Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
![]()
Nem zavartak el a rendőrök a kisteraszról?
Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
![]()
Nem, jóval a delegáció távozása után tettünk arra egy kört próba-szerencse alapon, és bejött.Nem zavartak el a rendőrök a kisteraszról?

Hallom a szokatlan hajtóműhangját cigizés közben, aztán rohanok a számgéphez. Ezen az oldalon több minden látszik, mint f24-en.Hogy lâtod te ezt? Illetve mivel?

https://planepictures.net/v3/xresult_en.php?srt=d&ord=descending&rg-srch=87-0028Hallom a szokatlan hajtóműhangját cigizés közben, aztán rohanok a számgéphez. Ezen az oldalon több minden látszik, mint f24-en.
https://www.radarbox.com/
épp most ér Gyöngyös fölé egy C-5m.
Hallom a szokatlan hajtóműhangját cigizés közben, aztán rohanok a számgéphez. Ezen az oldalon több minden látszik, mint f24-en.
https://www.radarbox.com/
épp most ér Gyöngyös fölé egy C-5m.

Köszönöm. Igy már értem. Azt hittem, valahogy felismered a gépet 9000 m magasan.![]()
Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
Ez durva válasz volt a részedről.
Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?
Szerintem is poénkodott, mert ha jól tudom, a C-5M hajtóművét a Jumbótól kapta, melynek cargo változata "nem szokatlan" Mo. fölött...Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
Annyi, hogy a CF6-80C2-esek, amelyeket a B747-es is használ itt F138GE100 név alatt futnak, valamivel kisebb tolóerővel (de még így is vagy 22 százalékkal erősebb, mint a TF39-es volt), lényegesen megnövekedett élettartammal, a civil zajcsillapító elemek nélkül.Szerintem is poénkodott, mert ha jól tudom, a C-5M hajtóművét a Jumbótól kapta, melynek cargo változata "nem szokatlan" Mo. fölött...
Ezeket már mind észleltem.Szerintem csak poénkodott. Amúgy a 8-10 ezer méteren áthaladók közül párnak valóban jellegzetes hangja van.
A mindennapos gépek közül a két leginkább zúgó légcsavaros madár most a C-130J és az A400M.
E kettő hangja nagyon hasonló egymáshoz, nem az a tipikus négylapátos klasszik légcsavarhang, mint a C-130H/An-12/C-160 trió mély, búgó morgása, hanem ilyen visítás féle.
De a kettőből a J-Hercules a hangosabb.
Ha pont fej felett halad át, akkor a légcsavarsík nak van egy éles interferenciája, egy igen éles felharmónikusa.
A klasszikus D-30-assal szerelt Il-76-osoknak meg áthaladóban olyasmi hangjuk van, mint a sajnos mára már kihalt klasszikus C-5A/B gépek TF39-eseinek volt, nagy magasságon.
Nagyon feltűnő a hangjuk.
/ hangja volt.https://airportal.hu/bezarja-a-787-esek-gyartosorat-everettben-a-boeing/
Akkor a Qatar nem vesz több 787-est?
(Ahogy hírben benne is van ők az egyik légitársaság, mely anno kijelentette, hogy a dél-karolinai üzemben összeszerelt és gyakran problémás Dreamlinereket nem hajlandó átvenni, csak Everettben összeszerelteket.)

![]()
Ez durva válasz volt a részedről.
Még1× , a szokatlan hajtómű hang felkelti az érdeklődésemet, ja az itteni földfelszínen és kontrollálásom az eredmény. Érthető? Miért muszáj ezeket írni?

Én is túlliheghettem, bocsika!Bocsànat, félreértettél, vagy én fejeztem ki magam rosszúl.
Véletlenûl sem akartalak megbántani.
Én tàvcsővel szoktam Badacsony környékèn nézni az átszàlló gépeket. Pàr tipust igy is meg lehet különböztetni.




Német volt az induló ill. végcél. Lehet, hogy ez más topicnak is meg kellene írnom.
Nekem jóval gyengèbb van ( nem tudom a pontos adatait, a nyaralóban van..) de probléma a kézzel való nyugodt tartàs. Az égbe nézve meg nem igen lehet a könyököknek támaszt talàlni.Most vettem egy orbitális 20x80-as binokulárt. Azzal lehet rendesen kukkolni!
Gondolom, állvány van hozzá, mert a nagyítása és az önsúlya miatt hosszabb ideig nem tartható kézben, ill. remeg a kép. Nagyon klassz lehet, a nagy objektív átmérő kiváló felbontást ad és a nagyítás is átlag feletti a binokulároknál. Nézd meg vele az Orion ködöt és az Androméda galaxist is.Most vettem egy orbitális 20x80-as binokulárt. Azzal lehet rendesen kukkolni!


Az átlagemberek, ha repülőgépszerelőkről beszélek, rendszerint amolyan Forma-1-ben dolgozó vérprofi, fiatal, csillogó szemű mérnököket képzelnek el, akik olyan szakértelemmel nyúlnak a szerkezethez, ahogy az űrhajókat szerelik össze.
És akkor mindíg előveszem a különféle hangárokban titokban készített fotókat a különleges bánásmódot igénylő kollégákról...![]()











(fejvakarás)...


?A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..