Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Igazabol szerintem pont a covid miatt lessz ertelme a "kis" repulo gyaraknak... A nagyoknak a fentmaradashoz nahyobb toket kell bevonniuk az eddigi nagy megrendeleseik miatt nagyobb a visszamondott gepallomany...stb... Ha meg nem is szunik a ket nagy gyarto /mert azert eletben fogjak tartani azokat./ szet fog essni kevesebbet fognak fejlesztesre kolteni igy a kicsik kommyebben behozzak a nagyokat plussz a folyamatos lejto miatt meg lejjebb vsuszhatnak... /a valsag barmily meglepo is a kicsinek /feltorekvonek/ kedvez a csucson levoknek vagy a csucsra tartoknak altalaba nem.
Ennek semmi értelme. A regionális gépek a kis tavolsag miatt mások. Ha egyik napról a másikra megszűnne a két cég, akkor korszerű nyugati airlinert nem gyártana senki. Pótolni nem tudná őket senki, mert az évtizedes tapasztalat nem a semmiből jön.

Ilyen tőkeerős iparban az, amiről álmodsz az nettó teveszme.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
Mai perspektíva...:)
20200807-104950.jpg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 675
32 311
113
Ennek semmi értelme. A regionális gépek a kis tavolsag miatt mások. Ha egyik napról a másikra megszűnne a két cég, akkor korszerű nyugati airlinert nem gyártana senki. Pótolni nem tudná őket senki, mert az évtizedes tapasztalat nem a semmiből jön.

Ilyen tőkeerős iparban az, amiről álmodsz az nettó teveszme.
Teljes cssodot nem irtam csodot semm irtam csak hogy a ket nagynak nagyobb valoszinuseggel kell majd bizonyos szegmenseitol megszabadulni /feldarabolni a ceget es eleadni egy reszet./ vagy eggyes eddig meno kategoriakra nem fog elegendo fejlesztesi penz jutni es a kisebb gyartok adott szegmensbe behozzak elonyuket../ barhogy is lessz a kis/kozepes repgepgyarak jol jarnak.
 
M

molnibalage

Guest
Teljes cssodot nem irtam csodot semm irtam csak hogy a ket nagynak nagyobb valoszinuseggel kell majd bizonyos szegmenseitol megszabadulni /feldarabolni a ceget es eleadni egy reszet./ vagy eggyes eddig meno kategoriakra nem fog elegendo fejlesztesi penz jutni es a kisebb gyartok adott szegmensbe behozzak elonyuket../ barhogy is lessz a kis/kozepes repgepgyarak jol jarnak.
Sóhajt, legyint...
 
W

Wilson

Guest
nnek semmi értelme. A regionális gépek a kis tavolsag miatt mások. Ha egyik napról a másikra megszűnne a két cég, akkor korszerű nyugati airlinert nem gyártana senki. Pótolni nem tudná őket senki, mert az évtizedes tapasztalat nem a semmiből jön.

Ilyen tőkeerős iparban az, amiről álmodsz az nettó teveszme.


Teljes cssodot nem irtam csodot semm irtam csak hogy a ket nagynak nagyobb valoszinuseggel kell majd bizonyos szegmenseitol megszabadulni /feldarabolni a ceget es eleadni egy reszet./ vagy eggyes eddig meno kategoriakra nem fog elegendo fejlesztesi penz jutni es a kisebb gyartok adott szegmensbe behozzak elonyuket../ barhogy is lessz a kis/kozepes repgepgyarak jol jarnak.

Íme egy cikk amely szerint nem lesz itt semmilyen feldarabolás:)

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200806/tronra-emeli-az-airbust-a-koronavirus-443670
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 675
32 311
113
Igazabol nem egeszen az airbus megy a boeing zuhan. A boeing tovabb fog zuhanni mert mind az orosz mint a kinai piacot el foglya vesziteni ahogy azokrol az aibus is vissza fog szorulni /rovidebb hosszabb ideig meg tartani tudja stagnalas aztanfokozatosan ki fog szorulni../ ergo a kicsik jonnek fel a jovobe
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Ez esetben azokra a katonákra ez a Btk. paragrafus vonatkozik (a konkrét elkövetőkre és a főnökeikre is!):

Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés
165. § (1) Aki foglalkozási szabály megszegésével más vagy mások életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki, vagy testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,

https://index.hu/belfold/2020/08/11/vertesszolos_sikloernyo_baleset_halalhir/

Btk. 160. § (4) Aki az emberölést gondatlanságból követi el, vétség miatt egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 354
113
Igazabol nem egeszen az airbus megy a boeing zuhan. A boeing tovabb fog zuhanni mert mind az orosz mint a kinai piacot el foglya vesziteni ahogy azokrol az aibus is vissza fog szorulni /rovidebb hosszabb ideig meg tartani tudja stagnalas aztanfokozatosan ki fog szorulni../ ergo a kicsik jonnek fel a jovobe

1, Az Airbus a kezdetektől fogva egy olyan államilag támogatott vállalat volt, mint bármelyik kínai "szabad" vállakozás. Perelt is a Boeing emiatt eleget - szóval hogy pumpálják nekik fű alatt a segítséget ahol lehet most is ne zavarjon.

2, A Boeing stratégiai vállalat, szegmensében egyedülálló Amerikában - és ha emiatt megkapja ugyanazt a támogatást, mint az Airbus, pont ugyanúgy jól ellessz. Mert a két céget pont ugyanúgy sújtja ez a hülyeség. Mivel övék a piac.

3, Már a meglévő flotta fenntartásából elélne bármelyik cég - olyan a repülőgép is, mint a sportautó: nema megvétele az igazán drága, hanem utána a fenntartása...

4, Most miért is jönnének fel a kicsik? Egy Embraer vagy valamelyik kínai vállalat (immáron zéró Boeing segítséggel, koppantak is) majd átveszi a piacot - hogyan, mikor már csak politikailag is lehetetlen (kínaival kutya nem egyezkedik mostanra, hála a soft/pénzügyi gyarmatositási céljaiknak)? Orosz vas még so-so, de az egy gép, nem egy teljes szegmenstz lefedő család, ráadásul pont a legpofánvertebb szegmenst (ami eddig hasított ugye)...

5, Miért veszítenének piacot (már ami van)? Most akkor az orosz/kínai/brazil/kanadai portfolió hirtelen megváltja a világot vagy mi? Embraer vagy a Bombardier esetében miben jobb most a piac? Se gyártókapacitásuk, se kiépített globális ellátóhálózzat, se kiképzett embertömeg a gépekre, akik ugranának a munkára és nem kell őket átképezni - ez az ipar nem így működik. Kisebb piac miatt pont, hogy a túlélésért kell aggódniuk, mert mindenki zsugorodik, de a nagynak van hová, nekik meg...

6, Kínai piacot elveszíti, de az megy úgyis a vasfüggöny mögé, majd szívnak a saját szarjukkal (versenyképességben), de az oroszok köszönik szépen, elvannak a nyugati gépekkel (ne félj arra nincs szankciózgatás XD).

Szerintem neked halvány fogalmad nincs, a civil aviation hogy működik. Szerinted az Aeroflot vagy az Air China miért repül nyugati gépeket? Ez nem katonai vonal, ég és föld. Ott politika és nemzetbiztonság dönt - itt 100% pénz, mivel a vlág összes országa egymással versenyez egy nyílt piacon - a vásárlókért. Szar gépekkel meg esélyed sincs - vagy csak állami hátszéllel, de az meg akkor nem vesenyképes cég, hanem állami monopólium része...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Igazabol nem egeszen az airbus megy a boeing zuhan. A boeing tovabb fog zuhanni mert mind az orosz mint a kinai piacot el foglya vesziteni ahogy azokrol az aibus is vissza fog szorulni /rovidebb hosszabb ideig meg tartani tudja stagnalas aztanfokozatosan ki fog szorulni../ ergo a kicsik jonnek fel a jovobe
Íme 1 cikk /mely angelsoul írását támasztja alá/ "az egyik kicsi feljövéséről"... :)

A piaci körülmények miatt a tervezettnél közel két évvel később, 2023-ban áll csak kereskedelmi forgalomba az Embraer E175 új generációs változata.
https://airportal.hu/ket-evvel-keso...Gp_6sf03JAyx4Cay90cdEqzU8EPVKFuslvU8OY5YTZCO0

De ha utánanéznél, az orosz és a kínai gyártók "új" civil típusairól is hasonlókat olvashatsz... :(
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul