1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Egyéb szállító- és tankergép-hírek

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - AIM-120 által indítva @ 2013. január 10..

  1. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  2. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ha klasszikus levegőrendszerre gondolsz, olyan nincs az An-26/30/32 családon... (pl. a MiG-21-en van)
    kössz... rövid guglizással én is találtam egy képet.
    [​IMG]
    Szóval légkondi...

    Mindössze annyi bajom volt, hogy olyan, hogy légrendszer.... nnna hát abból kitalálni, hogy légkondi... az nem egyszerű.

    más: nagyon úgy tűnik, hogy a szerencsétlen ukrik jól elszabták ezt az utolsónak látszó esélyüket...
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Tartok tőle hogy szokás szerint már megint a t..... ukrán politikusak szabták el a szerencsétlen alárendeltjeik számlájára ...
     
  4. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Nem igazán találtam megfelelő topikot neki.
    [​IMG]
    Bahreini AF1 Zugló felett, 2019.05.05. (saját fotó)
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Brazil᾿s DESAER (Desenvolvimento Aeronáutico) plans to develop a multipurpose military configuration of its forthcoming ATL-100 (Aeronave de Transporte Leve) light transport aircraft for local and foreign customers.


    Beginning in 2022, the company plans to develop the military version for roles such as troop transport, logistics, humanitarian aid, search and rescue, maritime patrol, liaison and observation, medical evacuation, border surveillance and security, and special operations, the company told Jane's . The troop transport configuration, for example, is envisioned to lift 19 personnel or twelve fully equipped paratroopers and two controllers.

    The company noted that it is finalising self-funded preliminary studies of the civilian version, and is in talks with five companies about potential collaboration with the goal of flight testing the first prototype in 2021.

    Pratt & Whitney Canada's PT6A-65B and GE Aviation's Catalyst turboprop aircraft engines are being considered to power the aircraft. DESAER is also in negotiations with Collins Aerospace and AEL Sistemas over the supply of the aircraft's avionics and communications components.



    [​IMG]




    [​IMG]



    [​IMG]






    http://desaer.com.br/
     
  6. borisz

    borisz Well-Known Member

    "Vegyünk ötöt"-re felkészülni, 3, 2, 1...
     
  7. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Hülyeség. Elég kettő, mellé pár tucat csúcs elektronikás An-2.
     
    borisz and weasel007 like this.

Ezen oldal megosztása