Nem hinném hogy vettünk volna.
Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
Nem hinném hogy vettünk volna.
@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
Pletyka szerint : így viszont van gép, hogy összejöjjön a repidő a leállított gépek pitáinak, így nem lépnek.@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.
Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...
Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Hát az albatros a zlinhez képest x szárnyú.....A Zlin a harctér felett számomra olyan mint az Albatros, nem sok keresnivalója van ott. Azt a munkát a drónokra kellene bízni, ugyanez esetlegesen a határellenőrzés is.
Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.
Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...
Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Jah hogy már itt van a 4 másik 242-es, én még ott tartok, hogy az a jövő zenéje.Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
Pletyka szerint : így viszont van gép, hogy összejöjjön a repidő a leállított gépek pitáinak, így nem lépnek.
pontosabban kb így fogalmazott valaki Kecskemétről a neten.
Ők vagy nyugdíjba mentek, vagy másik szállítóra már menet közben megtörtént az átképzés.
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...Amikor az első négy gépet (2 db 242L, 2 db 143LSI) 2016-ban megrendelték, még nem volt Z2026 és nem lehetett tudni azt sem hogy lesz-e "feltámadás" a Honvédségnél. Ha jól emlékszem, akkor kb. 2 Mókus és a 3 "civil" Mi-8-as volt repülőképes Szolnokon. Migránskergetésre kellett valami a Honvédségnek a határra, mert csak a rendőrségi helikoptereken volt FLIR torony.
2017 márciusában megérkezett a két 242L és azt mondták hogy április végén jön a két 143LSI is. De végül csak egy évvel később, 2018 márciusában érkeztek meg. Olyan pletykák voltak akkor, hogy súlyproblémát okozott amit be akartak építeni. Az, hogy az elmúlt 3 évben nem látunk FLIR tornyot a gépeken és nem dicsekedtek hogy van ilyen, valószínűleg azt jelenti, hogy végül nem került beszerelésre.
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...
Igen, ezen gondolkoztam én is, csak letelt közben a hozzászólás módosítási ideje. Lehet hogy súlypont probléma volt inkább. Nem tudom, hogy mi okozhatta egy év késést. Majd egyszer talán valaki megírja.
Valljuk be az A verzión sem lepődünk meg túlságosan.Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
Nem hiányzik. Szerencsére azóta vettek/fejlesztettek hazai drónt határfigyelésre, vettek földi megfigyelőt a Pro Patriatól, rendeltek helikoptert szenzortoronnyal stb. és a rendőrök is vettek 15 helikoptert.Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
Tulajdonképpen minek vettünk mi Zlíneket?Nigéria lehet a magyar gyártású felderítő repülőgép első nagyobb megrendelője
Béla bá is lehozta a Magnus-os dolgot.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..