Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
"According to the Irish Independent, Ryanair is closing in on a deal withThe Boeing Company for additional B737MAXs now that re-certification of the type is looking to happen in the next month. The airline is said to be planning to place an order of between 150 and 200 B737-10s. If the deal goes forward it will definitely be the largest order this year for an aircraft manufacturer. Currently, Ryanair has orders for 135 B737MAX200s, a specially developed variant of the B737-8 that is able to carry up to 197 passengers. This aircraft features an extra evacuation door. The airline was due to receive their first MAX in April this year, but the grounding of the type has, of course, prevented that."
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Nemrég hagyta el Budapestet a kirgiz delegáció különgépe, amely szinte már biztosan az utolsó Magyarországra látogató Tu-154-es volt.
A russianplanes.net adatbázisa szerint már csak 21 aktív példány található a típusból, amelyből:
  • 11 darab, azaz az aktív állomány több mint fele a Kínai Légierő, vagy annak valamely társszervezetének kötelékében repül;
  • 3 darabot használ a Rosszija különleges szállítási feladatokra;
  • 2 darab repül az Air Koryo színeiben;
  • 1 darabot a Gromov Repülőkísérleti Intézet használ kutatási célokra;
  • 1-1 gép áll Kazahsztán és Kirgizisztán kormányának szolgálatában delegációk szállítására;
  • 1 gép repül az adatbázis adatai alapján Iránban, azonban egy 2018-ban közzétett videóban bejelentették, hogy Tu-154-eseket alakítanak át tűzoltó repülőgépekké, és ezen elképzelésüket demonstrálták is egy átalakított géppel, így lehet, hogy ez az adat téves;
  • 1 géppel pedig az Alrosa reptet gyémántbányászokat Oroszországban.
A fentebbiek közül reálisan csak a delegációk szállítását végző repülőgépek látogatására lehetne esély. Az elmúlt évek orosz vezetői vizitjeikor azonban rendre Tu-204-esek, és/vagy Il-96-osok érkeztek (holott Bécsben csak idén többször megfordultak Tu-154-essel), Kazahsztán pedig nagyobb távolságú külföldi vizitekre inkább egy Boeing 757-200-ast használ, ahogy tette azt hozzánk is 2014-ben.
Végezetül pedig egy kép tegnap estéről, a 279-es állóhelyről:

272441.jpg
Korábbi posztomhoz kis kiegészítéssel élnék, ugyanis gyanús lett, hogy a russianplanes adatbázisa szemérmesen hallgat bizonyos orosz állami légi járművek légialkalmasságával kapcsolatban :)
Az adatbázist ismét átböngészve sejthetően további 10-12 darab Tu-154-es repülhet még orosz színekben, köztök jónéhány B-2-es alváltozat is található.
A legnagyobb látványosságot az Open Skies küldetések végrehajtásának céljából speciálisan átalakított példány feltűnése szokta mostanában jelenteni tőlünk nyugatabbra:
272321.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Megvan a jelenet a Reszkessetek betörők című filmből, amikor a kis srác a reptérre indulás előtt a transzfer sofőrjét kérdezgeti egy darabig lelőhetetlenül? (Már régen láttam, de valahogy így: és hány lóerős és mennyivel megy és automata és...?)
Na valahogy így járt velem tavasszal egy (figyelem; csupa fontos információ következik) a vírusig Svédországban dolgozó repülőgép szerelő a bogácsi fürdőben...:D
Egy haver rokona, megtudtam, hogy ott lazul a baráti körével; szóval előtte készültem:hadonaszos::D
...már picit khm. "laza" volt a sok folyadéktól, én pedig jöttem a kérdéseimmel kb. így:

- ...és hol tartanak a legújabb hajtóművek üzemórában és mi van a LEAP hajtóművekkel...és a Trentekkel és mi van a GTF-ekkel és sokáig tart cserélni és és és és és???????

- :confused:o_O:eek::confused:o_O:eek::confused:o_O:eek:(fejvakarás)...

Na szóval megtudtam, hogy (...újabb pohár pezsgő a 37 fokos pillangó medencében):
- ööö...hááát...ööö...amikor szólnak, akkor cseréljük...ja..ja...a Trent...talán azt a leggyakrabban...He; te jobban képben vagy mint én!:eek:
- o_O:eek::eek:?

Szóval úgy ennyit tudtam meg a hajtóművekről...viszont qurvajó pálinkákat hoztak a haverjai! (Ja, a termáltól átforrósodva, pezsgőre...)
Hááát ... mint ahogy autószerelőből és bármely szakma művelőjéből is, így repülőgépszerelőből is van ilyen meg olyan is. :) A szerelő és műszerész is végrehajtó állomány, a gépek és hajtóművek (meg egyéb berendezések) üzemóráit nem ők, hanem a mérnökszolgálat tartja számon és rendeli el a szükséges cseréket, a szerelőt meg vagy érdekli ez (és akkor tudja a miértet is), vagy nem érdekli, csak csinálja amilyen munkára éppen ráállítják. A szerelőre főleg az tartozik, hogy normaidőn belül (de nem baj ha gyorsabban!) kicserélje a hajtóművet, futóművet, bármit a gépen, és korrektül le is tudja dokumentálni (nem egyszerű, mert majd minden légitársaságnak saját dokumentációs követelmény-rendszere van). Amiket te kérdeztél azt leginkább a mérnökszolgálatnál tudják, a szerelők közül meg csak azok akiket az átlagnál jobban érdekel a repüléstechnika.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nem szàntam durvának. Csak azt hittem, hogy valamilyen távcsővel nèzted és arra lettem volna kivàncsi, milyennel. :)
Én nyáron a kertben pihizve gyakran nézegetem a gépeket egy piaci orosz zoomos binokulárral. Kérdezte is a nejem, honnan, tudod, melyik gép milyen? Hát, hogy hány csíkot húz azt látni, aztán meg megskubizom. Nagyon bírom az Emirates A380asait.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113
Megvan a jelenet a Reszkessetek betörők című filmből, amikor a kis srác a reptérre indulás előtt a transzfer sofőrjét kérdezgeti egy darabig lelőhetetlenül? (Már régen láttam, de valahogy így: és hány lóerős és mennyivel megy és automata és...?)
Na valahogy így járt velem tavasszal egy (figyelem; csupa fontos információ következik) a vírusig Svédországban dolgozó repülőgép szerelő a bogácsi fürdőben...:D
Egy haver rokona, megtudtam, hogy ott lazul a baráti körével; szóval előtte készültem:hadonaszos::D
...már picit khm. "laza" volt a sok folyadéktól, én pedig jöttem a kérdéseimmel kb. így:

- ...és hol tartanak a legújabb hajtóművek üzemórában és mi van a LEAP hajtóművekkel...és a Trentekkel és mi van a GTF-ekkel és sokáig tart cserélni és és és és és???????

- :confused:o_O:eek::confused:o_O:eek::confused:o_O:eek:(fejvakarás)...

Na szóval megtudtam, hogy (...újabb pohár pezsgő a 37 fokos pillangó medencében):
- ööö...hááát...ööö...amikor szólnak, akkor cseréljük...ja..ja...a Trent...talán azt a leggyakrabban...He; te jobban képben vagy mint én!:eek:
- o_O:eek::eek:?

Szóval úgy ennyit tudtam meg a hajtóművekről...viszont qurvajó pálinkákat hoztak a haverjai! (Ja, a termáltól átforrósodva, pezsgőre...)


Hááát ... mint ahogy autószerelőből és bármely szakma művelőjéből is, így repülőgépszerelőből is van ilyen meg olyan is. :) A szerelő és műszerész is végrehajtó állomány, a gépek és hajtóművek (meg egyéb berendezések) üzemóráit nem ők, hanem a mérnökszolgálat tartja számon és rendeli el a szükséges cseréket, a szerelőt meg vagy érdekli ez (és akkor tudja a miértet is), vagy nem érdekli, csak csinálja amilyen munkára éppen ráállítják. A szerelőre főleg az tartozik, hogy normaidőn belül (de nem baj ha gyorsabban!) kicserélje a hajtóművet, futóművet, bármit a gépen, és korrektül le is tudja dokumentálni (nem egyszerű, mert majd minden légitársaságnak saját dokumentációs követelmény-rendszere van). Amiket te kérdeztél azt leginkább a mérnökszolgálatnál tudják, a szerelők közül meg csak azok akiket az átlagnál jobban érdekel a repüléstechnika.

Hát ja, csak megerősíteni tudom. Csak néhány gondolat.
Egy szerelő kap egy jobcardot, amire rá van írva egy idő, hogy ezt ennyi alatt kell megcsinálni, ami persze valami éktelen ökörség rendszerint. A fehérgallérosok szerint pl. egy belépőél csere akár másfél óra..... néha elképesztő hülyeségeket adnak meg. De a lényeg, hogy olyankor ez érdekel, az adott részegység. Igazából szerelés tényleg, nem az egészet látod, hanem a fémet meg a sealenteket meg hogy milyen messze van a szerszámkiadó...

A mérnökszolgálat szerintem nem szükségszerűen vágja jobban az ilyen Airportalos hírszinteket, mert ott meg számokkal törődsz (CAMO-ztam eleget), figyeled, mikor mi jár le és szervezet össze a munkát, adod ki a szerelőknek meg rendeled be rá az anyagokat, hogy ott legyen raktárban mire kell vagy küldöd ki stationra a szerelőknek pl. a data base frissítéseket meg hasonló szervezési dolgok. Akár egy hotelban.

Szóval bármilyen hihetetlen, sokszor egy repülés iránt laikus rajongótól a fenti kérdésekre jobb válaszokat kapsz, mert aki benne dolgozik a részterületén elveszik annak a sűrűjében. Talán a marketingesek legfelül tudják.... :D
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 911
13 699
113
Én nyáron a kertben pihizve gyakran nézegetem a gépeket egy piaci orosz zoomos binokulárral. Kérdezte is a nejem, honnan, tudod, melyik gép milyen? Hát, hogy hány csíkot húz azt látni, aztán meg megskubizom. Nagyon bírom az Emirates A380asait.
Egy 380as tól is leesik az ember álla. De amikor pár éve Dubaiban kellett átszálnom alig kaptam levegőt a sorban álló gépek láttán! busz jött a 777hez amivel landoltunk és egy jókora soron az álló gépek mögött vitt be a terminálhoz. Pehhemre mindig 777es vagy még a kivonásuk előtt a 330as repültünk, így az óriás gép még hiányzik a bakancslistámról.
Megintcsak pár éve Dublini tartózkodás alkalmával a British Airways promozta a gépet és tett pár kanyart a város felett, komoly volt látni alacsonyan repülvele.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
534
1 333
93
Egy 380as tól is leesik az ember álla. De amikor pár éve Dubaiban kellett átszálnom alig kaptam levegőt a sorban álló gépek láttán! busz jött a 777hez amivel landoltunk és egy jókora soron az álló gépek mögött vitt be a terminálhoz. Pehhemre mindig 777es vagy még a kivonásuk előtt a 330as repültünk, így az óriás gép még hiányzik a bakancslistámról.
Megintcsak pár éve Dublini tartózkodás alkalmával a British Airways promozta a gépet és tett pár kanyart a város felett, komoly volt látni alacsonyan repülvele.

Nekem volt alkalmam repülni A380-al kétszer is :rolleyes:, a turista osztály nem olyan kényelmes az 5. óra után o_O Viszont jobb még ott is a fedélzeti szórakoztató rendszer mint a 777-en szintén turista osztályon. :) Ja, Emirates-é volt mindkét típus. :) Hazafelé, a dubai átszállásnál, busszal vittek ki minket a géphez ami jött haza. A 4. után már nem számoltam mennyi 380-as mellett mentünk el. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egy A380-astól is leesik az ember álla. De amikor pár éve Dubaiban kellett átszállnom alig kaptam levegőt a sorban álló gépek láttán! Busz jött a 777-hez amivel landoltunk és egy jókora soron az álló gépek mögött vitt be a terminálhoz. Pechemre mindig 777-es vagy még a kivonásuk előtt a 330-as repültünk, így az óriás gép még hiányzik a bakancslistámról.
Jelen állás szerint a légitársaságok 10 évig használják az A380-ast, így ennyi időd biztosan lesz a lista kipipálására... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Jelen állás szerint a légitársaságok 10 évig használják az A380-ast, így ennyi időd biztosan lesz a lista kipipálására... :)

Az a durva, hogy kb. 15 évvel ezelőtt ott voltam azokon szakkiállításokon, ahol elkezdték mint új típus bemutatni, most meg már vége a gyártásnak és kezdik kivonni...
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Az a durva, hogy kb. 15 évvel ezelőtt ott voltam azokon szakkiállításokon, ahol elkezdték mint új típus bemutatni, most meg már vége a gyártásnak és kezdik kivonni...
Pont a minap gondolkoztam, hogy 2005-ben voltam Le Boutget-n a szakmai napon. Az Airbus részéről repült a 318-as, a 340-600-as és az akkor vadiúj 380-as. Egyik se lett egy sikertörténet.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Pont a minap gondolkoztam, hogy 2005-ben voltam Le Boutget-n a szakmai napon. Az Airbus részéről repült a 318-as, a 340-600-as és az akkor vadiúj 380-as. Egyik se lett egy sikertörténet.
Az A318 túl kicsi volt, mert a piac akkor már nagyobb befogadóképességű keskenytörzsűeket akart...

Az A340-est a Boeing 2 hajtóműves Triplahetese "intézte el"...

Az A380-ra meg nem volt piaci igény. - Pl. annak idején a Boeing is gondolkodott 1 olcsóbban fejleszthető végig 2 szintes Jumbóról, ám ők hiába kutattak, nem láttak rá keresletet...
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Meg az A380 fejlesztese nagyon elcsuszott anno, jelentosen tullepve a koltsegkeretet.
Mire elindult a leszallitasa, beutott a 2008-as valsag.
(Singapore Airways csak 2007 oktoberben kapta meg az elso gepet, a fejlesztes meg 2000-ben indult.)

De teny, hogy az A380 inkabb volt presztizsbol epitett gep, mint valos piaci igeny. Ettol fuggetlenul azert az Emirates nagyon akarta a vasat.
 
M

molnibalage

Guest
Meg az A380 fejlesztese nagyon elcsuszott anno, jelentosen tullepve a koltsegkeretet.
Mire elindult a leszallitasa, beutott a 2008-as valsag.
(Singapore Airways csak 2007 oktoberben kapta meg az elso gepet, a fejlesztes meg 2000-ben indult.)

De teny, hogy az A380 inkabb volt presztizsbol epitett gep, mint valos piaci igeny. Ettol fuggetlenul azert az Emirates nagyon akarta a vasat.
A gép koncepcióját mikor kitalálták, a point to point flight gyak nem létezett. Aztán a diszkont légitársaságok miatt szinte kiütéssel győzött.
Az USA beföldi forgalom a hub & spoke modell szerint megy, de hogy USA beföldi piacon ilyen gépet vegyenek az fel sem merült. Főleg a hatótáv miatt. Mert kapacitása még lehet, hogy elkelne, de nem a hozzá párosuló hatótávval. Az interkont hub &spoke modellbe fér bele, lényegében sehol máshol.
Európából egy rakat embert elvisznek a Öböl tájára és azok onnan mennek tovább máshova. Lényegében erre jók, semmi másra. Csak megszűnt a világot átívelő repülési iránti igény egy időre...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 911
13 699
113
Meg az A380 fejlesztese nagyon elcsuszott anno, jelentosen tullepve a koltsegkeretet.
Mire elindult a leszallitasa, beutott a 2008-as valsag.
(Singapore Airways csak 2007 oktoberben kapta meg az elso gepet, a fejlesztes meg 2000-ben indult.)

De teny, hogy az A380 inkabb volt presztizsbol epitett gep, mint valos piaci igeny. Ettol fuggetlenul azert az Emirates nagyon akarta a vasat.
Nem volt az presztízsből épített, csak közben megváltozott a világ a hub rendszeres repülés helyett a point to point felé rendeződtek át az utazási szokásom.
Az Emiratesnek pont ezért érte meg eddig.
Mondjuk sok a 380hoz fejlesztett technológia megjelent a 350nél.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Van a civil repülésnek egy egzakt “kemény magja”, a 100-200 fő befogadására alkalmas, szubszonikus, kéthajtóműves kategória.
Ez kapacitásban a négy hajtóműves ős-jetek (B-707, DC-8, Convair 990, Il-62... stb), méretben inkább a kisebb két, illetve három hajtóműves típusok (B727, Trident, B737, A31x, A32x, Tu-154, Tu-204, B757) és egy-két köztes típus (A300, B767) egyvelegét jelenti.

Válságok Gauss-görbéinek aktuális helyzetétől függően, hol a nagyobb, hol a kisebb modellek irányába megy el a piac.
Ez a biztos középkategória.

Ezzel szemben hosszú évtizedek óta vissza-visszatérő jelenség a különféle trendfordítónak szánt modellek kifejlesztése.
Ezek közül egyetlen igazán sikeres modell jut csak eszembe, a B747-es. Ez is főleg azért, mert van belőle teherszállító változat is, amely kapacitása kimagaslik a többi kereskedelmi teherszállító gép közül. Bár mára az USA egyetlen légitársasága se repüli a Jumbo-t, mint utasgépet, sőt ennek a gyártása is leállt és a teherszállító változat is a végéhez közeledik, elég hosszú karriert tudhat a dizájn magáénak.

A kortárs “game changer-nek” szánt koncepciók meg sorra kihaltak.
Az utasrepülést a nagy sebesség oldaláról megközelítő Concorde/Tu-144-es páros üzletileg kudarc volt, a múzeumban porosodnak.
A McDonnell Douglas MD-12-ese, ami a dupla szintes négyhajtóműves Jumbo lett volna, túl korán jött, az McDD-nek meg túl későn. Csak a szélcsatorna makett szintjéig jutott.
Közben a Boeing megint elfantáziált a Mach 2 utasrepültetésről, erre bérelték ki a Tu-144LL-t, de sok hasznot nem realizáltak a tesztekből.
Rögvest ezután a Boeing kitalálta a Sonic Cruiser-t, ami egy transzonikus, a B777-esnél alig gyorsabb, de annál kisebb befogadóképességű, kéthajtóműves, drága dizájn lett volna. 2001 után nagyon gyorsan (és szerintem örömmel) elvetették.
Közben az európai A380-ast látva a Boeing előállt a B747-600 és 700 koncepciókkal, amelyek már majdnem, illetve teljesen kétszintesek lettek volna. Már 2000 után vagyunk.
Végül a 747-8-asnak nevezett modell, mint szállítógép futott be, mert az utasszállító 8I változat pont akkor érkezett meg (2008), amikorra az A380-as üzlet is megindult lefelé.

A Covid miatt meg most a stabilan sikeres közepes kategória is veszélybe került, de csak mennyiségileg. Egyértelmű, hogy ezekre még szükség lesz, de nem az eddig prognosztizált darabszámokban.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Az A318 túl kicsi volt, mert a piac akkor már nagyobb befogadóképességű keskenytörzsűeket akart...

Az A340-est a Boeing 2 hajtóműves Triplahetese "intézte el"...

Az A380-ra meg nem volt piaci igény. - Pl. annak idején a Boeing is gondolkodott 1 olcsóbban fejleszthető végig 2 szintes Jumbóról, ám ők hiába kutattak, nem láttak rá keresletet...
Mondjuk anyagilag feneketlen kút ezek közül csak a A380 lett. A másik kettő már amúgyis létező típus toldása-foldása volt. Az A318 kategóriát meg a Boeing is benézte a 737-600-zal.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Mondjuk anyagilag feneketlen kút ezek közül csak a A380 lett. A másik kettő már amúgyis létező típus toldása-foldása volt. Az A318 kategóriát meg a Boeing is benézte a 737-600-zal.

Igazából sztem az Airbus és a Boeing elgondolása a legkisebb modelljeikkel valahol érthető volt (tehát hogy a nagyobb típusváltozatot üzemeltetők venni fogják, mert egy karbantartás/képzés alatt mehetnek), csak a konkurenciát felejtették ki a sorból.
A 318-as és a 737-600 sírját sztem a CRJ-900 és az Embraer 190/195 ásta meg. Ha azok nincsenek, akkor nyilván többet vesznek ezekből... De hát lettek. :)