J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Rendben, de az oroszok is ezeket használják. Szóval akkor kb ugyanott vannak.

2008-tól szerelik a J-11 szériába, az egyhajtóműves J-10-be kezdték nemrég, meg a J-20-ba.

Igen, és vajon miért abba a gépbe építették eddig az orosz hajtóművet, amiből lényegesen többet gyártottak(J-10) ergo sokkal több van belőle szolgálatban, illetve csak egy hajtóműve van, vagyis nem árt, ha az az egy megbízhatóan működik?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 844
113
Nem veszed észre hogy a legujabb gépekbe rakják be?mit forgatod itt a szálakat hogy neked legyen igazad. Tudod ha az lenne hogy a régi gépek kapnak az újakat es az új j gépek wz orosz hajtóművet akkor azzal jönnél hogy:na lám az uj repcsikbe nem rakják be a hazait mert nem bíznak bennük. Na ennyit rólad
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 844
113
Továbbra is mi bajod a 10 j20 képpel? Olyan ez mint ha verném boki nak a nyálam hogy minek rakta be s reptéri képet ahol a pakfa gépek voltak. Vagy aki a múltkor linkelte
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Nem veszed észre hogy a legujabb gépekbe rakják be?mit forgatod itt a szálakat hogy neked legyen igazad. Tudod ha az lenne hogy a régi gépek kapnak az újakat es az új j gépek wz orosz hajtóművet akkor azzal jönnél hogy:na lám az uj repcsikbe nem rakják be a hazait mert nem bíznak bennük. Na ennyit rólad

Bakker Roni!
Veled nagyon nehéz vitatkozni, mert valami egészen elképesztő módon nem vagy képben. Legalább próbáld meg összekapcsolni és értelmezni a hozzászólásokat. ;)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 844
113
Te írtad hogy abba a gépbe építik be(orosz hajtóművet) amiből többet gyártottak" j10"hogy legalább az megbízhatóan működjön mivel 1 hajtóműves
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Te írtad hogy abba a gépbe építik be(orosz hajtóművet) amiből többet gyártottak" j10"hogy legalább az megbízhatóan működjön mivel 1 hajtóműves

A wiki adatai szerint kb.346db J-10 A, B, S van a kínai légierő és haditengerészet állományában (2017-es adat) Ezek szinte mind AL-31 hajtóművel repülnek. Tehát Mack hozzászólására reflektálva írtam, hogy bár 2008-tól volt WS-10 hajtómű építve a J-11-be, akkor és mint láthatjuk azóta is nagy számban az AL-31 hajtóművet építették a J-10-be, s csak mostanában kzdték a WS-10 újabb variánsait beépíteni a J-10C-be. Ezt írta Mack is.
Így érthető ?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
A b változat is ws10b kapott.

Wikiről:
"J-10B: An upgraded J-10, initially identified as "Super-10".[43] It features a lighter and stealthier diverterless supersonic inlet, a longer nose radome possibly housing an active electronically scanned array radar, an electro-optic targeting sensor (IRST, and laser rangefinder,) and a new electronic warning or countermeasures pod atop the vertical stabiliser.[44] The aircraft is powered by the AL-31FN M1;[44] one unit was flown with a WS-10A in July 2011 but that engine was not selected for the initial production batch.[45] The aircraft's first flight occurred no later than December 2008.[46]"


Szerintem te erre gondolsz:

"J-10B TVC Demonstrator: A prototype fighter based on J-10B that is equipped with WS-10B thrust-vectoring control engine."
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hát legyen úgy, ahogy te mondod, bár annyira nem meggyőző. Nézem a tolóerőt és hümmögök magamban.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saturn_AL-31
https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_WS-10#Performance
Egy harcigép hajtóművénél nemcsak önmagában a tolóerő jelenti a magas szintet, még csak nem is a fajlagos fogyasztás, hanem az élettartam IS. A világ legnagyobb tolóerejű és legalacsonyabb fajlagos fogyasztású hajtóműve se ér semmit ha 50-60 üzemóránként nagyjavításra, 200-nál meg kukába kell küldeni!! ;):p
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 589
7 546
113
Azért az egyértelmű, hogy a kínaiak még mindig nem tudnak minőségi hajtóművet gyártani.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 089
113
Élettartamban, javításközi időben, megbízhatóságban van egy minimum szint, amit egy hajtóműnek el kell érnie ahhoz, hogy be lehessen építeni egy szolgálatban álló repülőgépbe. A WS-10 ezeket a számokat (bármik is legyenek a PLAAF-nál) el kell hogy érje, mivel elkezdték tömegével beépíteni az új gyártású gépeikbe. Ez az érem egyik oldala. A másik, hogy nagyon nem mindegy, hogy ezek milyen értékek. Az kb 100 %, hogy közelében nincsenek a hasonló paraméterű amerikai hajtóműveknek, lehet, hogy az orosz és európai társaik szintjét sem érik el. Erről konkrétan semmit sem tudni. Állandóan szarrá vannak szapulva az oroszok, de még náluk is tudni alap értékeket, hogy mennyit bírnak a hajtóműveik, részben hivatalos adatokból, részben kiszivárgó infókból. A kínai hajtóművekről konkrétan semmit, de semmit nem tudunk, max a bejelentett tolóerőt, meg azt, hogy elérték azt a szintet, hogy beépítsék a gépeikbe (lehet, hogy kerül amibe kerül szinten). Az érem harmadik oldalaként ott van az a pár éves kínai nyilatkozat, hogy szerintük is 2-3 évtizeddel vannak lemaradva hajtóműtechnológia terén a vezető hatalmaktól.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 844
113
50517209958_60cec4f8b9_k.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 457
113
Egy harcigép hajtóművénél nemcsak önmagában a tolóerő jelenti a magas szintet, még csak nem is a fajlagos fogyasztás, hanem az élettartam IS. A világ legnagyobb tolóerejű és legalacsonyabb fajlagos fogyasztású hajtóműve se ér semmit ha 50-60 üzemóránként nagyjavításra, 200-nál meg kukába kell küldeni!! ;):p
Ahogy olvastam kb 3000 óra után kell nagyjavítani.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 917
11 565
113
Egy harcigép hajtóművénél nemcsak önmagában a tolóerő jelenti a magas szintet, még csak nem is a fajlagos fogyasztás, hanem az élettartam IS. A világ legnagyobb tolóerejű és legalacsonyabb fajlagos fogyasztású hajtóműve se ér semmit ha 50-60 üzemóránként nagyjavításra, 200-nál meg kukába kell küldeni!! ;):p
Modjuk a fajlagos üafogyasztás és az élettartam fordított arányosságban áll egymással.