Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Tuningautót legalizált és ultrakönnyű repülőt tervezett a vendég:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Arra jó a képernyő, hogy kirakd a telcsit Android Autot vagy Apple Carplayen és a megszokott felületen, beállításokkal, kontaktokkal sokkal kényelmesebb egy csomó dolog.

De a "csak érintőképernyő fizikai kezelőszervek nélkül" egy teljesen rosszirány , gombokat, karokat tudsz odafigyelés nélkül is működtetni, a tapiképernyő viszont rákényszeríts, hogy odanézz. Szerencsére 1-2 gyártót leszámítva azért kezdenek rájönni erre, jönnek vissza gombok, tekerők, Mazdanál és BMW-nél, Acuránál láttam is tesztekben, hogy egy iDrive jellegű tekerőgomb van, amivel kezeled ezt a rendszert (viszonylag hamar meg lehet szokni, és nem kell odanézni) és a képernyőt direkt olyan helyre rakják magasan, hogy el se érd.



Na ezzel viszont nem értek egyet, ezek kifejezetten jól használható támogató rendszerek. Ha arra használod őket, amire valók, amire kitalálták őket (amcsiban az ingázó minden nap letolja ugyanazt az utat a highwayen), akkor kényelmesebbé teszik a közlekedést.
Oktató mesélte, h van egy negyvenes tanítványa B jogsival. A-t csinálna, de... Olyan autója van, ami a táblákat ismeri, gyorshajtás így kizárt. Képtelen átvinni és a leggázabb...jobbkéz meg 30-as tábla sem megy. Szóval az én véleményem is az, h nem szabad mindenkinek jogsit adni a kezébe és ne legyen kikapcsolhatatlan a vezetés támogató szoftver.
 
Nem értem - a vezetéstámogató rendszerek minden (mostani) autóban kikapcsolhatók.

Sőt, igazából aktívan be kell őket kapcsolni, hogy csináljanak valamit (kivéve a vészfékezést, menetstabilizátort).

Azzal én se értenék egyet, hogy valami ejus barom kitalálja, hogy mostantól a gép dönt, alapból be van kapcsolva és felül sem tudod bírálni.
 
Nem értem - a vezetéstámogató rendszerek minden (mostani) autóban kikapcsolhatók.

Sőt, igazából aktívan be kell őket kapcsolni, hogy csináljanak valamit (kivéve a vészfékezést, menetstabilizátort).
Ha utálja is őket bárki, ezért nem is használja, attól még egyre több autóban ott vannak, és a vevő vagy kifizeti, vagy vesz más autót. Addig míg van olyan, amibe nem építik be! Utána meg ha csak olyat tudsz venni amiben ott van, akkor is fizeted ha nem akarod!! És erre megy a világ, "demokratikusan" semmire se kényszerítenek, csak éppen nem tudsz majd mást csinálni ha nem akarsz gyalogolni vagy tömeggel utazni 2,5 órát 35km-re ...
 
Ha utálja is őket bárki, ezért nem is használja, attól még egyre több autóban ott vannak, és a vevő vagy kifizeti, vagy vesz más autót. Addig míg van olyan, amibe nem építik be! Utána meg ha csak olyat tudsz venni amiben ott van, akkor is fizeted ha nem akarod!! És erre megy a világ, "demokratikusan" semmire se kényszerítenek, csak éppen nem tudsz majd mást csinálni ha nem akarsz gyalogolni vagy tömeggel utazni 2,5 órát 35km-re ...


Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.
Sávelhagyás gátló olyan anno olyan kellett legyen, amikor mi dolgoztunk rajta, mintha nyomvájúban hajtanál: picit tekeri a kormányt, de kicsit nagyobb erőkifejtéssel a te akaratod erősebb. Anno nekünk pár másodpercig szabadott működtetni, és utána sípolni kellett mint a kurvaélet, és kikapcsolni. Ez azt hiszem szabályozói döntés alapján lett ilyen.

Mondjuk ma apám kis közlekedő edényével vezettem, és az annyira túlszervózott, hogy azon az úton amin pár napja mentem, és megjegyeztem, hogy milyen nyomvájús, semmit nem éreztem a nyomvájúból ezzel (mondjuk ennek a gumija szinte fele olyan széles is mint az enyém)
 
Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.

Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.

https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben
 
Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.

https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben
Hát a level 3 az szerintem inkább rossz a sofőrnek, de nem próbáltam még.

Ma pl. amíg körülnéztem lakott területen, hogy kis íven jobbra kiforduljak, egy fasz előzni kezdte a kb 50-60al érkező autót és 70+-al száguldott el pár centivel előttem, kivilágítatlanul, úgy hogy centiken múlt, hogy nem kapott el, és tolt rá egy családra, akik épp akkor értek a sarokra. Alig volt esélyem észrevenni, úgy kezdett a manőverbe a hülye. Itt mondjuk az ilyen L3 csudarendszer (is) fékezhetett volna, de én is megtettem. Viszont éreztem, hogy itt szerencsém is volt (sok, mert előtte néztem 1 seccel, hogy kimehetek jobbra majd balra, kis gáz, újra jobbra, és WROOOM belengett a kocsim a huzatjáttól)), és tiszta volt, meg a családnak is... másodpercekig néztük egymást meg utána a fogykósnak fasznak, mielőtt tovább mentünk dolgunkra.
 
Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.

https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben

A Tesla kénytelen időről időre beígérni a teljes önvezetést, ha fent akarja tartani a részvényeit.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
A jelenlegi A8 már level 3-as. (Németországban engedélyezett is a használata 60km/h-ig.)

Itt azt írják hogy Level 2-n tartják a szabályozási akadályok miatt, és így is marad már, majd a modell frissítés után lesz bevezetve az új A8-assal, ami szintén 2021-ben jelenik majd meg. Tavaszi a cikk, lehet azóta változott, kissé kétségesnek tartom hogy pont a covid alatt engedélyezték volna.

https://alapjarat.hu/tech/megsem-lesz-harmas-szintu-onvezetes-az-uj-a8-ban

Japánon kívűl mondjuk Legend se nagyon lesz, mert Európában már jó ideje nem árulják, az USA-ban is megszűnik az ottani változata, az RLX.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
Itt azt írják hogy Level 2-n tartják a szabályozási akadályok miatt, és így is marad már, majd a modell frissítés után lesz bevezetve az új A8-assal, ami szintén 2021-ben jelenik majd meg. Tavaszi a cikk, lehet azóta változott, kissé kétségesnek tartom hogy pont a covid alatt engedélyezték volna.

https://alapjarat.hu/tech/megsem-lesz-harmas-szintu-onvezetes-az-uj-a8-ban

Japánon kívűl mondjuk Legend se nagyon lesz, mert Európában már jó ideje nem árulják, az USA-ban is megszűnik az ottani változata, az RLX.

Akkor én a bevezetési hype óta nem figyeltem. Köszi. (Pedig már lenyomták a teljes technológiai hátteret, az érzékelők sokaságát, lidart, radart, kamerák, képalkotó fényszóró stb., a torkunkon, ezek szerint a szoftverrel, meg a frissítésével nem elégedettek.) Az is kérdés volt (ami egy Teslánál talán nem lenne az) hogy az önvezetést hogyan korlátozzák Németországra? Az eladáskori állapot lesz a mérvadó és olyan szoftvert kap, vagy GPS alapon tiltja le a rendszer magát Németországon kívűl? Ebben pl. a Tesla sokkal ügyesebb.
 
Akkor én a bevezetési hype óta nem figyeltem. Köszi. (Pedig már lenyomták a teljes technológiai hátteret, az érzékelők sokaságát, lidart, radart, kamerák, képalkotó fényszóró stb., a torkunkon, ezek szerint a szoftverrel, meg a frissítésével nem elégedettek.) Az is kérdés volt (ami egy Teslánál talán nem lenne az) hogy az önvezetést hogyan korlátozzák Németországra? Az eladáskori állapot lesz a mérvadó és olyan szoftvert kap, vagy GPS alapon tiltja le a rendszer magát Németországon kívűl? Ebben pl. a Tesla sokkal ügyesebb.
Azért egy GPS alapon könnyű korlátozni, amúgy meg a szabályozási változások után simán mondhatják, hogy menj be egy szervízbe egy 10 perces szoftver frissítésre. Nekem őszintén szólva szimpibb mint a bármikor frissülő cucc...
 
Ha tippelnem kell akkor egész egyszerűen a Németországban forgalomba helyezett járműveken egyszerűen default kiiktatják a Level 3-at. A többinél meg mehet, ha a forgalomba helyező ország szábalyai engedik. Traffipax blokkolókkal régen ugyanez volt a helyzet, Magyarországon lehetett, Ausztriában viszont büntettek nemcsak a használatáért, hanem egyszerűen azért is ha a kocsiban volt amivel ott közlekedtél.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azért egy GPS alapon könnyű korlátozni, amúgy meg a szabályozási változások után simán mondhatják, hogy menj be egy szervízbe egy 10 perces szoftver frissítésre. Nekem őszintén szólva szimpibb mint a bármikor frissülő cucc...
A belinkelt cikk szerint az Audi pont azt akarja elkerülni, hogy a frissítés a kuncsafton múljon.
 
A belinkelt cikk szerint az Audi pont azt akarja elkerülni, hogy a frissítés a kuncsafton múljon.
Én szoftver szakiként épp az automatikus frissítést akarom elkerülni :D

Csinálják meg a szervizben 10 perc alatt, menjen egy próbakört, ha valami elromlott downgradelje más nekem, és ennyi. Épp elég a frissítésekkel szopni heti 5 napot melóban, aztán heti 7 napot telefonon magánéletben...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Persze, jópofa egyetemi projekt. De a a törésteszten a szemétautó hogy teljesít? A belsőtér minőségérzete milyen lesz? Szkeptikus vagyok, hogy mit lehet majd ebből átemelni a gyakorlatba.

Azt a lógó ajtót pedig rossz nézni. :D
 
Drága angolok 2035 helyett már 2030-tól kezdődően be akarják tiltani a benzin és dízelüzemű járművek értékesítését, miközben jelenleg csupán összesen 5,5 százalékot tesznek ki a teljesen elektromos járművek az eladásokban. Megnézem, hogyan hozzák össze, lehet megkapjuk az angol retardált Energiwende-t https://www.reuters.com/article/us-britain-autos-idUSKBN27U0D8
Addigra nem lesznek kész az még szerintem új atomerőműveikkel sem. Most eléggé belehúztak, Hinkley Point 2. blokk már rendesen épül, nicnsnek akkora költségtúllépések mint az első blokknál, amit főleg szabályozói szopatás okozott ott is, még 2 a hinkley-pointival azonos erőművet építenek, és a Rolls Royce 16 szériagyártott reaktorja (másik projekt) is ígéretes.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger