Nem csak német precizitás, az orosz harckocsikon is így van.
Ha egy lövegen (ágyú, mozsár, stb.) működése szempontjából lényeges alkatrészt, részegységet cserélnek, vagy akár csak megbontanak (mondjuk új folyadékkal töltenek fel, illetve tömítéseket cserélnek), akkor technológiai előírás a működés balesetmentes ellenőrzése. ezt a legegyszerűbben külső pontos elsütéssel, magyarul távvezérelt módon lehet megtenni.
A magyar T-72 harckocsik ágyújának bevizsgálása is hasonlóan történik, a folyadékfék vagy léghelyretoló megbontásakor, cseréjekor ilyen módon ellenőrzik az ágyú szerelvényeinek helyes működését.
A veszély nem a gránát vagy a töltet nem rendeltetésszerű működése, hanem a löveg hátramozgását (energia elnyelés) és helyretolását végző részegységek nem megfelelő működéséből adódik. Ha az ágyú fékrendszere nem jó, akkor a két tonnás szerkezet hatalmas energiájával a kezelőszemélyzet sérülését okozhatja.
A Leopard 2-eseken egy gyári nagyjavítás volt végrehajtva, amikor szinte biztos, hogy megbontották, cserélték ezen szerkezeteket, így az első lövés külső pontról történő indítása érthető előírás a németek részéról. Az más kérdés, hogy a harckocsit hadrafogható állapotban kell-e átadni a szerződés szerint (mert akkor ezt Németországban el kellett volna végezni), vagy ez az első "otthoni" üzembehelyezés része. Ezt nyilván nem tudjuk.