A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Fura lenne. De tegnap Benkő akkor is ezt mondta. A nyilatkozatából meg következik az L-39NG hazai gyártása, nem kell hozzá nagy fantázia. 51% magyar tulajdon, könnyebben megoldható, mint egy Rheinmetall gyár.

Ennek ellenére nekem a hazai gyártás meglepetés, nem az L-39NG vétel.

Nem akarlak elkeseríteni titeket, de nem lehet, hogy egy egyszerűbb kiképző gép gyártása lesz bejelentve, a Zlinek alá?
Mondjuk ez:

http://www.repulnijo.hu/magnus-efusion-friedrichshafen/

Tudom nem mai cikk, de működnek Pécsen, és azt írják, hogy kiképző gépnek is kiválóan alkalmas! És Kína is érdeklődött a gépek íránt!
 
  • Tetszik
Reactions: tacticool
Nem akarlak elkeseríteni titeket, de nem lehet, hogy egy egyszerűbb kiképző gép gyártása lesz bejelentve, a Zlinek alá?
Mondjuk ez:

http://www.repulnijo.hu/magnus-efusion-friedrichshafen/

Tudom nem mai cikk, de működnek Pécsen, és azt írják, hogy kiképző gépnek is kiválóan alkalmas! És Kína is érdeklődött a gépek íránt!

Vagy az Il-103, aminek a gyártási jogát megvették a Magnusnak.

"Jövő év tavaszára az Il-103 típusú repülőgéppel, melyet kizárólagosan gyárt és világszinten értékesít, ötre bővül a Magnus Aircraft Zrt. portfóliója.

Jelenleg az orosz repülőgépet főként a pilótaképzésben használják, a UAC (Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium) és a Magnus Aircraft Zrt. közös piackutatásai alapján a gazdaságos és megbízható négyüléses repülőgép nagy keresletre számíthat. Ezt is bizonyítja, hogy már meg is rendelték az első száz darabot az újra gyártásra kerülő Il-103-as típusból. Így a jelenlegi megrendelés (amelynek értéke 30 millió dollár) több darabszámot jelent, mint amennyi eddig összesen repült."

https://www.pecsma.hu/top/2020-tol-teljes-kapacitason-a-pecsi-repulogepgyar/
 
Vagy az Il-103, aminek a gyártási jogát megvették a Magnusnak.

"Jövő év tavaszára az Il-103 típusú repülőgéppel, melyet kizárólagosan gyárt és világszinten értékesít, ötre bővül a Magnus Aircraft Zrt. portfóliója.

Jelenleg az orosz repülőgépet főként a pilótaképzésben használják, a UAC (Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium) és a Magnus Aircraft Zrt. közös piackutatásai alapján a gazdaságos és megbízható négyüléses repülőgép nagy keresletre számíthat. Ezt is bizonyítja, hogy már meg is rendelték az első száz darabot az újra gyártásra kerülő Il-103-as típusból. Így a jelenlegi megrendelés (amelynek értéke 30 millió dollár) több darabszámot jelent, mint amennyi eddig összesen repült."

https://www.pecsma.hu/top/2020-tol-teljes-kapacitason-a-pecsi-repulogepgyar/

Igen, én is ezekre gondolok inkább! Nem hiszem, hogy L-39 gyártást hoznának Magyarországra, egy működő gyárból! Mi értelme lenne? A szakemberek honnan lennének? Mindenki ideköltözik? Nem valószínű!
 
Hát ha már ennyit raktál Trumpra akkor nyerjél de vannak különbségek a 2016 és a mostani elnökválasztás között nagyon nem biztos,hogy Trump nyer.
Akkor sem volt biztos, sőt! A végén többen (talán 2 millióval) szavaztak Hillaryra, csak azok a fránya elektorok...
 
Lesz itteni gyártás?
Még régebben ezt találtam, de azóta is sok víz átfolyt a boszporuszon:
Asszem ez a cikk még nem volt. Több infó van benne, mint bármiben, amit eddig olvastam. Pl, hogy a jelenleg gyártott, az a jármű 4. verziója, és a gyakorlatban jelentkező igények alapján folyamatosan fejlesztik, módosítják.

https://euro-sd.com/2019/11/articles/15213/i-am-proud-that-we-have-saved-so-many-lives/

De a leg durvább ez:
We focus on design, development, testing and assembly. For manufacturing, we rely mainly on our suppliers. In Turkey there are competitive and efficient suppliers who meet our requirements. In addition, we also cooperate with local manufacturers in our customer countries. Currently we are even working on setting up an assembly and testing facility in a European country where we will use manufacturers from this country and some neighbouring countries.

Asszem jön a Nurol gyár :)

A tippem most inkább az, hogy nem lesz, csak valami kooperációs karbantartó központ.
Amikor az előző hozzászólást írtam, lehetett tudni, hogy valamilyen gyártókapacitást ide akarnak hozni. De álmaimban sem gondoltam, hogy behúzúnk 3gy IFV assembly-t.

Érdekességnek írom, hogy a teljes Nurol Makinának kb.550 dolgozója van jelenleg, és abból több mint 100 fejlesztőmérnök. Egy szerelde ehhez a 4x4-hez nem hozna sok gazdasági, ipari hasznot szerintem.
 
Amerikai védelmi minisztérium légierőért felelős államtitkára látogatta meg a C-17 programban részt vevő amerikaiakat.

Pedig már kezdtem azt gondolni hogy jöttek a (Raytheon = Textron =) Beechcraft T-6 Texan II összeszerelő üzem alapkövét letenni... vagy a NASAMS-nek jöttek örülni :D
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Pedig már kezdtem azt gondolni hogy jöttek a (Raytheon = Textron =) Beechcraft T-6 Texan II összeszerelő üzem alapkövét letenni... vagy a NASAMS-nek jöttek örülni :D

Pár hét és levezetik a srácok az amerikai elnökválasztás eredményéből hogy jön-e magyarországra f35-ös összszerelő üzem is vagy nem :D:D