Teslában 4 motor van, egy-egy minden keréken. Összevetni is értelmetlen egy belső égésűvel. Egyrészt egy villanymotor messze nem kerülhet annyiba, másrészt nem is úgy működik.
Ezek a számok viszont azt mutatják, hogy az átlagos embernek a Tesla cuccai kb. örökéletűek, maximum elöregedni tudnak.
Egy sima dieselben ehhez képest ilyen futásteljesítmény mellett jó esetben úgy két- háromszor (négyszer, ötször...) cseréltél kettős tömegű lendkereket/kuplungot, DPF szűrőt, amik egyenként is többszázezres karbantartási tételek, továbbá konzervatív becslés szerint is túl lennél már legalább 60 olajcserén.
Az olajcserék önmaguk 2.500.000 - 3.000.000,- forintnyi karbantartási költséget vagy még többet jelentenek. És akkor még nem romlott el semmi, és nem számoltam a szokásosan előírt karbantartási cserékkel sem.
Ja és tegyük hozzá hogy a legtöbb gyártó nem csak időhöz, hanem futásteljesítményhez is köti a garanciát, a Tesla úgy tűnik nem, és simán kicsengeti helyetted. Egy BEM motorral ez bizony keményen zsebbenyúlós történet lenne..