[HUN] Légvédelmi eszközök beszerzése

Sztem a Rába nem lesz. Még akkor is ha fognak is hasonlót gyártani, egy külföldi liszensz lesz. Szerencsére ebben a projektben is benne vagyunk. 2022-ig kell egyetértés arról, hogyan lesznek a nemzeti képességek ebben a projektben összegyúrva. Utána összehangolják a beszerzéseket es 24-re kezdenek legurulni az új fejlesztések.

Ebben a projektben sztem nekünk nem is az fontos mi lesz, mert az tuti fasza ( MBDA, RM ), hanem hogy honnan és milyen alvázra tesszük. Az RM le akar válni a KMW.ről. A Boxer ugye közös vállalkozásuk. Fél éven belül el kellene döntenünk mil lesz a BTR helyett. Több oldalról látszik hazai gyártásban gondolkodnak. Maróth nyilatkozatai alapján a hadiipar stratégiai ágazat lesz. Ötlet szinten többen keresik, mit lehetne idehozni. Mbombe, Szíjjártó-szingapúri cég. Ha 21 közepéig döntünk elő kell készítenünk a gyártást és mi ezt adhatjuk a projekthez. Mivel közös NATO projekt, ezért ezen nagyot lehet szakítani, A német hadiiparral ezért is fontos a jelenlegi harmonikus kapcsolat. A farvizükön felkapaszkodhatunk!!!

Pontosan, ezert is sejtet sokat, hogy Benko mar a Lynx bejelentesekor is arrol beszelt, sokfele konfigot fogunk erre epiteni...
 
Nem hiszem, hogy a Rába még egyszer nekifog teherautókat összeszerelni inkább megrendelik az MAN-t és abba lesz beszállító.
Szerintem a Rába fogja összeszerelni/gyártani a RM/MAN cuccait, saját futóművel.
Hogy aztán milyen felépítménnyel, passz.
Hozzájárulhat a szingapúri projekthez is, de hogy az pontosan mi lesz, szintén passzolom.
 
Finnország: légvédelmi pályázat a HX vadászgépek árnyékában
https://www.defence24.pl/finlandia-przeciwlotniczy-przetarg-w-cieniu-mysliwcow-hx-analiza

Ez azért lehet tanulságos, mert NASAMS 2-őt használnak. Amellé keresnek kiegészítő rendszert vagy a meglévőt bővítik, illetve a rakéták hatótávolságát szerték növelni.
A Patriotot a költségek miatt elvetették ( Románia most állítja üzembe, több mint 4 milliárd dollárba kerül ), az orosz ballisztikus rakétafenyegetést eltúlzottnak ítélik.
Érdekes de az 5 bent lévő pályázóban a Raytheon nincs bent, viszont a Köngsberg bent maradt az AMRAAM-ER-rel.

Ez az 5 pályázó van: Diehl Defence, a Kongsberg Defence and Aerospace (KDA), az MBDA, a Rafael és az IAI.
 
Szerintem a Rába fogja összeszerelni/gyártani a RM/MAN cuccait, saját futóművel.
Hogy aztán milyen felépítménnyel, passz.
Hozzájárulhat a szingapúri projekthez is, de hogy az pontosan mi lesz, szintén passzolom.
Eddig is saját futóművet raktak bele. Max úgy tudom elképzelni, hogy az RM/MAN hoz ide plusz gyártást/összeszerelést hogy jobban megérje.
De egyébkén már beszállító a Rába az RM/MAN teherautókba: http://jarmuipar.hu/2017/05/katonai-megrendelest-kapott-raba/
Szingapúri projektet én is passzolom

Az lásztik, hogy az állam próbálja menteni/fejleszteni a Rábát és ha szerencsénk lesz akkor nagyobb sikerrel, mint a csehek a Tatrát
 
Szerintem a Rába fogja összeszerelni/gyártani a RM/MAN cuccait, saját futóművel.
Hogy aztán milyen felépítménnyel, passz.
Hozzájárulhat a szingapúri projekthez is, de hogy az pontosan mi lesz, szintén passzolom.

Titkon én is erre számítok elnézve a folyamatokat a VW konszernen belül. MAN-okba a motorokat mióta világ a világ Nunberg-ben gyártják. Ottani munkások már sztrájkolnak a gyár bezárása ellen...10 ezer embert akar elbocsájtani a MAN Németországban és hát bekerültek a szórásba. Hova lenne ezt logikus áttelepíteni vajon? Hol is van a VW legnagyobb motorgyára ahol épp most állnak át villany motorokra így szabadul fel munkaerő?
Valamint elindult egy portfólió tisztítás is több okból is. Először is hihetetlen módon égetik a pénzt, kereslet nincs viszont az elektromos átállás iszonyat lóvé. Másodsorban a flotta CO2 kibocsájtást le kell szoritani ha nem akarnak egy valag lóvét büntetésként kifizetni. A Bugatti már eladó, ki tudja mi lesz a következő... ugye Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH 49%-ban a WV tulajdona. Simán el tudom képzelni hogy eladnak mondjuk 20-25%-ot és a továbbiakban ők csak a motort adják a gyártósort meg elviszik máshova ahogy harmadik félhez aki saját melósokkal összeszerel a saját gyárban Náluk most minden a költség csökkentésről szól a túlélés érdekében.
Ha lesznek németek az új igazgatósági tanácsba esetleg VW kötődéssel lehet erről fantáziálni... Nemsokára okosabbak leszünk.
 
Egyetértek veletek.
Hátha sikerül a Rábának jó termékportfóliót és piacot biztosítani.
Meg tudják szakmailag csinálni Győrben. Persze a németek hozzájuk vágnak jó kis TÜV-öt és átvételi meo-t, a kurvásul szigorú fajtából.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Finnország: légvédelmi pályázat a HX vadászgépek árnyékában
https://www.defence24.pl/finlandia-przeciwlotniczy-przetarg-w-cieniu-mysliwcow-hx-analiza

Ez azért lehet tanulságos, mert NASAMS 2-őt használnak. Amellé keresnek kiegészítő rendszert vagy a meglévőt bővítik, illetve a rakéták hatótávolságát szerték növelni.
A Patriotot a költségek miatt elvetették ( Románia most állítja üzembe, több mint 4 milliárd dollárba kerül ), az orosz ballisztikus rakétafenyegetést eltúlzottnak ítélik.
Érdekes de az 5 bent lévő pályázóban a Raytheon nincs bent, viszont a Köngsberg bent maradt az AMRAAM-ER-rel.

Ez az 5 pályázó van: Diehl Defence, a Kongsberg Defence and Aerospace (KDA), az MBDA, a Rafael és az IAI.

Érdemes megjegyezni, hogy a NASAMS mellett szólt anno, hogy ugyan azt a rakétát használta, mint a vadászgépek, így egy típussal két célt is lehet szolgálni, ha az egyik vagy a másik esetleg elpuffogtatja a saját készletét. Az AMRAAM-ER-el ez ugrik, ahogy a többi opciónál is.
Egyébként erős a felhozatal, engem meglepett, hogy az Umkhonto nem került bele a listába, ugyebár a Denel rakétája a Finn haditengerészetnél hadrendben van a Hamina-osztályú korvetteknél és a Hämeenmaa-osztályú aknatelepítő hajóegységeknél...
 
Titkon én is erre számítok elnézve a folyamatokat a VW konszernen belül. MAN-okba a motorokat mióta világ a világ Nunberg-ben gyártják. Ottani munkások már sztrájkolnak a gyár bezárása ellen...10 ezer embert akar elbocsájtani a MAN Németországban és hát bekerültek a szórásba. Hova lenne ezt logikus áttelepíteni vajon? Hol is van a VW legnagyobb motorgyára ahol épp most állnak át villany motorokra így szabadul fel munkaerő?
Valamint elindult egy portfólió tisztítás is több okból is. Először is hihetetlen módon égetik a pénzt, kereslet nincs viszont az elektromos átállás iszonyat lóvé. Másodsorban a flotta CO2 kibocsájtást le kell szoritani ha nem akarnak egy valag lóvét büntetésként kifizetni. A Bugatti már eladó, ki tudja mi lesz a következő... ugye Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH 49%-ban a WV tulajdona. Simán el tudom képzelni hogy eladnak mondjuk 20-25%-ot és a továbbiakban ők csak a motort adják a gyártósort meg elviszik máshova ahogy harmadik félhez aki saját melósokkal összeszerel a saját gyárban Náluk most minden a költség csökkentésről szól a túlélés érdekében.
Ha lesznek németek az új igazgatósági tanácsba esetleg VW kötődéssel lehet erről fantáziálni... Nemsokára okosabbak leszünk.
Figyeljük az igazgatótanácsot. Mit jelent ha Jürgen jön, mit jelent ha néhány felvarrt szemű, mit ha Raikönnen. :)
 
Figyeljük az igazgatótanácsot. Mit jelent ha Jürgen jön, mit jelent ha néhány felvarrt szemű, mit ha Raikönnen. :)
Volt nemrég egy gazdasági szaklapban egy cikk. A német, erőltetett villanyautó terv a legoptimistább számítások szerint a járműiparban és a kapcsolódó agazatokban-javítás, alkatrészkereskedelem etc. 500 000! álláshely megszűnését fogja maga okozni. Egyéb politikai hatása mellett (lehet hogy a Reichstag megint égni fog?) melyik cég fogja megengedni magának, hogy tovább növelje a honi munkanélküliséget a további termelés külföldre vitelével?
 
Volt nemrég egy gazdasági szaklapban egy cikk. A német, erőltetett villanyautó terv a legoptimistább számítások szerint a járműiparban és a kapcsolódó agazatokban-javítás, alkatrészkereskedelem etc. 500 000! álláshely megszűnését fogja maga okozni. Egyéb politikai hatása mellett (lehet hogy a Reichstag megint égni fog?) melyik cég fogja megengedni magának, hogy tovább növelje a honi munkanélküliséget a további termelés külföldre vitelével?
illetve:
A német autóipar komoly leépítések előtt áll, és „egyelőre kiesik a Németország gazdasági növekedését meghajtó motorok közül” – áll az IW (Institut der Deutschen Wirtschaft) elemzésében. A BMW hatezer, az Audi csaknem tízezer, a Daimler húszezer állás megszüntetését jelentette be, és a beszállítóknál is hasonló nagyságrendű leépítés kezdődött, így például a Continental ugyancsak húszezer munkahely megszüntetésére készül.
 
.
Volt nemrég egy gazdasági szaklapban egy cikk. A német, erőltetett villanyautó terv a legoptimistább számítások szerint a járműiparban és a kapcsolódó agazatokban-javítás, alkatrészkereskedelem etc. 500 000! álláshely megszűnését fogja maga okozni. Egyéb politikai hatása mellett (lehet hogy a Reichstag megint égni fog?) melyik cég fogja megengedni magának, hogy tovább növelje a honi munkanélküliséget a további termelés külföldre vitelével?
Off
Az EU politikai döntése által erőltetett, világon a legszigorúbb környezetvédelmi irányelvek, eredménye a gyors villamos autó átmenet. Ez rengeteg költséggel jár. Ezt a sok pénzt valahol meg kell keresni és biztosítani a legalább minimális nyereséget. Ezt a nyugati munkaerő és adóköltségek mellett lehetetlen. Ezért áthelyezték a termelést Keletre, Kelet-Európába, Ázsiába és részben Latin-Amerikába. Viszont a Covid azt is mutatja, hogy a földrajzi távolságoknak igen is van szerepe, sőt stratégiailag fontos, hogy alapvető iparágakat az EU-n belül tartsunk. Ezt mind figyelembe veszik majd a hadiipari vezetők, befektetők, tulajdonosok. Ezen Kelet-Európa nyerhet. Kiváltképp Magyarország, ahol az autóipari befektetők segge fényesre van.....Tehát nem kell nagy tudomány. Kopizni kell a módszereket a hadiiparba, a nyugati munkanélküliséget meg kezeli a helyi politika. Azt látni, hogy Nyugaton érzik ezt, ezért erőltetnek EU-s minimálbért, adókharmonizációt, hogy elveszítsük a versenyelőnyünket. Ebben nem szabad engednünk!!

90-ben elkövettük azt a hibát, hogy egy romhalmazra rányitottuk a szabad piacot, amit a Nyugat letarolt. Most ki kell tartani és a mi ütemünkben, gazdasági teherbíróképességünk tükrében kell bért emelni, iparági adókat növelni, mert ez a felzárkózás útja, nem a totális bér és adóharmónizáció.Az a görög út!!!

Ha akarod máshol folytathatjuk, de ne itt.
 
  • Tetszik
Reactions: Flexus and Blitz97