Embraer STOUT (Short Take Off Utility Transport)

K

kamm

Guest
image.png


Bemutattak a tervet: https://www.airway1.com/embraers-future-hybrid-aircraft-is-unveiled-in-brazil/

Itt a video:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem is rossz elkepzeles masodlagos gepnek a C-390 melle: 30 katona vagy 24 ejtos vagy 3t szallitmany 2400 kilometerre, egy Polaris, Humvee avagy platos truck, felteve, hogy eleg olcso lesz (kb fele kapacitas egy C-295 vagy C-27J viszonyitva, remeljuk, felaron.)
.
Elvileg akkora lesz, mint az EB-120 (C-97 katonai verzioban), csak valamifele hibrid hajtasa lesz, amitol joval csendesebb es kornyezetklimelobb lesz, valamint olyan high-T tail design, rampat is beleertve, mint a C-390-ese:

embraer-stout-1.jpg



embraer-wtout-2.jpg


image.png


image.png


Mondjuk lefogadom, hogy szelesebb es magasabb lesz az uj military verzio cargo tere, en 3m korul tippelek egyforman (ugy meg talan konnyu 4x4 is beferhet), de alapnak itt a regi civil EMB-120, amibol kiindultak:

EMBRAER-EMB120v1.0.png



Deadline sehol, szoval kerdeses, a tervek kidolgozasa utan valaha gyartasba kerul-e...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Vegre valaki felpakolta kulon is a videot:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Annyi meg lemaradt, hogy a ket turboprop melle ket elektromos motor lesz es 1200m felszallopalya kell neki a max 3 tonnaval, viszaont mindenfele dzsungelben, folduton, susnyaban le- es fellszallna. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A,t írja a FlightGlobal: "...The STOUT would have two turboprop engines that also turn generators to provide power for electric-driven propellers on the aircraft’s wingtips..."
Magyarán lenne két gázturbina ami a légcsvaron kívül meghajt még egy generátort is. Az így termelt árammal pedig meghajtanak két szárnyvégen lévő villanymotort.
Valaki magyarázza majd el hogy ennek a hajtásláncnak mi értelme van?
Mennyivel jobb ez mint mint négy kisebb gázturbina, vagy két gázturbina villanymotorok nélkül?
Miért jó hogy a kerozint először tetemes veszteséggel árammá alakítják és csak utána mozgási energiává?

Csak találgatás, de talán 2 légcsavar hatásfoka jobb, mint a generátor/villanymotor vesztesége vagy mint 2 coaxiális légcsavaré.

Egyreszt nem tudom, a FG honna vette, de az Embraer video semmi ilyesmi hajtast nem ir - ha valami, hat tutira aksikrol lesz szo, ugye.
Masreszt az elektromos, gondolom, halkabb is es kevesbe szennyezo, peldaul az erdok stb felett.
Harmadreszt az eletromos siman eleg lehet sima jarorozeshez vagy recon repulesekhez (=nincs heavy load.)
Vegul az elektromosok, feltetelezem, counter-rotating a negy prop eseten, de jobb hatasfokkal, mint ket masik regular engine lenne, ahogy @gafzhu is pedzegeti.
 
.

Én inkább azt tudom elképzelni, hogy felszálláskor "rásegít" a két nagyobb utazóra tervezett légcsavar/hajtómű komplexumra és nagyobb sebességnél már csak a saját légellenállását kompenzálja.
Így dupla hibrid:
- meghajtás szempontjából: elektromos és turbó-prop meghajtású légcsavarok dolgoznak össze.
- kettős üzemmód előnyeinek ötvözése szempontjából: utazóra optimalizált turbó-prop-ot segít egy fel-/leszállásra optimalizált segédmeghajtással.

Ennek viszont akkor lenne értelme, ha ezekben ez üzemmódokban jelentős előnye lenne.
Ezt a leírt 1200 méteres felszállóhossz nem támasztja alá.
Nekem. A Griff asszem 800 méter körüli pályával megelégszik("betonos").
Ha a fele lenne --1.200 helyett 6-700 méter--, akkor értelme is lenne.
Egyébként így is: reklám/marketing értéke/értelme ;) , más nem.



U.i: vagy tévedek. Szerintem nem (nagyon). :)

.
 
Hat, az 1200m a 3t mellett azt feltetelezi, hogy nem tul combos a rendes prop sem, de lehet, akar a szarnyvegi elektromossal is fel- es leszall valahogyan...? Szerintem ez a terv meg alakulni fog sokat. :)
 
  • Hűha
Reactions: formosa1