[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.

Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...

Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából :D ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.

Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...

Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából :D ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Pletyka szerint : így viszont van gép, hogy összejöjjön a repidő a leállított gépek pitáinak, így nem lépnek.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
A Zlin a harctér felett számomra olyan mint az Albatros, nem sok keresnivalója van ott. Azt a munkát a drónokra kellene bízni, ugyanez esetlegesen a határellenőrzés is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 401
113
Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...

@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.

Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...

Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából :D ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
Jah hogy már itt van a 4 másik 242-es, én még ott tartok, hogy az a jövő zenéje.

Anno a 143 kapcsán ment a szokásos maszatolás, hogy jó lesz a kerítés fölé IS és árvíznél, természeti katasztrófáknál felderíteni/járőrözni, hogy kicsit tehermentesítsék a heliket. Már akkor mindenki összehúzta a szemöldökét, hogy megfelelőbb lenne drón erre. Nem volt rendesen átgondolva ez.

Nem véletlenül nem jött több új 143-as, annak ellenére, hogy az is kiképző gép és alkalmas az is alapkiképzésre. Rájöttek, hogy hót felesleges.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 690
113
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...

Amikor az első négy gépet (2 db 242L, 2 db 143LSI) 2016-ban megrendelték, még nem volt Z2026 és nem lehetett tudni azt sem hogy lesz-e "feltámadás" a Honvédségnél. Ha jól emlékszem, akkor kb. 2 Mókus és a 3 "civil" Mi-8-as volt repülőképes Szolnokon. Migránskergetésre kellett valami a Honvédségnek a határra, mert csak a rendőrségi helikoptereken volt FLIR torony.
2017 márciusában megérkezett a két 242L és azt mondták hogy április végén jön a két 143LSI is. De végül csak egy évvel később, 2018 márciusában érkeztek meg. Olyan pletykák voltak akkor, hogy súlyproblémát okozott amit be akartak építeni. Az, hogy az elmúlt 3 évben nem látunk FLIR tornyot a gépeken és nem dicsekedtek hogy van ilyen, valószínűleg azt jelenti, hogy végül nem került beszerelésre.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 401
113
Amikor az első négy gépet (2 db 242L, 2 db 143LSI) 2016-ban megrendelték, még nem volt Z2026 és nem lehetett tudni azt sem hogy lesz-e "feltámadás" a Honvédségnél. Ha jól emlékszem, akkor kb. 2 Mókus és a 3 "civil" Mi-8-as volt repülőképes Szolnokon. Migránskergetésre kellett valami a Honvédségnek a határra, mert csak a rendőrségi helikoptereken volt FLIR torony.
2017 márciusában megérkezett a két 242L és azt mondták hogy április végén jön a két 143LSI is. De végül csak egy évvel később, 2018 márciusában érkeztek meg. Olyan pletykák voltak akkor, hogy súlyproblémát okozott amit be akartak építeni. Az, hogy az elmúlt 3 évben nem látunk FLIR tornyot a gépeken és nem dicsekedtek hogy van ilyen, valószínűleg azt jelenti, hogy végül nem került beszerelésre.
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 690
113
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...

Igen, ezen gondolkoztam én is, csak letelt közben a hozzászólás módosítási ideje. Lehet hogy súlypont probléma volt inkább. Nem tudom, hogy mi okozhatta egy év késést. Majd egyszer talán valaki megírja.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and ravenlord

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Igen, ezen gondolkoztam én is, csak letelt közben a hozzászólás módosítási ideje. Lehet hogy súlypont probléma volt inkább. Nem tudom, hogy mi okozhatta egy év késést. Majd egyszer talán valaki megírja.

Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 690
113
Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
Nem hiányzik. Szerencsére azóta vettek/fejlesztettek hazai drónt határfigyelésre, vettek földi megfigyelőt a Pro Patriatól, rendeltek helikoptert szenzortoronnyal stb. és a rendőrök is vettek 15 helikoptert.