Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Kis afrikai rögvalóság.
Kíváncsi vagyok ők mikor váltanak napelemmel töltött teslakra.
Ott egy másik alternatív meghajtás lesz népszerű.
depositphotos_133208910-stock-photo-donkey-cart-in-africa.jpg

african-countries-madagascar-cattle-drawn-cart-ox-cart-cows-pull-cart-DB80HP.jpg


Viccet félretéve, nekik hosszú távon talán az E100 a járható út.
 
Ott egy másik alternatív meghajtás lesz népszerű.
depositphotos_133208910-stock-photo-donkey-cart-in-africa.jpg

african-countries-madagascar-cattle-drawn-cart-ox-cart-cows-pull-cart-DB80HP.jpg


Viccet félretéve, nekik hosszú távon talán az E100 a járható út.
Éheznek, de majd üzemanyag termesztésre fogják használni a földjeiket...
Az igen :D
Van elég olajuk és orosz anyácska boldogan eladja nekik is.
Aztán majd mind megdöglünk velük együtt ha felborul az időjárás.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Éheznek, de majd üzemanyag termesztésre fogják használni a földjeiket...
Az igen :D
Nem azért éheznek, mert nincs termőterület, hanem ezért, mert 200 év lemaradásban vannak. A kunyhó mellett egy zsebkendőnyi területet művelnek, amiből vagy jut eladásra, vagy nem. Nincs a földben keresendő gondja az éhezésüknek. Normális tudással, technológiával bőven termeszthető lenne olyan növény is, amiből tudnak etanolt előállítani. Igen lehet viccelődni azon, hogy majd vesznek az oroszoktól olajat, csak mi a franc lesz akkor, mikor már mindenki tőlük akar venni? Nyilván ez nem holnap, nem a jövő héten, nem 10 év múlva lesz, de ha nincs alternatíva keresés, akkor mi lesz?
 
Nem azért éheznek, mert nincs termőterület, hanem ezért, mert 200 év lemaradásban vannak. A kunyhó mellett egy zsebkendőnyi területet művelnek, amiből vagy jut eladásra, vagy nem. Nincs a földben keresendő gondja az éhezésüknek. Normális tudással, technológiával bőven termeszthető lenne olyan növény is, amiből tudnak etanolt előállítani. Igen lehet viccelődni azon, hogy majd vesznek az oroszoktól olajat, csak mi a franc lesz akkor, mikor már mindenki tőlük akar venni? Nyilván ez nem holnap, nem a jövő héten, nem 10 év múlva lesz, de ha nincs alternatíva keresés, akkor mi lesz?
Sárkunyhó, csiszolt kőhegyű lándzsák, törzsi szövetségek.
Olaj nélkül a földi civilizáció összeomlik.
Mert a nagy ződek elfelejtik, hogy az olajipar "picit" több, mint üzemanyaggyártó.
 
Sárkunyhó, csiszolt kőhegyű lándzsák, törzsi szövetségek.
Olaj nélkül a földi civilizáció összeomlik.
Mert a nagy ződek elfelejtik, hogy az olajipar "picit" több, mint üzemanyaggyártó.
Van egy film, mi történe ha:elfogyna az olaj. Tudom Natgeo meg minden de érdemes rajta elfilózni.
 
Szigorúan haverokkal megmókolt/chippelt (amúgy hengerfejes) 1.9TDI motorral illetve smoke&charm matricával az autó hátulján. Plusz pont jár az aliexpressről rendelt utólag ocsmány mód odagányolt LED lámpákért és ültetésért.

Van itt vmi "tuning" cég amelyik 3-4 havonta hirdeti a megchipelt autókkal magát. Megélnek belőle...
Amúgy az egyiken "A villany neked való, én DÍZELLEL dübörgök" (vagy vmi ilyesmi) matrica van.
Kihagytad a kínai mélynyomót, szigorúan hátrafele beépítve :P

Szlovákoknál érdekes módon nincs ilyen mókolás, de annyi Subarut se láttam még egy helyen, mint a Duna túloldalán.
 
  • Vicces
Reactions: nyugger
Megnyitottam - "19 perc" - bezártam.
Ennyi időt nem áldozok rá, összefoglalnád?

Új varosligeti garázst mutatja be, meg valami Parkl céget aki fejlesztett erre IT parkolási rendszert és kirakott töltőkerY

hipermodern, appal nyitod-fizeted, nincs papírjegyezés, viszont van benn huszonvalahány elektromos töltő, köztük ilyen 180-asok is combvastagságú kábelekkel. Elég fullosan ki van építve, a környékbeliek is tölthetik ott akár este a kocsit.

Buzzwordként elhangszik a desztinésön csárdzsing, ami nagyjából annyi hogy nem (csak) a benyakúton töltesz majd, hanem oda ahova jellemzően mennek az emberek kocsival (Parkoló, pláza, munkahely) ott szépen rárakhatják a kocsit tölteni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Új varosligeti garázst mutatja be, meg valami Parkl céget aki fejlesztett erre IT parkolási rendszert és kirakott töltőkerY

hipermodern, appal nyitod-fizeted, nincs papírjegyezés, viszont van benn huszonvalahány elektromos töltő, köztük ilyen 180-asok is combvastagságú kábelekkel. Elég fullosan ki van építve, a környékbeliek is tölthetik ott akár este a kocsit.

Buzzwordként elhangszik a desztinésön csárdzsing, ami nagyjából annyi hogy nem (csak) a benyakúton töltesz majd, hanem oda ahova jellemzően mennek az emberek kocsival (Parkoló, pláza, munkahely) ott szépen rárakhatják a kocsit tölteni.

"Az AC-töltők legnagyobb teljesítménye 22 kW, a DC-egységek maximum 90 kW-os teljesítménnyel képesek tölteni az arra alkalmas autókat."

Ajvé, valaki hazudik. A tulaj vagy a jutyubos?

Reggel 6 és este 10 óra között megkezdett óránként 300 forintot (az első két órában 250 forintot), este 10 és reggel 6 között pedig óránként 200 forint kell fizetni az autós parkolásért.
A villanyautók eseti töltéséért online felületen előre lehet fizetni, illetve Parkl alkalmazással is kiegyenlíthető a számla. Az AC-, illetve DC-töltés ára 75, illetve 129 forint/kWh.

Környékbelieknek a parkolás ingyenes a 200 férőhelyes parkolóban.
 
A németek nem szénből készült benzinnel üzemeltek a 2.VH alatt?

A légierő nagyrészt szintetikus üzemanyagot használt, de volt némi. Kenőanyag is szintetikus volt. Fisher - Tropsch illetve angolul hydrogenitation volt asszem a két használt technológia neve. A műgumi is így készült tudtammal.

Dél Afrika is használt hasonló szintetikus eljárást (F-T) egy ideig amikor embargó alá került. A kőszénkészlet meg kb kimeríthetetlen ahogy molni is mondja.

Ha ez sem jön be, akkor meg nyugodtan mehetne a motor is etanollal is, Brazíliában úgy tudom a mai napig széleskörűen elterjedt. Az energiatartalma szarabb a benzinhez képest, de menni azért megy.
 
A légierő nagyrészt szintetikus üzemanyagot használt, de volt némi. Kenőanyag is szintetikus volt. Fisher - Tropsch illetve angolul hydrogenitation volt asszem a két használt technológia neve. A műgumi is így készült tudtammal.

Dél Afrika is használt hasonló szintetikus eljárást (F-T) egy ideig amikor embargó alá került. A kőszénkészlet meg kb kimeríthetetlen ahogy molni is mondja.

Ha ez sem jön be, akkor meg nyugodtan mehetne a motor is etanollal is, Brazíliában úgy tudom a mai napig széleskörűen elterjedt. Az energiatartalma szarabb a benzinhez képest, de menni azért megy.
De ha minden kótél szakad a propanol se sokkal bonyolultabb, és közelebb áll a benyához
 
"Az AC-töltők legnagyobb teljesítménye 22 kW, a DC-egységek maximum 90 kW-os teljesítménnyel képesek tölteni az arra alkalmas autókat."

Ajvé, valaki hazudik. A tulaj vagy a jutyubos?

Egyik sem. A videoban, amit derogált megnézni, elhangzik hogy a 180-asról két 90-es megy, de amúgy az i3 amúgyis csak 50-et tudna (ha jól emlékszem).
 
De ha minden kótél szakad a propanol se sokkal bonyolultabb, és közelebb áll a benyához

Az micsoda? PB gáz folyékonyan vagy mi? Sose hallottam róla.

Amúgy ha még ez se jönne be még mindig ott a hidrogén. Ha az is kifogy, akkor meg már úgyis mindegy. Japánban vannak ilyen jópofa kíserleti töltőállomások, gyakorlatilag egy hidrogén generátor. Bemegy a H2O kijön a H2. Akár megújulóval is mehet bele a kraft, bár próbálták de nem túl hatékony.
 
Egyik sem. A videoban, amit derogált megnézni, elhangzik hogy a 180-asról két 90-es megy, de amúgy az i3 amúgyis csak 50-et tudna (ha jól emlékszem).
Minek nézzek meg egy 19 perces videót, mikor itt van minden?

 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Minek nézzek meg egy 19 perces videót, mikor itt van minden?


Ahhoz olvasni kell. Minek olvassak, amikor szép színes képekkel elmondja nekem valaki a tuti frankót, miközben kávézok? :p
 
  • Hűha
Reactions: Törölt tag 1711
Kis afrikai rögvalóság.
Kíváncsi vagyok ők mikor váltanak napelemmel töltött teslakra.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.youtube.com/watch?v=1DT_ZQ3EkOk

https://www.youtube.com/watch?v=0sN20GokzdM

https://www.youtube.com/watch?v=QKrlsCVHwWA

https://www.youtube.com/watch?v=VqKPJHWq6Hw
Erdemes minden folytatast megnézni. Nemcsak az utak, de a jàrművek is tragikusak. Részben az irtózatos szegénység, de a totàlis hozzá nem értés miatt.
Egyből kevesebbet panaszkodik ember a magyar utakra. :)