Civil repüléssel kapcsolatos témák

Ha tippelnem kéne akkor a belorusz Rada Airlines Il-62MGr teherszállítóinak egyike érkezhetett, az EW-450TR oldalszámú már szeptemberben volt Ferihegyen. De mit hozhatott Dubaiból arról ötletem sincs
Majdnem, az új szerzeményük, az 505-ös jött.
A reptér egy bejegyzése szerint "közel 30 tonna autóipari alkatrészt" hozott az EAE-ből, ami legalábbis fura...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A reptér egy bejegyzése szerint "közel 30 tonna autóipari alkatrészt" hozott az EAE-ből, ami legalábbis fura...
Ami még furábbá teszi, hogy a rakományt vitték is tovább Szerbiába közúton. (A dehir.hu szerint)

 
Ami még furábbá teszi, hogy a rakományt vitték is tovább Szerbiába közúton. (A dehir.hu szerint)
Lehet hogy a múltkori Nis-i akciójuk után már nem látják őket szívesen a szerbeknél:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A 450-es lajstromjelű gép egyébként évi pár alkalommal rendszeresen megfordul Pozsonyban, még aktív(abb) szpotter koromban gyakran gondolkodtam rajta, hogy az (akkor) utolsó civil üzemeltetésben lévő Il-62-esre megérné kimenni. Végül aztán külső körülmények, a bizonytalanság, vagy éppen az útitársak hiánya miatt egyszer sem indultam el, de szerencsére tavaly nagy meglepetésre 4 alkalommal is megfordult Budapesten.
 

Úton a Lufthansa eddigi történetének leghosszabb közvetlen járata: az egyik A350-900-asuk viszi a Falkland-szigetekre az antarktiszi német kutatóállomásra tartó váltást egy cirka 15 órás útvonalon. Az idei különjárat oka a vírushelyzet: idén nem jöhetett szóba a korábbi évek megoldása, a Dél-afrikai Köztársaságból átdobbantás.
 
Egyenletes , lamináris tengerparti szél , nincs benne semmi veszély .Biztos ismerik a terepet , vigyáznak hogy ne sodródjanak hátra . A hülye fokozására nem mondanék semmit , mert azért oda férne még néhány szakma és sport.
 
A videó után azt néztem tegnap, hogy a részben téves pályainformációkra visszavezethetően elbaltázott san francisco-i elstartolás közben a megközelítési fénysor oszlopaiból 3 db 5 méter körüli vasrúd fúródott a géptestbe, kis híján megölve 2 utast. Az egyik vasrúd 4 széket fel is nyársalt, de azokban szerencsére nem ült senki:

The crew completed all other preflight preparations and began the takeoff at 3:28 PM. The takeoff seemed normal until the first officer noticed the end of the runway “coming up at a very rapid speed” (NTSB, 1972, p. 5). He called for the captain to rotate the aircraft to the takeoff attitude not because the appropriate V-R speed was reached, but because the flight was rapidly reaching the end of the runway. Passing through 165 knots, the crew felt a bump (NTSB, 1972, p. 5). Horrified passengers in the rear of the cabin saw three pieces of metal from the runway’s approach lighting system penetrate up through the aircraft’s floor, severely injuring two passengers. One of the pieces impaled four seats, but the seats were unoccupied. The third piece flew through rear seats and the rear lavatories (NTSB, 1972, p. 14).



Azért az elképesztő, hogy ezt a gépet ezek után rendbe hozták és még évtizedeken keresztül használták.

Azám, "dolgozott" még erre-arra utána:
Boeing 747-121
cn/serial number: 19639/2
delivered to Pan American World Airways in October 1970 as N747PA
to Air Zaïre in 1973 as N747PA, leased from Pan American World Airways
returned to Pan American World Airways in 1975 as N747PA
to Aeroposta in 1992 as N747PA
to Kabo Air in 1993 as N747PA, leased from Aeroposta
returned to Aeroposta in 1993 as N747PA
withdrawn from use and ferried to Namyangju, South Korea in 1999 as a restaurant
now it is a church in the same city.
 
A videó után azt néztem tegnap, hogy a részben téves pályainformációkra visszavezethetően elbaltázott san francisco-i elstartolás közben a megközelítési fénysor oszlopaiból 3 db 5 méter körüli vasrúd fúródott a géptestbe, kis híján megölve 2 utast. Az egyik vasrúd 4 széket fel is nyársalt, de azokban szerencsére nem ült senki:







Azám, "dolgozott" még erre-arra utána:
Hogy ez, hogy nem szenvedett kijavíthatatlan szerkezeti károkat? Az a felszedett oszlopsor hátul, aztán finom landolás a főtartóknál
 
Egy aeronautikai phd dr. mérnökkel vitatkozol, nem velem.
Hát a szakmai alázat az nem a te erősséged.
Először talán olvasd el, amit belinkeltem, aztán nyilatkozz.
Tudod, ettől megyek falnak. A tekintély elvtől.
Leszarom, hogy phd mérnök. Régen is felmerült a tankolás és láthatod, hogy mennyire valósult meg.
A C-17 fajlagos repóra költsége 26 ezer dollár tárán van. Óránként. Az USAF-nak. A KC-135 és KC-10-nél 14-22 ezer dollárt adtak meg 2008-2012 között.
Nah, felemelkedni, tankolni és lejönni alsó hangon 1,5 órás meló.
És feltételezed, hogy ezek a tankerek léteznek. Meg személyzet. Meg van tankolható cég.
A civil szférában egyik sincs.
Az FAA és sehol nem engedélyeznek ilyet.

Szerintem az alázat ott kezdőik, hogy talán értelmezted azt is, amit olvasol és nem linkeket hánysz be és talán elgondolkodsz azon, hogy ami linkelhető, az nem feltétlen igaz.

Az, hogy valahi phd vagy doktor semmit nem jelent, lásd azt a sok ökobarmot, akik valamiből tudományos fokozattal bírnak és szórják a hülyeséget az érterbe. Mint az a vén kurva, akit tegnap linkeltem a villamosáram topikba.

Komolyan, ez lesz most a tempó?
Valaki abbahagyja egy marhaság mantrázását, erre jön egy másik, aki folytatja más témával...?
Ráadásul egy nem létező tankerral? Az eszem megáll, komolyan.

Szerintem az ide járó kereskedelmi pilóták (mint pl @angelsoul) a röhögéstől a padlón fetrengenek. Tanker civil szférában...