1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Embraer STOUT (Short Take Off Utility Transport)

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - kamm által indítva @ 2020. november 16..

  1. kamm

    kamm Well-Known Member

    [​IMG]

    Bemutattak a tervet: https://www.airway1.com/embraers-future-hybrid-aircraft-is-unveiled-in-brazil/

    Itt a video:


    Nem is rossz elkepzeles masodlagos gepnek a C-390 melle: 30 katona vagy 24 ejtos vagy 3t szallitmany 2400 kilometerre, egy Polaris, Humvee avagy platos truck, felteve, hogy eleg olcso lesz (kb fele kapacitas egy C-295 vagy C-27J viszonyitva, remeljuk, felaron.)
    .
    Elvileg akkora lesz, mint az EB-120 (C-97 katonai verzioban), csak valamifele hibrid hajtasa lesz, amitol joval csendesebb es kornyezetklimelobb lesz, valamint olyan high-T tail design, rampat is beleertve, mint a C-390-ese:

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mondjuk lefogadom, hogy szelesebb es magasabb lesz az uj military verzio cargo tere, en 3m korul tippelek egyforman (ugy meg talan konnyu 4x4 is beferhet), de alapnak itt a regi civil EMB-120, amibol kiindultak:

    [​IMG]


    Deadline sehol, szoval kerdeses, a tervek kidolgozasa utan valaha gyartasba kerul-e...
     
    Terminator likes this.
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Vegre valaki felpakolta kulon is a videot:



    Annyi meg lemaradt, hogy a ket turboprop melle ket elektromos motor lesz es 1200m felszallopalya kell neki a max 3 tonnaval, viszaont mindenfele dzsungelben, folduton, susnyaban le- es fellszallna. :)
     
    Terminator likes this.
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    Egyreszt nem tudom, a FG honna vette, de az Embraer video semmi ilyesmi hajtast nem ir - ha valami, hat tutira aksikrol lesz szo, ugye.
    Masreszt az elektromos, gondolom, halkabb is es kevesbe szennyezo, peldaul az erdok stb felett.
    Harmadreszt az eletromos siman eleg lehet sima jarorozeshez vagy recon repulesekhez (=nincs heavy load.)
    Vegul az elektromosok, feltetelezem, counter-rotating a negy prop eseten, de jobb hatasfokkal, mint ket masik regular engine lenne, ahogy @gafzhu is pedzegeti.
     
  4. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    .

    Én inkább azt tudom elképzelni, hogy felszálláskor "rásegít" a két nagyobb utazóra tervezett légcsavar/hajtómű komplexumra és nagyobb sebességnél már csak a saját légellenállását kompenzálja.
    Így dupla hibrid:
    - meghajtás szempontjából: elektromos és turbó-prop meghajtású légcsavarok dolgoznak össze.
    - kettős üzemmód előnyeinek ötvözése szempontjából: utazóra optimalizált turbó-prop-ot segít egy fel-/leszállásra optimalizált segédmeghajtással.

    Ennek viszont akkor lenne értelme, ha ezekben ez üzemmódokban jelentős előnye lenne.
    Ezt a leírt 1200 méteres felszállóhossz nem támasztja alá.
    Nekem. A Griff asszem 800 méter körüli pályával megelégszik("betonos").
    Ha a fele lenne --1.200 helyett 6-700 méter--, akkor értelme is lenne.
    Egyébként így is: reklám/marketing értéke/értelme ;) , más nem.



    U.i: vagy tévedek. Szerintem nem (nagyon). :)

    .
     
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hat, az 1200m a 3t mellett azt feltetelezi, hogy nem tul combos a rendes prop sem, de lehet, akar a szarnyvegi elektromossal is fel- es leszall valahogyan...? Szerintem ez a terv meg alakulni fog sokat. :)
     
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

Ezen oldal megosztása