• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Közkívánatra! Illetve még pontosabban amire a @Terminator "megkér" - azt érdemes megtenni ... :)

Akkor csapjunk a lecsóba - legyen egy NMS 4x4 (Yörük) leírás indításnak magyarul. A gyártó linkje: https://www.nurolmakina.com.tr/en/nms-4x4-en


Az NMS 4X4-ről elöljáróban

A Nurol Makina legfrissebb fejlesztéseként az NMS 4X4 V-alakú önhordó vázszerkezettel rendelkezik. A fejlett hajtáslánca mozgékonnyá és rendkívül manőverezhetővé teszi a járművet mind vidéki és mind városi környezetben.

Az alacsony tömege és magasfokú védelmi képességei teszik különösen alkalmassá, hogy az agresszív és aszimmetrikus fenyegetésekkel szemben a megfelelő alkalmazkodóképességgel és eredményesen nézzen szembe. A következő generációs járműveket méltán képviselő NMS 4X4 immáron lehetőséget biztosít a jármű rugalmasan konfigurálható és a különféle igényekhez egyedileg hozzáigazítható modern kompozit alapú páncélok alkalmazására. Kategóriájának egyéb járműveit meghaladó mozgékonyságának és védelmi képességeinek köszönhetően a jármű különösen alkalmas konvojokban történő VIP-kísérő szerepkör betöltésére is.

NMS 4x4 változatok - a többcélú járműcsalád

Az NMS 4x4 moduláris felépítése lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy számos egyedi alkalmazási területen helyt álljon, mint például harci tevékenység, csapatok és felszerelések szállítása, légvédelem és felderítés. Az NMS 4x4 járműcsalád egy rendkívül vonzó és igen hasznos megoldást biztosít a napjaink hibrid háborús körülményinek kihívásaira.
(most a képaláírásokat veszem alapul - azaz a képek balról jobbra, aztán fentről lefelé):

- Air Defense Vehicle - Csapatlégvédelmi jármű
- 2.75" Missile Vehicle - 70 mm -es Roketsan Cirit többcélú földi célpontok elleni rakétakomplexum hordozó (temérdekféle harci fejjel - köztük pl. thermobaric és sok minden más is)
- Armoured SWAT Vehicle - Rendészeti különleges egységek járműve
- Armoured Combat Vehicle - ACV Páncélozott szállító harcjármű
- Reconnaissance & Surveillance - Megfigyelő- és Felderítő jármű,
- Anti-Tank Missile Vehicle - ATGM hordozó ("páncéltörő")
- Pick-up Double Cabin Vehicle - Pick-up kisteherautó dupla-kabinos konfiggal
- Pick-up Single Cabin Vehicle - Pick-up kisteherautó szimpla-kabinos konfiggal

644286bc76cbf44154ea12003928e32e.jpg


Sorrendben: hosszirányú mászóképesség, Keresztirányú mászóképesség (max. dőlésszög), Árok áthidaló képesség (tengelytáv-függő), Akadálymászás (lépcsőzés), Gázlómagasság

1494070172_nurol-makina-nms-terrain-capabilities-en.jpg


Általános jellemzők


Személyszállító képesség: 7 fő (namost szerintem: 2 fő elől - egyik a vezető, 3 fő második sor, 2 fő hátsó traktus)
Könnyű be- és leszállás
Ergonomikus kialakítás
Defekttűrő gumiabroncsok (Run-flat tires)
Kézi- vagy távirányítású torony rendszer integrálása
Hidraulikus szervokormány
Bal- és jobb kezes fegyverrendszerek
A járműbe integrált levegőszűrő (rectifier)
Beépített rádió infrastruktúra
Gyors, egyszerű és olcsó karbantartás
Belső puskapor füstelvezető ventilátorok
Különböző fegyverrendszerek integrálása:
- 7,62 mm automata géppuska
- 12,7 mm-es automata nehézgéppuska
- 40 mm-es gránátvető
- Légvédelmi rendszer (rakétás)
- Páncéltörő fegyverrendszer (ATGM vagy 70 mm -es Cirit)

Opcionális lehetőségek

Egyedi igényekre igazítható moduláris ballisztikus védelmi szintek alkalmazásának lehetősége
Központi gumiabroncs-nyomás szabályozó rendszer (CTIS)
Belső kommunikációs rendszer
Jármű első és hátsó kamerarendszerei
Nappali / éjjellátó rendszer
Ön-mentő csörlő
Füstgránátvetők
Belső vezérlésű projektor és tájékoztatási rendszer
360 fokos vezető látásjavító rendszer
Katonai GPS és jármű nyomonkövető rendszer
Vegyi, biológiai, radiológiai, nukleáris (CBRN) védelmi rendszer
Sötétítő fényrendszer
Elektrohidraulikus hátsó ajtó
Üzemanyag tartály; robbanásbiztos és szúrásálló
Előfűtési rendszer hideg környezetekhez
Motor előmelegítő rendszer
Személyzeti kabin, jármű, gumiabroncs és motortér automatikus tűzoltó rendszer

1576672071_nurol-makina-yoruk-spec.jpg


Moduláris páncél


Az NMS 4x4 járműcsalád egyedi igényekre igazítható moduláris ballisztikus védelmet nyújt. Az NMS 4x4 emellett a kategóriájától elvárható kiváló akna- és IED elleni védelmet nyújtja.

Túlélőképesség

Kiváló aknavédelem
Kiváló moduláris ballisztikus védelem
Kiváló védelem az oldalirányú robbantások ellen
Kiváló védelem a rögtönzött robbanóeszközök ellen (IED)

1576672801_nurol-makina-yoruk-moduler-zirh.jpg
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Akkor folytassuk magával a gyárral, ahol NMS 4x4 Yörük -öt illetve az EJDER YALÇIN -t és egyéb járműveket is gyártják. Magát a gyárat 1992 -ben alapították és Sincan -ban (Ankara ipari területe) található. Alapterülete:

- beépített alapterület: 25.000 m2 . Viszonyításképpen laikusoknak - ez nagyságrendileg az Auchan Budaörs (Dunakeszi hasonló nagyságrend) áruházi és koncessziós sori (boltokkal és éttermestül) alapterülete. Ebben nincs benne a raktárrész és az irodaszint. Ebben Náluk ugye minden benne van - gyártósor festőüzemestül, irodaszint stb. Ugye nem is tűnik nagynak ahhoz képest, hogy ekkora nagy dögöket gyártanak?
- beépítetlen terület: 65.000 m2 . Lehet viszonyítani. Ebbe azért olyan baromi sokminden nem fér bele. Ugye a belső infrastruktúra (parkoló, úthálózat stb.), egy belső tesztpálya meg egyéb hasonlók férnek bele.

Úgy egyébként robotizált részek (lézeres vágó valamint a hegesztőüzem) és a manuális üzemrészek (összeszerelő üzem, festőrészleg, irodaszint stb.) van bőven. Ami érdekesnek tűnt általánosságban (nemcsak a NMS 4x4 Yörük -el kapcsolatban), hogy a festőüzemüket komolyan veszik. Amennyiben megfigyeljük, akkor mindenhova ahová visznek járművet bemutatózni (pl. Magyarország, Szlovákia, Katar stb.) ott az adott ország jármű álcamintájával viszik. Mindig van az adott ország nyelvén információs táblák és egyéb anyagok (ebben benne van, hogy az adott országtól kérnek segítséget, de foglalkoznak vele). Ami érdekes még szintén általánosságban, hogy a gépjárművek belsejéről (más típusok esetén is) ezen promo videókban nem nagyon láthatunk részletet. Majd a végén található 2 db NMS 4x4 Yörük promo videóban is összesen egyszer villan fel a jármű kormányának részlete az a mögött található műszerfallal ...

Alább egy Nurol hivatalos YouTube videó magáról a gyárról:


Egy kis érdekesség alább, hogy ezen gyárban mi is történik minden év november 10 -én reggel 9:05 -kor (Mustafa Kemal Atatürk halálának évfordulója - a nap nem munkaszüneti nap Törökországban, de jeles napnak számít. A nagy Atatürk-ünnepük május 19.). Figyeljük meg, hogy nemcsak az irodaszinten és az összeszerelő sorokon (stb.) áll le a munka, hanem a robotok is leállnak és alaphelyzetbe állnak ... (zárójelben: amennyiben Károlyiék helyett nekünk is ilyen kaliberű államfőnk lett volna akkoriban, akkor nálunk is ez lenne a minimum):


Végezetül jöjjön a két hivatalos Nurol promo YouTube videó, melyet a gyár eleddig közzétett a NMS 4x4 Yörük -el kapcsolatosan. Maga a típus egy vadonatúj dolognak és kvázi a legmodernebb járművüknek számít tulajdonképpen, hiszen az IDEF'19 (Ankara) mutatkozott be.


 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113
Akkor folytassuk magával a gyárral, ahol NMS 4x4 Yörük -öt illetve az EJDER YALÇIN -t és egyéb járműveket is gyártják. Magát a gyárat 1992 -ben alapították és Sincan -ban (Ankara ipari területe) található. Alapterülete:

- beépített alapterület: 25.000 m2 . Viszonyításképpen laikusoknak - ez nagyságrendileg az Auchan Budaörs (Dunakeszi hasonló nagyságrend) áruházi és koncessziós sori (boltokkal és éttermestül) alapterülete. Ebben nincs benne a raktárrész és az irodaszint. Ebben Náluk ugye minden benne van - gyártósor festőüzemestül, irodaszint stb. Ugye nem is tűnik nagynak ahhoz képest, hogy ekkora nagy dögöket gyártanak?
- beépítetlen terület: 65.000 m2 . Lehet viszonyítani. Ebbe azért olyan baromi sokminden nem fér bele. Ugye a belső infrastruktúra (parkoló, úthálózat stb.), egy belső tesztpálya meg egyéb hasonlók férnek bele.

Úgy egyébként robotizált részek (lézeres vágó valamint a hegesztőüzem) és a manuális üzemrészek (összeszerelő üzem, festőrészleg, irodaszint stb.) van bőven. Ami érdekesnek tűnt általánosságban (nemcsak a NMS 4x4 Yörük -el kapcsolatban), hogy a festőüzemüket komolyan veszik. Amennyiben megfigyeljük, akkor mindenhova ahová visznek járművet bemutatózni (pl. Magyarország, Szlovákia, Katar stb.) ott az adott ország jármű álcamintájával viszik. Mindig van az adott ország nyelvén információs táblák és egyéb anyagok (ebben benne van, hogy az adott országtól kérnek segítséget, de foglalkoznak vele). Ami érdekes még szintén általánosságban, hogy a gépjárművek belsejéről (más típusok esetén is) ezen promo videókban nem nagyon láthatunk részletet. Majd a végén található 2 db NMS 4x4 Yörük promo videóban is összesen egyszer villan fel a jármű kormányának részlete az a mögött található műszerfallal ...

Alább egy Nurol hivatalos YouTube videó magáról a gyárról:


Egy kis érdekesség alább, hogy ezen gyárban mi is történik minden év november 10 -én reggel 9:05 -kor (Mustafa Kemal Atatürk halálának évfordulója - a nap nem munkaszüneti nap Törökországban, de jeles napnak számít. A nagy Atatürk-ünnepük május 19.). Figyeljük meg, hogy nemcsak az irodaszinten és az összeszerelő sorokon (stb.) áll le a munka, hanem a robotok is leállnak és alaphelyzetbe állnak ... (zárójelben: amennyiben Károlyiék helyett nekünk is ilyen kaliberű államfőnk lett volna akkoriban, akkor nálunk is ez lenne a minimum):


Végezetül jöjjön a két hivatalos Nurol promo YouTube videó, melyet a gyár eleddig közzétett a NMS 4x4 Yörük -el kapcsolatosan. Maga a típus egy vadonatúj dolognak és kvázi a legmodernebb járművüknek számít tulajdonképpen, hiszen az IDEF'19 (Ankara) mutatkozott be.


Jó kis gépek, csak jó lenne már tudni, hogy miből mennyi:)
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
4 998
13 301
113
Méretadatokat talált valaki?
Szélesség-hosszúság-magasság-tömeg?
Budaorson nem fotózta le valaki a táblát? :rolleyes: Vagy nem voltak rajta ezek az adatok? o_O
Az AERO magazinba csak anyi adat van a Yorukról, hogy a maximális sebessége 140 km/óra és maximális tomege nyolc tonna , így a balisztikus vedetsége se lesz Stanag 2-nél tobb. És mivel alacsonyabban elhelyezkedo tomegkozponját dicsérik, az aknavédetsége is kisseb lehet, mind a Yalciné.

Ez már valamivel jobban néz ki, mind az AERO magazin adatai.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Budaorson nem fotózta le valaki a táblát? :rolleyes: Mondjuk a @jogalappal ? Vagy nem voltak rajta ezek az adatok? o_OAz AERO magazinba csak anyi adat van a Yorukról, hogy a maximális sebessége 140 km/óra és maximális tomege nyolc tonna , így a balisztikus vedetsége se lesz Stanag 2-nél tobb. És mivel alacsonyabban elhelyezkedo tomegkozponját dicsérik, az aknavédetsége is kisseb lehet, mind a Yalciné.

Én is lefotóztam a táblákat, csak gyorsabb és egyszerűbb ha megkérdezem... :cool:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 441
113
Budaorson nem fotózta le valaki a táblát? :rolleyes: Vagy nem voltak rajta ezek az adatok? o_O
Az AERO magazinba csak anyi adat van a Yorukról, hogy a maximális sebessége 140 km/óra és maximális tomege nyolc tonna , így a balisztikus vedetsége se lesz Stanag 2-nél tobb. És mivel alacsonyabban elhelyezkedo tomegkozponját dicsérik, az aknavédetsége is kisseb lehet, mind a Yalciné.


Ez már valamivel jobban néz ki, mind az AERO magazin adatai.
Asszem mindkét jármű STANAG 4 ig páncélozható. Alapból asszem STANAG 2-3.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 441
113
Én is lefotóztam a táblákat, csak gyorsabb és egyszerűbb ha megkérdezem... :cool:
Az az igazság, hogy ezeknél a "moduláris" járműveknél a méretadatok eléggé változóak. Talán a tengelytávolság, és a szélesség az, amelyik viszonylag fix. A hosszúság és a magasság változhat.
Ráadásul a vásárló is a saját igényei szerint alakíthatja...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Az az igazság, hogy ezeknél a "moduláris" járműveknél a méretadatok eléggé változóak. Talán a tengelytávolság, és a szélesség az, amelyik viszonylag fix. A hosszúság és a magasság változhat.
Ráadásul a vásárló is a saját igényei szerint alakíthatja...

Engem az üres alapjármű adatai érdekelnének. Az a 10 tonna?
Vagy ezek az adatok konkrétan a kiállított konfiguráció adatai lehettek, azaz az üres tömeg az a toronnyal együtt értendő?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 441
113
Engem az üres alapjármű adatai érdekelnének. Az a 10 tonna?
Vagy ezek az adatok konkrétan a kiállított konfiguráció adatai lehettek, azaz az üres tömeg az a toronnyal együtt értendő?
Mit akarsz számolni ebből?
Mert az a gond, hogy ezek az adatok tökre megbízhatatlanok. Én úgy emlékeztem, hogy a 10t a maximális tömege volt. (Amennyit a futómű niztonsággal elvisel). Ehhez képest a molinón már az az üres tömegnek van megadva.
Különben az ilyen katonai járműveknél a csupasz jármű és a legnehezebb van megadva.
A kettő közötti különbség meg a hasznos tömeg. Ebbe kell beleférnie minden berendezésnek, szállított, és fedélzeti fegyvernek, és a szállított embereknek felszereléssel együtt.
De ezt még szerintem katonai tömbönként, kontinensenként, és országonként is külön variálhatnák.
Ráadásul az infók szerint az alapmodellekhez képest a mi gépeink (több funkció jármű esetén is) jelentős átalakítást kaptak. Állítólag komoly mérnöki meló lesz benne mindkét fél részéről. Pl.: érdekes módon akkor jelentek meg a platós verziók az NMS-ből, amikor kb. a mi megrendeléseink aktuálisakká váltak.
És nem véletlenül nincs rendes kép róluk, mivel ilyet még senkinek nem készítettek. Nálunk meg még nincs bejelentve sem. Ezért egy 3D látványterv van betéve a honlapra, megvilágítás nélkül, hogy ne nagyon lehessen kivenni a részleteket.
Érdekes módon platós viszont Jelcinből nem jelent meg. Pedig annál adná magát a SRAMS felpakolása.
Szóval a jelek szerint SRAMS aknavetős verzió nem nagyon valószínű. Az NMS-t meg kicsinek érzem hozzá. Nem is azért, mert széttörné a 120-as, hanem mert nem nagyon tudna - persze csak így külső laikus szemmel ránézésre - megfelelő mennyiséget vinni magával a gránátokból.
Mert azért arra is kell gondolni, hogy azt a félautomata SRAMS-ot "etetni" is tudni kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Érdekes módon platós viszont Jelcinből nem jelent meg. Pedig annál adná magát a SRAMS felpakolása.
Szóval a jelek szerint SRAMS aknavetős verzió nem nagyon valószínű. Az NMS-t meg kicsinek érzem hozzá. Nem is azért, mert széttörné a 120-as, hanem mert nem nagyon tudna - persze csak így külső laikus szemmel ránézésre - megfelelő mennyiséget vinni magával a gránátokból.
Mert azért arra is kell gondolni, hogy azt a félautomata SRAMS-ot "etetni" is tudni kell.

Nem azt irta tegnap valaki hogy a Lynx-bol lesz aknavetos valtozat kifejlesztve?