Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Vezetni élvezet? Ja, nem..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Pedig de, hiába nézel sok ilyet, hogy már úgy ülj volánhoz, hogy biztos rossz lesz.

Kanyarodás előtt is nézni kell a tükröt, holtteret, az ilyeneket elkerülendő.
 
A mikor anno BP-re új villamost kerestek, én is eljátszottam magamban a gondolattal, hogy a mai technológiát ötvözni a régi külsővel, ami a régi belvárosi részeken talán jobb összképet adna.


Az Uraltransmash retró villamost gyártott Jekatyerinburgba.

%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%D0%95%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3-%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%8B-6393449.jpeg


%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%D0%95%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3-%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%8B-6393450.jpeg


%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%D0%95%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3-%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%8B-6393451.jpeg


%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-%D0%95%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3-%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%8B-6393452.jpeg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Magához a videóhoz szólva,
Az évek során több hasonló helyzetben volt részem.
A bevált viselkedés forma nálam :
  • egyszer a követési távolságra figyelés ... a friss jogsis kicsit bealudt a féklámpáknál és nagyon rámászott
  • másodszor a sávomon belül az ellentétes oldalra húzódom attól függően hogy az előttem lévő merre szándékozik kanyarodni, így a mögöttem lévő is látni fogja, hogy nem előzhet pl balra kanyarodáskor, és egyben megérti, hogy "miért fékezünk"
  • harmadszor ha én kanyarodtam balra mindig becsülettel a felező /forgalmi sávot jelölő vonal mellé húzódtam . . . itt az Opelos ezt kihagyta
 
Magához a videóhoz szólva,
Az évek során több hasonló helyzetben volt részem.
A bevált viselkedés forma nálam :
  • egyszer a követési távolságra figyelés ... a friss jogsis kicsit bealudt a féklámpáknál és nagyon rámászott
  • másodszor a sávomon belül az ellentétes oldalra húzódom attól függően hogy az előttem lévő merre szándékozik kanyarodni, így a mögöttem lévő is látni fogja, hogy nem előzhet pl balra kanyarodáskor, és egyben megérti, hogy "miért fékezünk"
  • harmadszor ha én kanyarodtam balra mindig becsülettel a felező /forgalmi sávot jelölő vonal mellé húzódtam . . . itt az Opelos ezt kihagyta
Negyedszer: ha egy mazsola lassít és jobbra tart azt nem előzöm meg, mert lehet egy marha, aki akkor fog indexelni, mikor tükörbe nézés nélkül balra kezdi tekerni a kormányt... :)
 
magyar-uj-auto-forgalombahelyezes-423142.png

..
uj-autok-forgalomba-helyezese-markankent-magyarorszagon-423144.png

..
uj-forgalomba-helyezes-suv-modellek-magyarorszagon-423150.png

..
"Döntően a koronavírus-járvány, illetve az annak megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések hatására jelentősen visszaesett az új autók forgalomba helyezése Magyarországon 2020-ban. A kihívásokkal teli évben a személyautók között idén is tarolt a Suzuki, a hazai gyártású Vitarának és SX4 S-Crossnak köszönhetően, míg a kishaszongépjárművek piacát a Ford uralta magabiztosan. Jó hír, hogy az előrejelzések szerint a személyautók és a kishaszongépjárművek eladásai egyaránt erős, kétszámjegyű növekedést produkálhatnak 2021-ben."
https://www.portfolio.hu/global/202...a-magyarok-kedvenc-automarkai-2020-ban-464008
 
Csudálatos. Végre kész, mehetne, de amiatt, mert egy (közpénzpazarló) beruházáshoz kéne majd egyszer két aluljáró, amit bármikor meg lehetne csinálni 8 hónapig még nem jár a HÉV. Emberek tízezreit szopatják meg, mennek a dízeles buszok jó drágán, de a villannyal járó HÉV addig sem indul el, ameddig legalább egy kapavágás történne. Mindez abban a közegben, ahol a villanyautó seggét a környezetvédelem szlogennel fényesre nyalják.

De nem, még 8 hónapig mehetnek a buszok.

És mi a legszomorúbb...?
Bár balfasz még védi, hogy jó ez így ahogy van.


Vastaps.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
És mi a legszomorúbb...?
Bár balfasz még védi, hogy jó ez így ahogy van.
Szerintem csak nem élik meg tragédiának. A vastaps azoknak jár, akik a rendszerváltástól a MÁVig egy kapacágást nem csináltak a hév vonalon, hogy gyak mindegyik szarrá rohadt.
1 perces átszállási idő kérése meg gyak azt jelzi, hogy ez is egy a seggéhez autót növesztett balfasz írása.
 
Szerintem csak nem élik meg tragédiának. A vastaps azoknak jár, akik a rendszerváltástól a MÁVig egy kapacágást nem csináltak a hév vonalon, hogy gyak mindegyik szarrá rohadt.
1 perces átszállási idő kérése meg gyak azt jelzi, hogy ez is egy a seggéhez autót növesztett balfasz írása.
1. Nem kérte.
2. A Közlekedő Tömeg írása az szerinted az autóhoz seggét növesztett balfasz...?

Úgy érzem nagyon nem figyeltél...
 
1. Nem kérte.
2. A Közlekedő Tömeg írása az szerinted az autóhoz seggét növesztett balfasz...?

Úgy érzem nagyon nem figyeltél...
Igen az. Hahó, NINCS 1 perces átszállási idő. Még nekem is vagy 40 sec a 6 kocsis hév utolsó kocsijától az elejére érni, képzeld el Manyi nénit...
 
Szerintem csak nem élik meg tragédiának. A vastaps azoknak jár, akik a rendszerváltástól a MÁVig egy kapacágást nem csináltak a hév vonalon, hogy gyak mindegyik szarrá rohadt.
1 perces átszállási idő kérése meg gyak azt jelzi, hogy ez is egy a seggéhez autót növesztett balfasz írása.
Nem, nem azt jelenti.
A közlekedésfejlesztések jelentős része az átszállási idők csokkentéséről szól, az az egyik legnagyobb kényelem fokozó ami átvonzhat autóból a közösségi közlekedésre. A MÁV sem csinált még semmit, csak terveket. És nem azért mert a MÁV-é lett, hanem mert a kormány ad rá forrást arra, amire a végletekig kifosztott Budapestnek nem volt.
Akik a HÉV-et építették régen, azok előtt le a kalappal hogy még mindig működik.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and fishbed
Nem, nem azt jelenti.
A közlekedésfejlesztések jelentős része az átszállási idők csokkentéséről szól, az az egyik legnagyobb kényelem fokozó ami átvonzhat autóból a közösségi közlekedésre. A MÁV sem csinált még semmit, csak terveket. És nem azért mert a MÁV-é lett, hanem mert a kormány ad rá forrást arra, amire a végletekig kifosztott Budapestnek nem volt.
Akik a HÉV-et építették régen, azok előtt le a kalappal hogy még mindig működik.
Egyrészt pont láttam nem egyszer, hogy nem csak terveket mutogatott, hanem csinálta.
Másrészt, persze csökkentsük az átszállási időt. Ésszerű szintig. Az, hogy Bolt esetleg világcsúcscsal eléri az utolsó kocsiból az átszállást az nem ésszerű....
 
Egyrészt pont láttam nem egyszer, hogy nem csak terveket mutogatott, hanem csinálta.
Másrészt, persze csökkentsük az átszállási időt. Ésszerű szintig. Az, hogy Bolt esetleg világcsúcscsal eléri az utolsó kocsiból az átszállást az nem ésszerű....
Mármint láttál olyat aki csinálta a terveket? Én is láttam olyat, azért megy a küzdés hogy egy-egy percet hozzon egy beavatkozás. Az oké, akkor te te öt perc alatt szállsz most át, átszervezve meg kettő lenne. Manyi néni meg most tizenöt perc alatt száll át, és ha jó lenne a szervezés akkor hat perc alatt átérné neki lenne igazán nagy a nyereség.
Az meg hogy a stadion kiszolgáló utja miatt nem adják át a forgalomnak nagyon-nagyon szar döntés, de sajnos egy pár éve folyamatosan megy a forgalom kizárás meletti vasúti felújítás, ez lett az új divat. (nem vitatva hogy így valamivel gyorsabb tud lenni az átépítés, és néhány helyen talán picivel olcsóbb is)
De egy ennyire fontos vonalon, ilyen barom ok miatt ezt tenni simán felelőtlen kibaszás.
 
Csepelen lakom és vérlázító ez a tökörészés a HÉV vonallal. Így is végtelen hosszú volt a felújítás. A KT helyesen írta a cikkben, hogy kb duplájára nőtt a menetidő, úgy is, hogy amikor megérkezik a hév az ideiglenes végállomásra, legtöbbször 2-3 busz áll bent, és szinte azonnal indul is (szóval megvan a pár perces átszállási idő), de a forgalom miatt így is 10 perc mire beér a Borárosig. (a 2-3. buszt eléri a Manyi néni is a HÉV végéből, aki meg siet, az meg azonnal startol)
Az egyetlen szerencse, hogy a home office meg bezárások miatt amúgy se nagyon megyek a városba, így nem kellett nagyon használnom, de a diákok/ingázók nagyot szopnak a napi + fél óra utazási idővel.
Ennél még az is értelmesebb lenne, hogy legalább addig járjon a HÉV teljes vonalon, amíg elkezdik azt a rohadt stadiont, de nem, szívjon több ezer ember.