[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
A honvedelem.hu tálalásában:

KC-390-es hadszíntéri szállító repülőgépeket vásárol a Magyar Honvédség
A fejlesztéssel teljessé válik a haderő légiszállítási képessége
Az üzemeltetésről:
"...A szerződés a kezdeti alkatrészcsomagon és a kiegészítő felszerelésen, a hajózó- és repülőműszaki állomány átképzésén túl integrált logisztikai támogatásról is rendelkezik.
A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését
..."
Magyarán ha jól értem akkor a két gép érkezését követően egy évig itt lesz egy gyári csapat akik részt fognak venni a karbantartásban...
Ez így jól hangzik, De:
- remèlem vannak a szerződésben rendelkezésre állási kikötések is.
- meg hogy a cég mikorra fejezi be a tesztprogramot és bizrosítja pl. a burkolatlan pályáról való üzemelési képességet.

Amúgy van már ennek a gépnek EASA tipus légialkalmassági bizonyítványa?
Még nem láttam a hírek között...
Ha Mo. határain kívül civil légtérben normál elkülönítéssel akar repülni azt hiszem szükség lesz rá...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 289
113
"new generation multi-mission transport aircraft Embraer C-390 Millennium, in its air-to-air refueling (AAR) configuration, designated KC-390."
Most akkor ez egy C-390 Millennium, ami azért KC-390 -es, mert AAR képessége van?! Igaz,...valaki angolos? :rolleyes:
 
K

kamm

Guest
"new generation multi-mission transport aircraft Embraer C-390 Millennium, in its air-to-air refueling (AAR) configuration, designated KC-390."
Most akkor ez egy C-390 Millennium, ami azért KC-390 -es, mert AAR képessége van?! Igaz,...valaki angolos? :rolleyes:

Zavaros hülyeségnek tunik (braziloktol ill del-amerikaiaktol megszokott dolog), egyetlen tipus van, vagy veszel hozza tanker funkciot/kitet, vagy nem.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
"new generation multi-mission transport aircraft Embraer C-390 Millennium, in its air-to-air refueling (AAR) configuration, designated KC-390."
Most akkor ez egy C-390 Millennium, ami azért KC-390 -es, mert AAR képessége van?! Igaz,...valaki angolos? :rolleyes:
A C-390 elnevezést még akkor akasztották rá mikor úgy volt hogy az USA ban is fogják gyáryani.
Az USA t nem érdekelte a K betű (a légi üza utántöltő képesség jele) ezért a marketingesek kitalálták a C-390 est.
Hogy az USA C-390 miben különbözött volna a KC-390 től, már sohasem tudjuk meg...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 147
130 368
113
Az üzemeltetésről:
"...A szerződés a kezdeti alkatrészcsomagon és a kiegészítő felszerelésen, a hajózó- és repülőműszaki állomány átképzésén túl integrált logisztikai támogatásról is rendelkezik.
A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését
..."
Magyarán ha jól értem akkor a két gép érkezését követően egy évig itt lesz egy gyári csapat akik részt fognak venni a karbantartásban...
Ez így jól hangzik, De:
- remèlem vannak a szerződésben rendelkezésre állási kikötések is.
- meg hogy a cég mikorra fejezi be a tesztprogramot és bizrosítja pl. a burkolatlan pályáról való üzemelési képességet.

Amúgy van már ennek a gépnek EASA tipus légialkalmassági bizonyítványa?
Még nem láttam a hírek között...
Ha Mo. határain kívül civil légtérben normál elkülönítéssel akar repülni azt hiszem szükség lesz rá...
Amikor nálunk járt a gép akkor kellett neki külön elkülönítés? Körbehaknizták vele európát, szerintem ezzel nincs gond.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Érdekességnek. Mit gyárt a cseh - magyar cég az új gépünkbe,.

Aero is fully responsible for the development, industrialization, certification support and production of the fixed leading edge of the wing (FLE) and we work on industrialization and production of all doors, the cargo ramp and section II of the rear fuselage.
all-cabin-door-types-2-.png
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 289
113
Zavaros hülyeségnek tunik (braziloktol ill del-amerikaiaktol megszokott dolog)
...azért is kérdeztem, köszi.

A C-390 elnevezést még akkor akasztották rá mikor úgy volt hogy az USA ban is fogják gyáryani....
Hogy az USA C-390 miben különbözött volna a KC-390 től, már sohasem tudjuk meg...
...valahol én még nem temetem ezt az amerikai dolgot,...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 075
113
K

kamm

Guest

Már senki sem emleget "stratégiai légi szállító képességet" a hivatalos közleményekben.... pedig milyen jót vitatkoztunk róla :rolleyes:

Mert nem is az volt, hanem taktikai szallitasi kepesseg strategiai tavolsagra - ez volt a vita targya is, kb 100x kellett elmagyaraznunk egyeseknek, hogy ez egy technicus terminus -, amugy ez a gep, bar billegve, de meg megfelel annak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az üzemeltetésről:
"...A szerződés a kezdeti alkatrészcsomagon és a kiegészítő felszerelésen, a hajózó- és repülőműszaki állomány átképzésén túl integrált logisztikai támogatásról is rendelkezik.
A két repülőgép megérkezése után egy év időtartamban gyári szakembergárda biztosítja majd az állomány szakmai ismereteinek elmélyítését
..."
Magyarán ha jól értem akkor a két gép érkezését követően egy évig itt lesz egy gyári csapat akik részt fognak venni a karbantartásban...
Ez így jól hangzik, De:
- remèlem vannak a szerződésben rendelkezésre állási kikötések is.
- meg hogy a cég mikorra fejezi be a tesztprogramot és bizrosítja pl. a burkolatlan pályáról való üzemelési képességet.

Amúgy van már ennek a gépnek EASA tipus légialkalmassági bizonyítványa?
Még nem láttam a hírek között...
Ha Mo. határain kívül civil légtérben normál elkülönítéssel akar repülni azt hiszem szükség lesz rá...
Énszerintem mindenki hülye aki ezt a KC-390-est intézte.
Nem képesek egy nyomorult szerződést megszerkeszteni! Meg különben is...
Pfejjj
Ja, várjál....

Én sejtettem hogy ez lesz. Várom még, hogy @formosa1 is kikerüljön a sokktalanítóból....:p:D
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
A gép árával kapcsolatban,remélem igazatok van, de az én tippem 150 millió dolcsi , per gép. Lehet ezért is ment össze a 3 gép kettőre, vagy netán esetleg akarunk 1-2 kisebbet is? Például C295 vagy C27-es?

Na, annak aztán semmi értelme nem lenne.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 832
113
A legtöbb katonai gép amúgy sem RVSM-képes, bár talán pont a szállítók lehetnek ez alól kivételek.

Az RVSM alkalmasság feltétele:
- Két független barometrikus magasságmérő rendszer;
- egy altitude alerter system;
- robotpilóta;
- TCAS II

Ezek mindegyike ma már alap gyak minden nagyobb repcsiben.