[HUN] NMS 4x4 Yörük / Nomád

Ez már asszem a bejelentéskor is nyilvános volt.
Ettől a SRAMS még fizikálisan felpakolható lenne a 4x4-es-re. Kérdés, hogy praktikusan is tudnánk-e használni.
Lenne helye ennek is /ne feledjuk az aknaveto plane ha automata./ loelemkepzo szamitogeppel egy igen egyszeru de hatekony eszkoz. 120 as kaliberbe egy kis kozepes konfliktusba is sok szazas nagysagrendbe alkalmazasra kerulo eszkoz...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Pontosabban: minden olyan dandárba, ahova a Lynx kerül alapjárműnek. ;)

Az egy dandár lesz, csak annyi Lynx-et veszük, Ez már ki lett számolva.

Egy láncos közepes dandár már nem közepes, ahhoz, hogy mindkettő nehéz legyen kéne még 200 Hiúz és legalább még ennyi Leopárd 2.
 
Az egy dandár lesz, csak annyi Lynx-et veszük, Ez már ki lett számolva.

Egy láncos közepes dandár már nem közepes, ahhoz, hogy mindkettő nehéz legyen kéne még 200 Hiúz és legalább még ennyi Leopárd 2.
Azért arra is érdemes figyelni, mit mondtak a bloggerek, akik a Lynx promón a Bakonyban részt vettek. Nem kizárt további megrendelés sem, bár ez tényleg a távoli jövő.
 
Hát ez érdekes, mert pl. a Keleti-féle 9 dandáros tervben a közepeseknél is lett volna harckocsi (T-55).
Csak amíg használható állapotban vannak. Az öreg T-55-ösök koptak volna ki elsőnek abból a hadrendből és csak akkor kaptak volna váltótípust, ha a nehézdandárokból kikerül a modernizált T-72 egy új harckocsibeszerzés miatt. Igaz, akkor még azért álltunk nagyon jól, mert volt elég felszerelés az első vonal (reagálóerők) és másodvonal (tartalékosok) kategóriákhoz és működött volna rendszer. Nagyjából 2010 és 2020 között nézhettünk volna T-72 váltótípus után. Így utólag már csak szép álom persze.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
miért nem jó? szerintem menő :cool:

Remélem nem csak menő lessz, hanem jó minőségű is!
Nekem ez nagy félelmem.
Dolgoztam együtt Törökökkel németben, világcégnél ahol a minőség fontos.
Háááát tudnék mesélni. :rolleyes:

Másrészt 10-14 t 4 keréken nekem nem szimpi.
Mindenesetre meglátjuk minek/kinek veszik őket.
Főleg a Yalcin terepen biztos nem egy Toyota landcruiser.
Ezekkel a való életben(ne vegyük figyelembe a gyári promó videókat ahol a gyári tesztember 15 ször megy át egy bukkanón mire annyival megy amennyivel) 15/20k/h val botorkálnak a terepen.

Másrészt a környékünkön járok futni. És minimum 5 helyet tudok ahol ezek a földúton is el fognak akadni, egy közepes eső után.

Az alföldről nem is beszélve.
Ha ezek lesznek atgm hordozók az szerintem nem jó.
Bár valaki egyszer itt azt mondta a brdm-nél jobbak lesznek.
Dehát a szar az nem mértékegység. o_O

Az NMS alatt ha van valami hasonló futómű mint mondjuk az matv alatt akkor elhiszem, hogy a nem laza talajon nem csak botorkál.

Szóval külszolgálat/reptere őrzése/nms talán szolnok/eger.

Szóval van nekik feladat, csak a világban annyi hasonló jó jármű van hogy Dunát lehet velük rekeszteni.
Ilyenkor nem biztos, hogy törökből vennék.
 
én nem értek, hozzá, azért kérdeztem!!
nem próbálta ki valaki a hadseregünkből, mielőtt megvették volna? ha igen, mi a vélemény róla?

Cseh tesztet írnak itt.

De egy normál teszt számomra, olyan mint az ausztrál tender.

Egy barátom azt mondta látta kb 3 éve a Rába ringen.
Én akkor leoltottam, hogy biztos a komondor láttad, de mostmár nem tudom.

Nem mondom, hogy rossz minőségű, csak félek tőle.
 
Cseh tesztet írnak itt.

De egy normál teszt számomra, olyan mint az ausztrál tender.

Egy barátom azt mondta látta kb 3 éve a Rába ringen.
Én akkor leoltottam, hogy biztos a komondor láttad, de mostmár nem tudom.

Nem mondom, hogy rossz minőségű, csak félek tőle.
Igazából, szerintem az ergonómián kívül nincs gond vele. Meg a belső tér kissé igénytelenebb kialakításán. (mondjuk az oroszhoz képest amihez szoktak az emberek fényévekre van, meg az amcsik levedlett hmwv-ihez képest is)
 
Na.. csodás gyár kiváló festőüzemes részéről csak annyit, hogy azt úgy hívják: MARKETING és nem kevés pénzt szoktak beleölni.. aztán mêg az sem garancia a sikerre, viszont e nélkül nagyon nehéz eladni , ha nem ismerik a típust, van pár típus ami eladja magát, de az kevés.


Az, hogy tavaly bejelentették, hogy mit és mennyit veszünk... Abból még bàrmi lehet, bár mostanság amit bejelentenek az általában meglesz...

Ne feledjük, kirakat járművet láttunk... Látott már valaki török terméket? Hát nem a minőségellenőrökről híresek, kb mint a Honvèdségi buszok... Azok is átlettek véve, ezek miért ne lennének? További problémám, hogy 190+cm vagyok kb 100kg,.nem a folyós-hályas. Az autóban hátul nem igazán fértem el, a csomagtérből meg teljes félszerelésben nem tudom elképzelni,hogy hogy szállnék ki normálisan. Én max KR járműnek tudom elképzelni, dehogy ezzel bárhová előre..hàt.. értem, hogy moduláris meg fasza kiegészítők vannak hozzá. Én megnéztem volna az Iveco LMV-t vagy valami hasonlót (mert még nem igazán ültem benne) és utána döntöttem volna , szerintem nem ezek mellett. De ez csak az én véleményem, természetesen ha a katonáinknak megfelelő akkor részemről ok, csak akkor remélem, hogy Lynxbe vagy helibe osztanak ha úgyvan, esetleg egy bátor Stewardnak, mert ott talán elférek. . De az mondja meg,hogy milyen legyen aki használja, nekik kell megfeleljen nem egy civilnek.
 
Csak amíg használható állapotban vannak. Az öreg T-55-ösök koptak volna ki elsőnek abból a hadrendből és csak akkor kaptak volna váltótípust, ha a nehézdandárokból kikerül a modernizált T-72 egy új harckocsibeszerzés miatt. Igaz, akkor még azért álltunk nagyon jól, mert volt elég felszerelés az első vonal (reagálóerők) és másodvonal (tartalékosok) kategóriákhoz és működött volna rendszer. Nagyjából 2010 és 2020 között nézhettünk volna T-72 váltótípus után. Így utólag már csak szép álom persze.
Örülünk, ha 3 dandárt normálisan fel tudunk szerelni és lesz hozzá humánerőforrás is.
Ti álmodoztok.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A Néphadsereg levedlett technikája.
Nagyon jó kis technika volt az. Nemrég még Benkő örült is neki egy kicsit, hogy a fidesz és a szocik lerohasztották és szétvágták 1998 és 2010 között, mert így most vadonat új német technika jön és nem a Gvozgyikák, BMP-k és T-72 tankok újabb modernizációs csomagján gondolkodunk, mint a csehek és szlovákok!