J-20 (Chengdu, Kína)

Rendben, de az oroszok is ezeket használják. Szóval akkor kb ugyanott vannak.

2008-tól szerelik a J-11 szériába, az egyhajtóműves J-10-be kezdték nemrég, meg a J-20-ba.

Igen, és vajon miért abba a gépbe építették eddig az orosz hajtóművet, amiből lényegesen többet gyártottak(J-10) ergo sokkal több van belőle szolgálatban, illetve csak egy hajtóműve van, vagyis nem árt, ha az az egy megbízhatóan működik?
 
Nem veszed észre hogy a legujabb gépekbe rakják be?mit forgatod itt a szálakat hogy neked legyen igazad. Tudod ha az lenne hogy a régi gépek kapnak az újakat es az új j gépek wz orosz hajtóművet akkor azzal jönnél hogy:na lám az uj repcsikbe nem rakják be a hazait mert nem bíznak bennük. Na ennyit rólad
 
Továbbra is mi bajod a 10 j20 képpel? Olyan ez mint ha verném boki nak a nyálam hogy minek rakta be s reptéri képet ahol a pakfa gépek voltak. Vagy aki a múltkor linkelte
 
Nem veszed észre hogy a legujabb gépekbe rakják be?mit forgatod itt a szálakat hogy neked legyen igazad. Tudod ha az lenne hogy a régi gépek kapnak az újakat es az új j gépek wz orosz hajtóművet akkor azzal jönnél hogy:na lám az uj repcsikbe nem rakják be a hazait mert nem bíznak bennük. Na ennyit rólad

Bakker Roni!
Veled nagyon nehéz vitatkozni, mert valami egészen elképesztő módon nem vagy képben. Legalább próbáld meg összekapcsolni és értelmezni a hozzászólásokat. ;)
 
Te írtad hogy abba a gépbe építik be(orosz hajtóművet) amiből többet gyártottak" j10"hogy legalább az megbízhatóan működjön mivel 1 hajtóműves
 
Te írtad hogy abba a gépbe építik be(orosz hajtóművet) amiből többet gyártottak" j10"hogy legalább az megbízhatóan működjön mivel 1 hajtóműves

A wiki adatai szerint kb.346db J-10 A, B, S van a kínai légierő és haditengerészet állományában (2017-es adat) Ezek szinte mind AL-31 hajtóművel repülnek. Tehát Mack hozzászólására reflektálva írtam, hogy bár 2008-tól volt WS-10 hajtómű építve a J-11-be, akkor és mint láthatjuk azóta is nagy számban az AL-31 hajtóművet építették a J-10-be, s csak mostanában kzdték a WS-10 újabb variánsait beépíteni a J-10C-be. Ezt írta Mack is.
Így érthető ?
 
A b változat is ws10b kapott.

Wikiről:
"J-10B: An upgraded J-10, initially identified as "Super-10".[43] It features a lighter and stealthier diverterless supersonic inlet, a longer nose radome possibly housing an active electronically scanned array radar, an electro-optic targeting sensor (IRST, and laser rangefinder,) and a new electronic warning or countermeasures pod atop the vertical stabiliser.[44] The aircraft is powered by the AL-31FN M1;[44] one unit was flown with a WS-10A in July 2011 but that engine was not selected for the initial production batch.[45] The aircraft's first flight occurred no later than December 2008.[46]"


Szerintem te erre gondolsz:

"J-10B TVC Demonstrator: A prototype fighter based on J-10B that is equipped with WS-10B thrust-vectoring control engine."
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Hát legyen úgy, ahogy te mondod, bár annyira nem meggyőző. Nézem a tolóerőt és hümmögök magamban.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saturn_AL-31
https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_WS-10#Performance
Egy harcigép hajtóművénél nemcsak önmagában a tolóerő jelenti a magas szintet, még csak nem is a fajlagos fogyasztás, hanem az élettartam IS. A világ legnagyobb tolóerejű és legalacsonyabb fajlagos fogyasztású hajtóműve se ér semmit ha 50-60 üzemóránként nagyjavításra, 200-nál meg kukába kell küldeni!! ;):p
 
Élettartamban, javításközi időben, megbízhatóságban van egy minimum szint, amit egy hajtóműnek el kell érnie ahhoz, hogy be lehessen építeni egy szolgálatban álló repülőgépbe. A WS-10 ezeket a számokat (bármik is legyenek a PLAAF-nál) el kell hogy érje, mivel elkezdték tömegével beépíteni az új gyártású gépeikbe. Ez az érem egyik oldala. A másik, hogy nagyon nem mindegy, hogy ezek milyen értékek. Az kb 100 %, hogy közelében nincsenek a hasonló paraméterű amerikai hajtóműveknek, lehet, hogy az orosz és európai társaik szintjét sem érik el. Erről konkrétan semmit sem tudni. Állandóan szarrá vannak szapulva az oroszok, de még náluk is tudni alap értékeket, hogy mennyit bírnak a hajtóműveik, részben hivatalos adatokból, részben kiszivárgó infókból. A kínai hajtóművekről konkrétan semmit, de semmit nem tudunk, max a bejelentett tolóerőt, meg azt, hogy elérték azt a szintet, hogy beépítsék a gépeikbe (lehet, hogy kerül amibe kerül szinten). Az érem harmadik oldalaként ott van az a pár éves kínai nyilatkozat, hogy szerintük is 2-3 évtizeddel vannak lemaradva hajtóműtechnológia terén a vezető hatalmaktól.
 
50517209958_60cec4f8b9_k.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Egy harcigép hajtóművénél nemcsak önmagában a tolóerő jelenti a magas szintet, még csak nem is a fajlagos fogyasztás, hanem az élettartam IS. A világ legnagyobb tolóerejű és legalacsonyabb fajlagos fogyasztású hajtóműve se ér semmit ha 50-60 üzemóránként nagyjavításra, 200-nál meg kukába kell küldeni!! ;):p
Ahogy olvastam kb 3000 óra után kell nagyjavítani.
 
Egy harcigép hajtóművénél nemcsak önmagában a tolóerő jelenti a magas szintet, még csak nem is a fajlagos fogyasztás, hanem az élettartam IS. A világ legnagyobb tolóerejű és legalacsonyabb fajlagos fogyasztású hajtóműve se ér semmit ha 50-60 üzemóránként nagyjavításra, 200-nál meg kukába kell küldeni!! ;):p
Modjuk a fajlagos üafogyasztás és az élettartam fordított arányosságban áll egymással.