Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Hmm, azért annyira azért még sem lehet szar a gyártásminőség.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

35000515_3326a7c90eb400f9f607fe1abba318e9_wm.jpg

> Az autó a hatalmas futásteljesítménye miatt persze nem érintetlen, többször cseréltek benne motorokat és akkupakkot

Ennyit arról, hogy karbantartásmentes lesz a villanyautó.
 
Lehet, hogy maradi vagyok, de nem nagyszerűbb, ha csak szimplán működnek az asszisztensek?

De nem működnek jól. Engem 1 év alatt vagy 3x veszélybe sodort az, hogy előzés kezdetén elvette a gázt mert valószínűleg azt észlelte, hogy "ütközőpályán" vagyok az előzöttel...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
> Az autó a hatalmas futásteljesítménye miatt persze nem érintetlen, többször cseréltek benne motorokat és akkupakkot

Ennyit arról, hogy karbantartásmentes lesz a villanyautó.

~500.000 km után kellett bele az új akku és 3 motort evett meg, ez ~300.000 km / motor.
Ezek elég jó értékek, különösen, hogy minden szervizelést a gyári garancia fedezett, tehát a tulajnak teljesen ingyen volt. (!)
https://www.teslarati.com/tesla-model-s-12-million-milestone/
 
~500.000 km után kellett bele az új akku és 3 motort evett meg, ez ~300.000 km / motor.
Ezek elég jó értékek, különösen, hogy minden szervizelést a gyári garancia fedezett, tehát a tulajnak teljesen ingyen volt. (!)
https://www.teslarati.com/tesla-model-s-12-million-milestone/
Ennyit egy dízeles is kibír, ha sokat használják, üzemmelegen, hosszú utakra, pl. taxizásra. Igaz abba bele kell tölteni 25000 -enként 5 liter olajat.

Kamionok lazán kibírnak ennyit. De volt személyautókról is hasonló beszámoló, amiket futár használt, naphosszat járatva, és olajcserén kívül nem volt másra gondja.
 
Horizon

"~500.000 km után kellett bele az új akku és 3 motort evett meg, ez ~300.000 km / motor .Ezek elég jó értékek, "

Hát nem éppen. De nem is tragikusak. Egy sima dízel Fiat Dobló, ugyan ilyen autópályás használat mellet motor csere nélkül lefut 700,000+ km-eket.
Az egy jó érték.
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/06/02/eromero_fiat_doblo_maxi_1_6_mjet_2010/
Egy átlagos autó simán ki bír 300,000 km-t különösebb szervíz nélkül, a régebbiek 500,000 km-t is. Ez az átlag Jóska pár milliós autója, nem tizen sok milliós luxus cikk.
Ha ma egy átlagos kocsiban 200-300,000 km-nél (vagy korábban) motort kell cserélni akkor az egy szar autó.
 
Ennyit egy dízeles is kibír, ha sokat használják, üzemmelegen, hosszú utakra, pl. taxizásra. Igaz abba bele kell tölteni 25000 -enként 5 liter olajat.

Kamionok lazán kibírnak ennyit. De volt személyautókról is hasonló beszámoló, amiket futár használt, naphosszat járatva, és olajcserén kívül nem volt másra gondja.
Igazság szerint nem értettem a hencegést.

Ha egy 60+ ezer (!) dolláros kocsiban motort cserélni 300k km után, amiről még azt nyomja a villanypropi, hogy egyszerű és kevesebb mozogó lktarész ami mióta a minőség jele...? :confused::eek:

Az agyam eldobom. A húszéves szar Skoda 120L kibírt majdnem ennyit úgy, hogy nem volt motorikusan baja. Csak az nem volt 60 ezer dollár.
 
~500.000 km után kellett bele az új akku és 3 motort evett meg, ez ~300.000 km / motor.
Ezek elég jó értékek, különösen, hogy minden szervizelést a gyári garancia fedezett, tehát a tulajnak teljesen ingyen volt. (!)
https://www.teslarati.com/tesla-model-s-12-million-milestone/

Hát, ha egy 60+ ezer dolláros kocsinál a propi mellé azt adnák, hogy 300k km után motorcsere és én fizetem, hát ne haragudj, de kurva ideges lennék...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Teslában 4 motor van, egy-egy minden keréken. Összevetni is értelmetlen egy belső égésűvel. Egyrészt egy villanymotor messze nem kerülhet annyiba, másrészt nem is úgy működik.

Ezek a számok viszont azt mutatják, hogy az átlagos embernek a Tesla cuccai kb. örökéletűek, maximum elöregedni tudnak.

Egy sima dieselben ehhez képest ilyen futásteljesítmény mellett jó esetben úgy két- háromszor (négyszer, ötször...) cseréltél kettős tömegű lendkereket/kuplungot, DPF szűrőt, amik egyenként is többszázezres karbantartási tételek, továbbá konzervatív becslés szerint is túl lennél már legalább 60 olajcserén.

Az olajcserék önmaguk 2.500.000 - 3.000.000,- forintnyi karbantartási költséget vagy még többet jelentenek. És akkor még nem romlott el semmi, és nem számoltam a szokásosan előírt karbantartási cserékkel sem.

Ja és tegyük hozzá hogy a legtöbb gyártó nem csak időhöz, hanem futásteljesítményhez is köti a garanciát, a Tesla úgy tűnik nem, és simán kicsengeti helyetted. Egy BEM motorral ez bizony keményen zsebbenyúlós történet lenne..
 
* az ár viszont nem igaz, megnéztem ebayen és egy Tesla Model S-be egy első vagy egy hátsó elektromotor (egyben van, lehet rosszul emlékeztem, hogy minden kerék külön hajtást kap?) olyan 900 000 Ft használtan. Az azért nem kevés, kb. egy BEM motor ára. Kérdés, hogy van-e lifetime garija. Fő hajtás elemekre mindenesetre a legtöbb gyártó elég hosszú garanciát ad.
 
Ja és tegyük hozzá hogy a legtöbb gyártó nem csak időhöz, hanem futásteljesítményhez is köti a garanciát, a Tesla úgy tűnik nem, és simán kicsengeti helyetted.

Feltéve ha promóter vagy, mindenki másnak:

Your vehicle is covered by a New Vehicle Limited Warranty for 4 years or 80,000 km, whichever comes first. The Battery and Drive Unit in your vehicle are covered for a period of:

  • Model S and Model X – 8 years or 240,000 km, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
  • Model 3 Standard or Standard Range Plus - 8 years or 160,000 km, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
  • Model 3 Long Range or Performance - 8 years or 192,000 km, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
 
Teslában 4 motor van, egy-egy minden keréken. Összevetni is értelmetlen egy belső égésűvel. Egyrészt egy villanymotor messze nem kerülhet annyiba, másrészt nem is úgy működik.

Ezek a számok viszont azt mutatják, hogy az átlagos embernek a Tesla cuccai kb. örökéletűek, maximum elöregedni tudnak.

Egy sima dieselben ehhez képest ilyen futásteljesítmény mellett jó esetben úgy két- háromszor (négyszer, ötször...) cseréltél kettős tömegű lendkereket/kuplungot, DPF szűrőt, amik egyenként is többszázezres karbantartási tételek, továbbá konzervatív becslés szerint is túl lennél már legalább 60 olajcserén.

Az olajcserék önmaguk 2.500.000 - 3.000.000,- forintnyi karbantartási költséget vagy még többet jelentenek. És akkor még nem romlott el semmi, és nem számoltam a szokásosan előírt karbantartási cserékkel sem.

Ja és tegyük hozzá hogy a legtöbb gyártó nem csak időhöz, hanem futásteljesítményhez is köti a garanciát, a Tesla úgy tűnik nem, és simán kicsengeti helyetted. Egy BEM motorral ez bizony keményen zsebbenyúlós történet lenne..
Azt is vegyük hozzá, hogy ez egy első generációs, 10 éves Model S, még csak próbálgatták az ipart, rengeteg mindent változtattak azóta. Egy gyökeresen új technológia pár éves első képviselőit vetni össze egy évszázados technológia utolsóival nem érdemes. Majd száz év múlva. :)
 
A-Z-T-A-K-U-R-V-A.

Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Az ilyet tényleg agyon kell verni.
A jelek szerint máshogy nem megy. Ebből talán értene. Mielőtt még ő nyomorít vagy öl meg valakit.

Záróvonal átlépése, úgy látom messze 50 felett ment, zebrán előzés és piroson áthajtás.
Gondolm majd kap egy csekket és ennyi.
Insta kóter kéne.
Életfogytiglanra lecsukni. A nyolcadik eset után már valószínűleg máshogy gondolkodnának az emberek a "sietségről"... Ha a gyalogos helyében vagyok, akkor egy tükröt elteszek emlékbe - idén még nem került tükör a Rajnába, remélem, nem is fog.
 
Ennyit egy dízeles is kibír, ha sokat használják, üzemmelegen, hosszú utakra, pl. taxizásra. Igaz abba bele kell tölteni 25000 -enként 5 liter olajat.

Kamionok lazán kibírnak ennyit. De volt személyautókról is hasonló beszámoló, amiket futár használt, naphosszat járatva, és olajcserén kívül nem volt másra gondja.
azért akad néhány részlet az elektromos autókban, amitől fogom a fejem. Naponta jön velem szemben olyan hajtástechnikai berendezés, ami alig nagyobb, mint egy nagyobb bögre, de 1100Nm-t kellene átvinnie...

Lehet, hogy kimaradtam valami anyagtudományos csodából, de nem nagyon rémlik, hogy a 2500MPa folyáshatárú anyagok hirtelen ellepték a piacot. Ilyen brutális nyomatékot kis méretben - és még cserébe kis tömeggel - nem lehet tartósan átvinni és azért valljuk be, nem hiszem, ha valaki megveszi a Tesla-t az párszor nem fogja megküldeni neki a gyorsulási élmény miatt.

Forgó mozgás során van tehetetlenségi nyomaték és szöggyorsulás - na ez hozza létre a brutális látszólagos nyomatékokat. Terveztem traktorokra véglehajtást - ezt egy agy, amit felraksz a hátsó tengelyre és van benne egy bitang erős hajtómű, majd erre felcsavarozod a hátsó kereket. Emiatt a kerék fordulatszáma lecsökken, de extrém módon megnöveli a leadható nyomatékot, ami által a vonóerő növekszik meg. A gond az, hogy a traktor ideális munkapontja lenne a motor maximális nyomaték, viszont az optimális pontot szántásnál, boronálásnál nehéz lenne tartani - vagy lassulna a traktor vagy gyorsulna, ez meg a hajtásrendszerben hozna létre folyamatos lengéseket. Ezért optimális megoldás a hajtott kerék kerületi sebességének csökkentése a véglehajtással.

Egy combos 7R-es sorozatú John Deere indított 1200Nm-es nyomatékkal és a véglehajtás van vagy 200kg.

Ehhez képes a Lucid-nál mutogatnak 4000Nm-et átadó hajtáselemeket, ami motorral, inverterrel és bolygóművel együtt 75kg...

Több ízben írtam szakmai oldalakon az illetékeseknek, hogy egy FEA eredményt tegyenek fel, vagy ha ezt nem, akkor árulják már el, hogy mennyi a fogtőfeszültség. 4 hónapja semmi.
 
Azt is vegyük hozzá, hogy ez egy első generációs, 10 éves Model S, még csak próbálgatták az ipart, rengeteg mindent változtattak azóta. Egy gyökeresen új technológia pár éves első képviselőit vetni össze egy évszázados technológia utolsóival nem érdemes. Majd száz év múlva. :)

Rákeresve a kérdésre, komoly gondok voltak a korai Model S-ek motorjaival. Kihagytak belőle egy 50 cetes távtartót, amitől előbb-utóbb ledarálta magát. Ezeket ingyen cserélték bármikor, megtett úttól függetlenül. A probléma 2015 után megszűnt.
Screen-Shot-2015-11-14-at-12.40.26-PM.jpg


A Tesla hajtáslánc (drive unit) egyetlen zárt egységben tartalmazza az invertert, vezérlést, motort, áttételt és viszonylag egyszerűen és gyorsan, egyben cserélhető.
tesla-drive-unit.png


Ez van benne, ha érdekel.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azert nem àrt megismerni egy autót, mielőtt elindulsz vele. :)
Megismerni és megismerni... A sajátom ismerem. A fél órára kölcsönvett közlekedőedényt hadd ne kelljen hosszenmegismerni ahhoz, hogy normál forgalomban használni lehessen. A kis Picanto-jukra ez, igaz, abban nincs is olyan biztonsági berendezés, ami ha félreműködik, többet árt mint használ, és kalibrálni sem kell. Beülsz, ülés, tükrök, kormány beállítása, légkondi, zene, sebesség, hajrá.
 
Azt is vegyük hozzá, hogy ez egy első generációs, 10 éves Model S, még csak próbálgatták az ipart, rengeteg mindent változtattak azóta. Egy gyökeresen új technológia pár éves első képviselőit vetni össze egy évszázados technológia utolsóival nem érdemes. Majd száz év múlva. :)
Basszus ne tegyünk már úgy, hogy 2010 táján a villanymotorok valami újdonságot képviseltek volna...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán