Embraer STOUT (Short Take Off Utility Transport)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
image.png


Bemutattak a tervet: https://www.airway1.com/embraers-future-hybrid-aircraft-is-unveiled-in-brazil/

Itt a video:

Nem is rossz elkepzeles masodlagos gepnek a C-390 melle: 30 katona vagy 24 ejtos vagy 3t szallitmany 2400 kilometerre, egy Polaris, Humvee avagy platos truck, felteve, hogy eleg olcso lesz (kb fele kapacitas egy C-295 vagy C-27J viszonyitva, remeljuk, felaron.)
.
Elvileg akkora lesz, mint az EB-120 (C-97 katonai verzioban), csak valamifele hibrid hajtasa lesz, amitol joval csendesebb es kornyezetklimelobb lesz, valamint olyan high-T tail design, rampat is beleertve, mint a C-390-ese:

embraer-stout-1.jpg



embraer-wtout-2.jpg


image.png


image.png


Mondjuk lefogadom, hogy szelesebb es magasabb lesz az uj military verzio cargo tere, en 3m korul tippelek egyforman (ugy meg talan konnyu 4x4 is beferhet), de alapnak itt a regi civil EMB-120, amibol kiindultak:

EMBRAER-EMB120v1.0.png



Deadline sehol, szoval kerdeses, a tervek kidolgozasa utan valaha gyartasba kerul-e...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
K

kamm

Guest
Vegre valaki felpakolta kulon is a videot:


Annyi meg lemaradt, hogy a ket turboprop melle ket elektromos motor lesz es 1200m felszallopalya kell neki a max 3 tonnaval, viszaont mindenfele dzsungelben, folduton, susnyaban le- es fellszallna. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
K

kamm

Guest
A,t írja a FlightGlobal: "...The STOUT would have two turboprop engines that also turn generators to provide power for electric-driven propellers on the aircraft’s wingtips..."
Magyarán lenne két gázturbina ami a légcsvaron kívül meghajt még egy generátort is. Az így termelt árammal pedig meghajtanak két szárnyvégen lévő villanymotort.
Valaki magyarázza majd el hogy ennek a hajtásláncnak mi értelme van?
Mennyivel jobb ez mint mint négy kisebb gázturbina, vagy két gázturbina villanymotorok nélkül?
Miért jó hogy a kerozint először tetemes veszteséggel árammá alakítják és csak utána mozgási energiává?

Csak találgatás, de talán 2 légcsavar hatásfoka jobb, mint a generátor/villanymotor vesztesége vagy mint 2 coaxiális légcsavaré.

Egyreszt nem tudom, a FG honna vette, de az Embraer video semmi ilyesmi hajtast nem ir - ha valami, hat tutira aksikrol lesz szo, ugye.
Masreszt az elektromos, gondolom, halkabb is es kevesbe szennyezo, peldaul az erdok stb felett.
Harmadreszt az eletromos siman eleg lehet sima jarorozeshez vagy recon repulesekhez (=nincs heavy load.)
Vegul az elektromosok, feltetelezem, counter-rotating a negy prop eseten, de jobb hatasfokkal, mint ket masik regular engine lenne, ahogy @gafzhu is pedzegeti.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 882
13 823
113
.

Én inkább azt tudom elképzelni, hogy felszálláskor "rásegít" a két nagyobb utazóra tervezett légcsavar/hajtómű komplexumra és nagyobb sebességnél már csak a saját légellenállását kompenzálja.
Így dupla hibrid:
- meghajtás szempontjából: elektromos és turbó-prop meghajtású légcsavarok dolgoznak össze.
- kettős üzemmód előnyeinek ötvözése szempontjából: utazóra optimalizált turbó-prop-ot segít egy fel-/leszállásra optimalizált segédmeghajtással.

Ennek viszont akkor lenne értelme, ha ezekben ez üzemmódokban jelentős előnye lenne.
Ezt a leírt 1200 méteres felszállóhossz nem támasztja alá.
Nekem. A Griff asszem 800 méter körüli pályával megelégszik("betonos").
Ha a fele lenne --1.200 helyett 6-700 méter--, akkor értelme is lenne.
Egyébként így is: reklám/marketing értéke/értelme ;) , más nem.



U.i: vagy tévedek. Szerintem nem (nagyon). :)

.
 
K

kamm

Guest
Hat, az 1200m a 3t mellett azt feltetelezi, hogy nem tul combos a rendes prop sem, de lehet, akar a szarnyvegi elektromossal is fel- es leszall valahogyan...? Szerintem ez a terv meg alakulni fog sokat. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 859
73 216
113
  • Hűha
Reactions: formosa1