Civil repüléssel kapcsolatos témák

(A kínai adatokra én nem adok - ott azt mondják minden rendben van akkor minden rendben van és repülünk. Ott tervszámok vannak tarkólövés biztosítással).

Ha fogalmad sincs valamiről, akkor inkább kérdezz. Természetesen Kínában sem kényszerít senki senkit sem utazni. Sőt. Én ma például azért nem repültem Shenzhenből Chongqingba, mert a két város más Covid-appot használ és hallottam már olyan esetről, hogy a CQ-i app nem fogadta el a magyar útlevelet.

Az utazási számok egyszerűen csak azért emelkednek itt gyorsabban, mert már márciusban véget ért a járvány.
 
Ha fogalmad sincs valamiről, akkor inkább kérdezz. Természetesen Kínában sem kényszerít senki senkit sem utazni. Sőt. Én ma például azért nem repültem Shenzhenből Chongqingba, mert a két város más Covid-appot használ és hallottam már olyan esetről, hogy a CQ-i app nem fogadta el a magyar útlevelet.

Az utazási számok egyszerűen csak azért emelkednek itt gyorsabban, mert már márciusban véget ért a járvány.

Hát ezt megkaptam, mindjárt el is sírom magam... hogy ennyire nem lehet értelmezni egy szöveget.

A légitársaságok számára van kiadva, hogy menjenek (és nem az utasok vannak kényszerítve, nem is vágom ez honnan jött... /facepalm), ha van rajtuk utas, ha nincs. Tervszámok, gazdaságserkentés, repülőgépek kihasználása, piloták jártasságfenntartása – egyébként volt is róla hír, hogy serkentendő a belföldi utazást megindították őket. Parancs fentről.

Mert egy airline amúgy úgy működik, hogy a fehérgallérosok számolják, mennyire éri meg, mennyi az utas, stb... ha viszont jön a vörös palotából az ukáz, akkor nem állíthatják le a járatot, ami 25% kihasználtsággal megy, mert parancs. Ha nem, akkor meg kugel.
Így már érthetőbb vagy betűzzem le?
 
Hát ezt megkaptam, mindjárt el is sírom magam... hogy ennyire nem lehet értelmezni egy szöveget.

A légitársaságok számára van kiadva, hogy menjenek (és nem az utasok vannak kényszerítve, nem is vágom ez honnan jött... /facepalm), ha van rajtuk utas, ha nincs. Tervszámok, gazdaságserkentés, repülőgépek kihasználása, piloták jártasságfenntartása – egyébként volt is róla hír, hogy serkentendő a belföldi utazást megindították őket. Parancs fentről.

Mert egy airline amúgy úgy működik, hogy a fehérgallérosok számolják, mennyire éri meg, mennyi az utas, stb... ha viszont jön a vörös palotából az ukáz, akkor nem állíthatják le a járatot, ami 25% kihasználtsággal megy, mert parancs. Ha nem, akkor meg kugel.
Így már érthetőbb vagy betűzzem le?

Hát mivel az utas létszámra reagáltál...

De mindegy, ha ilyeneket képzelsz, akkor tényleg inkább kérdezz. Az lehetséges, hogy a társaságok kaptak kedvezményes, célzott hiteleket állami bankoktól (ha van erről infód, nyugodtan oszd meg velünk), de nem úgy mennek a dolgok, hogy "jön a vörös palotából az ukáz, akkor nem állíthatják le a járatot, ami 25% kihasználtsággal megy, mert parancs".

Azokból a járatokból (és jegyárakból) kiindulva, amikkel én találkoztam, a kihasználtság simán visszatért a normál szint 80-90 százalékára.
 
Súlyos problémák a hónapokig álló Boeing repülőknél

Gond lehet a hosszabb tárolás után újra forgalomba állított Boeing 737-esek hajtóműveivel, ezért sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).

A koronavírus-járvány enyhülésével egyre több légitársaság helyezi vissza forgalomba a több hónapja tárolt repülőgépeit. Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala, az FAA az ilyen, újra üzemelő Boeing 737-esekkel kapcsolatban már négy jelentést kapott a hajtóművek repülés közbeni meghibásodásáról, amely egyaránt érinti a Classic és NG szériát - számol be arról az Airportal.

Az eddigi eseményeknél az érintett gépeknek csak egy-egy hajtóművét kellett leállítani a levegőben, de a hiba jellege miatt nem zárható ki, hogy mindkét erőforrás egyszerre is meghibásodhat egy járat teljesítése során.

A kettős hajtóműhiba akár katasztrófához is vezethet, emiatt az FAA azonnali hatállyal kiadott egy légialkalmassági direktívát, amely a CFM56-os hajtóművek célzott ellenőrzését írja elő.

202002204.jpg

A Boeing egyik 737-es típusú gépe (illusztráció)Forrás: nickyhardinguk/pixabay.com
Az érintett hajtóművek magas nyomású kompresszorának ötödik fokozatától elvezetett levegő szelepe a repülőgép letárolása alatt korrodálódhatott, ami a beragadásához vezethet. Alapesetben, ha a hajtómű felszállóteljesítményen üzemel, a szelep nyitva van, majd az emelkedés befejezésekor, a hajtómű teljesítményének visszavételével a szelep záródik.

A korrodált alkatrész azonban nyitva maradhat, ami miatt a kompresszor visszafordíthatatlanul átesik, ráadásul a hiba a hajtómű újraindítását is lehetetlenné teszi.

A kettős hajtóműhibát megelőzendő az FAA minden olyan repülőgép átvizsgálását előírta, amely már legalább 7 napja nem teljesített egyetlen járatot sem. Az átvizsgálás két fő részből és összesen öt lépésből áll. Ezek során a szelep különböző egységeinek akadálytalan mozgását és az alkatrészek sértetlenségét kell igazolnia a karbantartást végző szakszemélyzetnek.

Könnyítést csak a 10 repülési ciklusnál kevesebbet teljesített példányok kaptak. A direktíva szerint a vizsgálatra még a következő repülés előtt sort kell keríteni.

Ezek vizsgálatát elég további öt repülési ciklus után elvégezni, ha addig az egyik hajtómű szelepét zárt állapotban rögzítik.

Mivel a sürgősségi légialkalmassági direktíva érinti mind a CFM56-3 (737 Classic), mind a CFM56-7 (737NG) variánst, nem kizárható, hogy a szintén ilyen típusú hajtóművel (bár annak 5-ös szériájával) forgalomba állított A320ceo (a régebbi generációs változat) és A340-es típuscsaládokra is kiadnak hasonló intézkedést a hatóságok.
https://www.origo.hu/gazdasag/20200728-surgossegi-ellenorzes-boeing-737-faa.html
 
Súlyos problémák a hónapokig álló Boeing repülőknél

Gond lehet a hosszabb tárolás után újra forgalomba állított Boeing 737-esek hajtóműveivel, ezért sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA).

A koronavírus-járvány enyhülésével egyre több légitársaság helyezi vissza forgalomba a több hónapja tárolt repülőgépeit. Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala, az FAA az ilyen, újra üzemelő Boeing 737-esekkel kapcsolatban már négy jelentést kapott a hajtóművek repülés közbeni meghibásodásáról, amely egyaránt érinti a Classic és NG szériát - számol be arról az Airportal.

Az eddigi eseményeknél az érintett gépeknek csak egy-egy hajtóművét kellett leállítani a levegőben, de a hiba jellege miatt nem zárható ki, hogy mindkét erőforrás egyszerre is meghibásodhat egy járat teljesítése során.

A kettős hajtóműhiba akár katasztrófához is vezethet, emiatt az FAA azonnali hatállyal kiadott egy légialkalmassági direktívát, amely a CFM56-os hajtóművek célzott ellenőrzését írja elő.

202002204.jpg

A Boeing egyik 737-es típusú gépe (illusztráció)Forrás: nickyhardinguk/pixabay.com
Az érintett hajtóművek magas nyomású kompresszorának ötödik fokozatától elvezetett levegő szelepe a repülőgép letárolása alatt korrodálódhatott, ami a beragadásához vezethet. Alapesetben, ha a hajtómű felszállóteljesítményen üzemel, a szelep nyitva van, majd az emelkedés befejezésekor, a hajtómű teljesítményének visszavételével a szelep záródik.

A korrodált alkatrész azonban nyitva maradhat, ami miatt a kompresszor visszafordíthatatlanul átesik, ráadásul a hiba a hajtómű újraindítását is lehetetlenné teszi.

A kettős hajtóműhibát megelőzendő az FAA minden olyan repülőgép átvizsgálását előírta, amely már legalább 7 napja nem teljesített egyetlen járatot sem. Az átvizsgálás két fő részből és összesen öt lépésből áll. Ezek során a szelep különböző egységeinek akadálytalan mozgását és az alkatrészek sértetlenségét kell igazolnia a karbantartást végző szakszemélyzetnek.

Könnyítést csak a 10 repülési ciklusnál kevesebbet teljesített példányok kaptak. A direktíva szerint a vizsgálatra még a következő repülés előtt sort kell keríteni.

Ezek vizsgálatát elég további öt repülési ciklus után elvégezni, ha addig az egyik hajtómű szelepét zárt állapotban rögzítik.

Mivel a sürgősségi légialkalmassági direktíva érinti mind a CFM56-3 (737 Classic), mind a CFM56-7 (737NG) variánst, nem kizárható, hogy a szintén ilyen típusú hajtóművel (bár annak 5-ös szériájával) forgalomba állított A320ceo (a régebbi generációs változat) és A340-es típuscsaládokra is kiadnak hasonló intézkedést a hatóságok.
https://www.origo.hu/gazdasag/20200728-surgossegi-ellenorzes-boeing-737-faa.html
A hír azért mulatságos, mert kicsit úgy állítja be, hogy "már megint a Boeing". Pedig Airbus gépen is van ilyen hajtómű...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szent ilonai reptér futópályája holnap ki lesz maxolva: "nagy" gépet fogad, a 2017-es átadása óta a legnagyobbat.

A 757-es még pont megbirkózik a feladattal, hiszen van benne kraft a rövid nekifutású felszállásokhoz: papír szerint az utasos 757-200-esnek a max. megengedett felszállósúly esetén elvileg minimum 2 070 méter kell. Szent Ilona repterének futópályája ezzel szemben 1 950 méteres és a kialakításakor a B757 fogadásában maximalizálták a lehetőségeket.

A charterban utazó angol Titan Airways-nek 2 db 757-200-asa van egyébként, de ezek már leváltásra ítéltettek a nagy hatótávolságú A321LR által.

A szent ilonai reptérhez kapcsolódóan:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A szent ilonai reptér futópályája holnap ki lesz maxolva: "nagy" gépet fogad, a 2017-es átadása óta a legnagyobbat.

A 757-es még pont megbirkózik a feladattal, hiszen van benne kraft a rövid nekifutású felszállásokhoz: papír szerint az utasos 757-200-esnek a max. megengedett felszállósúly esetén elvileg minimum 2 070 méter kell. Szent Ilona repterének futópályája ezzel szemben 1 950 méteres és a kialakításakor a B757 fogadásában maximalizálták a lehetőségeket.

A charterban utazó angol Titan Airways-nek 2 db 757-200-asa van egyébként, de ezek már leváltásra ítéltettek a nagy hatótávolságú A321LR által.

A szent ilonai reptérhez kapcsolódóan:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Betettem már egyszer, de ha már így előjött...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kifejezetten szép gép a Gulfstream VI-os, nincs vele semmi baj, de túl kultúrált, túl civilizált a hangja. Anno, mikor 1995 nyarán a nyári gyakorlatomat Ferihegyen töltöttem, feltűnt, hogy a Learjeteknek olyan vadászgépes hangjuk van felszálláskor. Ha nem is voltak olyan hangosak, mint a dübörgő Tu-134-esek, kifejezetten erőteljes és dinamikus gépek benyomását keltették. Valahogy mindig a MiG-21-esek jutottak eszembe a felszállásaikról.
Akkor persze még nem tudtam, hogy azok a korai Learjet 23-asok, 24-esek és 25-ösök az F-5-ösök egyáramú, General Electric J85-öseinek utánégető nélküli verzióival voltak szerelve.
A hangjuk is ennek megfelelő volt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


És amire egy ilyen Lear 23-as valójában képes volt...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Pár napja volt téma a hajtómű vs. motor szó használata. Ma találtam az Indexen ezt a gyöngyszemet: "Az E-Fan X hibrid utasszállító prototípusukat még 2021-ban szeretnék első útjára bocsátani. Azonban a repülőgép négy hajtóműve közül csak az egyiket váltaná fel egy 2 megawattos elektromos motor, melyet fedélzeti akkumulátor és a géptestben még mindig fosszilis tüzelőanyagot használó, turboventillátoros motorhoz kapcsolt generátor hajtana együttes erővel." https://altenergia.blog.hu/2020/07/29/lehet-e_egy_repulogep_tisztan_elektromos_meghajtasu

Mondom, hogy bölcsész. Nem érti.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and emel
Pár napja volt téma a hajtómű vs. motor szó használata. Ma találtam az Indexen ezt a gyöngyszemet: "Az E-Fan X hibrid utasszállító prototípusukat még 2021-ban szeretnék első útjára bocsátani. Azonban a repülőgép négy hajtóműve közül csak az egyiket váltaná fel egy 2 megawattos elektromos motor, melyet fedélzeti akkumulátor és a géptestben még mindig fosszilis tüzelőanyagot használó, turboventillátoros motorhoz kapcsolt generátor hajtana együttes erővel." https://altenergia.blog.hu/2020/07/29/lehet-e_egy_repulogep_tisztan_elektromos_meghajtasu

Mondom, hogy bölcsész. Nem érti.

Kedvencem a fosszilis tüzelőanyag szóösszetétel biztos azt gondolta a cikk írója,hogy ezzel aztán majd hűha milyen nagy szakértőnek fog tűnni csak azt felejtette el,hogy a fosszilis tüzelőanyagok közzé tartozik a kőolaj és a földgáz mellett a szén is:-):-):-).
 
Kedvencem a fosszilis tüzelőanyag szóösszetétel biztos azt gondolta a cikk írója,hogy ezzel aztán majd hűha milyen nagy szakértőnek fog tűnni csak azt felejtette el,hogy a fosszilis tüzelőanyagok közzé tartozik a kőolaj és a földgáz mellett a szén is:):):).

Majd ír vendégmunkások lapátolják a szenet, mint anno a Titanic-on :)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Ezt akkor most kb ejtik a covid miatt? Vagy bíznak a jövőben?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ezt akkor most kb ejtik a covid miatt? Vagy bíznak a jövőben?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igazabol szerintem pont a covid miatt lessz ertelme a "kis" repulo gyaraknak... A nagyoknak a fentmaradashoz nahyobb toket kell bevonniuk az eddigi nagy megrendeleseik miatt nagyobb a visszamondott gepallomany...stb... Ha meg nem is szunik a ket nagy gyarto /mert azert eletben fogjak tartani azokat./ szet fog essni kevesebbet fognak fejlesztesre kolteni igy a kicsik kommyebben behozzak a nagyokat plussz a folyamatos lejto miatt meg lejjebb vsuszhatnak... /a valsag barmily meglepo is a kicsinek /feltorekvonek/ kedvez a csucson levoknek vagy a csucsra tartoknak altalaba nem.