Oktató mesélte, h van egy negyvenes tanítványa B jogsival. A-t csinálna, de... Olyan autója van, ami a táblákat ismeri, gyorshajtás így kizárt. Képtelen átvinni és a leggázabb...jobbkéz meg 30-as tábla sem megy. Szóval az én véleményem is az, h nem szabad mindenkinek jogsit adni a kezébe és ne legyen kikapcsolhatatlan a vezetés támogató szoftver.Arra jó a képernyő, hogy kirakd a telcsit Android Autot vagy Apple Carplayen és a megszokott felületen, beállításokkal, kontaktokkal sokkal kényelmesebb egy csomó dolog.
De a "csak érintőképernyő fizikai kezelőszervek nélkül" egy teljesen rosszirány , gombokat, karokat tudsz odafigyelés nélkül is működtetni, a tapiképernyő viszont rákényszeríts, hogy odanézz. Szerencsére 1-2 gyártót leszámítva azért kezdenek rájönni erre, jönnek vissza gombok, tekerők, Mazdanál és BMW-nél, Acuránál láttam is tesztekben, hogy egy iDrive jellegű tekerőgomb van, amivel kezeled ezt a rendszert (viszonylag hamar meg lehet szokni, és nem kell odanézni) és a képernyőt direkt olyan helyre rakják magasan, hogy el se érd.
Na ezzel viszont nem értek egyet, ezek kifejezetten jól használható támogató rendszerek. Ha arra használod őket, amire valók, amire kitalálták őket (amcsiban az ingázó minden nap letolja ugyanazt az utat a highwayen), akkor kényelmesebbé teszik a közlekedést.
Ha utálja is őket bárki, ezért nem is használja, attól még egyre több autóban ott vannak, és a vevő vagy kifizeti, vagy vesz más autót. Addig míg van olyan, amibe nem építik be! Utána meg ha csak olyat tudsz venni amiben ott van, akkor is fizeted ha nem akarod!! És erre megy a világ, "demokratikusan" semmire se kényszerítenek, csak éppen nem tudsz majd mást csinálni ha nem akarsz gyalogolni vagy tömeggel utazni 2,5 órát 35km-re ...Nem értem - a vezetéstámogató rendszerek minden (mostani) autóban kikapcsolhatók.
Sőt, igazából aktívan be kell őket kapcsolni, hogy csináljanak valamit (kivéve a vészfékezést, menetstabilizátort).
Ha utálja is őket bárki, ezért nem is használja, attól még egyre több autóban ott vannak, és a vevő vagy kifizeti, vagy vesz más autót. Addig míg van olyan, amibe nem építik be! Utána meg ha csak olyat tudsz venni amiben ott van, akkor is fizeted ha nem akarod!! És erre megy a világ, "demokratikusan" semmire se kényszerítenek, csak éppen nem tudsz majd mást csinálni ha nem akarsz gyalogolni vagy tömeggel utazni 2,5 órát 35km-re ...
Sávelhagyás gátló olyan anno olyan kellett legyen, amikor mi dolgoztunk rajta, mintha nyomvájúban hajtanál: picit tekeri a kormányt, de kicsit nagyobb erőkifejtéssel a te akaratod erősebb. Anno nekünk pár másodpercig szabadott működtetni, és utána sípolni kellett mint a kurvaélet, és kikapcsolni. Ez azt hiszem szabályozói döntés alapján lett ilyen.Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.
Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.
Hát a level 3 az szerintem inkább rossz a sofőrnek, de nem próbáltam még.Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.
https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben
Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.
https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben
Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.
https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben
A jelenlegi A8 már level 3-as. (Németországban engedélyezett is a használata 60km/h-ig.)
Itt azt írják hogy Level 2-n tartják a szabályozási akadályok miatt, és így is marad már, majd a modell frissítés után lesz bevezetve az új A8-assal, ami szintén 2021-ben jelenik majd meg. Tavaszi a cikk, lehet azóta változott, kissé kétségesnek tartom hogy pont a covid alatt engedélyezték volna.
https://alapjarat.hu/tech/megsem-lesz-harmas-szintu-onvezetes-az-uj-a8-ban
Japánon kívűl mondjuk Legend se nagyon lesz, mert Európában már jó ideje nem árulják, az USA-ban is megszűnik az ottani változata, az RLX.
Azért egy GPS alapon könnyű korlátozni, amúgy meg a szabályozási változások után simán mondhatják, hogy menj be egy szervízbe egy 10 perces szoftver frissítésre. Nekem őszintén szólva szimpibb mint a bármikor frissülő cucc...Akkor én a bevezetési hype óta nem figyeltem. Köszi. (Pedig már lenyomták a teljes technológiai hátteret, az érzékelők sokaságát, lidart, radart, kamerák, képalkotó fényszóró stb., a torkunkon, ezek szerint a szoftverrel, meg a frissítésével nem elégedettek.) Az is kérdés volt (ami egy Teslánál talán nem lenne az) hogy az önvezetést hogyan korlátozzák Németországra? Az eladáskori állapot lesz a mérvadó és olyan szoftvert kap, vagy GPS alapon tiltja le a rendszer magát Németországon kívűl? Ebben pl. a Tesla sokkal ügyesebb.
A belinkelt cikk szerint az Audi pont azt akarja elkerülni, hogy a frissítés a kuncsafton múljon.Azért egy GPS alapon könnyű korlátozni, amúgy meg a szabályozási változások után simán mondhatják, hogy menj be egy szervízbe egy 10 perces szoftver frissítésre. Nekem őszintén szólva szimpibb mint a bármikor frissülő cucc...
Én szoftver szakiként épp az automatikus frissítést akarom elkerülniA belinkelt cikk szerint az Audi pont azt akarja elkerülni, hogy a frissítés a kuncsafton múljon.

Persze, jópofa egyetemi projekt. De a a törésteszten a szemétautó hogy teljesít? A belsőtér minőségérzete milyen lesz? Szkeptikus vagyok, hogy mit lehet majd ebből átemelni a gyakorlatba.

Addigra nem lesznek kész az még szerintem új atomerőműveikkel sem. Most eléggé belehúztak, Hinkley Point 2. blokk már rendesen épül, nicnsnek akkora költségtúllépések mint az első blokknál, amit főleg szabályozói szopatás okozott ott is, még 2 a hinkley-pointival azonos erőművet építenek, és a Rolls Royce 16 szériagyártott reaktorja (másik projekt) is ígéretes.Drága angolok 2035 helyett már 2030-tól kezdődően be akarják tiltani a benzin és dízelüzemű járművek értékesítését, miközben jelenleg csupán összesen 5,5 százalékot tesznek ki a teljesen elektromos járművek az eladásokban. Megnézem, hogyan hozzák össze, lehet megkapjuk az angol retardált Energiwende-t https://www.reuters.com/article/us-britain-autos-idUSKBN27U0D8
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..