Lehet, hogy egyik sem, csak érdekes ténymegállapítás.
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-87#post-696970
Ma már a turbopropnak lassan semmi értelme, ezt anno kifejtettem.
A hatásfok difi annyira kicsi a legújabb hajtóműveknél, hogy gazdaságossági szempontból nem éri meg a turboproppal bohóckodni.
Jet hajtással is lehet STOL-t elérni, mert az elsősorban nem a hajtóművön múlik, hanem a szárnyprofilon és a mechanizáció nagyságán a szárnyon. Ha a STOL kell, akkor a jet feláldoz némi tömeget és csúcssebességet és csá, ha ennyire fontos.
Kb. a C-130 az méret, ahol valaha értelme is lenne a turbopropnak, de felette semmi. Az An-22 kényszerből kapta meg, hogy legyen hatótávolsága. De ma már ez nem szükséges. Meg a turboprop hajtás talán olcsóbb, de a katonáéknál ez sem annyira szempont.