Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Különösen a Benelux államokbann volt aránylag jó piacuk a KGST kocsiknak.
Talan Afrikaban. Nyugaton elhanyagolhato volt a szamuk, en egy szavat nem hiszem el a szovjet statisztikanak, köztudott, hogy szanaszet hazudtak megukat mindenrol.
Ha majd a szmaikat valaki mat helte nyugati forgalomba helyezesi statisztikakkal, akkorajd elbiszem, hogy negyedmillio Moszkvicsot adtak el a Benelux allamokban, baszki. :D
 
Mutasd már a forrást.
Milyen forrast? :) Te tenyleg ennyire tájékozatlanul vitazol? Guglizd meg, nem vagyok a tanarod az autoszerelo szakmunkas szakon, megadtam a tampontokat.
A Kadett pelda lenyege az volt, bogy a Ladakban semmifele ilyesmi nem volt meg 88 korul sem, nemhogy computer.

Egy generációval voltak lemaradva minimum, de inkabb kettovel.
Ebben sajnos @molnibalage teljesen igaza van, egy 86-87-es VW lemosta az osszes kortars komcsi autot barmikor. Mi a 2107-bol ultunk at a Passatba es ugy is egy masik vilag volt... raadasul úgy össze volt rakva, hogy anyamnak könyörögni kellett, hogy adja el 8-10 ev (!) mulva, mert soha semmi baja nem volt (az atlagos hasznalatbol adodoakon kivul.)
 
Milyen forrast? :) Te tenyleg ennyire tájékozatlanul vitazol? Guglizd meg, nem vagyok a tanarod az autoszerelo szakmunkas szakon, megadtam a tampontokat.
A Kadett pelda lenyege az volt, bogy a Ladakban semmifele ilyesmi nem volt meg 88 korul sem, nemhogy computer.

Egy generációval voltak lemaradva minimum, de inkabb kettovel.
Ebben sajnos @molnibalage teljesen igaza van, egy 86-87-es VW lemosta az osszes kortars komcsi autot barmikor. Mi a 2107-bol ultunk at a Passatba es ugy is egy masik vilag volt... raadasul úgy össze volt rakva, hogy anyamnak könyörögni kellett, hogy adja el 8-10 ev (!) mulva, mert soha semmi baja nem volt (az atlagos hasznalatbol adodoakon kivul.)
Ami bármit is bizonyít az állításaidból.
Btw még mindig várom a nagyságrend szó jelentését...
És még mindig mondhatod, de az extra kadett extrája volt a kompjuter. Szóval még mindig várom, hogy mondjuk egy kadett-E kupéban szériafelszerelés lett volna a komputer. Vagy csak a négy tárcsafék...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator
Ami bármit is bizonyít az állításaidból.
Btw még mindig várom a nagyságrend szó jelentését...
image.png


Igy hirtelen 2003-as statisztikat talaltam, de ha nem ertenel angolul: Amerika=100 es a vilagos mutatja az 1000 lakosra juto autok szamat Amerikahoz viszonyitott szazalekban. Magyarorszagon meg a cseheknel volt 30-40% korul az arany - 13 evvel a rendszervaltas utan, az EU tagsag kuszoben.
Szerinted mindez hogyan nezett ki 30 evvel korabban? Jobban alltunk? :D
Latatlanban is allitom, minimum 5-6x volt a per capita autok szama ideat - igen, az boven egy nagysagrenddel odebb van, so to speak (ha mar ilyen ritka buta es rohejes szemantikai erolkodesbe probalod elhuzni a dolgot, mert keptelen vagy elfogadni, hogy az egesz keleti autoipar egy remenytelenul lemaradt, outdated mocsar volt a nyolcvanas evekre a nyugati autoiparhoz kepest.)
És még mindig mondhatod, de az extra kadett extrája volt a kompjuter. Szóval még mindig várom, hogy mondjuk egy kadett-E kupéban szériafelszerelés lett volna a komputer. Vagy csak a négy tárcsafék...
Te mirol beszelsz megint, fogalmam sincs... komolyan, ertelmetlen ezt tovabb folytatni veled, feluton elveszted a fonalat (avagy direkt probalod felreterelni beszelgetest?) Akkor 3x is, utoljara: a kadettes pelda arrol szolt, hogy a "csucs" 2107 mar 1988-ra is remenytelenul le volt maradva akar egy Kadettol is, avagy egy Golftol is, szamtalan tekintetben, de foleg muszakilag.
 

phaidros


"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."

A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.

"

kamm


"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "

Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.

"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "

Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom :)
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!

phaidros


"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."

A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.

"

kamm


"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "

Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.

"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "

Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom :)
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!
Adtak el szoci autókat Nyugaton, de egyértelműen veszteségesen. Egyetlen cél volt, a kemény valuta bevétel. A Ladára volt némi kereslet nyugaton, és meglepőmódon Angliában viszonylag népszerűek voltak a farmotoros Skodák.

Mások meg úgy tudják, hogy a Zsigulit az olaszok tervezték 124R (Russia) tervezési jelzés alatt. Ebben benne volt az emelt hasmagasság (11-ről 17cm-re) a lebutított fékrendszer (hátul dobfék az eredeti tárcsa helyett) és az eredetileg OHV motor áttervezése OHC-re.

Az első európai piacon SZÉRIÁban ABS-szel szerelt autó a Ford Scorpio (1985) volt.
 
image.png


Igy hirtelen 2003-as statisztikat talaltam, de ha nem ertenel angolul: Amerika=100 es a vilagos mutatja az 1000 lakosra juto autok szamat Amerikahoz viszonyitott szazalekban. Magyarorszagon meg a cseheknel volt 30-40% korul az arany - 13 evvel a rendszervaltas utan, az EU tagsag kuszoben.
Szerinted mindez hogyan nezett ki 30 evvel korabban? Jobban alltunk? :D
Latatlanban is allitom, minimum 5-6x volt a per capita autok szama ideat - igen, az boven egy nagysagrenddel odebb van, so to speak (ha mar ilyen ritka buta es rohejes szemantikai erolkodesbe probalod elhuzni a dolgot, mert keptelen vagy elfogadni, hogy az egesz keleti autoipar egy remenytelenul lemaradt, outdated mocsar volt a nyolcvanas evekre a nyugati autoiparhoz kepest.)

Te mirol beszelsz megint, fogalmam sincs... komolyan, ertelmetlen ezt tovabb folytatni veled, feluton elveszted a fonalat (avagy direkt probalod felreterelni beszelgetest?) Akkor 3x is, utoljara: a kadettes pelda arrol szolt, hogy a "csucs" 2107 mar 1988-ra is remenytelenul le volt maradva akar egy Kadettol is, avagy egy Golftol is, szamtalan tekintetben, de foleg muszakilag.
Jó, figyelj, ez így felesleges. Hazudsz, kitérsz a válaszok elől, érvek helyett személyeskedsz.
Nincs szándékomban ebbe belemenni.
BTW 3xos különbség volt 1000 fő per autóban 90ben. De erre is hoztam számot. Mármint a magyarra. Most te hoztad 2003ra, hogy tényleg. A nagyságrend meg 10xes szorzó. A nagyságrendek 100szoros minimum.

És még mindig ott tartunk, hogy egy kadett az vagy 10 féle modellt jelentett. Ebből egy azaz egy darab extrái között van ami szerinted szériatartozék. És innentől azt hiszem felesleges veled bármit is beszélni.
 
Adtak el szoci autókat Nyugaton, de egyértelműen veszteségesen. Egyetlen cél volt, a kemény valuta bevétel. A Ladára volt némi kereslet nyugaton, és meglepőmódon Angliában viszonylag népszerűek voltak a farmotoros Skodák.
Igen, ez egyertelmu, hogy gyakorlatilag mindegy volt az ara, csak termeljen dollart/markat/akarmit.

Mások meg úgy tudják, hogy a Zsigulit az olaszok tervezték 124R (Russia) tervezési jelzés alatt. Ebben benne volt az emelt hasmagasság (11-ről 17cm-re) a lebutított fékrendszer (hátul dobfék az eredeti tárcsa helyett) és az eredetileg OHV motor áttervezése OHC-re.

Az első európai piacon SZÉRIÁban ABS-szel szerelt autó a Ford Scorpio (1985) volt.
Tenyleg, igaz, ebben az amerikaiak biztosan elorebb jarhattak.
Mondjuk logikus, mert Ralph Nadernek (igen, ugyanaz a Nader aki hamadikkent indult Bush es Gore mellett 2000-ben) koszonhetoen ideat mar 1966-ban torvenyt hoztak az autos biztonsagi kovetelmenyekrol (pl kotelezo biztonsagi ov is onnan jon), ami aztan a szovetsegi standardokat szulte a kovetkezo evtol es azokat a mani napig updatelik.
 
  • környezetvédelmi "szűrő" csak egy van, a részecskeszűrő (ma már a benzineseken is van, OPF, GPF), a többi katalizátor. A szűrő eltömődése valóban okoz motorteljesítmény csökkenést (de akkor már régen világít a hibajelző!!!!)
  • ha leáll menet közben, az nem mérnöki beavatkozás, hanem durva hiba. Ilyet, éppen az általad említett okból, vészüzemben sem csinál a jármű. Az újraindítás megakadályozása legdurvább vészüzemi beavatkozás!
  • a Hall-jeladós cuccok (vezérműtengely jeladó, gyújtási időpont jeladó stb.) tipikus hibája, hogy be(túl)melegedve nem adnak jelet, visszahűlva újra jók. Na ezt a hibát keresd meg!
  • a CAN-buszt nem olvasod ki, az csak adatátviteli eszköz, mód. De az ezredforduló után már nem gyártottak olyan autót, aminek a motorvezérlője leállítással elfelejti a hibát. Sőt! ha olyan a hiba, (környezetvédelmi) akkor a hiba elmúltával 40 ciklus kell, hogy önmagát törölje (8 hibátlan ciklus utám alszik el a MIL). Sőt, van olyan hibakód, ami abszolút nem törölhető. Lehet, hogy a szerelő csak a hozzá nem értését kente el ezzel a dumával!
  • a régi cuccokkal szemben egészen más a követelmény.... Amúgy, ahol a kocka Lada sem megy el, ott elmegy az ekhós szekér, és még benzint sem fogyaszt. Érted mire utalok? Az a baj ezekkel a "bezzeg a Lada" beszólásokkal, hogy más a követelményrendszer ma már. A Ladának esélye sincs megfelelni ezeknek.
Hát most meg nem mondom fejből, hogy mi a szöveg ami a kis kijelzőn fut pontosan a hiba előjöttekor. Ha legközelebb találkozom vele, megpróbálom megjegyezni, már egy ideje elengedtük és vele élünk, mert megoldást nem találtunk rá. Szerencsére elég ritka. A leggyakrabban alacsony üzemanyagállásnál jön elő (pl 10 liter maradt). Hibajelző egyáltalán nem világít, csak abban a pár másodpercben, mikor megjelenik a hiba, majd eltűnik.
Egész biztosan elektronikai beavatkozás, mi más tudná menet közben befullasztani a haladó, jól működő motort? Nincs zaj, nem füstöl, nem zörög, nem eszi az olajat, alapjárattal sincs probléma. Nem pörgetem 6000en sem, hogy bármifelée szögsebesség érzékelő mondaná hogy ne tovább. A túlmelegedést kizárnám, mert megállás után általában azonnal újraindítható a motor, az autó megy tovább, gyakran csak hetek múlva jön elő a probléma megint.
Én kívülről csak a diagnosztikai csatira tudok rádugni CAN-t olvasó eszközt, a szervízben nem én voltam a kocsival, de gyanítom, hogy ott is csak ennyit tudtak csinálni. Ezen csak annyit láttunk, mert a szervízben természetesen nem reprodukálta, hogy van egy hiba, ami újraindítás után eltűnik. A környezetvédelmi hiba valószínűleg hamis, ahogy a motorhiba kiírása is.
Persze, a lada nem egy olyan komfortos, könnyen kezelhető, csendes autó, mint akár a 207-es, ellenben valahol szomorú, hogy pár tízezer km-es autónál akár szenzorhiba, akár egy hibás krimpelés, esetleg szoftveres bug, vagy ezek együttese balesetveszélyes helyzetet okozhat. Bár ez is nézőpont kérdése. A rengeteg autóipari szabvány ellenére, ami a szenzoroktól kezdve a szoftverig mindenre szigorú szabályokat ír elő, ilyen problémák vannak, és durvábbak is, a balesetező önvezető tesla, vagy kiégő bmw amely lezárja az ajtókat. Ellenben ontják a gyárak az autókat, tele elektronikával, amelyek hatalmas része pedig működik. Csak ez nem boldogítja azt, akin átment a tesla.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
UI: anti pollution fault, eszembe jutott. Rosszul emlékeztem. Ezt követi a motorhiba üzenet, majd a lefullasztás, egy másodpercen belül
 
Jó, figyelj, ez így felesleges. Hazudsz, kitérsz a válaszok elől, érvek helyett személyeskedsz.
En? Erolkodsz elterelni a temat, szavakba probalsz belekotni, lusta vagy meg az alapadatoknak is utanamenni, majd amikor igy telorol belinkeltem egy 2003-as tablazatot, akkor te titulalsz engem hazugnak - igazan rohejes.

Nincs szándékomban ebbe belemenni.

Nekem aztan vegkepp nincs, mar leirtam, miert. Az ilyen azsiai-oroszos vitakulturaval nemigen tudok mit kezdeni, amikor keptelen vagy meg az eredeti vitapontokat is kovetni.

BTW 3xos különbség volt 1000 fő per autóban 90ben. De erre is hoztam számot.
Mármint a magyarra. Most te hoztad 2003ra, hogy tényleg.

Marmint mgunkhoz kepest? Ha igen, akkor ha 2003-ban az amerikai szamok egyharmada voltunk, akkor mennyi is volt szerinted 1980-as evekben, annak harmada-negyede mennyisegu autoval, de minimum felmillioval tobb lakossal...?
Minimum 10x akkora volt az amerikai autos atlag - nezd mar, pont egy nagysagrend...

A nagyságrend meg 10xes szorzó. A nagyságrendek 100szoros minimum.

Ez nem egy muszaki magazin, hanem egy forum, total szanalmas ez az erolkodes. :)

Most mar 3-4. kommentedben teljesen irrelevans (szemantikai!) vitat probalsz provokalni, amivel porig egeted magad ahogy ketsegbeesve probalod elterelni a szot arrol, hogy az osszes kommunista auto egy rakas hulladek volt a nyugati, legfokepp a nemet, sved avagy akar az amerikai autokhoz kepest is 1986-88-ra. Le voltak maradva biztonsagi standardokban egy evtizeddel, minosegben detto, felszereltsegben, kenyelemben, mindenben.

Erolkodhetsz, de egy rossz vicc amikor azzal jossz, hogy allitolag tomegesen adtak el Moszkvicsot Nyugatra es hasonlok - egyreszt szorakoztato, mert jol ismert a szovjet statisztikai hamisitasok tortenelme, masreszt irrelevans, mert semmit nem cafol abbol, hogy az osszes keleti kocsi egy vicc volt mar 1986-ban egy Golfhoz kepest, pontosan ugy, ahogy @molnibalage megfogalmazta.

És még mindig ott tartunk, hogy egy kadett az vagy 10 féle modellt jelentett. Ebből egy azaz egy darab extrái között van ami szerinted szériatartozék. És innentől azt hiszem felesleges veled bármit is beszélni.
Mondom, kinos nezni, ahogy erolkodsz elterelni a vitat arrol, amirol szolt. :rolleyes: (Ez amugy valamifele borzaszto szokasnak tunik itt, joparan csinaljak.)

Teljesen mindegy, milyen modellt avagy Kadettet veszunk, egyetlen komcsi hulladek sem jott a nyomaba sem, nemhogy computert lehetet volna hozzajuk rendelni, de meg normalis toresteszteken sem mentek at, nemhogy ugy lettek volna tervezve, az osszes tobbi szenzorrol, elektronikarol, felszereltsegrol (ulesek!) ne is beszeljunk. Szanalmas ez az egesz eroldkodes, komolyan.
 
Most mar 3-4. kommentedben teljesen irrelevans (szemantikai!) vitat probalsz provokalni, amivel porig egeted magad ahogy ketsegbeesve probalod elterelni a szot arrol, hogy az osszes kommunista auto egy rakas hulladek volt a nyugati, legfokepp a nemet, sved avagy akar az amerikai autokhoz kepest is 1986-88-ra. Le voltak maradva biztonsagi standardokban egy evtizeddel, minosegben detto, felszereltsegben, kenyelemben, mindenben.

Erolkodhetsz, de egy rossz vicc amikor azzal jossz, hogy allitolag tomegesen adtak el Moszkvicsot Nyugatra es hasonlok - egyreszt szorakoztato, mert jol ismert a szovjet statisztikai hamisitasok tortenelme, masreszt irrelevans, mert semmit nem cafol abbol, hogy az osszes keleti kocsi egy vicc volt mar 1986-ban egy Golfhoz kepest, pontosan ugy, ahogy @molnibalage megfogalmazta.


Mondom, kinos nezni, ahogy erolkodsz elterelni a vitat arrol, amirol szolt.:rolleyes:(Ez amugy valamifele borzaszto szokasnak tunik itt, joparan csinaljak.)

Teljesen mindegy, milyen modellt avagy Kadettet veszunk, egyetlen komcsi hulladek sem jott a nyomaba sem, nemhogy computert lehetet volna hozzajuk rendelni, de meg normalis toresteszteken sem mentek at, nemhogy ugy lettek volna tervezve, az osszes tobbi szenzorrol, elektronikarol, felszereltsegrol (ulesek!) ne is beszeljunk. Szanalmas ez az egesz eroldkodes, komolyan.

Ezeket most csak így ideszúrom, aztán aki akar kereshet korabeli Samara tesztet, mert hogy az volt kb. a legjobb, amit akkor szoci autóipar csatába tudott állítani.

1991 új BMW 3-as.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

1991 új Honda Civic.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Óriási szakadék van műszaki tartalomban. Üzemanyagbefecskendezés, változó szelepvezérlés, kettős keresztlengőkaros / multilink futóművek, hidraulikus szervokormány, szervofék, ABS, tárcsafékek, elektromos ablakok, elektromos, fűthető tükrök, fűthető szélvédő, elektromos napfénytető, központi zár, légkondi...

Hogy motortechnikában mekkora volt a szakadék, azt jól mutatja hogy a Civichez az alapmotorok 102 illetve 125 lovacskát tudtak tudott, de Európában választható volt a legerősebb motor is (B16A2), ami 1,6 literből 160 lóerőt tudott kihozni, amire még ma is megnyalnád a szád szélét. És fogyasztott vagy 5 litert.. BMW-ben 98 lóerőstől 190 lőerősig válaszhattál "polgári" motorkínálatból bármilyet, de volt abból is kifejezetten elmebeteg M széria akkor volt 282 lóerős.

A Lada erősebb 1,5-es motorja tudott 71 lóerőt, és majdnem kétszer annyit fogyasztott..

Ráadásul a néhány év alatt szétrohadó, széthulló szocialista szarokkal ellentétben ezek közül sok a mai napig megbízhatóan üzemelk 30 éves korukban is. A hahun találni nem egyet.
 
En? Erolkodsz elterelni a temat, szavakba probalsz belekotni, lusta vagy meg az alapadatoknak is utanamenni, majd amikor igy telorol belinkeltem egy 2003-as tablazatot, akkor te titulalsz engem hazugnak - igazan rohejes.
hmm
én is linkeltem 2003-as táblázatot, várj mutatom:
2,7 millió gépkocsi.
linkeltem 90-est
Az a jó abban, amit magyarázol, hogy egyszerűen leellenőrizhető...
1,9 millió autó
most belinkelem ezt is
a motorizációs ráta. külön kiemelem neked, mertolvasni nem tudsz:
Magyarország 187/1000ről 274/1000re nőtt
itt az USA

Ország1980198519881989199019921994
Egyesült Államok598n.a.631639631564565
csak neked a magyarhoz hasonlóan fejlett tömegközlekedésű, ország, és nem egy olyan, aminek a teljes buszálománya kb Budapesttel egyezik megk (USA magyarul)
NSZKa)377424470480489485490

Hol a 10-szeres különbséged?

ez alapján hol látod a 10-szeres különbség?
Nekem aztan vegkepp nincs, mar leirtam, miert. Az ilyen azsiai-oroszos vitakulturaval nemigen tudok mit kezdeni, amikor keptelen vagy meg az eredeti vitapontokat is kovetni.
Szóval képtelen vagy az érvek és ellenérvek menti vitára? Feljegyeztem
Marmint mgunkhoz kepest? Ha igen, akkor ha 2003-ban az amerikai szamok egyharmada voltunk, akkor mennyi is volt szerinted 1980-as evekben, annak harmada-negyede mennyisegu autoval, de minimum felmillioval tobb lakossal...?
Minimum 10x akkora volt az amerikai autos atlag - nezd mar, pont egy nagysagrend...
90ben is 1/3a volt. És Mo nem a legjobban motorizált KGSTs ország
akar az amerikai autokhoz kepest is
miért is? Mert nem fogyasztottak 20l 100 km-eren? Mármint alapjáraton...
Erolkodhetsz, de egy rossz vicc amikor azzal jossz, hogy allitolag tomegesen adtak el Moszkvicsot Nyugatra es hasonlok
Megint tényeket tagadsz. https://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_402
bocs, hogy wiki, de jól összeszedett...
bocs ha ezekkel összetörök benned valamit...
egy Golfhoz kepest, pontosan ugy, ahogy @molnibalage megfogalmazta.
melyik golfhoz képest?
Mert csak motorból 17 féle volt benne
megint wiki, de bocs, most nem szkenelek neked se vw se opel márkakönyveket...
szervokormány, szervofék, ABS, tárcsafékek, elektromos ablakok, elektromos, fűthető tükrök, fűthető szélvédő, elektromos napfénytető, központi zár, légkondi...
várj, ezeknek a fele a 2001-es opel zafira ELEGANT és nem a comfort modeljéhez is EXTRA volt.
Szóval mi volt benne a SZÉRIA változatban...
Ha erre valamelyikőtök hajlandó lesz érdemi választ adni lesz értelme ezzel foglalkozni.

De az a tény, hogy 1990 és 2000 között a ladák száma megfeleződött, miközben addigra több mint 20! év volt az átlagéletkoruk, nos nem támasztja alá a prekoncepciód...
olajellenőrzésre mit jelez vissza? mert elvileg hiba oka lehet az is, hogy az olajvisszajelzés rossz,
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7
hmm
én is linkeltem 2003-as táblázatot, várj mutatom:

2,7 millió gépkocsi.
linkeltem 90-est

1,9 millió autó
most belinkelem ezt is
a motorizációs ráta. külön kiemelem neked, mertolvasni nem tudsz:
Magyarország 187/1000ről 274/1000re nőtt
itt az USA

Ország1980198519881989199019921994
Egyesült Államok598n.a.631639631564565
csak neked a magyarhoz hasonlóan fejlett tömegközlekedésű, ország, és nem egy olyan, aminek a teljes buszálománya kb Budapesttel egyezik megk (USA magyarul)
NSZKa)377424470480489485490

Hol a 10-szeres különbséged?

ez alapján hol látod a 10-szeres különbség?

Szóval képtelen vagy az érvek és ellenérvek menti vitára? Feljegyeztem

90ben is 1/3a volt. És Mo nem a legjobban motorizált KGSTs ország

miért is? Mert nem fogyasztottak 20l 100 km-eren? Mármint alapjáraton...

Megint tényeket tagadsz. https://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_402
bocs, hogy wiki, de jól összeszedett...
bocs ha ezekkel összetörök benned valamit...

melyik golfhoz képest?
Mert csak motorból 17 féle volt benne
megint wiki, de bocs, most nem szkenelek neked se vw se opel márkakönyveket...

várj, ezeknek a fele a 2001-es opel zafira ELEGANT és nem a comfort modeljéhez is EXTRA volt.
Szóval mi volt benne a SZÉRIA változatban...
Ha erre valamelyikőtök hajlandó lesz érdemi választ adni lesz értelme ezzel foglalkozni.

De az a tény, hogy 1990 és 2000 között a ladák száma megfeleződött, miközben addigra több mint 20! év volt az átlagéletkoruk, nos nem támasztja alá a prekoncepciód...

olajellenőrzésre mit jelez vissza? mert elvileg hiba oka lehet az is, hogy az olajvisszajelzés rossz,

Meg mindig ugyanott tartasz - a sajat peldamnal maradva, itt jart a VW 1988-ban:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De hogy a dragabb kategoriat is megnezzuk, ezt tedd a Lada 2107 melle - 1987-es 325i:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Különösen a Benelux államokbann volt aránylag jó piacuk a KGST kocsiknak.
Egy elemből extrapolálok a végtelenbe: 1987-ben voltunk középiskolai osztálykiránduláson Győrben (nekünk borsodiaknak már az is Nyugat volt...).
S ott két autó volt, amit körbejártunk, mindkettő osztrák rendszámmal:
  • ezüstmetál Mercedes 560 SEL
  • piros Lada Szamara
Ott láttunk élőben először Szamarát (addig ugyanis csak az Autó-Motorban láttunk róla képet).

Na jó; még egy elem: Ugyanebben az évben említett amerikai nagybácsinak itthoni egyik testvére adta a jó magyar forintot, ő meg vette neki Bécsben a Lada Novát.

Tehát az osztrákoknál Ladák volt és Mercik, 2:1 arányban.
Ez egy empirikus úton bizonyított (alternatív) tény;)

Amúgy meg miért is nem lehetett volna erősen viszonylag népszerű egy KGST autó a vasfüggönyön túl?
89-es, még valami újság formátumú(!) autókatalógusban (nem találtam most meg a neten), DM pénznemben feltüntetett árakkal szerepelt a faros Skoda, meg a Szamara is.
Valami 7000 (6990)- 8000 márkáért. Egy kettes Golf - ha jól emlékszem - olyan 10000 márkától indult fapadosan, lábbal hajtósan.
Akkor is voltak igénytelen emberek, ma is vannak:
Volt munkatársam minimálbérből, elképesztően sóherkodva összegyűjtötte a pénzt autócserére - valami 3200000 forintért vett vagy három éve egy új Lada Kalina Cross-t.
Szerintem a fórumozók között nincs ember, aki így választott volna, de ő az élő példa...
 
Hogy motortechnikában mekkora volt a szakadék, azt jól mutatja hogy a Civichez az alapmotorok 102 illetve 125 lovacskát tudtak tudott, de Európában választható volt a legerősebb motor is (B16A2), ami 1,6 literből 160 lóerőt tudott kihozni, amire még ma is megnyalnád a szád szélét.

Jó öreg vtec féle parasztvakítás.
6200-as fordulaton váltott a motorvezérlés és elkezdte okádni a benzint a motorba, így megugrott a teljesítmény, megvolt a bűvös 160 lóerő, 7000-nél meg letiltott :D
Közben meg benyalt 12 liter fölött százon.
Valóságban ez is "kommersz" 100 lóerő körüli 1,6-os japán szívó volt, mint az összes többi, 7 literes átlaggal.



Btw. Subaru a BRZ/GT86 2 literes szívójából 200 lovat hoz ki stabilan :P