[HUN] Leopard 2

Pontosan. Mindenünk Leopard 2 alvázon lesz. De, ....
A gesztus mellett talán üzenet, hogy a 12 Leopard 2-höz hazánkba teleptett Bergepanzer is magyar festésű.....:rolleyes:
Lehet, hogy a Lízing lejártakor, szívesen itt hagynák ......?
o_O

Az biztos, hogy azt a KMW matricát könnyebb leszedni, mint újrafesteni az egész gépet. :)
 
Nem csak német precizitás, az orosz harckocsikon is így van.

Ha egy lövegen (ágyú, mozsár, stb.) működése szempontjából lényeges alkatrészt, részegységet cserélnek, vagy akár csak megbontanak (mondjuk új folyadékkal töltenek fel, illetve tömítéseket cserélnek), akkor technológiai előírás a működés balesetmentes ellenőrzése. ezt a legegyszerűbben külső pontos elsütéssel, magyarul távvezérelt módon lehet megtenni.
A magyar T-72 harckocsik ágyújának bevizsgálása is hasonlóan történik, a folyadékfék vagy léghelyretoló megbontásakor, cseréjekor ilyen módon ellenőrzik az ágyú szerelvényeinek helyes működését.
A veszély nem a gránát vagy a töltet nem rendeltetésszerű működése, hanem a löveg hátramozgását (energia elnyelés) és helyretolását végző részegységek nem megfelelő működéséből adódik. Ha az ágyú fékrendszere nem jó, akkor a két tonnás szerkezet hatalmas energiájával a kezelőszemélyzet sérülését okozhatja.

A Leopard 2-eseken egy gyári nagyjavítás volt végrehajtva, amikor szinte biztos, hogy megbontották, cserélték ezen szerkezeteket, így az első lövés külső pontról történő indítása érthető előírás a németek részéról. Az más kérdés, hogy a harckocsit hadrafogható állapotban kell-e átadni a szerződés szerint (mert akkor ezt Németországban el kellett volna végezni), vagy ez az első "otthoni" üzembehelyezés része. Ezt nyilván nem tudjuk.

Nincs olyan,hogy a gyártó azt mondja,hogy hadrafogható és ezt nem ellenőrzik le.Nagyjavítás után a repülőket berepüli a gyár meg utána az alakulat is,itt sincs másként.
 
Nincs olyan,hogy a gyártó azt mondja,hogy hadrafogható és ezt nem ellenőrzik le.Nagyjavítás után a repülőket berepüli a gyár meg utána az alakulat is,itt sincs másként.

Ez volt a 'berepülése' az alakulatnál. Erről Molnár Gábor Jaguárországban című könyve jut eszembe. Egy indiánnal futott össze a sok közül Brazíliában anno, aki vett egy használt(berepült) puskát ami anyaghibás volt. A kezében az első elsütéskor szétvetődött, oda is lett az egyik karja. Szóval ezt a karvesztést előzte meg a külső elsütés a felhasználó részéről, mindegy, hogy a németek mit végeztek el.
 
Nincs olyan,hogy a gyártó azt mondja,hogy hadrafogható és ezt nem ellenőrzik le.Nagyjavítás után a repülőket berepüli a gyár meg utána az alakulat is,itt sincs másként.

Legvalószinübb hogy a felújitást végzö német üzemnek,már nincs saját lötere,ezért nem tudták belöni.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi
Legvalószinübb hogy a felújitást végzö német üzemnek,már nincs saját lötere,ezért nem tudták belöni.
Vaagy így lehetett jó fotót csinálni arról, hogy az alakulat parancsnoka "felavatja" a Leopardjaikat, ha benne ülne, akkor ugye lehetetlen volna lövés közben fényképezgetni.. erre pedig kiváló ürügy a biztonsági protokoll. :D
Ez amúgy egy annyira ártatlan dolog, miért is rágódunk rajta?
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Nem csak német precizitás, az orosz harckocsikon is így van.

Ha egy lövegen (ágyú, mozsár, stb.) működése szempontjából lényeges alkatrészt, részegységet cserélnek, vagy akár csak megbontanak (mondjuk új folyadékkal töltenek fel, illetve tömítéseket cserélnek), akkor technológiai előírás a működés balesetmentes ellenőrzése. ezt a legegyszerűbben külső pontos elsütéssel, magyarul távvezérelt módon lehet megtenni.
A magyar T-72 harckocsik ágyújának bevizsgálása is hasonlóan történik, a folyadékfék vagy léghelyretoló megbontásakor, cseréjekor ilyen módon ellenőrzik az ágyú szerelvényeinek helyes működését.
A veszély nem a gránát vagy a töltet nem rendeltetésszerű működése, hanem a löveg hátramozgását (energia elnyelés) és helyretolását végző részegységek nem megfelelő működéséből adódik. Ha az ágyú fékrendszere nem jó, akkor a két tonnás szerkezet hatalmas energiájával a kezelőszemélyzet sérülését okozhatja.

A Leopard 2-eseken egy gyári nagyjavítás volt végrehajtva, amikor szinte biztos, hogy megbontották, cserélték ezen szerkezeteket, így az első lövés külső pontról történő indítása érthető előírás a németek részéról. Az más kérdés, hogy a harckocsit hadrafogható állapotban kell-e átadni a szerződés szerint (mert akkor ezt Németországban el kellett volna végezni), vagy ez az első "otthoni" üzembehelyezés része. Ezt nyilván nem tudjuk.
A kiváló orosz dokusorozatban ha jól emléxem, nem ezt láttam.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
0:15-nél látszik a bázis állapota... :(

Asszem @krisss is kiemelte korábban valahol, hogy a tatai "bázis" kimagaslóan le van/volt élve...
0aab35f1da9a572b47a0a69f0de98afb.jpg

Ha jól veszem ki, 2x8 garázs lett rendbehozva, a harmadik egység még nem. Van itt bizony még mit helyrepofozni mire jönnek az A7+ -ok.
(a narancs szinnel jelölt épületek tűnnek még újszerűnek)
 
0aab35f1da9a572b47a0a69f0de98afb.jpg

Ha jól veszem ki, 2x8 garázs lett rendbehozva, a harmadik egység még nem. Van itt bizony még mit helyrepofozni mire jönnek az A7+ -ok.
(a narancs szinnel jelölt épületek tűnnek még újszerűnek)

Csak egy kérdés.. a kékkel jelölt épüket nem lőszerraktár?
Mert ha jól vettem ki, akkor földsánccal van körbevéve.
 
0aab35f1da9a572b47a0a69f0de98afb.jpg

Ha jól veszem ki, 2x8 garázs lett rendbehozva, a harmadik egység még nem. Van itt bizony még mit helyrepofozni mire jönnek az A7+ -ok.
(a narancs szinnel jelölt épületek tűnnek még újszerűnek)

A 8 ajtó nem 8 hk.
De felújítási való van bőven.