Civil repüléssel kapcsolatos témák

Kicentizve...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ilyenkor mindig azon gondolkodom, vajon ez mennyire volt legális felszállás... Mert ha V1 után eldurran egy hajtány, amire minden joga megvan (és a hajtómű elrendezést tekintve szerencse, ha csak egy magában durran el, és nem visz egy másikat is magával...), akkor ez nem adja ki, és úgy végzik, mint a túlterhelt közép-amerikai 727-es, amelyik vitte magával a kerítést is... És az oroszok ezt ráadásul rendszeresen előadják, híres ugye a "vodka burner is rolling" Il-76 vidi is, meg a tivati Il-86-osok is... Addig jár a korsó a kútra, míg nem törik...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A repterv leadás, és a transzponder használat jelenleg még motoros gépeknek sem kötelező 4000 láb alatt, vitorláknak meg egész 9500 lábig szabad a vásár. Azaz bármikor lehet a levegőben bármi, az ablakon ígyis-úgyis ki kell nézni. Innen nézve belföldön sem oldható meg a "korrekt" FIS. Miért is nem lehet akkor a határokon átrepülni?
Nem mindegy, hogy egy Fahegyről felszállt vitorlának mész neki, vagy egy Nyitráról indultnak?
Privát véleményem szerint jó dolog a FIS, de ne misztifikáljuk már túl. A VFR pilóta látás alapján kell elkülönítsen, ki kell nézzen a fejéből, és kész!

Nyugaton hogy tudják megoldani, hogy szabadon átjárhatóak a határok pl. a vitorláknak? Nem olyan nagy truváj ez, csak itthon szeretik ezeket túlreagálni. 10 éve még a határsáv intézménye is létezett... Hidegháborús abszurdum...

Elvileg a légtérfelosztás az okat - a határokat erősen tartják, bár a ferihegyi is átlóg északon a szomszédba.
Na most F és G uncontrolled airspace az egy dolog szabadon kóricálható, de az nem jelenti, hogy az általános szabályok felett áll. Nem adnak le reptervet (ami egy kb. 2 perces telefonbeszélgetés vagy neten megcsináld) egy dolog - amivel konkrétan kibasznak mindenkivel. Nálunk már a repsuliban kötelezően leadtunk, ha elhagytuk a repteret, vagyis nem iskolaköröztünk. Lehetne - de most az kislány a tájékoztatón kap emiatt egy adag plusz figyelnivalót a nyakába. Pedig van elég dolga és a lelküket kiteszik értünk. És ha mondjuk le kell engednie egy decompression miatti gépet grid MORA-ra (ha annyit kér, nem 10k-t)? Akkor hogy szól a rádiótlan hülyének, vagy akiről alig tud és lát (no transponder), hogy menj már valamerre, mert 300 ember nem akar megfulladni?

Azaz bármikor lehet a levegőben bármi, az ablakon ígyis-úgyis ki kell nézni. Innen nézve belföldön sem oldható meg a "korrekt" FIS. Miért is nem lehet akkor a határokon átrepülni?

Ja, csak IFR forgalom is megengedett ugyanitt, ha a delikvens meg olyan hülye, hogy ezt nem veszi figyelembe (vagyis nincs egy transpondere, ami által látja a TCAS II, ami az IFRben az egyik szemed) - hadd szorítsuk már ki őket a halálba, ahová amúgy is tartanak.

A VFR pilóta látás alapján kell elkülönítsen, ki kell nézzen a fejéből, és kész!

F és G légterekről beszélünk, ahol nincs elkülönítés, csak advisory és information service... a rádió meg ugye nagy segítség lenne, megint csak common sense lenne.
Fel kell fogni, hogy a forgalom megnőtt, és a szabályozás nem követte le - ahol meg igen, ott meg nem fillérbaszás van, hanem még a vitorla is fel van szerelve mindennel, hogy felelősen dolgozhasson ezekben a légtereben.

Nyugaton hogy tudják megoldani, hogy szabadon átjárhatóak a határok pl. a vitorláknak? Nem olyan nagy truváj ez, csak itthon szeretik ezeket túlreagálni. 10 éve még a határsáv intézménye is létezett... Hidegháborús abszurdum..

Már meg is válaszoltad. Azok az országok több mint fél évszázada össze vannak fűzve, mire pedig Mo. csatlakozott, a nagy integrációs vágyak elkezdtek lelohadni ilyen-olyan okokból.
Megjegyzem én nem bánom, amennyi elmebeteg odafenn rohangál (mert kisgépesben pénz beszél)... nagyjából a közúti közlekedés lelki világát akarják felhozni (volt is halál elég az elmúlt tíz évben, szinte mind emberi hibából...)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Az Icelandair tájékoztatása arra nem tér ki, hogy pontosan hány légiutas-kísérő érintett, egyes hírek szerint mindenkinek felmondják a szerződését."

"Amíg nem sikerült 20-a után elég légiutas-kísérőt felvenni az Icelandair a pilótákat osztja be erre a pozícióra."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
A Quantas utolsó 747-esének távoztakor "felrajzolták" a légitársaség logóját:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Az Icelandair tájékoztatása arra nem tér ki, hogy pontosan hány légiutas-kísérő érintett, egyes hírek szerint mindenkinek felmondják a szerződését."

"Amíg nem sikerült 20-a után elég légiutas-kísérőt felvenni az Icelandair a pilótákat osztja be erre a pozícióra."

Na ezek mondjuk irgalmatlanul kibasztak magukkal, hogy nem fogadtak el bármiféle lehetőséget.
A jelenlegi állás szerint úgy saccolom Európában marad kb. 5 nagy légitársaság pár éven belül, a repülős munka meg nagyjából olyan kuriózum lesz, mint mondjuk a kilencvenes évek elején.
Most aki a repülésben van, úgy kell kapaszkodjon, mintha az ablakpárkányon lógna. Amint vége a nyári szezonnak elindul a leépítés, mert az ősz amúgy is a csökkenés időszaka - a nyár pedig eddig igen gyenge volt és már lesz is.

(Aki meg nem hiszi tegyen egy kört Ferihegyen, az A gurulóúton 2 évre lekonzervált Lufthansa Airbustemető mellett. Lehangoló látvány, tökéletesen személteti a helyzetet. A Lufi is konzerválással foglalkozik főleg.)
 
Na ezek mondjuk irgalmatlanul kibasztak magukkal, hogy nem fogadtak el bármiféle lehetőséget.
A jelenlegi állás szerint úgy saccolom Európában marad kb. 5 nagy légitársaság pár éven belül, a repülős munka meg nagyjából olyan kuriózum lesz, mint mondjuk a kilencvenes évek elején.
Most aki a repülésben van, úgy kell kapaszkodjon, mintha az ablakpárkányon lógna. Amint vége a nyári szezonnak elindul a leépítés, mert az ősz amúgy is a csökkenés időszaka - a nyár pedig eddig igen gyenge volt és már lesz is.

(Aki meg nem hiszi tegyen egy kört Ferihegyen, az A gurulóúton 2 évre lekonzervált Lufthansa Airbustemető mellett. Lehangoló látvány, tökéletesen személteti a helyzetet. A Lufi is konzerválással foglalkozik főleg.)
Számomra nem csak az a nagy kérdés, hogy OK, most ez lesz. De ezt a jövőben sem lehet kizárni. Akkor mi lesz? Mert ennek töredékét nem viseli ez az ipar, sem a turizmus, ehhez képest ma a világ aránytalanul nagy GDP és erőforrása van erre fordítva, ami valljuk be, igazából luxus volt.

Hogy ebből mi lesz a kiút... ? :confused:
 
Számomra nem csak az a nagy kérdés, hogy OK, most ez lesz. De ezt a jövőben sem lehet kizárni. Akkor mi lesz? Mert ennek töredékét nem viseli ez az ipar, sem a turizmus, ehhez képest ma a világ aránytalanul nagy GDP és erőforrása van erre fordítva, ami valljuk be, igazából luxus volt.

Hogy ebből mi lesz a kiút... ? :confused:

Nem merek nagyon prognosztizálni - de jelenlegi állás szerint a repülés azt hiszem visszakerül a középosztály és attól felfelé rétegnek.
Az egész ipar nem erre volt berendezkedve, annyira nem, hogy pl. a Wizz leállított gépeiből ömlött a kerozin, egyszerűen mert eddig mentek folyamatosan, sosem álltak, nem voltak erre rákészülve. A LOT nekiesett a budapesti bázis felépítésének - most örülnek, ha nem szakadnak össze. Stb...
Jelenleg a halál söpör végig az iparon, és a nyár elmúltával le fog csapni teljes erővel, ha nem lesz változás...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Nem merek nagyon prognosztizálni - de jelenlegi állás szerint a repülés azt hiszem visszakerül a középosztály és attól felfelé rétegnek.
Az egész ipar nem erre volt berendezkedve, annyira nem, hogy pl. a Wizz leállított gépeiből ömlött a kerozin, egyszerűen mert eddig mentek folyamatosan, sosem álltak, nem voltak erre rákészülve. A LOT nekiesett a budapesti bázis felépítésének - most örülnek, ha nem szakadnak össze. Stb...
Jelenleg a halál söpör végig az iparon, és a nyár elmúltával le fog csapni teljes erővel, ha nem lesz változás...
Ez lényegében azt jelenti, hogy az a gépmennyiség és hozzá crew, amit túlél és megindulna a tömeg, ami volt a fapados korszakban, akkor a kereslet jó ideig meg fogja haladni a kínálatot? Akkor lehet emelni az árakat addig, ameddig még úgy is meg fog telni a gép? Ezt azt jelenti, hogy a fapados ár is akár 3-4-szeres lehet? Vagy lényegében a fapados ipari részben kihal és a magasabb (?) szolgáltatási színvonalú része marad meg?
 
Nem merek nagyon prognosztizálni - de jelenlegi állás szerint a repülés azt hiszem visszakerül a középosztály és attól felfelé rétegnek.
Az egész ipar nem erre volt berendezkedve, annyira nem, hogy pl. a Wizz leállított gépeiből ömlött a kerozin, egyszerűen mert eddig mentek folyamatosan, sosem álltak, nem voltak erre rákészülve. A LOT nekiesett a budapesti bázis felépítésének - most örülnek, ha nem szakadnak össze. Stb...
Jelenleg a halál söpör végig az iparon, és a nyár elmúltával le fog csapni teljes erővel, ha nem lesz változás...
A kínai domestic forgalom jelenleg már 78% on pörög a 2019 hasonló időszakához képest.
A világ többi részén is óvatos növekedésnek indult a forgalom, és a kezemben lévő Eurocontrol előrejelzés szerint Eu.ban is Novemberre elérjük a 80%-ot

Én jelenleg úgy gondolom hogy az eddigi fejlődési trendet a mostani krízis nem fogja súlyosan befolyásolni. Lesz a növekedési görbén egy mélypont, de azok a társaságok akik túlélnek óriási növekedés előtt állnak.
 
A kínai domestic forgalom jelenleg már 78% on pörög a 2019 hasonló időszakához képest.
A világ többi részén is óvatos növekedésnek indult a forgalom, és a kezemben lévő Eurocontrol előrejelzés szerint Eu.ban is Novemberre elérjük a 80%-ot

Én jelenleg úgy gondolom hogy az eddigi fejlődési trendet a mostani krízis nem fogja súlyosan befolyásolni. Lesz a növekedési görbén egy mélypont, de azok a társaságok akik túlélnek óriási növekedés előtt állnak.

Úgy legyen, remélem igazad lesz!
Én mégis másban látom a veszélyt, és azt nem az Eurocontrol adja meg, hanem mondjuk a Youtube. Nézz meg egy infuelcer videót egy éve és most. Akkor "utazz, láss világot", etc... ma hogyan maradj otthon. Ez az egész vírus a clickbait sajtónak köszönhetően úgy beleette magát a fejekbe, mint egy lelki rothadás.
Egy haverom folyami hajós, lassan kimúlnak - a német nyugdíjasokból éltek, azok meg ugye kb. sehová sem mernek menni.
Szóval igen, én is nagyon szeretném, hogy a dolog beinduljon - de attól félek, a társadalomban megváltoztak a prioritások és igények.

(A kínai adatokra én nem adok - ott azt mondják minden rendben van akkor minden rendben van és repülünk. Ott tervszámok vannak tarkólövés biztosítással).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Úgy legyen, remélem igazad lesz!
Én mégis másban látom a veszélyt, és azt nem az Eurocontrol adja meg, hanem mondjuk a Youtube. Nézz meg egy infuelcer videót egy éve és most. Akkor "utazz, láss világot", etc... ma hogyan maradj otthon. Ez az egész vírus a clickbait sajtónak köszönhetően úgy beleette magát a fejekbe, mint egy lelki rothadás.
Egy haverom folyami hajós, lassan kimúlnak - a német nyugdíjasokból éltek, azok meg ugye kb. sehová sem mernek menni.
Szóval igen, én is nagyon szeretném, hogy a dolog beinduljon - de attól félek, a társadalomban megváltoztak a prioritások és igények.

(A kínai adatokra én nem adok - ott azt mondják minden rendben van akkor minden rendben van és repülünk. Ott tervszámok vannak tarkólövés biztosítással).

Szerintem inkább az volt abszurd, hogy az elmúlt években a bakterok, kocsivizsgálók nyaranta Kanári szigetekre, Törökországba repkedtek, pedig nem éppen a legjobban fizetett dolgozókról van szó. Nem sajnálom tőlük, de abból a pénzből vonattal kb. Prágáig jutottak volna.
 
  • Tetszik
Reactions: teglasi80 and fip7
Úgy legyen, remélem igazad lesz!
Én mégis másban látom a veszélyt, és azt nem az Eurocontrol adja meg, hanem mondjuk a Youtube. Nézz meg egy infuelcer videót egy éve és most. Akkor "utazz, láss világot", etc... ma hogyan maradj otthon. Ez az egész vírus a clickbait sajtónak köszönhetően úgy beleette magát a fejekbe, mint egy lelki rothadás.
Egy haverom folyami hajós, lassan kimúlnak - a német nyugdíjasokból éltek, azok meg ugye kb. sehová sem mernek menni.
Szóval igen, én is nagyon szeretném, hogy a dolog beinduljon - de attól félek, a társadalomban megváltoztak a prioritások és igények.

(A kínai adatokra én nem adok - ott azt mondják minden rendben van akkor minden rendben van és repülünk. Ott tervszámok vannak tarkólövés biztosítással).
Szerintem egyetlen diktatúra sem tart ott ÉK-t leszámítva, hogy erővel vegye rá utazásra az állampolgárokat.

Én itthon azt látom, hogy max. az időseknél lett kevesebb a prioritás, aki itthon kisebb vásárló erőt jelentenek. A többség menne már mindenhova, ahogy korábban... Mintha mi sem történt volna.

Szerintem inkább az volt abszurd, hogy az elmúlt években a bakterok, kocsivizsgálók nyaranta Kanári szigetekre, Törökországba repkedtek, pedig nem éppen a legjobban fizetett dolgozókról van szó. Nem sajnálom tőlük, de abból a pénzből vonattal kb. Prágáig jutottak volna.
Hát igen. Valahol vicces, hogy gyakorlatilag hi-tech légibuszokkal jártak még a diákok is 1000-2000km-er nyaralni. Ott tartunk, hogy itthon 30 éve, aki repült külföldre, a a voááááááááááá, meg húúúúúúúúúúúúúúha, volt, aki tengeren túlra az meg kb. a felső 10 ezer meg nagyon szerencsés dolgozó.

Me egy diák az ösztöndíjából képes volt ezt megtenni.
Egészen elképesztő. Csak ennek az ára a végtelenségig feszített üzem, amit az első fékomoly hatás lerombol. Lehet ezt így is, de akkor erre karriert építeni most már elég muris lesz. Pl. ma akkor ki az, aki majd 100-200k USD hitelből pilóta akar lenni? Gyakorlatilag remény nincs arra, hogy visszafizesse...

50-60 éve a repülés aranykorában, tényleg high life élmény volt, és a pilóták is ikonok voltak. Ma meg a regionális légitársaságoknál 30-40k USD/év fizetéssel futnak neki a pilóták a "jövőnek". Ettől volt pilóta hiány. Sokan nem vállalták fel ezt...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Úgy legyen, remélem igazad lesz!
Én mégis másban látom a veszélyt, és azt nem az Eurocontrol adja meg, hanem mondjuk a Youtube. Nézz meg egy infuelcer videót egy éve és most. Akkor "utazz, láss világot", etc... ma hogyan maradj otthon. Ez az egész vírus a clickbait sajtónak köszönhetően úgy beleette magát a fejekbe, mint egy lelki rothadás.
Egy haverom folyami hajós, lassan kimúlnak - a német nyugdíjasokból éltek, azok meg ugye kb. sehová sem mernek menni.
Szóval igen, én is nagyon szeretném, hogy a dolog beinduljon - de attól félek, a társadalomban megváltoztak a prioritások és igények.
Így igaz, a tengeri és a folyami üdülőhajós cégek kapták a legnagyobb pofont a koronavírustól, mert a repülőn csak néhány órára, de a hajón több napra vannak összezárva az utastársak... :(
 
Szerintem egyetlen diktatúra sem tart ott ÉK-t leszámítva, hogy erővel vegye rá utazásra az állampolgárokat.

Én itthon azt látom, hogy max. az időseknél lett kevesebb a prioritás, aki itthon kisebb vásárló erőt jelentenek. A többség menne már mindenhova, ahogy korábban... Mintha mi sem történt volna.
Én mennék, de bizonyos helyekre nem merek, mert lehet, hogy karanténba érek haza. Ráadásul a melegben a maszk elviselhetetlen! - Kíváncsi lennék, hogy az asztmások, a szívbetegek valamint a légzőszervi betegségekben szenvedők hogy kapnak levegőt benne...! :(
 
Ilyenkor mindig azon gondolkodom, vajon ez mennyire volt legális felszállás... Mert ha V1 után eldurran egy hajtány, amire minden joga megvan (és a hajtómű elrendezést tekintve szerencse, ha csak egy magában durran el, és nem visz egy másikat is magával...), akkor ez nem adja ki, és úgy végzik, mint a túlterhelt közép-amerikai 727-es, amelyik vitte magával a kerítést is... És az oroszok ezt ráadásul rendszeresen előadják, híres ugye a "vodka burner is rolling" Il-76 vidi is, meg a tivati Il-86-osok is... Addig jár a korsó a kútra, míg nem törik...
További érdekesség, hogy ezek a gépek - az Il-86 kivételével, természetesen - lajstromjel szerint mind jártak idén Budapesten. Ki gondolta volna, hogy 2020-ban még Il-62 fog ingázni Ferihegyre ? :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed