[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Pedig a hadszintéri, azaz hadszinterek közötti, pontosan stratégiai szállítást jelent.
A hadszintéren belüli, a taktikai.

Pontosan. A tavolsagokat meg mar egyszer kitargyaltuk, de athozom ide is, hogy egyertelmu legyen...

26 tonnaval (maximum egy tomegu, koncentralt szallitmany) 2600 km a max range:
image.png


23 tonnaval (max payload, ha nem egyetlen targy) mar kicsit jobb, 2,820 km a hatotav, de ezzel pl Timbuktuig mar nem jutna el:
23tC390.png


Ha tenyleg beszallunk a Mali-buliba, akkor az Operation Barkhane fo reptere Niger fovarosa - Niamey -, ami tobb, mint 4000 kilometer meg Paparol is, oda azert egy korrekt 16-18 tonnaval meg elmegy:
Papa-Niamey.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 657
113
A gép árával kapcsolatban,remélem igazatok van, de az én tippem 150 millió dolcsi , per gép. Lehet ezért is ment össze a 3 gép kettőre, vagy netán esetleg akarunk 1-2 kisebbet is? Például C295 vagy C27-es?

Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?

Ha kisebb gépeket szeretnél, akkor az Embraer épp most kezdett bele a STOUT (Short Take Off Utility Transport) fejlesztésébe. Abba be lehet szállni pénzzel, mérnökökkel, beszállítással és 2-3 gépet rendelni. Vagy a portugál-brazil közös fejlesztésű ATL-100 programba... ha már a repülőgépipar lett a kijelölt húzóágazat.
 
K

kamm

Guest
Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?

Ha kisebb gépeket szeretnél, akkor az Embraer épp most kezdett bele a STOUT (Short Take Off Utility Transport) fejlesztésébe. Abba be lehet szállni pénzzel, mérnökökkel, beszállítással és 2-3 gépet rendelni. Vagy a portugál-brazil közös fejlesztésű ATL-100 programba...

Barmelyik jonak tunik, de a STOUT mindenkeppen jobb, mert az is rampas - csak ugye az meg papiron sem igazan letezik. :D
Hogyan all az ATL-100?
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 069
4 025
113
Azért az mindenkinek tiszta gondolom, hogy olyan mintha 8 db AN-26 gépünk lenne kb és "kicsit" fejlettebb ruciba.
An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher
Viszont így a "8"-ból egyszerre "4" esik ki, ha karbantartáson van a kettőből 1gép!
3 gép esetén sokat javulna ez az arány! És a feladatok (szállító, sebesültszállító-MEDEVAC, légideszant, tanker) szempontjából sem mindegy a szám!
Persze a nullánál így is nagyságrendekkel jobb lesz a helyzet, ha egyszer befutnak!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 363
113
Gyanús, hogy nem jelentettek be semmilyen gazdasági együttműködést. Ha ilyen nincs a háttérben, akkor miért húzódott 3 évig az üzletkötés? ... persze 2 gép mellé nagyon nincs mit ellentételezni. Az Aero Vodochodyban a KC390 részegység gyártása és beszállítása lehetne ellentételezés, de azt a cseheknek ígérték, csak közben 50%-ban magyar tulajdon lett a gyár. Nem tudom, mi jöhetett még szóba kb 250-300 millió USD értékben. 12 db L-39NG?

Ezt nem teljesen értem. Ezt vennének tőlünk a brazilok, ha 100%-os ellentételezést vállaltak a két gép eladásáért?
Ezt a 250-300M USD-t honnan vetted? Meg az ellentételezést? Lehet hogy valamiről lemaradtam?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 657
113
Ezt a 250-300M USD-t honnan vetted? Meg az ellentételezést? Lehet hogy valamiről lemaradtam?

Semmi pánik, csak találgatok hogy miért tartott ilyen sokáig megkötni a szerződést... nincs semmi információ erről.
Lehet hogy csak simán vettek két gépet és nem kell többet beleképzelni. Lehet hogy csak Bolsonaro-t várták, de nem jött és most unták meg :)
 
K

kamm

Guest
Azért az mindenkinek tiszta gondolom, hogy olyan mintha 8 db AN-26 gépünk lenne kb és "kicsit" fejlettebb ruciba.
An26 5500kg max hasznos teher
KC-390 23000kg max hasznos teher

Viszont így a "8"-ból egyszerre "4" esik ki, ha karbantartáson van a kettőből 1gép!
3 gép esetén sokat javulna ez az arány! És a feladatok (szállító, sebesültszállító-MEDEVAC, légideszant, tanker) szempontjából sem mindegy a szám!
Persze a nullánál így is nagyságrendekkel jobb lesz a helyzet, ha egyszer befutnak!

Az hagyjan, de a max payload is 26 tonna, ha egyetlen, koncentralt dologrol van szo (pl jarmu), nem 23 tonna...
 
K

kamm

Guest
Az összes mostanában bejelentett nagyobb szerződést ilyen hosszú ideje tárgyalták.

Az en tippem az, hogy haromra mar megallapodtak, amikor a virus koruli cirkusz miatti panikban megvettek a kulugyes gepet, emiatt kiesett egy gep a mar keszenallo brazil szerzodesbol - ujraszamol, ujratargyal stb...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 463
46 363
113
Csak találgatok, hogy miért tartott ilyen sokáig megkötni a szerződést... nincs semmi információ erről.
Szerintem nyilvánvalóan a Boeing üzlet, és a tesztelések csúszása, a Covid, valamint az, hogy hiába rendeljük hamarabb, akkor sem kaptunk volna hamarabb.
Akkor ahogy én látom:
Hiába volt 3 tervezve, a portugál üzletből kiindulva látszott, hogy annyiból nem lehet megoldani a vásárlást (85.000 USD/gép) amennyi előre be volt lengetve a géppel kapcsolatban. Még talán a kettő is neccesen jött ki az eredetileg engedélyezett összegből.
Azt gondolom, hogy a 2 géppel meg az A400M-ek és a C-17-esek használatával (meg rövid távon ott a SALIS is) nagyjából lefedhető a tervezett minimális szállítási igényünk (Hja meg ott a 330-as is!)
Hogy levettük a 3 darabot kettőre, azzal a "Covid-os" gazdasági környezetben is vállalható marad a beszerzés.
Továbbá a gyártói kapacitások is még 3-4 évre le lesznek kötve. Ugye a 28db Brazil gép, az 5 portugál, plusz a mi 2 darabunk is leköti majd a gyártói kapacitásokat vagy 2025-ig. Hiába rendeljük meg, szerintem az Embraer sem vállalta volna '25-nél korábban.
Akkor meg már mi magunk is eldönthetjük, - hogyha a szerződésbe bekerült egy 3. gép is opciósan - hogy kell-e a harmadik, esetleg ha nem lesz több megrendelő, akkor még bele is alkudhatunk az árba.
Az meg szerintem szinte biztos, hogy a portugáloktól kaptunk minimum 1 gépet a várólistán. Ez mindenkinek előnyös volt, mert a portugáloknak is jót fog tenni egy kicsit húzott szállítás, és ezzel együtt fizetés. Mi pedig, mihamarabb megkapjuk az első gépet. Azzal pedig el lehet kezdeni a kiképzés véglegesítését idehaza.
Mindenesetre a svédek megrendelése egy cseppet sem lepne meg. A svédek legfrissebb gépei is jövőre lesznek 40 évesek. De még van nekik egy + aktív is 1969-es gyártással (még E-nek készült) :oops::rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az RVSM alkalmasság feltétele:
- Két független barometrikus magasságmérő rendszer;
- egy altitude alerter system;
- robotpilóta;
- TCAS II

Ezek mindegyike ma már alap gyak minden nagyobb repcsiben.
Gondolom tudod hogy itt nem RVSM képességről van szó?
Az RVSM avionika és rep.teljesítmény kérdés, a légialkalmasság meg egészen más...

Itt típus légialkalmassági bizonyítványról van szó.
Pl olyanról mint ami az A-400 nak is van
https://www.easa.europa.eu/document...raft-cs-25-cs-22-cs-23-cs-vla-cs-lsa/easaa169

Az Ebraer és a repülős média eddig is mindig beszámolt az egyes új típusok légialkalmassági engedélyeztetéséről, mert ez nagy dolog
https://thebusinessjet.com/embraers-praetor-600-granted-type-certificate-by-easa-and-faa/

A KC-390-es esetében is elújságolta amikor megkaptáka Brazil civil légialkalmasságit.
https://embraer.com/global/en/news?...rtificate-of-the-multi-mission-airlift-kc-390

U.ilyen bejelentés nem hangzott el a KC-390 EASA típusalkalmasság megszerzéséről...

Ennyi...
Ha nincs neki attól még repülhet, de nehezebb lesz a zsúfolt (vagy ami majd újra zsúfoltá váló) Eu.i légtérbe besorolni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
Ezt nem teljesen értem. Ezt vennének tőlünk a brazilok, ha 100%-os ellentételezést vállaltak a két gép eladásáért?
Sztem ez nem akkora tétel, hogy direkt ellentételezés legyen. Max az AV könnyebben fog kapcsolódni az Embraer jövőbeli projektjeihez beszállítóként. Esetleg 1-2, ha van ilyen, magyar céget is felvettek a listára. De mégsem ez a lényeg, hanem lásd lent!!!

Nekem szinergiak - a sved-brazil ill most magyar egyezo technikai rendszerek- eleg egyertelmuek...

Sztem is. Ezzel is sanszosabb a Gripen folyt. kövi. Ahol már tényleg lehet hadiipari együttműködés a brazil-svéd tapasztalatokra alapozva