Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Az európai autógyártást temetem.

A héten kétszer is mentem európai (német) autógyár villanyautójával. Egy kalap szar ez, nem alternatíva.

Mol Limo:
VW eUp. Az autóhoz párosítani a telefont bluetoothon 3 perc. Nagyon lassú, szenved a párosítással. Ha "gyújtáskor" nem tartottad nyomva a fékpedált, utána bármit zongorázhatsz a kocsi nem fog megmozdulni. Ezt amúgy ki is írja amikor elfordítod a kulcsot, de ha bármi mást nyomsz, akkor eltűnik az üzenet, és újabb gyújtásig nem is jelenik meg. Szar UI, de megszokható. Megy. Kicsi a hatótáv.

Smart EQ forfour: van 31 km hatótáv az app szerint, 30% töltés. A bluetooth párosítás közben többször kifagy a "rádió". több mint öt perc küszködés mire végre siekrül párosítani azt a fost a telefonnal. Eközben megy a fűtés, mert hideg van kint, egy helyben állunk. 17% akku kapacitás maradt. Kb. 5 perc állófűtés.Nem megyek messzire, csak 15 km-re. Két kilométerrel indulás után közli, hogy már a tartalékról megyünk. Visszértél a Limo zónába: legközelebbi lehetőségnél lecserélem egy benzines picantóra. 3% akkuidő maradt.

Beszállok a Kia legolcsóbb fosába (Picanto). 30 sec alatt párosítom a telefont a fedélzeti rendszerrel. Szól a zene és a navigáció. Nem kell varázstáncot lejteni a pedálokon, hogy méltoztassák az a fos elfogadni az inputot. Működik. Nem tűnik el a töltés fele amíg ezt csinálom. És megyek is elintézni a dolgomat.

Értem, hogy egyik sem mai elektromos, meg nem Tesla, de ezt tudja kizzadni a VW és ezt tapasztalhatom meg, ez így egy kibaszott szar vicc. a legfosabb Dacia ezerszer inkább fejfájásmentes get shit done élményt ad, harmad áron, mint ezek a csodák. Óbudáról a Keletiig nem tudtam elmenni egy töltéssel, 30km hatótávval (ez ~20 km). A papíron 100km-es max hatótáv eleve egy vicc, de úgy néz ki télen az jó ha 30-40km-t jelent.

Ezen jót nevettem. Budàról Pestre utântöltéssel... :). :)
Vorsprung durch Technik. :(
 
Használati értéke: 400km katalógus hatótáv, 300 valójában... bekapcsolom a fűtést már csak 280-at mutat...

Ez általános kis elektromos auto betegség, ezért nem feltétlenül ekézném konkrétan az ID3-at. De kétségtelenül sok pénzért nagyon sok komprommisszum van a hatótáv terén.

Anyu az oviba olcsóbb, vagy nagyobb presztízsű/kényelmű alternatívákkal is tud ennyiért csemetét fuvarozni.

Na ez már érdekesebb, nő ismerős most vett eGolfot használtan, úgy már egész reális alternatíva lehet, főleg hogy szinte kizárólag városban / 100 km-en belül használja, és használtan már egész értelmes ára kezd lenne. Persze nem első kocsi, de városban anyu rohangálós kocsijának szerintem nem rossz, ha sokat megy vele.
 
A monorail nem működik, mondom úgy, hogy a Monorail Ashgabat meg a Port Harcourt valahol "gyerekem"...

Amiket felsoroltatok, főleg az a gond. Persze ezek a Monorail-ek csendesek, mert gumikeréken megy. Hely minimális van rajta. Előnye még, hogy könnyű. Bologna-nál is épült egy Monorail. Az autópálya feletti hidat le tudtuk gyártani 2 darabból és közúton lehetett levinni. A projektet az ára és a szállítási kapacitása miatt kritizalják, pedig lassan készen van.
 
En7Qxt6XUAIE1QE
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ilyen amikor az égiek is vigyáznak valakire:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem hittem volna, hogy egy ekkora balesetet túl lehet élni. :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ilyen amikor az égiek is vigyáznak valakire:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem hittem volna, hogy egy ekkora balesetet túl lehet élni. :eek:
Megmentette a glória, ami ha fejjel lefelé ér le az autó megölte volna. Itt Gro kihúzta a pick ászt
 
Ilyen amikor az égiek is vigyáznak valakire:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem hittem volna, hogy egy ekkora balesetet túl lehet élni. :eek:

Nemhogy túlélte, saját lábon szaladt el. Szerintem is hihetetlen. Meg az is hogy 53g lassulás után ennyire eszénél volt. A glória meg a csattanás után (miután elgörbített egy ARMCO korlátot) köszönte, jól volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A glória nélkül tuti lefejeződik, meg az is segít ilyenkor, hogy fekve "ülnek" a kocsiban így a G erők nagy része lábtól a fej felé hat.
De simán leszakadhatott volna a lába, eltörhetett volna a nyakcsigolyája, beszúródhatott volna egy lemez darab, vagy tartósan elveszthette volna az eszméletét és akkor bent ég. Szóval nagyon nagy szerencséje volt a csávónak. Ehhez kellet az autó is, meg az is, hogy 1 percen belül azonnal volt ott aki oltson, ez is a szervezőket dicséri. De így is elképesztő ez a szerencsés csillagzat!
Szerintem ha 1000-szer lejátszódott volna a baleset , akkor 990+ almalommal nem száll ki élve a kocsiból. Hála istennek túlélte.
Amikor a közvetítésben a háttérben megláttam a tűzgolyót, én akkor azt hittem, hogy ott valakinek végleg vége. :(
Nagyon megkönnyebbültem amikor kiderült, hogy nem :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A glória nélkül tuti lefejeződik, meg az is segít ilyenkor, hogy fekve "ülnek" a kocsiban így a G erők nagy része lábtól a fej felé hat.
De simán leszakadhatott volna a lába, eltörhetett volna a nyakcsigolyája, beszúródhatott volna egy lemez darab, vagy tartósan elveszthette volna az eszméletét és akkor bent ég. Szóval nagyon nagy szerencséje volt a csávónak. Ehhez kellet az autó is, meg az is, hogy 1 percen belül azonnal volt ott aki oltson, ez is a szervezőket dicséri. De így is elképesztő ez a szerencsés csillagzat!
Szerintem ha 1000-szer lejátszódott volna a baleset , akkor 990+ almalommal nem száll ki élve a kocsiból. Hála istennek túlélte.
Amikor a közvetítésben a háttérben megláttam a tűzgolyót, én akkor azt hittem, hogy ott valakinek végleg vége. :(
Nagyon megkönnyebbültem amikor kiderült, hogy nem :)

Nem vitázva, de mell-hát irányban nagyobb a g-tűrés.... De amúgy igazad van és ugyanazt éreztem, mikor láttam, hogy ott valaki meghalt!!! Nem csíptem Grosjeant- de ilyet nem kívántam neki. Szerintem ő is, Magnussen is csak a pénzt égette a Haas-nál. De ez már múlt idő.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hát ha nincs glória, akkor tökmindegy lett volna, hogy fejjel fel, vagy fejjel fel, mert (bocs a fekete humorért) de már fejetlen lett volna.
Igazából valaki összeszedte, h:
Kellett az, h pont ebben a szögben csapódjon, ahol a glória megmentette.
Ne törjön a mentődoboz, ami 52 gnél nem magától értetődő (Kubica lába ugye anno, vagy M.S.é)
Ne törjön el se keze se lába és ne csak eszméleténél maradjon, hanem cselekvőképes (Alonso pár éve R.S. talán 2003 dettó. Másodpercekig vártuk, hogy megmozduljon.)
Ne akadjon be az öve
És ne fejjel lefelé érkezzen az autó
Ezek közül bármi máshogy történik Gro ott marad.
 
Igazából valaki összeszedte, h:
Kellett az, h pont ebben a szögben csapódjon, ahol a glória megmentette.
Ne törjön a mentődoboz, ami 52 gnél nem magától értetődő (Kubica lába ugye anno, vagy M.S.é)
Ne törjön el se keze se lába és ne csak eszméleténél maradjon, hanem cselekvőképes (Alonso pár éve R.S. talán 2003 dettó. Másodpercekig vártuk, hogy megmozduljon.)
Ne akadjon be az öve
És ne fejjel lefelé érkezzen az autó
Ezek közül bármi máshogy történik Gro ott marad.

Éna helyében már nem lottóznék. Neki most húzták ki a telitalálatost.

Azért a technika. Ez a címlapkép mutatja, hogy mire képes ma a túlélő cella.
https://hu.motorsport.com/f1/news/j...iPiv0b9ByqwQrlz0wH-AJCwf6Oqvh_hFxPMQAXP5LzrUM