Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Odabízom, hogy elhiszed-e vagy sem. A cikk állítja. Egyébként a 90g az bőven 4 liter alatti fogyasztás benzinből. Az átlag BM -s szgk. mennyit fogyaszt szerinted?
Nos, a sokat autópályázó céges átlagautó 6 liter táján. Amikor Paksra mentnük, akkor légkondizva 130-as tempó mellett 6,2/100 liter volt.
Csak ahhoz nem gyártasz le akksit, aminek brutális lábnyoma van főleg, ha a "tiszta" német árammal készül. A német átlag emisszió és akksi gyártással kb 150-200k km táján jön ki az egyensúly. Franciával meg más. De a világ és EU átlag a francia közelében nincs.
 

torsen


95 g/km a jelenlegi EU-s szabvány a flotta fogyasztásra. Ez 5 g különbség a villany autó meg a belső égésű flotta között.
A való életben persze mind a benzines/dízel mind az elektromos autó többet fogyaszt, mint a szabvány.
 
Ugye nem gondolod komolyan, hogy elégetik a benzint? A benzin mennyisége eleve olyan kicsi a lepárlás során hogy krakkolással és polimerizálással kell a megfelelő mennyiséget előállítani az egyéb lepárlási termékekből. Ha meg azt nézed, hogy egy kilométerre hogyan alakul egy jármű tüzelőanyag és kenőanyag igénye, akkor máris ott vagyunk, hogy a járművek számára szükséges kőolaj mennyiség töredékére esik. (pl. 5l/100km fogyasztás az 15 ezrenként 750 liter benzin, és az összes kenőanyag amit ekkor lecserélsz valahol 5 liter körül jár)

Oszt? Abból a 750 literből egy átlag autó minimum egy évig cirkál, teszi a dolgát, az ~2 liter/nap. A tulajdonosa több co2-t termel a létezésével.

+Pont ez a lényeg, hogy az ami itt EU-ban a személyautókba megy lóf*sz az össztermeléshez képest, megint megoldunk egy problémát azzal, hogy még nagyobbat teremtünk, és közben termelünk pár millió tonna veszélyes hulladékot aminek 20 év múlva nem lesz gazdája.

Közben a nagy víz túloldalán dübörög a V8, vasúton megszűnt a villamosítás, a befektetői csoportok a kiöregedő atomerőműveket a gyorsabb megtérülésért gázerőmevekkel helyettesítik, amihez a gázt tudjuk milyen módon termelik...

Délre tőlünk meg most épülnek az autógyárak ahol Dél-Amerikához hasonlóan nálunk már 20 leállított típusokat fognak gyártani, mivel ha nálunk már nem tudnak profitot termelni akkor jó lesz Afrika is.

Úgyhogy, nem, nem fogja megváltani a világot a villanyautó.
 
Nos, a sokat autópályázó céges átlagautó 6 liter táján. Amikor Paksra mentnük, akkor légkondizva 130-as tempó mellett 6,2/100 liter volt.
Csak ahhoz nem gyártasz le akksit, aminek brutális lábnyoma van főleg, ha a "tiszta" német árammal készül. A német átlag emisszió és akksi gyártással kb 150-200k km táján jön ki az egyensúly. Franciával meg más. De a világ és EU átlag a francia közelében nincs.
 

torsen


95 g/km a jelenlegi EU-s szabvány a flotta fogyasztásra. Ez 5 g különbség a villany autó meg a belső égésű flotta között.
A való életben persze mind a benzines/dízel mind az elektromos autó többet fogyaszt, mint a szabvány.
Olyannyira, hogy a 95g/km előirást flottaszinten csak a Toyota tudja. Mindenki más büntizik. Ja, és a mérés NEDC szerint történik (még nem történt meg és lehet nem is fog, a kibocsátás RDE szerinti megállapitása), amit nyugodtan 30%-kal meg lehet toldani a valós használatban.
 
Olyannyira, hogy a 95g/km előirást flottaszinten csak a Toyota tudja. Mindenki más büntizik. Ja, és a mérés NEDC szerint történik (még nem történt meg és lehet nem is fog, a kibocsátás RDE szerinti megállapitása), amit nyugodtan 30%-kal meg lehet toldani a valós használatban.
Ha jól emlékszem Suzuki és a Fiat is közel járt hozzá, ezért gyorsan levitték nekik 75 grammra.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7
Oszt? Abból a 750 literből egy átlag autó minimum egy évig cirkál, teszi a dolgát, az ~2 liter/nap. A tulajdonosa több co2-t termel a létezésével.

+Pont ez a lényeg, hogy az ami itt EU-ban a személyautókba megy lóf*sz az össztermeléshez képest, megint megoldunk egy problémát azzal, hogy még nagyobbat teremtünk, és közben termelünk pár millió tonna veszélyes hulladékot aminek 20 év múlva nem lesz gazdája.

Közben a nagy víz túloldalán dübörög a V8, vasúton megszűnt a villamosítás, a befektetői csoportok a kiöregedő atomerőműveket a gyorsabb megtérülésért gázerőmevekkel helyettesítik, amihez a gázt tudjuk milyen módon termelik...

Délre tőlünk meg most épülnek az autógyárak ahol Dél-Amerikához hasonlóan nálunk már 20 leállított típusokat fognak gyártani, mivel ha nálunk már nem tudnak profitot termelni akkor jó lesz Afrika is.

Úgyhogy, nem, nem fogja megváltani a világot a villanyautó.

Nem értem a 750 literes mondatod. Én arra reagáltam, hogy Te azt irtad, hogy az olajipar nem fog megszünni attól, hogy jönnek a villanyautók. Nem fog, csak a termelése esik vissza. Jelentősen.

Nem tudom az USA-ban mi a helyzet a vasúttal, azt nem figyelem, de olyan nagy V8 hullám nem látszik. Az látszik, hogy Trump mennyi kárt okozott a környezetvédelem terén a hülye beszólásaival és rendelkezéseivel (most szabaditott fel az olajkutatásnak egy közel magyarországnyi alaszkai nemzeti parkot pl.)

Az hogy az eu-s autóipar elvándorol a fejlődőkhöz szerintem nem olyan nagy baj, mert ezzel a fejlődők korszerübb, kevésbé szennyező autókat használnak majd.

Nem, a villanyautó nem váltja meg a világot, de a merev elutasitása viszont nem viszi előre. A villanyautó is fejlődik.Ez a gyerekcipő fázis, de már most is méregetjük a belsőégésühöz és hol ez, hol az jön kigyőztesnek.
 
Igen a nagy németeknek lehet 120 meg 130 gramm is, a gazdaságos autókat gyártó Fiat-ot meg Szuzukit meg ijesztgetik a 70 grammokkal.
De nem értem miről beszélgetünk amikor egy akkora nagy batár utazó autó, mint a Toyota Camry 5 liter benzint fogyaszt valósan, "Plug in" csalás nélkül.

"Naná, hogy nem, hiszen a Toyota jellemzően öntöltő hibrideket készít. Nem kell vacakolni a telep táplálásával, megoldja azt az autó (részint a fékezési energia hasznosításával), s bármennyit is megyünk a városban, abban biztosak lehetünk, hogy az üzemidő felében, illetve egy helyben állva nem fog pöfögni a benzinmotor. Ennek köszönhetően a fogyasztás is igen szerény, a bő 600 kilométeres teszt átlaga tankolás és kijelző szerint is 5,3 l/100 km lett, pedig autópályázás is volt benne bőven, városban és országúton 5 liter alá is könnyedén bevihető a fogyasztás."
 
Ha akarok egy jót röhögni, mindig elég elindítani egy jávorszarvas tesztet bármelyik Volkswagen csoportos... termékről. De ez az oda-vissza keljfeljancsis pattogás a kanyarban eddig mindent visz.

Bár lehet légpárnás járműnek készült, annak végülis majdnem jó, hiszen a négyből csak három kerék van egyszerre a levegőben :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Aztarohadt, ez nagyon ijesztő. :eek:
 
És ez mire akar érv lenni? A bátyus céges kocsijában az átlag 6,6 liter úgy, hogy sokat megy vele városban.
Arra érv, hogy az ÁTLAG fogyasztás mennyi. Valójában. Hol van ez a 95g/km (3,7 l/100km) kibocsátástól amihez a villanyos 90g-t írtad. Közel a duplája. Átlagosan. Nem egyelemes minta...
 
Az hogy az eu-s autóipar elvándorol a fejlődőkhöz szerintem nem olyan nagy baj, mert ezzel a fejlődők korszerübb, kevésbé szennyező autókat használnak majd.

Nem, a villanyautó nem váltja meg a világot, de a merev elutasitása viszont nem viszi előre. A villanyautó is fejlődik.Ez a gyerekcipő fázis, de már most is méregetjük a belsőégésühöz és hol ez, hol az jön kigyőztesnek.

Nekem az a FŐ bajom vele, hogy ha tenni akarunk egy jobb jövőért akkor nem ilyen maszatolások kellenek, hanem hibrid és villanybuszok állami támogatással, minimum régiós szinten összehangolt menetrendek, új szgk-k teljesítményének és végsebességének korlátozása, végén az egyéni közlekedés teljes kiszorítása a nagyobb településekről.
Ehelyett a gazdagok zsebét tömik a dolgozók adójából (szokás szerint).

Az olajipar meg se fogja érezni, az összes csepp olaj és gáz ki lesz termelve ha beledöglünk akkor is.
Elég megnézni mit művelt a dohányipar miután elkezdték a fejlett országokban visszaszorítani a fogyasztást...

 
Nekem az a FŐ bajom vele, hogy ha tenni akarunk egy jobb jövőért akkor nem ilyen maszatolások kellenek, hanem hibrid és villanybuszok állami támogatással, minimum régiós szinten összehangolt menetrendek, új szgk-k teljesítményének és végsebességének korlátozása, végén az egyéni közlekedés teljes kiszorítása a nagyobb településekről.
Ehelyett a gazdagok zsebét tömik a dolgozók adójából (szokás szerint).

Az olajipar meg se fogja érezni, az összes csepp olaj és gáz ki lesz termelve ha beledöglünk akkor is.
Elég megnézni mit művelt a dohányipar miután elkezdték a fejlett országokban visszaszorítani a fogyasztást...


Hát forradalom az nem lesz, talán örülnünk kell a "maszatolásoknak" is. A tömegközlekedés fejlesztésével teljesen egyetértek, a villanyautók dotálását meg mélységesen elitélem. Egy EV-re kiadott dotációból legalább 2 hulladék autó ugorhatna legalább két Euro fokozatot, amivel sokkal előrébb lennénk össztársadalmilag és a 2 csóró is nagyon boldog lenne.
 
Mennyire mond hülyeségeket?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mennyire mond hülyeségeket?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha valaki még egyszer robbanánsokról beszél elküldöm a kalorikus gépek tanszékre és majd ott pofánverik helyettem is. Belső ÉGÉSŰ motor. Angoul internal combustion.

Az cuki, hogy nem wheelt wheel nézi, majd oda ugorva is faszságokat beszél. A benzin és gázolaj EROI-ja messze 10 felett van és nem 5 körül.

Amúgy meg ameddig fosszilisről meg a grid mi a faszrol beszél.

Irritálóan fasz ez az ember.
 
Ha valaki még egyszer robbanánsokról beszél elküldöm a kalorikus gépek tanszékre és majd ott pofánverik helyettem is. Belső ÉGÉSŰ motor. Angoul internal combustion.

Az cuki, hogy nem wheelt wheel nézi, majd oda ugorva is faszságokat beszél. A benzin és gázolaj EROI-ja messze 10 felett van és nem 5 körül.

Amúgy meg ameddig fosszilisről meg a grid mi a faszrol beszél.

Irritálóan fasz ez az ember.
Attól függetlenül, hogy a te vajtfüledet zavarja hülyeséget nem beszél. Nem kevésbé irritáló mint amilyen te is vagy.
 
Nem, nem azt jelenti.
A közlekedésfejlesztések jelentős része az átszállási idők csokkentéséről szól, az az egyik legnagyobb kényelem fokozó ami átvonzhat autóból a közösségi közlekedésre. A MÁV sem csinált még semmit, csak terveket. És nem azért mert a MÁV-é lett, hanem mert a kormány ad rá forrást arra, amire a végletekig kifosztott Budapestnek nem volt.
Akik a HÉV-et építették régen, azok előtt le a kalappal hogy még mindig működik.
Meg azok előtt akik kb 1-1 1/2 évente teljesen darabokra szerelik és újra építik.
 
Milyen gumit használhatnak ezek? Vagy ónos havazás van ott vagy mi ez? Itthon ez a whatever havazás, ezen gond nélkül elmegy bármi.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.