[BIZTPOL] Fehérorosz helyzet

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
W

Wilson

Guest
Érdekes, ahogy folyamatosan altatod az oroszokat. Hogy nincs is Belaruszban semmi probléma. Nehogy beavatkozzon Putyin :) Mert Ukrajnával ellentétben, itt most tényleg fennáll ennek eshetősége. Lukasenko Grodno-t éppen ellenkezőleg látja mint te - de gondolom az is csak trükk, "persze"

Én nem altatok semmit,a választások óta csak probléma van belorusziában,de Putyinnak nagyon meg kell gondolnia egy ilyen tipusú beavatkozást mert többet veszíthet rajta mint amit esetleg nyer.Lukasenko erőszakkal nem érhet célt és ugye taktikát is váltott viszont ehhez a sztrájkok és a gazdasági válság miatt pénz kell,és ehhez a túlélésének a finanszírozására gyakorlatilag most kapott az oroszoktól 1 milliárd dollárt ezzel párhuzamosan Lukasenko a külső ellenség kép folyamatos mantrázásával megpróbálja a társadalmat maga mellé állítva és ebbe tökéletesen beleillik a az elszakadás és a nem létező nemzetiségi kártya kijátszása.Most komolyan semmilyen haderő nem akarja megtámadta a fehéroroszokat mégis egy előre tervezett Nato hadgyakorlat ürügyén a fehérorosz hadsereg ott van a határnál a légierővel együtt sikerült is néhány léggömböt elkapniuk:).Ezzel próbálja a külvilág felé bizonyítani Lukasenko,hogy szilárdan kézbentartja a hadsereg (és a rendvédelmi erők) irányítását ráadásul a hadserege tisztjeit is távoltartja minszki tuntetőktől.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Ilyen megközelítéssel nácizzák a történelmi Árpád-sávot is.
De, mint ahogy belinkeltem a képet, fotóztak együtt a múltban horogkeresztes zászlót koronás kiscímeres magyar zászlóval is. És nyilasok kezében is.
Persze, de a kontextust kell nézni. Annak meg lehet többféle értelmezése, akár az, hogy náci, akár az, hogy balfasz, akár más...Erre hívtam fel a figyelmet. De nekem mindegy, a lényeg, hogy omló vakolat háttérrel nem külpolitikával kellene egy polgárjenőnek foglalkoznia, akár milyen színekben is indult. Megjegyzem, hogy egyébként szvsz. se uniós, se székely zászlót ne rakjanak ki, annak sincs helye község/városázán, középületen. Állami zászló és községzászló, esetleg a megyéé slusszpassz.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 447
113
A Belarusz kormányváltás után szívesen látnám őket, a V5-ök tagjaként, vagy Ukrajnával együtt V6 tömböt kialakítani több mint 100 milliós népességgel. Pro-Amerika irányvonallal megkerülhetetlen szereplőkké válna a Visegrádi csoport a világpolitikában.
Mit akarsz a magyar-ellenes ukránoktól, meg úgy általában a keleti szlávoktól? Az ukránokkal max arról tárgyalhatunk, hogy miként szolgáltatják vissza Kárpátalját a jogos tulajdonosána. Történelmi-kultúrális alapon a V4 max a szlovénekkel és a horvátokkal lenne bővíthető
 

neptun892

Well-Known Member
2016. augusztus 13.
304
484
63
NEMZETI BIZTONSÁGI ÁGAZAT – REFORM Ezek a „belarusz” ellenzék valódi céljai (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://zabelarus.com/2020/06/12/security/)

Mivel nem tudok fehérorosz nyelven, ez google gordítás. Felettébb érdekes olvasmány... I. rész

RÖVID LEÍRÁS

Az országon belül és környékén egyaránt a helyzet Fehéroroszország nemzeti érdekei szempontjából kedvezőtlen. A nemzetbiztonságot leginkább fenyegető veszélyek a Kreml külpolitikájának növekvő agresszivitása, Fehéroroszország részvétele poszt-szovjet integrációs projektekben Oroszország égisze alatt, az orosz média dominanciája az információs térben és a fehéroroszok alacsony nemzeti tudatossága.
A meglévő állami politika reformjának fő irányai a következők: kilépés az integrációs szövetségekből Oroszország részvételével; a nemzeti kulturális örökség, a belorusz nyelv megőrzése és fejlesztése; fenntartható gazdasági növekedés; a polgárok magas szintje és életminősége; demokratikus kormányzati rendszer.
A reform eredményeként csökkennek a külső beavatkozás és az ország helyzetének destabilizálása, a fehéroroszországi társadalom és területi integritás széthúzására tett kísérletek.

A REFORM MEGOLDÁSA

1. A Kreml agresszív külpolitikája.
A revizionista megvalósításához a Kreml császári terveit aktívan használják:
• gazdasági és energetikai zsarolás,
• információs nyomás,
• adathalász internetes hírek és téves információk terjesztése,
• mérgező hatások az elitre és a társadalomra,
• a történelem hamisítása a köztudat manipulálása céljából,
• mesterséges provokáció és felbujtás. belső konfliktusok.
Az orosz vezetés az „orosz béke” fogalmát használja Moszkva Fehéroroszország feletti ellenőrzésének megerősítésére. Ennek alapja gyakran az orosz nyelv és az orosz ortodox egyház.
A Kreml aktívan használja a puha hatalom módszereit: nem kormányzati szervezetek, gondolatgyárak, a média, bloggerek, közösségi hálózatok, csereprogramok és szakmai gyakorlatok Oroszországban.

2. A demokrácia, a szólásszabadság, a gyülekezés és a többi alapvető szabadság hiánya.
A független média súlyos nyomás alatt van. A civil társadalom és a politikai ellenzék súlyos korlátozásokkal néz szembe tevékenységük és üldöztetésük miatt. Az országban több mint két évtizede nem voltak szabad és tisztességes választások.

3. Az alacsony nemzeti tudatosság és az orosz nyelv dominanciája.
Az állami ideológusok és az állami média teljes képtelensége versenyezni az orosz média propagandájával: Oroszország televízió és rádió uralja Fehéroroszország információs mezőjét.

4. A belorusz gazdaság problematikus állapota.
A belorusz gazdaság nemcsak a világ vezetőitől, hanem szomszédaitól - az EU-tól is jelentős leértékelődéssel és a technológiai lemaradással néz szembe.

5. Fehéroroszország tagsága a nemzetek feletti integrációs szervezetekben, dominálva Oroszországban - az uniós állam, a CSTO, az EurAsEC, a FÁK.
A CSTO részeként a beloruszokat fenyegetik a közép-ázsiai és az egész világ fegyveres konfliktusaiban való részvétel. A CSTO-ban való részvétel révén fenyeget az ázsiai vagy orosz csapatoknak a területünkön történő használata. A CSTO-hoz való tartozás a hadsereg korszerűsítését is akadályozza.

6. Változó prioritások és hangsúlyok az Európai Unió külpolitikájában.
Az EU soha nem látott migrációs kihívásokkal és a Brexit következményeivel néz szembe. Sok EU-ország kompromisszumokat keres a Kremltel.
Az Egyesült Államok nem igazán garantálja Fehéroroszország függetlenségét, annak ellenére, hogy a kétoldalú kapcsolatokban haladtak előre, és Washington határozottan elkötelezett Fehéroroszország függetlensége és szuverenitása mellett.

A REFORM FŐ CÉLJAI / CÉLJAI

A nemzetbiztonsági ágazat reformjának fő célja a társadalom azonnali mozgósítása és megszilárdulása a függetlenség és a szuverenitás védelme érdekében.
Célok:
• a nemzeti identitás erősítése, a hazafiság és a nemzeti méltóság növelése;
• a társadalom egyesítése a demokratikus értékek és az önálló Fehéroroszország felépítésének gondolata alapján;
• a Kreml Fehéroroszországra gyakorolt befolyásának csökkentése információs, gazdasági, integrációs és humanitárius tényezők révén;
• kilépés az Oroszország által uralt posztszovjet integrációs szövetségektől;
• integráció a nyugati politikai, gazdasági és katonai struktúrákba (EU, NATO).

A FOGALOM VÉGREHAJTÁSÁNAK FŐ Lépései

Prioritási intézkedések (2021-ig):

1. Politikai szférában:
• kilépés az „uniós államból”, az eurázsiai unióból, a vámunióból és más integrációs szervezetekből, ahol Oroszország uralja;
• az oroszbarát szervezetek, amelyek tevékenysége ellentétes a nemzeti érdekekkel, valamint az ilyen alapokat finanszírozó orosz alapítványok és szervezetek betiltása;
• a külön belorusz nemzet létét és / vagy a saját államához való történelmi jogát vitató nyilvános nyilatkozatok kriminalizálása. Büntetőjogi felelősség bevezetése a belorusz nyelv nyilvános sértése miatt;
• a Kreml melletti kezdeményezések civil társadalmi nyomon követése Fehéroroszországban;
• határ- és vámellenőrzés az oroszországi határon.

2. Belarusz infrastrukturális létesítmények orosz társaságok számára történő értékesítésének tilalma.

3. Az információs szférában:
• független média felszabadítása az állam nyomása és ellenőrzése alól, a média és a szólásszabadság biztosítása Fehéroroszországban;
• az orosz tévécsatornák által létrehozott újságírói szociálpolitikai és hírműsorok Fehéroroszországban történő közvetítésének tilalma;
• Lettország, Litvánia, Lengyelország, Ukrajna kötelező nyilvános TV-csatornáinak beillesztése a szokásos TV-csomagba;
• az Állami Koordinációs Tanács állandó tevékenységének folytatása a tömegkommunikáció területén.

4. A katonai szférában:
• kilépés a CSTO-tól, Belarusz teljes irányításának visszatérése a saját légi és rakétavédelmi rendszerei felett;
• Oroszország katonai létesítményeinek Belarusz területéről történő kivonása - kommunikációs központ Vileyka-ban és egy radarállomás Baranovichi közelében;
• a hazafias oktatás kiterjesztése a belorusz hadseregben;
• a hadsereg oktatási munkájának lefordítása beloruszra;
• a határmenti infrastruktúra fejlesztése az EU-országokkal való határokon, a határátlépések kapacitásának növelése.

5. A környezetvédelem területén:
• új káros iparágak üzembe helyezésének és bezárásának tilalma Brestben (Mogilev, Svetlogorsk);
• átfogó, valós információk közzététele az Astravets Atomerőmű építéséről, biztonságáról és működéséről;
• széles körű nyilvános vitát tart az Astravets Atomerőmű sorsáról.

6. A szociális szférában:
• a bérek emelése és az egészségügyi és oktatási dolgozók munkakörülményeinek javítása.

7. A kulturális szférában:
• a nemzeti hősök népszerûsítése a XIX és XX században;
• Kastus Kalinouski népszerűsítése a modern fehérorosz nemzet politikai alapítójaként, a fehéroroszok szabadságáért és függetlenségéért folytatott küzdelmének szimbólumaként, valamint olyan alakként, amelynek meg kell erősödnie mindazok mellett, akik elkötelezettek a nemzeti újjászületés és függetlenség értékei mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan

neptun892

Well-Known Member
2016. augusztus 13.
304
484
63
NEMZETI BIZTONSÁGI ÁGAZAT – REFORM Ezek a „belarusz” ellenzék valódi céljai II. rész

Középtávú célok (2025-ig):


1. Politikai szférában:
• a választási jogszabályok reformja, szabad, tisztességes és igazságos választások megtartásával az ország parlamentjében;
• a Nemzetőrség megalakítása a parlament védelme és az ország alkotmányos rendjének megırzése érdekében;
• a Nemzetbiztonsági Szolgálat felállítása, amely elszámoltatható a Parlamentnek;
• a bíróságok függetlenségének helyreállítása a végrehajtótól;
• polgári ellenőrzés gyakorlása, elsősorban a parlament által, a fegyveres erők felett;

2. A gazdaság területén:
• az energiaellátás diverzifikálása, Oroszország mint Fehéroroszország energiaszolgáltatójának részesedésének csökkentése a teljes energiaimport 50% -ára;
• az alternatív energiaforrások használatának kiterjesztése;
• az energiamegtakarításról, az energiafogyasztás csökkentéséről és a helyi üzemanyagokra való áttérésről szóló állami program végrehajtása;
• új kőolajfinomító építése Navapolatskban, könnyűolajra összpontosítva;
• Belarusz bevonása az együttműködési programokba a Három Tenger Kezdeményezés keretében annak érdekében, hogy elkészítsék a szükséges dokumentumokat, programokat és infrastruktúrát ahhoz, hogy Fehéroroszország csatlakozzon az Egyesült Államok Kelet-Európába irányuló cseppfolyósított gázellátási rendszeréhez;
• az állami tulajdonban lévő vállalkozások privatizációja, 20% -ot meghaladó orosz tőkével rendelkező társaságok általi felvásárlás tilalmával, a közvetlen külföldi befektetések vonzásához szükséges feltételek megteremtése;
• modern vasutak és autópályák építése Kijev-Minszk-Vilnius, Lviv-Brest-Grodno-Vilnius, Vitebsk-Polotsk-Dvinsk-Riga.

4. Információs szférában:
• a televíziós csatornák maximális megengedett részesedésének kábel-sugárzására létrehozása, amelyben a külföldi ország részt vesz a televíziós csatornák teljes csomagjának 50% -ában;
• a belorusz nemzeti televíziós csatornák minőségének javítása, speciális társadalmi-politikai és történelmi műsorok létrehozása;
• az EU, Nagy-Britannia, Kanada, USA, Ausztrália népszerű tudományos, szórakoztató és hírműsorainak nemzeti televíziós csatornákon történő továbbadása.

5. A katonai szférában:
• átmenet a NATO szabványokhoz;
• katonai személyzet képzése a belorusz hadsereg irányításával a NATO-országok releváns oktatási intézményeibe és központjaiba;
• a fehérorosz hadsereg életének (szolgálat, harci munka, karbantartás stb.) Belarusz nyelvre történő fordítása;
• a belorusz katonai egységek és oktatási intézmények elnevezése a belorusz nemzeti hősökről;
• a belorusz fegyveres erők felállítása négy integrált egységből:
1. szerződéses alapon szolgáló hivatásos katonák magja;
2. katonai szolgálatot teljesítő állampolgárok;
3. az állampolgárok által létrehozott önkéntes területi egységek, akik polgári foglalkozásokat tartanak fenn, de rendszeres gyakorlatokon vesznek részt és gyorsan mozgósíthatók;
4. Tartalékok - mindazok a szolgálatra alkalmas férfiak, akik a katonai szolgálat során katonai kiképzésen estek át.
• a katonai kiképzés rendszerének megváltoztatása a sorozás és a tartalékosok alatt. Fókuszban a hazafias nevelés és a szükséges készségek elsajátítása.
• a kötelező katonai szolgálat időtartamának változása 6 hónapra;
• a fegyveres erők száma a 75,0 ezer - 80,0 ezer tartományba eső tartalékosok figyelmen kívül hagyása mellett;
• megfelelő infrastruktúra rendezése Fehéroroszország és Oroszország határán;

6. Környezetvédelmi szempontból:
• kedvező gazdasági feltételek megteremtése a megújuló energiaforrásokból előállított energiatermelés, valamint a hulladékok újrahasznosítása és újrafelhasználása terén megvalósuló projektekbe történő beruházásokhoz;
• a sugárzással szennyezett területek rehabilitációja.

7. A szociális szférában:
• a külföldön dolgozó beloruszok visszatérésének feltételeinek megteremtése, elsősorban orvosok és egészségügyi dolgozók, más szakmák magasan képzett szakemberei;
• honfitársaink leszármazottainak visszatérésének elősegítése, akik az állami függetlenség helyreállítása előtt távoztak Fehéroroszországból, a honfitársak - beloruszok külföldön - térképről szóló törvény elfogadásával;

8. A kulturális szférában:
• a belorusz nyelv visszatérése egységes állami nyelv státusához, a nemzeti kisebbségek oktatáshoz való jogainak garantálása és az anyanyelvű kulturális tevékenységek végrehajtása;
• közigazgatási és pénzügyi intézkedések kidolgozása és végrehajtása a belorusz nyelvű média, a könyvkiadás és a kulturális élet ösztönzése érdekében. Állami felárak visszatérítése a belorusz nyelvű oktatásért és nevelésért az óvodai, középiskolai és felsőoktatási intézményekben.
• Fehéroroszország átfogó dekompozíciója és szovjetizációja;
• Minden keresztény felekezet és más vallás vallásos életének belaruszizálása;
• az oktatási rendszer fehérorosztivá tétele minden szinten és formában;
• a Yakub Kolas Nemzeti Állami Humanitárius Líceum nyilvántartásának, státusának és állami finanszírozásának visszaállítása, miközben megőrzik a tanárok, a hallgatók és a szülők akadémiai szabadságát; NDGL fióktelepek létrehozása valamennyi regionális városban;

Hosszú távú célok (2030-ig):

• átfogó belorusz nyelvű oktatási rendszer létrehozása az óvodáktól az egyetemekig;
• a belorusz autocephalous ortodox egyház helyreállítása, mint a moszkvai patriarchátus ROC fehéroroszországi exarhátájának nemzeti alternatívája;
• Belarusz teljesíti az EU és a NATO tagságának valamennyi kritériumát, benyújtja a megfelelő tagsági kérelmeket ezekben a struktúrákban;
• hosszú távú élelmezésbiztonság biztosítása az ország élelmiszer-ellátásának diverzifikálása, élelmiszerkészletek létrehozása, a mezõgazdasági termelés korszerûsítése, a gazdaságok fejlesztése révén.
• az együttműködés megerősítése és stratégiai partnerség kialakítása a Balti-Fekete-tenger közösségén belül, a megfelelő regionális kormányközi tömb kialakítása és megszervezése;
• az energiaellátás diverzifikálását célzó program végrehajtása, az egyik országban a szállítók részarányának korlátozásával, a teljes energiaimport legfeljebb 30% -áig.

Töltse le a teljes dokumentumot: "A Fehérorosz Köztársaság nemzetbiztonsági koncepciója"

HATÁROZOTT SZERVEK

Elnök, parlament.

SZABÁLYOZÓ JOGI AKTUSOK

A Fehérorosz Köztársaság nemzetbiztonsági koncepciója

A javaslatokat szakértők dolgozták ki : Alekszej Janukovics.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 896
81 744
113
Már kezdik...
safe_image.php

Aki nem érti!

Orosz nyelv mint hivtalos-állami nyelv eltörlése. Erőszakos belaruszizáció kezdete.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 896
81 744
113
NEMZETI BIZTONSÁGI ÁGAZAT – REFORM Ezek a „belarusz” ellenzék valódi céljai II. rész

Középtávú célok (2025-ig):


1. Politikai szférában:
• a választási jogszabályok reformja, szabad, tisztességes és igazságos választások megtartásával az ország parlamentjében;
• a Nemzetőrség megalakítása a parlament védelme és az ország alkotmányos rendjének megırzése érdekében;
• a Nemzetbiztonsági Szolgálat felállítása, amely elszámoltatható a Parlamentnek;
• a bíróságok függetlenségének helyreállítása a végrehajtótól;
• polgári ellenőrzés gyakorlása, elsősorban a parlament által, a fegyveres erők felett;

2. A gazdaság területén:
• az energiaellátás diverzifikálása, Oroszország mint Fehéroroszország energiaszolgáltatójának részesedésének csökkentése a teljes energiaimport 50% -ára;
• az alternatív energiaforrások használatának kiterjesztése;
• az energiamegtakarításról, az energiafogyasztás csökkentéséről és a helyi üzemanyagokra való áttérésről szóló állami program végrehajtása;
• új kőolajfinomító építése Navapolatskban, könnyűolajra összpontosítva;
• Belarusz bevonása az együttműködési programokba a Három Tenger Kezdeményezés keretében annak érdekében, hogy elkészítsék a szükséges dokumentumokat, programokat és infrastruktúrát ahhoz, hogy Fehéroroszország csatlakozzon az Egyesült Államok Kelet-Európába irányuló cseppfolyósított gázellátási rendszeréhez;
• az állami tulajdonban lévő vállalkozások privatizációja, 20% -ot meghaladó orosz tőkével rendelkező társaságok általi felvásárlás tilalmával, a közvetlen külföldi befektetések vonzásához szükséges feltételek megteremtése;
• modern vasutak és autópályák építése Kijev-Minszk-Vilnius, Lviv-Brest-Grodno-Vilnius, Vitebsk-Polotsk-Dvinsk-Riga.

4. Információs szférában:
• a televíziós csatornák maximális megengedett részesedésének kábel-sugárzására létrehozása, amelyben a külföldi ország részt vesz a televíziós csatornák teljes csomagjának 50% -ában;
• a belorusz nemzeti televíziós csatornák minőségének javítása, speciális társadalmi-politikai és történelmi műsorok létrehozása;
• az EU, Nagy-Britannia, Kanada, USA, Ausztrália népszerű tudományos, szórakoztató és hírműsorainak nemzeti televíziós csatornákon történő továbbadása.

5. A katonai szférában:
• átmenet a NATO szabványokhoz;
• katonai személyzet képzése a belorusz hadsereg irányításával a NATO-országok releváns oktatási intézményeibe és központjaiba;
• a fehérorosz hadsereg életének (szolgálat, harci munka, karbantartás stb.) Belarusz nyelvre történő fordítása;
• a belorusz katonai egységek és oktatási intézmények elnevezése a belorusz nemzeti hősökről;
• a belorusz fegyveres erők felállítása négy integrált egységből:
1. szerződéses alapon szolgáló hivatásos katonák magja;
2. katonai szolgálatot teljesítő állampolgárok;
3. az állampolgárok által létrehozott önkéntes területi egységek, akik polgári foglalkozásokat tartanak fenn, de rendszeres gyakorlatokon vesznek részt és gyorsan mozgósíthatók;
4. Tartalékok - mindazok a szolgálatra alkalmas férfiak, akik a katonai szolgálat során katonai kiképzésen estek át.
• a katonai kiképzés rendszerének megváltoztatása a sorozás és a tartalékosok alatt. Fókuszban a hazafias nevelés és a szükséges készségek elsajátítása.
• a kötelező katonai szolgálat időtartamának változása 6 hónapra;
• a fegyveres erők száma a 75,0 ezer - 80,0 ezer tartományba eső tartalékosok figyelmen kívül hagyása mellett;
• megfelelő infrastruktúra rendezése Fehéroroszország és Oroszország határán;

6. Környezetvédelmi szempontból:
• kedvező gazdasági feltételek megteremtése a megújuló energiaforrásokból előállított energiatermelés, valamint a hulladékok újrahasznosítása és újrafelhasználása terén megvalósuló projektekbe történő beruházásokhoz;
• a sugárzással szennyezett területek rehabilitációja.

7. A szociális szférában:
• a külföldön dolgozó beloruszok visszatérésének feltételeinek megteremtése, elsősorban orvosok és egészségügyi dolgozók, más szakmák magasan képzett szakemberei;
• honfitársaink leszármazottainak visszatérésének elősegítése, akik az állami függetlenség helyreállítása előtt távoztak Fehéroroszországból, a honfitársak - beloruszok külföldön - térképről szóló törvény elfogadásával;

8. A kulturális szférában:
• a belorusz nyelv visszatérése egységes állami nyelv státusához, a nemzeti kisebbségek oktatáshoz való jogainak garantálása és az anyanyelvű kulturális tevékenységek végrehajtása;
• közigazgatási és pénzügyi intézkedések kidolgozása és végrehajtása a belorusz nyelvű média, a könyvkiadás és a kulturális élet ösztönzése érdekében. Állami felárak visszatérítése a belorusz nyelvű oktatásért és nevelésért az óvodai, középiskolai és felsőoktatási intézményekben.
• Fehéroroszország átfogó dekompozíciója és szovjetizációja;
• Minden keresztény felekezet és más vallás vallásos életének belaruszizálása;
• az oktatási rendszer fehérorosztivá tétele minden szinten és formában;
• a Yakub Kolas Nemzeti Állami Humanitárius Líceum nyilvántartásának, státusának és állami finanszírozásának visszaállítása, miközben megőrzik a tanárok, a hallgatók és a szülők akadémiai szabadságát; NDGL fióktelepek létrehozása valamennyi regionális városban;

Hosszú távú célok (2030-ig):

• átfogó belorusz nyelvű oktatási rendszer létrehozása az óvodáktól az egyetemekig;
• a belorusz autocephalous ortodox egyház helyreállítása, mint a moszkvai patriarchátus ROC fehéroroszországi exarhátájának nemzeti alternatívája;
• Belarusz teljesíti az EU és a NATO tagságának valamennyi kritériumát, benyújtja a megfelelő tagsági kérelmeket ezekben a struktúrákban;
• hosszú távú élelmezésbiztonság biztosítása az ország élelmiszer-ellátásának diverzifikálása, élelmiszerkészletek létrehozása, a mezõgazdasági termelés korszerûsítése, a gazdaságok fejlesztése révén.
• az együttműködés megerősítése és stratégiai partnerség kialakítása a Balti-Fekete-tenger közösségén belül, a megfelelő regionális kormányközi tömb kialakítása és megszervezése;
• az energiaellátás diverzifikálását célzó program végrehajtása, az egyik országban a szállítók részarányának korlátozásával, a teljes energiaimport legfeljebb 30% -áig.

Töltse le a teljes dokumentumot: "A Fehérorosz Köztársaság nemzetbiztonsági koncepciója"

HATÁROZOTT SZERVEK

Elnök, parlament.

SZABÁLYOZÓ JOGI AKTUSOK

A Fehérorosz Köztársaság nemzetbiztonsági koncepciója

A javaslatokat szakértők dolgozták ki : Alekszej Janukovics.

Ugynazok mint Ukrajnának és a program is ugyanaz.
 
W

Wilson

Guest
NEMZETI BIZTONSÁGI ÁGAZAT – REFORM Ezek a „belarusz” ellenzék valódi céljai II. rész

Középtávú célok (2025-ig):


1. Politikai szférában:
• a választási jogszabályok reformja, szabad, tisztességes és igazságos választások megtartásával az ország parlamentjében;
• a Nemzetőrség megalakítása a parlament védelme és az ország alkotmányos rendjének megırzése érdekében;
• a Nemzetbiztonsági Szolgálat felállítása, amely elszámoltatható a Parlamentnek;
• a bíróságok függetlenségének helyreállítása a végrehajtótól;
• polgári ellenőrzés gyakorlása, elsősorban a parlament által, a fegyveres erők felett;

2. A gazdaság területén:
• az energiaellátás diverzifikálása, Oroszország mint Fehéroroszország energiaszolgáltatójának részesedésének csökkentése a teljes energiaimport 50% -ára;
• az alternatív energiaforrások használatának kiterjesztése;
• az energiamegtakarításról, az energiafogyasztás csökkentéséről és a helyi üzemanyagokra való áttérésről szóló állami program végrehajtása;
• új kőolajfinomító építése Navapolatskban, könnyűolajra összpontosítva;
• Belarusz bevonása az együttműködési programokba a Három Tenger Kezdeményezés keretében annak érdekében, hogy elkészítsék a szükséges dokumentumokat, programokat és infrastruktúrát ahhoz, hogy Fehéroroszország csatlakozzon az Egyesült Államok Kelet-Európába irányuló cseppfolyósított gázellátási rendszeréhez;
• az állami tulajdonban lévő vállalkozások privatizációja, 20% -ot meghaladó orosz tőkével rendelkező társaságok általi felvásárlás tilalmával, a közvetlen külföldi befektetések vonzásához szükséges feltételek megteremtése;
• modern vasutak és autópályák építése Kijev-Minszk-Vilnius, Lviv-Brest-Grodno-Vilnius, Vitebsk-Polotsk-Dvinsk-Riga.

4. Információs szférában:
• a televíziós csatornák maximális megengedett részesedésének kábel-sugárzására létrehozása, amelyben a külföldi ország részt vesz a televíziós csatornák teljes csomagjának 50% -ában;
• a belorusz nemzeti televíziós csatornák minőségének javítása, speciális társadalmi-politikai és történelmi műsorok létrehozása;
• az EU, Nagy-Britannia, Kanada, USA, Ausztrália népszerű tudományos, szórakoztató és hírműsorainak nemzeti televíziós csatornákon történő továbbadása.

5. A katonai szférában:
• átmenet a NATO szabványokhoz;
• katonai személyzet képzése a belorusz hadsereg irányításával a NATO-országok releváns oktatási intézményeibe és központjaiba;
• a fehérorosz hadsereg életének (szolgálat, harci munka, karbantartás stb.) Belarusz nyelvre történő fordítása;
• a belorusz katonai egységek és oktatási intézmények elnevezése a belorusz nemzeti hősökről;
• a belorusz fegyveres erők felállítása négy integrált egységből:
1. szerződéses alapon szolgáló hivatásos katonák magja;
2. katonai szolgálatot teljesítő állampolgárok;
3. az állampolgárok által létrehozott önkéntes területi egységek, akik polgári foglalkozásokat tartanak fenn, de rendszeres gyakorlatokon vesznek részt és gyorsan mozgósíthatók;
4. Tartalékok - mindazok a szolgálatra alkalmas férfiak, akik a katonai szolgálat során katonai kiképzésen estek át.
• a katonai kiképzés rendszerének megváltoztatása a sorozás és a tartalékosok alatt. Fókuszban a hazafias nevelés és a szükséges készségek elsajátítása.
• a kötelező katonai szolgálat időtartamának változása 6 hónapra;
• a fegyveres erők száma a 75,0 ezer - 80,0 ezer tartományba eső tartalékosok figyelmen kívül hagyása mellett;
• megfelelő infrastruktúra rendezése Fehéroroszország és Oroszország határán;

6. Környezetvédelmi szempontból:
• kedvező gazdasági feltételek megteremtése a megújuló energiaforrásokból előállított energiatermelés, valamint a hulladékok újrahasznosítása és újrafelhasználása terén megvalósuló projektekbe történő beruházásokhoz;
• a sugárzással szennyezett területek rehabilitációja.

7. A szociális szférában:
• a külföldön dolgozó beloruszok visszatérésének feltételeinek megteremtése, elsősorban orvosok és egészségügyi dolgozók, más szakmák magasan képzett szakemberei;
• honfitársaink leszármazottainak visszatérésének elősegítése, akik az állami függetlenség helyreállítása előtt távoztak Fehéroroszországból, a honfitársak - beloruszok külföldön - térképről szóló törvény elfogadásával;

8. A kulturális szférában:
• a belorusz nyelv visszatérése egységes állami nyelv státusához, a nemzeti kisebbségek oktatáshoz való jogainak garantálása és az anyanyelvű kulturális tevékenységek végrehajtása;
• közigazgatási és pénzügyi intézkedések kidolgozása és végrehajtása a belorusz nyelvű média, a könyvkiadás és a kulturális élet ösztönzése érdekében. Állami felárak visszatérítése a belorusz nyelvű oktatásért és nevelésért az óvodai, középiskolai és felsőoktatási intézményekben.
• Fehéroroszország átfogó dekompozíciója és szovjetizációja;
• Minden keresztény felekezet és más vallás vallásos életének belaruszizálása;
• az oktatási rendszer fehérorosztivá tétele minden szinten és formában;
• a Yakub Kolas Nemzeti Állami Humanitárius Líceum nyilvántartásának, státusának és állami finanszírozásának visszaállítása, miközben megőrzik a tanárok, a hallgatók és a szülők akadémiai szabadságát; NDGL fióktelepek létrehozása valamennyi regionális városban;

Hosszú távú célok (2030-ig):

• átfogó belorusz nyelvű oktatási rendszer létrehozása az óvodáktól az egyetemekig;
• a belorusz autocephalous ortodox egyház helyreállítása, mint a moszkvai patriarchátus ROC fehéroroszországi exarhátájának nemzeti alternatívája;
• Belarusz teljesíti az EU és a NATO tagságának valamennyi kritériumát, benyújtja a megfelelő tagsági kérelmeket ezekben a struktúrákban;
• hosszú távú élelmezésbiztonság biztosítása az ország élelmiszer-ellátásának diverzifikálása, élelmiszerkészletek létrehozása, a mezõgazdasági termelés korszerûsítése, a gazdaságok fejlesztése révén.
• az együttműködés megerősítése és stratégiai partnerség kialakítása a Balti-Fekete-tenger közösségén belül, a megfelelő regionális kormányközi tömb kialakítása és megszervezése;
• az energiaellátás diverzifikálását célzó program végrehajtása, az egyik országban a szállítók részarányának korlátozásával, a teljes energiaimport legfeljebb 30% -áig.

Töltse le a teljes dokumentumot: "A Fehérorosz Köztársaság nemzetbiztonsági koncepciója"

HATÁROZOTT SZERVEK

Elnök, parlament.

SZABÁLYOZÓ JOGI AKTUSOK

A Fehérorosz Köztársaság nemzetbiztonsági koncepciója

A javaslatokat szakértők dolgozták ki : Alekszej Janukovics.

Ez egy szivárványos álom semmi köze a realitásokhoz,érdemes figyelni az ellenzéki tanács nyilatkozatait,homlokegyenest ellentmondanak ezzel,a gazdasági racionalitásokkal még az ellenzéki tanács tagjai is tisztában vannak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 896
81 744
113
Ez egy szivárványos álom semmi köze a realitásokhoz,érdemes figyelni az ellenzéki tanács nyilatkozatait,homlokegyenest ellentmondanak ezzel,a gazdasági racionalitásokkal még az ellenzéki tanács tagjai is tisztában vannak.

Csak "altatják" az embereket. Hazudnak. Ha új ellenzéki (nyugati bábfigura) elnöke lenne Belarusznak idővel 360 fokos fordulat következne be.
Ha figyeled és elemzed az eseményeket, nyilatkozatokat megérted.
Tyihanovszkaja csak 2 hét után nyilatkozott úgy, hogy szeretnék megtartani a jó gazdasági kapcsolatokat Oo-al. Csak gazdaságot említett. Hol a poltikai-katonai vonal?

Túlságosan bízol az "ellenzéki tanácsban" :)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and haubagoi
W

Wilson

Guest
Csak "altatják" az embereket. Hazudnak. Ha új ellenzéki (nyugati bábfigura) elnöke lenne Belarusznak idővel 360 fokos fordulat következne be.
Ha figyeled és elemzed az eseményeket, nyilatkozatokat megérted.
Tyihanovszkaja csak 2 hét után nyilatkozott úgy, hogy szeretnék megtartani a jó gazdasági kapcsolatokat Oo-al. Csak gazdaságot említett. Hol a poltikai-katonai vonal?

Túlságosan bízol az "ellenzéki tanácsban" :)

Én nem bízok az ellenzéki tanácsban én a gazdasági realitásokban hiszek az pedig az oroszoktól függ,a nyugat egy fillért sem fog adni nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 386
8 932
113
Sok sikert hozzá kíváncsi vagyok,hogy gondolják kivitelezni:).

Sajnos azért a dolog nem "mission impossible". Most nem az ukrán példát hoznám fel - mert egyrészt nem klappolna másrészt azért a 2014 utáni fordulat azért ott sem mindenkit tölt el boldogsággal - hanem inkább a Kaukázusból ...

Grúzia, mint a térség egyik keresztény állama - ugye itt is láttunk puccso(ka)t és kemény oroszellenes fordulatokat. Még háborúba is sikeredett keveredniük (aggresszorként) Oroszországgal. A "de facto" -k (Abházia, Dél-Oszétia) mellett Adzsária is ott van, mint puskaporos hordó, de továbbra is "full -ba tolják a kretént". Ugye az előbbi kettő mellett eredetileg Adzsária is kikiáltotta a függetlenségét, de Őket még lenyomták katonai erővel a grúzok ... A nép meg kb. le van sz@rva ...

No de nem is igazán a "puccs hátán puccs" Grúziával szerettem volna példálózni ... Örményország, a másik keresztény ország. CSTO tagok két orosz katonai bázissal is, a gazdaságuk meg kb. orosz lélegeztetőgépen van, mert semelyik szomszéduk nem áll szóba velük ... 2018 után Pasinjan hatalomrakerülését követően ott is full -ba tolják a "nyugati közeledést" - és ezáltal az orosz nyelv és kultúra visszaszorítását továbbá a kicsit is oroszbarát ellenzéki politikusok bebörtönzését. Persze, ha van egy kicsi "adok-kapok" az azeriekkel, akkor az oroszoknál verik az asztalt, hogy segítsenek ... Amúgy a "baráti" muszlim országok (Törökország, Azerbajdzsán) ölelésében - ugye nagy barátai az örményeknek mind a kettő ... :) Ugye egy balhé esetén a grúzok nem segítenének - egyfelől megvannak a saját bajuk másfelől Ők a térség iszlám országaival keresik a kapcsolatot. Az oroszokkal most próbálják meg összerúgni a port. Akkor marad az "örökbarátság" Azerbajdzsánnal :) vagy ... Avagy ott az örményeknél gyorsan felejtenek, hogy a törökök, ha az örményekről van szó, akkor "nem szívbajosak" ... Gondolhatnánk, hogy ennyire hülyék, hogy az Ő szemszögükből a "nyugati közeledés" illetve szó legszorosabb értelmében a NYUGAT = Törökország ...

De mégsem. Ők most az oroszokkal emberkednek. Szó nélkül kiveszik a hivatalos nyelvek közül az oroszt, az oroszbarátokat bebörtönzik, "Ukrajna-típusú" nyelvtörvényük lesz és akkor képzeljük el, hogy mi lenne velük meg milyen gyorsan, ha kipenderülnének a CSTO -ból (és az oroszok elhúznának haza), ha "agyő olcsó nyersanyagok" meg "agyő orosz felvevőpiac a késztermékeiknek" (másnak nem kell semmi Tőlük) lenne. Vajon milyen gyorsan kapnák szét a szomszédaik, mint "foxi a lábtörlőt"?

Mégis csinálják. A nép itt is kb. lesz@rva. Úgyhogy nincsenek illúzióim, hogy amennyiben Fehéroroszországban az ellenzék kerülne hatalomra, akkor mi lenne. Amennyiben a népharag nem söpörné el Őket rögtön, akkor Nekik reszeltek. Akkor megtapasztalnák hamar milyen a rendőrterror ("ójrópai értékek mentén") - nem lenne ilyen "finom" Lukasenkó féle válságkezelés (tisztában vagyok vele, hogy az sem "finom") ...

Csak "altatják" az embereket. Hazudnak. Ha új ellenzéki (nyugati bábfigura) elnöke lenne Belarusznak idővel 360 fokos fordulat következne be.
Ha figyeled és elemzed az eseményeket, nyilatkozatokat megérted.
Tyihanovszkaja csak 2 hét után nyilatkozott úgy, hogy szeretnék megtartani a jó gazdasági kapcsolatokat Oo-al. Csak gazdaságot említett. Hol a poltikai-katonai vonal?

Túlságosan bízol az "ellenzéki tanácsban" :)

Szerintem amire Te gondolsz az a 180 fokos fordulat ... :) A 360 fokos azt jelentené, hogy "kicsi forgolódás után" visszaállnának az eredeti irányba ...

Bár, ha úgy értetted, hogy Tyihanovszkaja hamarosan megbukna, ha hatalomra kerülne és ilyenformán állna be az eredeti irány, akkor végülis a 360 fok is stimmelhet ... :)
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 573
113
Végre rájöttek, hogy egy kicsit marketingelni is kell, fiatalosan - bár egy kicsit döcögős, de alakul

 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 573
113
Oroszországnak hangoztatnia kellene, hogy a két ország közti uniós szerződés és a CSTO alapján avatkozik be, ha beavatkozik. Magyarországon is sokan nem tudják mi ez a kettő. Azt hiszik, Oo.-nak semmi köze nincs Belaruszhoz, hogy Belarusz úgy független állam Oo.-tól, mint mondjuk Portugália. Holott ez nem igaz. Nincs tudatosítva az emberekben, hogy az uniós szerződés =kb. EU, a CSTO =kb. NATO. EU/NATO tagság esetén senki nem vitatná, hogy a többi EU/NATO tagnak mi köze lenne Belaruszhoz, de ugyanakkor vitatják, hogy Oo.-nak mi köze van Belaruszhoz, mert nem tudnak a két ország között fenálló unióról ill. a CSTO-ról.
 
W

Wilson

Guest
Sajnos azért a dolog nem "mission impossible". Most nem az ukrán példát hoznám fel - mert egyrészt nem klappolna másrészt azért a 2014 utáni fordulat azért ott sem mindenkit tölt el boldogsággal - hanem inkább a Kaukázusból ...

Grúzia, mint a térség egyik keresztény állama - ugye itt is láttunk puccso(ka)t és kemény oroszellenes fordulatokat. Még háborúba is sikeredett keveredniük (aggresszorként) Oroszországgal. A "de facto" -k (Abházia, Dél-Oszétia) mellett Adzsária is ott van, mint puskaporos hordó, de továbbra is "full -ba tolják a kretént". Ugye az előbbi kettő mellett eredetileg Adzsária is kikiáltotta a függetlenségét, de Őket még lenyomták katonai erővel a grúzok ... A nép meg kb. le van sz@rva ...

No de nem is igazán a "puccs hátán puccs" Grúziával szerettem volna példálózni ... Örményország, a másik keresztény ország. CSTO tagok két orosz katonai bázissal is, a gazdaságuk meg kb. orosz lélegeztetőgépen van, mert semelyik szomszéduk nem áll szóba velük ... 2018 után Pasinjan hatalomrakerülését követően ott is full -ba tolják a "nyugati közeledést" - és ezáltal az orosz nyelv és kultúra visszaszorítását továbbá a kicsit is oroszbarát ellenzéki politikusok bebörtönzését. Persze, ha van egy kicsi "adok-kapok" az azeriekkel, akkor az oroszoknál verik az asztalt, hogy segítsenek ... Amúgy a "baráti" muszlim országok (Törökország, Azerbajdzsán) ölelésében - ugye nagy barátai az örményeknek mind a kettő ... :) Ugye egy balhé esetén a grúzok nem segítenének - egyfelől megvannak a saját bajuk másfelől Ők a térség iszlám országaival keresik a kapcsolatot. Az oroszokkal most próbálják meg összerúgni a port. Akkor marad az "örökbarátság" Azerbajdzsánnal :) vagy ... Avagy ott az örményeknél gyorsan felejtenek, hogy a törökök, ha az örményekről van szó, akkor "nem szívbajosak" ... Gondolhatnánk, hogy ennyire hülyék, hogy az Ő szemszögükből a "nyugati közeledés" illetve szó legszorosabb értelmében a NYUGAT = Törökország ...

De mégsem. Ők most az oroszokkal emberkednek. Szó nélkül kiveszik a hivatalos nyelvek közül az oroszt, az oroszbarátokat bebörtönzik, "Ukrajna-típusú" nyelvtörvényük lesz és akkor képzeljük el, hogy mi lenne velük meg milyen gyorsan, ha kipenderülnének a CSTO -ból (és az oroszok elhúznának haza), ha "agyő olcsó nyersanyagok" meg "agyő orosz felvevőpiac a késztermékeiknek" (másnak nem kell semmi Tőlük) lenne. Vajon milyen gyorsan kapnák szét a szomszédaik, mint "foxi a lábtörlőt"?

Mégis csinálják. A nép itt is kb. lesz@rva. Úgyhogy nincsenek illúzióim, hogy amennyiben Fehéroroszországban az ellenzék kerülne hatalomra, akkor mi lenne. Amennyiben a népharag nem söpörné el Őket rögtön, akkor Nekik reszeltek. Akkor megtapasztalnák hamar milyen a rendőrterror ("ójrópai értékek mentén") - nem lenne ilyen "finom" Lukasenkó féle válságkezelés (tisztában vagyok vele, hogy az sem "finom") ...



Szerintem amire Te gondolsz az a 180 fokos fordulat ... :) A 360 fokos azt jelentené, hogy "kicsi forgolódás után" visszaállnának az eredeti irányba ...

Bár, ha úgy értetted, hogy Tyihanovszkaja hamarosan megbukna, ha hatalomra kerülne és ilyenformán állna be az eredeti irány, akkor végülis a 360 fok is stimmelhet ... :)

A beloruszok 90% anyanyelvi szinten beszél oroszul a belorusz nyelvet vidéken főleg az idősebb generációk használják,én úgy gondolom ez eléggé mission impossible kategória főleg úgy,hogy a belorusz nacionalizmus ukrán vagy grúz értelemben gyakorlatilag nem létezik.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 573
113
A beloruszok 90% anyanyelvi szinten beszél oroszul a belorusz nyelvet vidéken főleg az idősebb generációk használják,én úgy gondolom ez eléggé mission impossible kategória főleg úgy,hogy a belorusz nacionalizmus ukrán vagy grúz értelemben gyakorlatilag nem létezik.

Majd bevezetik náluk a kötelező lengyel-nyelv oktatást
 
Status
Not open for further replies.