Magnus repülőgépek

Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.

Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...

Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából :D ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
 
@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.

Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...

Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából :D ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Pletyka szerint : így viszont van gép, hogy összejöjjön a repidő a leállított gépek pitáinak, így nem lépnek.
 
A Zlin a harctér felett számomra olyan mint az Albatros, nem sok keresnivalója van ott. Azt a munkát a drónokra kellene bízni, ugyanez esetlegesen a határellenőrzés is.
 
Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...

@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.

Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...

Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából :D ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
Jah hogy már itt van a 4 másik 242-es, én még ott tartok, hogy az a jövő zenéje.

Anno a 143 kapcsán ment a szokásos maszatolás, hogy jó lesz a kerítés fölé IS és árvíznél, természeti katasztrófáknál felderíteni/járőrözni, hogy kicsit tehermentesítsék a heliket. Már akkor mindenki összehúzta a szemöldökét, hogy megfelelőbb lenne drón erre. Nem volt rendesen átgondolva ez.

Nem véletlenül nem jött több új 143-as, annak ellenére, hogy az is kiképző gép és alkalmas az is alapkiképzésre. Rájöttek, hogy hót felesleges.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...

Amikor az első négy gépet (2 db 242L, 2 db 143LSI) 2016-ban megrendelték, még nem volt Z2026 és nem lehetett tudni azt sem hogy lesz-e "feltámadás" a Honvédségnél. Ha jól emlékszem, akkor kb. 2 Mókus és a 3 "civil" Mi-8-as volt repülőképes Szolnokon. Migránskergetésre kellett valami a Honvédségnek a határra, mert csak a rendőrségi helikoptereken volt FLIR torony.
2017 márciusában megérkezett a két 242L és azt mondták hogy április végén jön a két 143LSI is. De végül csak egy évvel később, 2018 márciusában érkeztek meg. Olyan pletykák voltak akkor, hogy súlyproblémát okozott amit be akartak építeni. Az, hogy az elmúlt 3 évben nem látunk FLIR tornyot a gépeken és nem dicsekedtek hogy van ilyen, valószínűleg azt jelenti, hogy végül nem került beszerelésre.
 
Amikor az első négy gépet (2 db 242L, 2 db 143LSI) 2016-ban megrendelték, még nem volt Z2026 és nem lehetett tudni azt sem hogy lesz-e "feltámadás" a Honvédségnél. Ha jól emlékszem, akkor kb. 2 Mókus és a 3 "civil" Mi-8-as volt repülőképes Szolnokon. Migránskergetésre kellett valami a Honvédségnek a határra, mert csak a rendőrségi helikoptereken volt FLIR torony.
2017 márciusában megérkezett a két 242L és azt mondták hogy április végén jön a két 143LSI is. De végül csak egy évvel később, 2018 márciusában érkeztek meg. Olyan pletykák voltak akkor, hogy súlyproblémát okozott amit be akartak építeni. Az, hogy az elmúlt 3 évben nem látunk FLIR tornyot a gépeken és nem dicsekedtek hogy van ilyen, valószínűleg azt jelenti, hogy végül nem került beszerelésre.
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...

Igen, ezen gondolkoztam én is, csak letelt közben a hozzászólás módosítási ideje. Lehet hogy súlypont probléma volt inkább. Nem tudom, hogy mi okozhatta egy év késést. Majd egyszer talán valaki megírja.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and ravenlord
Igen, ezen gondolkoztam én is, csak letelt közben a hozzászólás módosítási ideje. Lehet hogy súlypont probléma volt inkább. Nem tudom, hogy mi okozhatta egy év késést. Majd egyszer talán valaki megírja.

Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
Nem hiányzik. Szerencsére azóta vettek/fejlesztettek hazai drónt határfigyelésre, vettek földi megfigyelőt a Pro Patriatól, rendeltek helikoptert szenzortoronnyal stb. és a rendőrök is vettek 15 helikoptert.