews to our member Nations.”

Through partnership with Boeing, NATO and the Strategic Airlift Capability can rely on nearly 30 years of experience providing quality training systems and support for the global C-17 fleet. This is the first C-17 training device for Pápa Air Base. It will allow for agile aircrew and engine maintenance training and reduce the time and costs associated with travel, while ensuring aircrew readiness."