[HUN] Embraer KC-390 Millennium

A honvedelem.hu tálalásában:

KC-390-es hadszíntéri szállító repülőgépeket vásárol a Magyar Honvédség
A fejlesztéssel teljessé válik a haderő légiszállítási képessége
Az üzemeltetésről:
"...A szerződés a kezdeti alkatrészcsomagon és a kiegészítő felszerelésen, a hajózó- és repülőműszaki állomány átképzésén túl integrált logisztikai támogatásról is rendelkezik.
A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését
..."
Magyarán ha jól értem akkor a két gép érkezését követően egy évig itt lesz egy gyári csapat akik részt fognak venni a karbantartásban...
Ez így jól hangzik, De:
- remèlem vannak a szerződésben rendelkezésre állási kikötések is.
- meg hogy a cég mikorra fejezi be a tesztprogramot és bizrosítja pl. a burkolatlan pályáról való üzemelési képességet.

Amúgy van már ennek a gépnek EASA tipus légialkalmassági bizonyítványa?
Még nem láttam a hírek között...
Ha Mo. határain kívül civil légtérben normál elkülönítéssel akar repülni azt hiszem szükség lesz rá...
 
"new generation multi-mission transport aircraft Embraer C-390 Millennium, in its air-to-air refueling (AAR) configuration, designated KC-390."
Most akkor ez egy C-390 Millennium, ami azért KC-390 -es, mert AAR képessége van?! Igaz,...valaki angolos? :rolleyes:
 
"new generation multi-mission transport aircraft Embraer C-390 Millennium, in its air-to-air refueling (AAR) configuration, designated KC-390."
Most akkor ez egy C-390 Millennium, ami azért KC-390 -es, mert AAR képessége van?! Igaz,...valaki angolos? :rolleyes:

Zavaros hülyeségnek tunik (braziloktol ill del-amerikaiaktol megszokott dolog), egyetlen tipus van, vagy veszel hozza tanker funkciot/kitet, vagy nem.
 
"new generation multi-mission transport aircraft Embraer C-390 Millennium, in its air-to-air refueling (AAR) configuration, designated KC-390."
Most akkor ez egy C-390 Millennium, ami azért KC-390 -es, mert AAR képessége van?! Igaz,...valaki angolos? :rolleyes:
A C-390 elnevezést még akkor akasztották rá mikor úgy volt hogy az USA ban is fogják gyáryani.
Az USA t nem érdekelte a K betű (a légi üza utántöltő képesség jele) ezért a marketingesek kitalálták a C-390 est.
Hogy az USA C-390 miben különbözött volna a KC-390 től, már sohasem tudjuk meg...
 
Az üzemeltetésről:
"...A szerződés a kezdeti alkatrészcsomagon és a kiegészítő felszerelésen, a hajózó- és repülőműszaki állomány átképzésén túl integrált logisztikai támogatásról is rendelkezik.
A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését
..."
Magyarán ha jól értem akkor a két gép érkezését követően egy évig itt lesz egy gyári csapat akik részt fognak venni a karbantartásban...
Ez így jól hangzik, De:
- remèlem vannak a szerződésben rendelkezésre állási kikötések is.
- meg hogy a cég mikorra fejezi be a tesztprogramot és bizrosítja pl. a burkolatlan pályáról való üzemelési képességet.

Amúgy van már ennek a gépnek EASA tipus légialkalmassági bizonyítványa?
Még nem láttam a hírek között...
Ha Mo. határain kívül civil légtérben normál elkülönítéssel akar repülni azt hiszem szükség lesz rá...
Amikor nálunk járt a gép akkor kellett neki külön elkülönítés? Körbehaknizták vele európát, szerintem ezzel nincs gond.
 
Érdekességnek. Mit gyárt a cseh - magyar cég az új gépünkbe,.

Aero is fully responsible for the development, industrialization, certification support and production of the fixed leading edge of the wing (FLE) and we work on industrialization and production of all doors, the cargo ramp and section II of the rear fuselage.
all-cabin-door-types-2-.png
 
Zavaros hülyeségnek tunik (braziloktol ill del-amerikaiaktol megszokott dolog)
...azért is kérdeztem, köszi.

A C-390 elnevezést még akkor akasztották rá mikor úgy volt hogy az USA ban is fogják gyáryani....
Hogy az USA C-390 miben különbözött volna a KC-390 től, már sohasem tudjuk meg...
...valahol én még nem temetem ezt az amerikai dolgot,...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Már senki sem emleget "stratégiai légi szállító képességet" a hivatalos közleményekben.... pedig milyen jót vitatkoztunk róla :rolleyes:

Mert nem is az volt, hanem taktikai szallitasi kepesseg strategiai tavolsagra - ez volt a vita targya is, kb 100x kellett elmagyaraznunk egyeseknek, hogy ez egy technicus terminus -, amugy ez a gep, bar billegve, de meg megfelel annak.
 
Az üzemeltetésről:
"...A szerződés a kezdeti alkatrészcsomagon és a kiegészítő felszerelésen, a hajózó- és repülőműszaki állomány átképzésén túl integrált logisztikai támogatásról is rendelkezik.
A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését
..."
Magyarán ha jól értem akkor a két gép érkezését követően egy évig itt lesz egy gyári csapat akik részt fognak venni a karbantartásban...
Ez így jól hangzik, De:
- remèlem vannak a szerződésben rendelkezésre állási kikötések is.
- meg hogy a cég mikorra fejezi be a tesztprogramot és bizrosítja pl. a burkolatlan pályáról való üzemelési képességet.

Amúgy van már ennek a gépnek EASA tipus légialkalmassági bizonyítványa?
Még nem láttam a hírek között...
Ha Mo. határain kívül civil légtérben normál elkülönítéssel akar repülni azt hiszem szükség lesz rá...
Énszerintem mindenki hülye aki ezt a KC-390-est intézte.
Nem képesek egy nyomorult szerződést megszerkeszteni! Meg különben is...
Pfejjj
Ja, várjál....

Én sejtettem hogy ez lesz. Várom még, hogy @formosa1 is kikerüljön a sokktalanítóból....:p:D
 
A legtöbb katonai gép amúgy sem RVSM-képes, bár talán pont a szállítók lehetnek ez alól kivételek.

Az RVSM alkalmasság feltétele:
- Két független barometrikus magasságmérő rendszer;
- egy altitude alerter system;
- robotpilóta;
- TCAS II

Ezek mindegyike ma már alap gyak minden nagyobb repcsiben.