A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Erről azóta tudunk valamit?:


Elvileg dolgozik a Rheinmetall egy új kerekes 155mm-esen de nem tudom hogyan haladnak vele.
 
Logikusabb kerekes tüzérségi löveget gyártania amire még szükségünk is van.
Ha lesz az ST-vel ilyen jellegű együttműködés, akkor fején találtad a szöget. Más kérdés, hogy elég sok a konkurencia ezen a téren. Kérdés, hogy ki hozná ide gyártani, illetve lehet, hogy az ST-vel egy nagyobb beruházási csomagról tárgyalnak, így már előnyben is van.
 
és a Rheinmetall miért akarna a KMW-vel közös Boxer terméküknek versenytársat kreálni? Ez nem a Gidrán esete ahol van egy sikertelen Rheinmetall termék. S mi több nem véletlen hogy a Terrexet Singapúr nem tudta senkinek se eladni. Gyengén páncélozott, alul fegyverzett és mi a garancia arra hogy nem kell komoly fejlesztést elvégezni ahhoz hogy mind a páncélzat, mind a fegyverzet növelhető legyen?

Szóval nemcsak hogy kapnánk egy problémás csontvázat amihez mindent integrálni kell és lehetséges hogy a powerpacket is változtatni kell hanem tovább komplikálnánk a logisztikánkat és kapnánk egy a Boxerhez képest elmaradó járművet csak jó drágán, mire kivakarjuk a szarból.

Előbb lesz valami egy Boxer 2.0-ból(ami fegyverzet és alkatrész kompatibilis a Lynxel) mint ebből a romantikus Terrex 4.0-ból
tenor.gif
Gyártsanak Mbronco-exx-et. Problem solved
 
és a Rheinmetall miért akarna a KMW-vel közös Boxer terméküknek versenytársat kreálni? Ez nem a Gidrán esete ahol van egy sikertelen Rheinmetall termék. S mi több nem véletlen hogy a Terrexet Singapúr nem tudta senkinek se eladni. Gyengén páncélozott, alul fegyverzett és mi a garancia arra hogy nem kell komoly fejlesztést elvégezni ahhoz hogy mind a páncélzat, mind a fegyverzet növelhető legyen?

Szóval nemcsak hogy kapnánk egy problémás csontvázat amihez mindent integrálni kell és lehetséges hogy a powerpacket is változtatni kell hanem tovább komplikálnánk a logisztikánkat és kapnánk egy a Boxerhez képest elmaradó járművet csak jó drágán, mire kivakarjuk a szarból.

Előbb lesz valami egy Boxer 2.0-ból(ami fegyverzet és alkatrész kompatibilis a Lynxel) mint ebből a romantikus Terrex 4.0-ból
tenor.gif
Különben azért a Terrex sem egy döglött ló. :p
Egy kicsit jobban utánanézve azt találtam, hogy a Terrex mint platform nem OLYAN rossz. Viszont tényleg csak akkor jönne csak számításba, ha az úszóképességre mennénk rá. Előnye lehet, hogy úszóképesen talán az egyik legnagyobb védettséget lehet nála elérni (Terrex 2).
Hátránya, hogy irgalmatlanul nagy. Ez egyrészt nagy probléma a célfelület nagysága miatt, másrészt ha felpáncéloznánk a maximum úszóképes méretre, akkor esetleg a 600 LE-s motor kevés lehet.
De ha nem szempont az úszóképesség, akkor a Boxernek nem nagyon lehet alternatívája. Az a baj, hogy túl sok mindent kellene személyre szabni, integrálni. Ez pedig sokat drágítana a különben olcsóbb járművön.
 
Különben azért a Terrex sem egy döglött ló. :p
Egy kicsit jobban utánanézve azt találtam, hogy a Terrex mint platform nem OLYAN rossz. Viszont tényleg csak akkor jönne csak számításba, ha az úszóképességre mennénk rá. Előnye lehet, hogy úszóképesen talán az egyik legnagyobb védettséget lehet nála elérni (Terrex 2).
Hátránya, hogy irgalmatlanul nagy. Ez egyrészt nagy probléma a célfelület nagysága miatt, másrészt ha felpáncéloznánk a maximum úszóképes méretre, akkor esetleg a 600 LE-s motor kevés lehet.
De ha nem szempont az úszóképesség, akkor a Boxernek nem nagyon lehet alternatívája. Az a baj, hogy túl sok mindent kellene személyre szabni, integrálni. Ez pedig sokat drágítana a különben olcsóbb járművön.
A Boxer meg még nagyobb!De fel is van páncélozva...!
 
Háát az AMGS még csak tervezet szinten létező dolog. De esetében igen komolyan korlátozottak a képességei.
A megjelent infók szerint nagyon gyenge a tűzgyorsasága. 6 lövés/3 perc. Erre egy komolyabb tréning során D-20 is képes.
Ráadásul csak az egyeneshez képest oldal irányban 30 fokos szögben kitéríthető a löveg.
A miheztartás végett az EVA +-60 fokkal rendelkezik, azaz 120 fokos tűzívben lehet lövéseket leadni, anélkül, hogy tüzelőállást váltana. Az AMGS esetén ez csak 60 fok!
Az EVA tüzgyorsasága 5 lövés az első percben, 13 pedig a 3 perces intervallumban.
Most az EVA-t hoztam, fel mint nem tornyos SPH, de a tornyosokkal szemben még nagyobb hátrányban lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Különben azért a Terrex sem egy döglött ló. :p
Egy kicsit jobban utánanézve azt találtam, hogy a Terrex mint platform nem OLYAN rossz. Viszont tényleg csak akkor jönne csak számításba, ha az úszóképességre mennénk rá. Előnye lehet, hogy úszóképesen talán az egyik legnagyobb védettséget lehet nála elérni (Terrex 2).
Hátránya, hogy irgalmatlanul nagy. Ez egyrészt nagy probléma a célfelület nagysága miatt, másrészt ha felpáncéloznánk a maximum úszóképes méretre, akkor esetleg a 600 LE-s motor kevés lehet.
De ha nem szempont az úszóképesség, akkor a Boxernek nem nagyon lehet alternatívája. Az a baj, hogy túl sok mindent kellene személyre szabni, integrálni. Ez pedig sokat drágítana a különben olcsóbb járművön.
Én is így gondolom hogy a Terrex csak akkor jöhet szóba ha az úszóképeségére szükségünk van.
 
Háát az AMGS még csak tervezet szinten létező dolog. De esetében igen komolyan korlátozottak a képességei.
A megjelent infók szerint nagyon gyenge a tűzgyorsasága. 6 lövés/3 perc. Erre egy komolyabb tréning során D-20 is képes.
Ráadásul csak az egyeneshez képest oldal irányban 30 fokos szögben kitéríthető a löveg.
A miheztartás végett az EVA +-60 fokkal rendelkezik, azaz 120 fokos tűzívben lehet lövéseket leadni, anélkül, hogy tüzelőállást váltana. Az AMGS esetén ez csak 60 fok!
Az EVA tüzgyorsasága 5 lövés az első percben, 13 pedig a 3 perces intervallumban.
Most az EVA-t hoztam, fel mint nem tornyos SPH, de a tornyosokkal szemben még nagyobb hátrányban lenne...
Lehet ez is közös RM-ST-Rába lenne?
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Ezek könnyebb súllyal mentek, és vonatba voltak összekötve, de harcolni így képtelenség. A kerekes jó, de ha hegyvidéki harcra kerül a sor vége a történetnek, agyagos csúszós, vagy süllyedős laza talajon vége van, túl nagy a talajnyomása és elsüllyed. És ha körbenézel egyedül Szerbia és Horvátország ahol síkvidékek vannak (horvátoknál is csak félig) az összes többi szomszédnál hegyvidék van. (síkvidéken is ahol rossz a talaj vízelvezetése, pl agyag már korlátozottan tudod használni ) A 2 fő prioritásnál a románnál és Kárpátalján nem kifizetődő a kerekes, csak közúton vagy száraz időben. Mindennek megvan a maga haszna és feladatköre. Egyiket se hagyhatod ki. Nem véletlen kell láncos és kerekes is. Ezért is volt érthetetlen a bmp-k kivonása úgy, hogy btr-el akarták helyettesíteni. Más a 2 jármű feladatköre. Ezt az akkori kormány nem fogta fel.